שכרות למחלימי קורונה

שמחה לארצך

משתמש רשום
האם מישהו שמע על סכנה בעניין?
[שכרות גורמת להתייבשות מסויימת]
ואם כן כמה זמן מאז ההחלמה?
 

אברהם העברי

משתמש ותיק
ביו"ט ראשון של סכות הייתי מחלים בן יום וב"ה התבסמתי כהרגלי בחגים ולא קרה לי כלום...
בש"ע השתכרתי ממש וג"כ עבר בשלום...
 

אין חכמה

משתמש ותיק
יש כאלה שגם צמו תוך כדי המחלה בעצמה ולא קרה להם כלום
השאלה האם יש סיבה לחשוש
 

אברהם העברי

משתמש ותיק
אין חכמה אמר:
יש כאלה שגם צמו תוך כדי המחלה בעצמה ולא קרה להם כלום
השאלה האם יש סיבה לחשוש
אם החלמתי בערב החג אז הייתי חולה ביו"כ
אכן צמתי והיה זה הצום הכי קל בחיי (אני מקפיד על ר"ת ובמקום שהותי כחולה עד ר"ת נגמר היין - נשארתי לצום עד כשלוש שעות אחר השקיעה ולא הרגשתי חולשה כלל) - כנראה בגלל ה"פת בסלו"
 

ב. גפנר

משתמש ותיק
מקדש שביעי כל שביעי אמר:
ראיתי מודעה של רבני בני ברק שכתבו למחלימים לא לשתות שזה סכנה להם.

ובעניות דעתי לא הבנתי כלל דבריהם. וצ"ע

סתם כך נוסח המכתב שם תמוה מאוד. הם פותחים אותו בזה שהשכרות היא רעה חולה, ואיני יודע כיצד יצא הדבר מתחת ידיהם בעוד שהוא דינא דגמרא לעשות כך.
ואף אם לדעתם לא כיוונו חז"ל לשכרות כפי שהיא כיום [משום מה], עדיין לכאורה היה מתאים יותר להתנסח בצורה עדינה, ולא לכתוב בצורה כוללנית שהשכרות היא רעה חולה. 
וצ"ע..
 
ב. גפנר אמר:
ואף אם לדעתם לא כיוונו חז"ל לשכרות כפי שהיא כיום
פשטות דברי הגמרא לא כך (קם רבה שחטי' כו')
וגם בפוסקים הבינו לא כך, יעויין בבה"ל שהקשה איך ציוו חזל מה שנזכר בכמה מקומות השכרות למכשול גדול. עיי"ש מה שתירץ. עכ"פ הוא הבין בפשטות שכרות כפשוטו.
 

אבי חי

משתמש ותיק
מסברא יש מקום לחשוש להתייבשות, הנפוצה אצל מתבסמים, ומסוכנת למחלימים. ולכן עכ"פ יראו להזהר לשתות הרבה מים.
 

לומד מכל אדם

משתמש ותיק
אני מעביר מה ששלחו לי במייל

בשם מזכירות מגן לחולה:

פורים שמח לכל בית ישראל !

עקב אירוע שהוא אמנם חריג, בבית החולים שערי צדק של צעיר בריא ללא מחלות רקע, שהוא מחלים קורונה מלפני כחודש

שהשתכר בסעודת פורים בבני ברק אצל משפחתו, חזר לירושלים לשבת קודש, והתמוטט בליל שבת, וכרגע נקבע לו לדאבון לב מוות מוחי.

עוד מחלים קורונה מלפני 7 שבועות שהשתכר, מאושפז כעת בבית חולים אחר ביחידה לטיפול נמרץ במצב קשה מאד

הרינו להבהיר כי אין עדיין בירור מוסמך האם יש קשר בין מחלימי קורונה לשיכרות !

טרם יש הבנה ואינפורמציה מהימנה האם הא בהא בכלל תליא, אני חוזר ומבהיר כי טרם ידוע הדבר.

אך קריאתו והמלצתו של הרב בנימין פישר, מחמת הספק היא:

כל חולי הקורונה ללא יוצא מן הכלל, ובוודאי ובוודאי כל מחלימי הקורונה ללא יוצא מן הכלל

יחמירו על עצמם מחמת הספק, ולא ישתכרו בשלושת החודשים הראשונים מההחלמה.

חישוב ימי ההחלמה מתחילים, מעת הימים בו חולה הקורונה חזר לעצמו והוא כבר ללא שום תסמינים,

רק מאז יש להתחיל ולספור שלושה חודשים

והמחמיר באותו שעה תבוא עליו ברכה
בברכת פורים שמח ובשורות טובות אמן ואמן

מזכירות מגן לחולה
 

tkhvu

משתמש ותיק
מקדש שביעי כל שביעי אמר:
פשטות דברי הגמרא לא כך (קם רבה שחטי' כו')
וגם בפוסקים הבינו לא כך, יעויין בבה"ל שהקשה איך ציוו חזל מה שנזכר בכמה מקומות השכרות למכשול גדול. עיי"ש מה שתירץ. עכ"פ הוא הבין בפשטות שכרות כפשוטו.
בכל דבר עושים כמו המ"ב. והוא כותב בשם הפמ"ג שראוי לעשות כמו שכתב הרמ"א שישתה יותר מלימודו ויישן.
ובכלל מבואר בפוסקים שאם על ידי זה יתבטל מאיזה מצוה ודאי אין ראוי שישתכר. וצריך כל אדם לבדוק בעצמו וכו'.
 

ונחנו מה

משתמש ותיק
הבעיה עם הקורונה שהיא בלתי צפויה והיא לא גומרת להפתיע, ולכן א"א ללמוד מזה שצם או השתכר ולא קרה לו כלום, לאחר, כשם שאי אפשר ללמוד מזה שהייתה לו קורונה ללא תסמינים, לאחרים שלא ינזקו מזה
 
החשש הגדול הוא מהתייבשות, חולי קורונה פעמים שדמם סמיך יותר מאחיהם שאינם חולים בקורונה,
החולה עצמו לא חש בשינוי אבל התייבשות קלה עלולה לגרום לו חילילה לקריש בדם ולנזק מוחי שיכול להסתיים במוות.
זה לא המצב אצל כל חולי הקורונה, כמו שאיבוד חוש הטעם לא קורה לכל חולי הקורונה.
מחמת זה הורו הרבה רבנים לא להתענות חודש אחרי הקורונה.
הוא הדין והוא הטעם לענין שכרות שגורמת התייבשות למשתכר כידוע.
ואם עבר ונשתכר ישתה כמות גבוהה של מים, בערך 3 כוסות מים על כל כוס יין, ואם נשתכר מויסקי וכיוצא בו, ישתה 6 כוסות של מים על כל כוס של ויסקי, ובזה יתאושש מסכנת התייבשות.
והטוב והרצוי שאת המים ישתה מיד עם שתיית היין קודם ששתכר, וטוב לו.
 
חלק עליון תַחתִית