עיין באשכול הסמוך על 997 קושיות וכו'.בן צרויה אמר:כשמאן דהו שואל שאלה קושיא או פירכא, זה מצביע שהשואל היה חסר לו איזה ידיעה מקדימה שבגינה אין קושייתו מתחילה.
ולכן, תמיד התירוץ מתמקד באותה נקודה שהשואל לא ראה.
וא"כ כשמישהו שואל שאלה ויש על השאלה המון תירוצים נמצא שאף אחד לא תפס את הנקודה העיקרית.
ותן לחכם ויחכם.
נכון שישנן אוקימתות וגם אפשר איכשהו להסתדר עם העובדה שעשו את החנוכה לשמונה ימים, אבל עדיין אין זה אומר שמצידינו כשהיינו באים לתקן חנוכה היינו לכתחילה מתקנים אותה לשמונה ימיםעץ פרי אמר:ממש לא נכון, יש כמה סוגי תירוצים
יש כדבריך, יש אוקימתות, ויש עוד.
לדוגמא אם תירצו שחילקו השמן ל8
אז חסרה ידיעה לשואל וזה התירוץ
אף שידיעה זו ידענו רק מכוח הקושיא.
אם תירצנו שקבעו 8 כי סה"כ היה 8
אף שעצם הנס באמת היה 7
הרי שלא נשתנה כלום מהידיעה הראשונה.
והטענה שאם יש הרבה תירוצים אין אף תירוץ אחד
לדעתי אין בה אפילו מקצת אמת.
אתה מוזמן לכתוב את התירוץ ה1000בן צרויה אמר:נכון שישנן אוקימתות וגם אפשר איכשהו להסתדר עם העובדה שעשו את החנוכה לשמונה ימים, אבל עדיין אין זה אומר שמצידינו כשהיינו באים לתקן חנוכה היינו לכתחילה מתקנים אותה לשמונה ימיםעץ פרי אמר:ממש לא נכון, יש כמה סוגי תירוצים
יש כדבריך, יש אוקימתות, ויש עוד.
לדוגמא אם תירצו שחילקו השמן ל8
אז חסרה ידיעה לשואל וזה התירוץ
אף שידיעה זו ידענו רק מכוח הקושיא.
אם תירצנו שקבעו 8 כי סה"כ היה 8
אף שעצם הנס באמת היה 7
הרי שלא נשתנה כלום מהידיעה הראשונה.
והטענה שאם יש הרבה תירוצים אין אף תירוץ אחד
לדעתי אין בה אפילו מקצת אמת.
ישנה תופעה בפורום שכותבים "עיין באשכול הסמוך" בלא קישורעיין באשכול הסמוך
אני לא מסכים עם הקביעה , אבל גם אם נניח כך,כשמאן דהו שואל שאלה קושיא או פירכא, זה מצביע שהשואל היה חסר לו איזה ידיעה מקדימה שבגינה אין קושייתו מתחילה.
ולכן, תמיד התירוץ מתמקד באותה נקודה שהשואל לא ראה.
וא"כ כשמישהו שואל שאלה ויש על השאלה המון תירוצים נמצא שאף אחד לא תפס את הנקודה העיקרית.
לא הבנתי כלל הלוגיקה של דברי מר.כשמאן דהו שואל שאלה קושיא או פירכא, זה מצביע שהשואל היה חסר לו איזה ידיעה מקדימה שבגינה אין קושייתו מתחילה.
ולכן, תמיד התירוץ מתמקד באותה נקודה שהשואל לא ראה.
וא"כ כשמישהו שואל שאלה ויש על השאלה המון תירוצים נמצא שאף אחד לא תפס את הנקודה העיקרית.
ותן לחכם ויחכם.
לא הבנתי כלל הלוגיקה של דברי מר.
נכון שישנן אוקימתות וגם אפשר איכשהו להסתדר עם העובדה שעשו את החנוכה לשמונה ימים, אבל עדיין אין זה אומר שמצידינו כשהיינו באים לתקן חנוכה היינו לכתחילה מתקנים אותה לשמונה ימים
לא הבנתי כלל הלוגיקה של דברי מר.
זה ההסבר בדבריו הראשונים?נכון שישנן אוקימתות וגם אפשר איכשהו להסתדר עם העובדה שעשו את החנוכה לשמונה ימים, אבל עדיין אין זה אומר שמצידינו כשהיינו באים לתקן חנוכה היינו לכתחילה מתקנים אותה לשמונה ימים
ישנה תופעה בפורום שכותבים "עיין באשכול הסמוך" בלא קישור
אני מוחה על זה
מה אתה רוצה???כשמאן דהו שואל שאלה קושיא או פירכא, זה מצביע שהשואל היה חסר לו איזה ידיעה מקדימה שבגינה אין קושייתו מתחילה.
ולכן, תמיד התירוץ מתמקד באותה נקודה שהשואל לא ראה.
וא"כ כשמישהו שואל שאלה ויש על השאלה המון תירוצים נמצא שאף אחד לא תפס את הנקודה העיקרית.
ותן לחכם ויחכם.
אני לא מבין, הרי הב''י בעצמו גם תירץ כמה תירוצים ?כשמאן דהו שואל שאלה קושיא או פירכא, זה מצביע שהשואל היה חסר לו איזה ידיעה מקדימה שבגינה אין קושייתו מתחילה.
ולכן, תמיד התירוץ מתמקד באותה נקודה שהשואל לא ראה.
וא"כ כשמישהו שואל שאלה ויש על השאלה המון תירוצים נמצא שאף אחד לא תפס את הנקודה העיקרית.
