לְקַיֵּ֡ם אֶת־יְמֵי֩ הַפֻּרִ֨ים הָאֵ֜לֶּה בִּזְמַנֵּיהֶ֗ם

מלכיצדק

משתמש רגיל
בכל התיקוני קוראים והחומשים המודפסים נכתב באסתר פרק ט פסוק לא
לקים עם יוד אחת, דא עקא בדקתי בכמה מגילות מכמה איזורים, ובכולם כתוב לקיים עם שתי יודין, [בדקתי גם במגילה כתב אר"י מלפני השואה]
ולאחר חיפוש במרשתת מצאתי צילום מגילה אחת עם יוד אחת, מה שכן לא מצאתי שום אזכור לא במנחת שי וגם בתקון קוראים סימנים לא מזכיר נדון כזה.
אם מישהו יכול להאיר את עיני, אודה לו מאד.

זה מצאתי עם יוד אחת.
e10.jpg   
 
 

אור זורח

משתמש ותיק
להרב @מלכיצדק
כבר עמד בזה הרב דוד יצחקי
בכתב עת זכור לאברהם תשנ''ג
והביא שברור הדבר שיש לכתוב בי' אחד
וכן כתוב בבן אשר ובספרי תימן
וכל לקים שבמקרא אחד
וכן מסביר שם שנכון על פי כללי הדקדוק
וכן ממה שהמסורה לא כתב שכאן שונה
ואין להשגיח בכמה מגילות לא כן
 

מלכיצדק

משתמש רגיל
פותח הנושא
בשלמא אמר:
יש בזה 2 גרסאות בקסת כתב בתרי יודי"ן ובכל השאר הנוסחאות בחד יו"ד
אם אני מבין נכון כוונתו לקסת הסופר, חיפשתי שם ולא מצאתי.
 
 

מלכיצדק

משתמש רגיל
פותח הנושא
אור זורח אמר:
להרב @מלכיצדק
כבר עמד בזה הרב דוד יצחקי
בכתב עת זכור לאברהם תשנ''ג
והביא שברור הדבר שיש לכתוב בי' אחד
וכן כתוב בבן אשר ובספרי תימן
וכל לקים שבמקרא אחד
וכן מסביר שם שנכון על פי כללי הדקדוק
וכן ממה שהמסורה לא כתב שכאן שונה
ואין להשגיח בכמה מגילות לא כן
האם הנך יכול לזכות אותי בצילום של המאמר, תודה
 
 

בשלמא

משתמש ותיק
מלכיצדק אמר:
בשלמא אמר:
יש בזה 2 גרסאות בקסת כתב בתרי יודי"ן ובכל השאר הנוסחאות בחד יו"ד
אם אני מבין נכון כוונתו לקסת הסופר, חיפשתי שם ולא מצאתי.
 
לא יודע למה לא מצאת אבל מופיע שם בזה"ל: לקיים דין לחוד בתרין יודי"ן עיין מסורת ברורה
גם באהל שם בנוסח הכתובה בשריר וקים הוא דן לגבי זה
 

אור זורח

משתמש ותיק
מלכיצדק אמר:
אור זורח אמר:
להרב @מלכיצדק
כבר עמד בזה הרב דוד יצחקי
בכתב עת זכור לאברהם תשנ''ג
והביא שברור הדבר שיש לכתוב בי' אחד
וכן כתוב בבן אשר ובספרי תימן
וכל לקים שבמקרא אחד
וכן מסביר שם שנכון על פי כללי הדקדוק
וכן ממה שהמסורה לא כתב שכאן שונה
ואין להשגיח בכמה מגילות לא כן
האם הנך יכול לזכות אותי בצילום של המאמר, תודה
אינני יודע איך מעבירים צילומים
אני לא מבין גדול במחשבים
אולי תלמדני איך לצלם
 

לבי במערב

משתמש ותיק
אור זורח אמר:
אינני יודע איך מעבירים צילומים אני לא מבין גדול במחשבים אולי תלמדני איך לצלם
לבי במערב אמר:
הוראות צירוף קבצים
--

לבי במערב אמר:
בלשונית 'קבצים מצורפים' (שבתחתית תיבת־ההודעה - אחרי פתיחתה דרך 'עורך מלא ותצוגה מקדימה') > 'הוסף קבצים' > בחירת הקובץ המבוקש > אישור (ראוי להעניק מתשומת־הלב למיקום הקובץ בהודעה). בהצלחה!
 

לבי במערב

משתמש ותיק
[url=https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=7&t=47893#p579632 אמר:
באמונתו[/url]"]מגילת אסתר: נוסח אשכנז וספרד - נוסח התימני - המסורה הטברנית

1. גם ושתי פרשה, ביום השביעי אין ריווח פרשה - גם ושתי אין ריווח פרשה, ביום השביעי פרשה - גם ושתי אין ריווח פרשה, ביום השביעי פרשה (אסתר א' ט', י')
2. והלבשו - והלבישו - והלבישו (שם ו' ט')
3. ותוסף אסתר ריווח פרשה - ותוסף אסתר אין ריווח פרשה - ותוסף אסתר ריווח פרשה (שם ח' ג')
4. להרג - ולהרג - ולהרג (שם ח' י"א)
5. בפניהם - לפניהם - לפניהם (שם ט' ב')
6. ארידי - ארדי - ארדי (שם ט' ט')
7. ומשלוח - ומשלח - ומשלח (שם ט' י"ט)
8. לקיים - לקים - לקים (שם ט' ל"א)

נמצא אפוא שמגילת אסתר תימנית, דומה וקרובה היא למסורה הטבריינית של בן אשר כלפי שבע דברים, יותר משאר ספרי ימינו, ועדיין השתנו מבן אשר בחילוק אחד המעכב, כששאר ספרי ימינו דומים לכתר בו דווקא. (אריכות דברים בכל אלו, מצויים באוצר בספר "יושב כרובים" ז', ע"ש).
 

סופר המלך

משתמש ותיק
זה לא נושא של אשכנזים/ספרדים/תימנים/טבריינים/בן אשר/בן נפתלי/מערבאי/מדנחאי.
זה בסה"כ שיבוש של מקצת ספרים שהתפשט ע"י הדפוס.
רק חבל שאין מספיק מודעות ציבורית לתקן את זה בכל המגילות והתיקונים.
 

לבי במערב

משתמש ותיק
כפי שצוין בהודעה אותה ציטטתי, כך הוא נוסח כל מקהלות ישראל מלבד התימנים.
אמנם ב'כתר' אינו כן, אך לא משום כך נבטל כל מגילות אבותינו וזקנינו.
 

מלכיצדק

משתמש רגיל
פותח הנושא
סופר המלך אמר:
זה לא נושא של אשכנזים/ספרדים/תימנים/טבריינים/בן אשר/בן נפתלי/מערבאי/מדנחאי.
זה בסה"כ שיבוש של מקצת ספרים שהתפשט ע"י הדפוס.
רק חבל שאין מספיק מודעות ציבורית לתקן את זה בכל המגילות והתיקונים.


בדיוק ההיפך בדפוסים כתוב עם יוד אחת, וזה לא שבוש של הדפוס.
ובמגילות בהרבה כתוב עם שני יודין.
 
 
חלק עליון תַחתִית