ממה שהבנתי התמונה מהערב.רואים שקוף אמר:יום שישי.
לא יודע מי זה.נחלי מים אמר:הרב שלמה בוסו מדליק נרות חנוכה עם תפילין.
נחלי מים אמר:ממה שהבנתי התמונה מהערב.רואים שקוף אמר:יום שישי.
מה שעשו לי כאן לפני חצי שנה כשהעליתי את הסברא הזאת.....לומד ומלמד אמר:וכעת עולה בדעתי דאם אלו תפילין דר"ת הכל א"ש כמין חומר שמדליק בצאה"כ דהגאונים ומניח אז דר"ת שלא שקעה החמה לדעתו
במחכ"ת, ה'סברא' אינה כלום; טעם החשש לדעת 'ר"ת' הוא מפני שיטת הגאונים שכתבו כן (כמ"ש בשו"ת 'נודע ביהודה' מהדו"ת סי' ד), ואדרבא - לשקיעה דידהו יש לחוש.ששמואל אמר:מה שעשו לי כאן לפני חצי שנה כשהעליתי את הסברא הזאת.....לומד ומלמד אמר:וכעת עולה בדעתי דאם אלו תפילין דר"ת הכל א"ש כמין חומר שמדליק בצאה"כ דהגאונים ומניח אז דר"ת שלא שקעה החמה לדעתו
וכמדומה שכך נפוץ גם אצל - יבלחט"א - הגה"צ אדמו"ר דאמשינוב שליט"א.אליעזר כהן אמר:כך נהג גם הגאון הגדול רח"פ שיינברג זצ"ל ויש תמונות מכך
יש מבני מרוקו שנהגו להדליק בשקיעה.לומד ומלמד אמר:אמנם הרב הנ"ל ששם משפחתו מורה עליו שמעדות המזרח הוא הסרים למשמעתו של מרן השו"ע הפוסק להדליק בצאה"כ עליו לבאר מעשיו.
אכן הגרמ"מ קארפ והרב בוסו מדליקים כשתפיליהם מכוסות כדי שזו לא תהיה הוראה (וכדעת הפוסקים ש"יניח ידו עליהם" זה להלכה גם ביום חול, ודלא כרוב הראשונים), אבל נראה מהתמונות שהגרח"פ שיינברג הדליק נרות חנוכה כשתפיליו מגולות (ואולי הוא לא ידע שמצלמים, ולא נכחו שם אנשים שאינם יודעים שמעיקר הדין מותר).פינחס רוזנצוויג אמר:אם הניחם קודם שתשקע החמה וחשכה עליו, אפילו הם עליו כל הלילה, מותר ואין מורין כן. ותל"מ.
כנראה הוא חושש לדעות שכך צריך לעשות (וכפי שמשמע במסכת סופרים, ואף שפשטות הגמרא לא כך אין זה מוכרח).איש מזרע אהרן אמר:למה הוא מדליק מיד אחר הברכה הראשונה?
נר חנוכה, מצוה להניחה בטפח הסמוך לפתח, ולהדליקה שם, הן מבחוץ לזמן הקדום, הן מבפנים לזמן של עכשיו, ומצד שמאל, כדי שתהא מזוזה בימין הנכנס, שנ' בה ביתך, דרך ביאתך, ודרכו של אדם להרים רגל ימין תחלה, ותהא נר חנוכה משמאל הנכנס, ופרשו בהגדה, ויבא בעל הבית בתפליו ובטלית מצוייצת ביניהם, חונה מלאך י"י סביב ליראיו ויחלצם:
דבש לפי אמר:כנראה הוא חושש לדעות שכך צריך לעשות (וכפי שמשמע במסכת סופרים, ואף שפשטות הגמרא לא כך אין זה מוכרח).איש מזרע אהרן אמר:למה הוא מדליק מיד אחר הברכה הראשונה?
ישנה שיטה כזאת להלכה והובאה בטור - לברך את ברכת על הניסים על הנר החדש [היינו שמתחיל בנר של עיקר הדין ומברך שעשה ניסים על התוספת] אמנם לא ראיתי את ההסרטה אם היא מהיום הראשון או לא
ההסרטה היא מליל רביעי של חנוכה שנה שעברה (אז היא פורסמה, ולדברי המפרסם היא מאותו ערב).לומד ומלמד אמר:ישנה שיטה כזאת להלכה והובאה בטור - לברך את ברכת על הניסים על הנר החדש [היינו שמתחיל בנר של עיקר הדין ומברך שעשה ניסים על התוספת] אמנם לא ראיתי את ההסרטה אם היא מהיום הראשון או לאדבש לפי אמר:כנראה הוא חושש לדעות שכך צריך לעשות (וכפי שמשמע במסכת סופרים, ואף שפשטות הגמרא לא כך אין זה מוכרח).איש מזרע אהרן אמר:למה הוא מדליק מיד אחר הברכה הראשונה?
אשמח למקורעשירית האיפה אמר:יש מבני מרוקו שנהגו להדליק בשקיעה.
אבר כיונה אמר:אשמח למקורעשירית האיפה אמר:יש מבני מרוקו שנהגו להדליק בשקיעה.
לומד ומלמד אמר:יש תמונות מפורסמות של הרב שיינברג זצ"ל ופשוט הוא שאם מדליק ממש בשקיעה עדיין אין עליו להסירם. אמנם הרב הנ"ל ששם משפחתו מורה עליו שמעדות המזרח הוא הסרים למשמעתו של מרן השו"ע הפוסק להדליק בצאה"כ עליו לבאר מעשיו.
לומד ומלמד אמר:וכעת עולה בדעתי דאם אלו תפילין דר"ת הכל א"ש כמין חומר שמדליק בצאה"כ דהגאונים ומניח אז דר"ת שלא שקעה החמה לדעתו