ותן לחכם ויחכם.
איך יכתוב אם כבראתה מוזמן לכתוב את התירוץ ה1000
ואז כנראה זה יהיה מושלם ותנוח דעתך
לי מספיקים תירוצי הב"י ועוד כ20 תירוצים
שלדעתי מתרצים את השאלה מצויין.
טוען וחוזר וטוען.זה ההסבר בדבריו הראשונים?
מלבד זאת גם את זה לא הבנתי
יש אפליקציה? רק עכשיו שמעתימסתבר שאין להם אפשרות להעתיק קישורים.
כמו כל מי שגולש מהאפליקציה. וכבר דברו על זה בעבר.
מלבד שייתכן וכותב זאת על סמך זיכרון וכעת לא מוצא את האשכול. ולזה נועד מפתח האשכולות המרכזי.
ניסו אז בזמנו לתת פתרון באמצעות יצוא האשכול לקובץ אבל החברים דיווחו שלא הועיל. אולי בפלטפורמה החדשה זה אחרת. בלנ"ד אעדכן זאת בפורום השדרוג.יש אפליקציה? רק עכשיו שמעתי
אולי באמת נבקש מהמנהלים שיתנו אפשרות באפליקציה לתת איזה אפשרות לעשות קישור או דבר דומה
עכ"פ תסכים איתי שזה מעצבן מאד שאני יודע שיש דברים בענין ואני לא יכול לגלות אותם
חושב שיודע....שאני יודע
איפה אמרתי את זה?חושב שיודע....
שאני יודע שיש דברים בענין ואני לא יכול לגלות אותם
ולהמ לא עשו חנוכה עשרה ימים?אכן המנורה דלקה תשעה ימים ומתוכם שמונה ימי נס שאותם אנו מציינים.
איך אפשר לכתוב דברים כאלו אחר שהראשונים שאלו ותירצו והדבר תלוי בפלוגתאלדעתי יש תשובה לבית יוסף תשובה אחת ועוד 999 וארטים
התשובה שעושים זכר לפח שמן ולא זכר לנס בפועל וכיון שהפך שמן מחזיק שמונה אז עושים שמונה ימים חנוכה
זה התירוץ
נכון, לא מבריק! לא משעשע! אבל אמיתי
התשובה שעושים זכר לפח שמן ולא זכר לנס בפועל וכיון שהפך שמן מחזיק שמונה אז עושים שמונה ימים חנוכה זה התירוץ נכון, לא מבריק! לא משעשע! אבל אמיתי
כדברי הרב סקרן כבר כתב הגאון רבי יוסף איסקפה שנולד חמש שנים אחר פטירת הבית יוסף, בספרו ראש יוסף סי' תרע.איך אפשר לכתוב דברים כאלו אחר שהראשונים שאלו ותירצו והדבר תלוי בפלוגתא
א. מדהים. יישר כוחךהשאלה איננה קשה כלל.
טעות בידך.
אכן המנורה דלקה תשעה ימים ומתוכם שמונה ימי נס שאותם אנו מציינים.
הבטחון של כולם שאני טועה ואכן המנורה דלקה שמונה ימים. היא התשובה לשאלה..
אף אחד לא טועה ותוהה אולי אכן דלקה המנורה תשעה ימים. - כי שמונת ימי החנוכה מצליחים לספר לנו את הסיפור השלם!
כי אמנם הנס הוא הימשכות של שבעה ימים נוספים. אך סיפור הנס הוא סיפור על שמן שדלק שמונה ימים. (למרות שהספיק לפחות).
וכך מנציחים סיפור היסטורי. לא בפרטיו אלא בסיפור השלם. ואז תזכרו ותיזכרו מה בדיוק הנס בו.
לכן אין מקום לשאלה כלל.
לפי זה הסיבה של 8 ימים הוא בגלל שזה הזמן שתיקנו את המזבחהועתק ממגילת תענית
בעשרין וחמשה ביה יום חנוכה תמניא יומין, דלא למספד בהון
שכשנכנסו יונים להיכל טמאו כל השמנים שבהיכל, וכשגברה יד בית חשמונאי ונצחום, בדקו ולא מצאו אלא פך אחד שהיה מונח בחותמו של כהן הגדול שלא נטמא, ולא היה בו להדליק אלא יום אחד. ונעשה בו נס והדליקו שמונה ימים. לשנה אחרת קבעום שמונה ימים טובים.
ומה ראו לעשות חנוכה שמונה ימים, והלא חנוכה שעשה משה במדבר לא עשה אלא שבעה ימים, שנאמר (ויקרא ח, לג): "וּמִפֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד לֹא תֵצְאוּ שִׁבְעַת יָמִים וְגוֹ'", ואומר: (במדבר ז, יב): "וַיְהִי הַמַּקְרִיב בַּיּוֹם הָרִאשׁוֹן אֶת קָרְבָּנוֹ וְגוֹ'", ובשביעי הקריב אפרים. וכן מצינו בחנוכה שעשה שלמה, שלא עשה אלא שבעת ימים, שנאמר: (דה"ב ז, ט): "כִּי חֲנֻכַּת הַמִּזְבֵּחַ עָשׂוּ שִׁבְעַת יָמִים, וְהֶחָג שִׁבְעַת יָמִים". מה ראו לעשות חנוכה זו שמונה ימים? אלא – בימי מלכות יון נכנסו בני חשמונאי להיכל, ובנו את המזבח, ושׂדוהו בשׂיד ותקנו בו כלי שרת והיו מתעסקין בו שמונה ימים.