יש להק' מדוע ציווה אחשורוש על המן לקחת את הלבוש ואת הסוס ולהסתובב ברחובות העיר, מה זה קשור שנכתב בדברי הימים שמגיע כבוד
למרדכי לכך שהמן צריך לאבד מגדלותו, ועל מה ולמה כעס עליו אחשורוש, והיה מקום לומר שהיות ורצה לתלות את מרדכי, אבל זה אינו כי מבואר שבדיוק המן היה בחצר כדי להודיעו על כך ועדין לא ידע על התוכנית?
וראיתי במלבי"ם שתי זאת בצורה נפלאה שהיות וסמיכות הצלת מרדכי את המלך משומרי הסף לענין שהמלך גידל את המן מאד מבואר שהמלך שכח שאסתר אמרה זאת בשם מרדכי וחשב שצריך להיטיב לזה שקישר השידוך בינם, והיות והיה זה המן שאמר ראשון שיחפשו למלך נערה וכו' לכך בעצם המן הוא הגורם שהכיר את אסתר שבסוף הצילתו ולכך גידל את המן, ובעצם התעטף בטלית שאינה שלו כלשון המלבי"ם, אבל בסוף שנדדה שנתו ופתח הספר וראה שהיה זה מרדכי הבין למפרע שהכבוד הראוי להמן זה מגיע למרדכי, וכשראה שהמן אומר שהכבוד יעשה בצורה של הלבוש והסוס וכו' הבין שבעל גאווה הוא, ורוצה לשלוט על המלוכה,ולכך דווקא המן שהשתמש בכבוד של מרדכי היה צריך להחזיר אותו לבעליו.
למרדכי לכך שהמן צריך לאבד מגדלותו, ועל מה ולמה כעס עליו אחשורוש, והיה מקום לומר שהיות ורצה לתלות את מרדכי, אבל זה אינו כי מבואר שבדיוק המן היה בחצר כדי להודיעו על כך ועדין לא ידע על התוכנית?
וראיתי במלבי"ם שתי זאת בצורה נפלאה שהיות וסמיכות הצלת מרדכי את המלך משומרי הסף לענין שהמלך גידל את המן מאד מבואר שהמלך שכח שאסתר אמרה זאת בשם מרדכי וחשב שצריך להיטיב לזה שקישר השידוך בינם, והיות והיה זה המן שאמר ראשון שיחפשו למלך נערה וכו' לכך בעצם המן הוא הגורם שהכיר את אסתר שבסוף הצילתו ולכך גידל את המן, ובעצם התעטף בטלית שאינה שלו כלשון המלבי"ם, אבל בסוף שנדדה שנתו ופתח הספר וראה שהיה זה מרדכי הבין למפרע שהכבוד הראוי להמן זה מגיע למרדכי, וכשראה שהמן אומר שהכבוד יעשה בצורה של הלבוש והסוס וכו' הבין שבעל גאווה הוא, ורוצה לשלוט על המלוכה,ולכך דווקא המן שהשתמש בכבוד של מרדכי היה צריך להחזיר אותו לבעליו.