יהודי רציני
משתמש ותיק
באשכול אחר דנו בשאלה האם הדין המוזכר בירושלמי גבי קריאת מגילת אסתר
דאין מדקדקין בטעויותיה הוא באופן שכבר קרא כך אז אין מחזירין אותו,
או דאפילו לכתחילה יכול לקרוא שלא בדקדוק (במקום שאינו שיבוש גמור כמו נופל נפל, אלא בגוונא דהירושלמי ששינה מיהודים ליהודיים),
הרב הדרומאי טען בשם הג"ר מיכל פיינשטיין שדין זה הוא אפילו לכתחילה
דהיינו שהקורא במגילה אין ענין שידקדק להכין הקריאה היטב בטעויות כמו יהודים-יהודיים,
מכיון שדבר זה הוא חידוש גדול לטעמי ופשטות הירושלמי והרמב"ם וכו' נראה לא כך (וכן ראיתי שכתב הגר"ש דבליצקי שלכתחילה גם במגילה יש לדקדק היטב)
אשמח מאוד לשמוע ממי מחברי הפורום שאולי שמע כן מהג"ר מיכל פיינשטיין ויוכל להסביר לנו על מה התבסס במסקנה זו,
או אולי מאן דהו שמע בנידון זה שמועה אחרת.
מצ"ב קישור לאשכול שבו נידונה השאלה- https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=6&t=17691
דאין מדקדקין בטעויותיה הוא באופן שכבר קרא כך אז אין מחזירין אותו,
או דאפילו לכתחילה יכול לקרוא שלא בדקדוק (במקום שאינו שיבוש גמור כמו נופל נפל, אלא בגוונא דהירושלמי ששינה מיהודים ליהודיים),
הרב הדרומאי טען בשם הג"ר מיכל פיינשטיין שדין זה הוא אפילו לכתחילה
דהיינו שהקורא במגילה אין ענין שידקדק להכין הקריאה היטב בטעויות כמו יהודים-יהודיים,
מכיון שדבר זה הוא חידוש גדול לטעמי ופשטות הירושלמי והרמב"ם וכו' נראה לא כך (וכן ראיתי שכתב הגר"ש דבליצקי שלכתחילה גם במגילה יש לדקדק היטב)
אשמח מאוד לשמוע ממי מחברי הפורום שאולי שמע כן מהג"ר מיכל פיינשטיין ויוכל להסביר לנו על מה התבסס במסקנה זו,
או אולי מאן דהו שמע בנידון זה שמועה אחרת.
מצ"ב קישור לאשכול שבו נידונה השאלה- https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=6&t=17691