ישנם כמה פעמים שמזכיר בבית הבחירה למאירי [מס' שבת כג:] בסוגיה של חנוכה את המילים "הערה" וכן את המילה "דרך" ואני לא זכיתי להבין את פירושם ומקומם בדבריו.
האם מישהו יכול להסביר לי מה פירושו וכוונתו של רבינו המאירי.
אני מחפש פשט פשוט, להבין, לא מורכב ולא מסובך, פירוש מילולי פשוט.
מאוד מאוד אשמח אם אזכה להבין את דבריו.
וז"ל שם, "לעולם יהא אדם זריז לקיים את המצות ובקלה כבחמורה, שאינו יודע מתן שכרן של מצות, ומ"מ יהא לבו סמוך שאין השם מקפח שכר כל בריה, ושמדתו לשלם מדה כנגד מדה, דרך הערה אמרו הרגיל בנר חנוכה דרך חבוב מצוה ובהערה מפורסמת הויין לו בנים תלמידי חכמים, לקיים עליו נר מצוה ותורה אור, הרגיל במזוזה זוכה לדירה נאה, הזהיר בציצית זוכה לטלית נאה, הזהיר בקידוש היום זוכה וממלא גרבי יין, וכל אלו מדה כנגד מדה. וכל עוד שמרבה במצות, שכרו מתרבה דרך הערה אמרו ובאחד מגדוליהם שראה באחד והיה רגיל בשתי נרות ר"ל של חנכה ושל שבת בהדור ודרך חבוב ואמר גברי רברבי נפקי מהכא וראה באחד שהיה רגיל באחת בהידור ובחיבוב ואמר גברא רבא נפיק מהכא וכאשר פתר כן היה". עכ"ל.
האם מישהו יכול להסביר לי מה פירושו וכוונתו של רבינו המאירי.
אני מחפש פשט פשוט, להבין, לא מורכב ולא מסובך, פירוש מילולי פשוט.
מאוד מאוד אשמח אם אזכה להבין את דבריו.
וז"ל שם, "לעולם יהא אדם זריז לקיים את המצות ובקלה כבחמורה, שאינו יודע מתן שכרן של מצות, ומ"מ יהא לבו סמוך שאין השם מקפח שכר כל בריה, ושמדתו לשלם מדה כנגד מדה, דרך הערה אמרו הרגיל בנר חנוכה דרך חבוב מצוה ובהערה מפורסמת הויין לו בנים תלמידי חכמים, לקיים עליו נר מצוה ותורה אור, הרגיל במזוזה זוכה לדירה נאה, הזהיר בציצית זוכה לטלית נאה, הזהיר בקידוש היום זוכה וממלא גרבי יין, וכל אלו מדה כנגד מדה. וכל עוד שמרבה במצות, שכרו מתרבה דרך הערה אמרו ובאחד מגדוליהם שראה באחד והיה רגיל בשתי נרות ר"ל של חנכה ושל שבת בהדור ודרך חבוב ואמר גברי רברבי נפקי מהכא וראה באחד שהיה רגיל באחת בהידור ובחיבוב ואמר גברא רבא נפיק מהכא וכאשר פתר כן היה". עכ"ל.