מחאת הבמבה

אשריי שזכיתי שעשה רַ֣ב בֵּית֔וֹ שֶל הַמֶּ֗לֶךְ רְצ֥וֹן הַאִישׁ (או ה'וָאִֽישׁ')!

עריכה: תוקן, כִּי־כֵ֣ן ׀ יִסַּ֣ד הַמֶּ֗לֶךְ בהודעה הבאה.
 

ערך רב

משתמש ותיק
שמש מרפא אמר:
ערך רב אמר:
כדי לחסוך בדג שהוא המוצר היקר יותר.
יש על זה ט"ז מפורש שזה מזונות.


גם כשהוא עדיין המיעוט, או רק כשהקמח הוא רוב?
אנא ציין מקור לדבריך.
[אני בשאלתי זו מסתמך על הט"ז רח סק"ד].
 
 

דרומאי

משתמש ותיק
חימקו אמר:
לבי במערב אמר:
חימקו אמר:
אוהבי הדג יסכימו לאוכלו כך כל השנה?
שמעתי אומרים דאדרבא הוא טעים שבעתים (ומתרפקים על טעמו במשך השנה...).

שהרב @דרומאי ישאל בביתו האם בפסח 'נאלצים' לא לשים פת?... 
אם התשובה היא חיובית סימן שבשאר השנה כן חשוב להם טעמו של הפת בקציצה. 


ליתר ביאור, בפסח היו שמים מצות עד שבא החתן הגאון החסיד שיחי' שאינו אוכל שרויה, ומשם הכל היסטוריה...
אלא שמתברר שהפטנטים הפסחיים לדיבוק פחות זמינים, פחות דביקים, ופחות טעימים, דהיינו שאם כבר מדבקים עושים זאת עם פת כי היא יותר טעימה. אבל המטרה בפת היא לדבק.
 
 

לבי במערב

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
שהפטנטים הפסחיים לדיבוק פחות זמינים, פחות דביקים, ופחות טעימים
שני הראשונים נכונים בוודאות. השלישי - ספק הוא אצלי, ושמעתי אומרים (כנ"ל) בהיפך.
 

חימקו

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
חימקו אמר:
לבי במערב אמר:
שמעתי אומרים דאדרבא הוא טעים שבעתים (ומתרפקים על טעמו במשך השנה...).

שהרב @דרומאי ישאל בביתו האם בפסח 'נאלצים' לא לשים פת?... 
אם התשובה היא חיובית סימן שבשאר השנה כן חשוב להם טעמו של הפת בקציצה. 


ליתר ביאור, בפסח היו שמים מצות עד שבא החתן הגאון החסיד שיחי' שאינו אוכל שרויה, ומשם הכל היסטוריה...
אלא שמתברר שהפטנטים הפסחיים לדיבוק פחות זמינים, פחות דביקים, ופחות טעימים, דהיינו שאם כבר מדבקים עושים זאת עם פת כי היא יותר טעימה. אבל המטרה בפת היא לדבק.

אם ממציאים פטנט שלא צריך שום תוספת כדי לדבק, אלא אוכלים קציצות דג נטו דג, האם נראה לך שזה יהיה טעים כמו גאפילטע פיש אמיתי?
 

דרומאי

משתמש ותיק
חימקו אמר:
דרומאי אמר:
חימקו אמר:
שהרב @דרומאי ישאל בביתו האם בפסח 'נאלצים' לא לשים פת?... 
אם התשובה היא חיובית סימן שבשאר השנה כן חשוב להם טעמו של הפת בקציצה. 


ליתר ביאור, בפסח היו שמים מצות עד שבא החתן הגאון החסיד שיחי' שאינו אוכל שרויה, ומשם הכל היסטוריה...
אלא שמתברר שהפטנטים הפסחיים לדיבוק פחות זמינים, פחות דביקים, ופחות טעימים, דהיינו שאם כבר מדבקים עושים זאת עם פת כי היא יותר טעימה. אבל המטרה בפת היא לדבק.

אם ממציאים פטנט שלא צריך שום תוספת כדי לדבק, אלא אוכלים קציצות דג נטו דג, האם נראה לך שזה יהיה טעים כמו גאפילטע פיש אמיתי?
הרבה יותר.
 
 

יהודי מי-ם

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
חימקו אמר:
דרומאי אמר:
הכלל בחמשת מיני דגן הוא שתמיד אמרינן שהם העיקר מפני חשיבותם, אא"כ לא שם אותם לאכילה כלל רק לדבק. ולכן בודאי שברכת הבמבה עם קואקר היא בורא מיני מזונות.
שוב אם כך צריך לברך על גאפילטע פיש מזונות. 
בגעפילטע פיש אין הפת אלא לדבק [ביררתי במטבח עכשיו].
האבני נזר (סי' לז) בירר זאת במטבח אמו לפניך... ע"ש.
ודאי שברכתה מזונות, והבד"ץ בודקים זאת במפעלים שתחת השגחתם. 
 
 

יהודי מי-ם

משתמש ותיק
שמש מרפא אמר:
א. אין קשר לדברי הראשונים - מדובר שם על מקרה שבו המזונות הוא להדיא טפל. ב. ה"מחלוקת" הזאת היא המצאה של הרב מנדלבוים אשר בדאה מלבו, ואכמ"ל.
הוא כותב (עמ' 260 ד"ה ולכאו') ש"דיוקו" מהראשונים, הוא נגד הבנת הבית יוסף הגר"א והמשנה ברורה!!! וזה לא מפריע לו לפסוק אחרת. אתממהא!!!
 

מָרְדֳּכַי

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
מָרְדֳּכַי אמר:
אתה יודע?!
ידוע לי (ב"ב קסז, א). אך כמובן, אינה אלא אזהרה למראה חתימת ידו - ומעולם לא נמנעו משו"ה מלחתום על כל דבר הצורך...

ראיתי פעם.
שהוא עשה את זה, כדי שלא ישתלו דברים שהוא לא כתב. וינצלו את חתימתו!
 
חלק עליון תַחתִית