כולם יודעים לצטט את הקושיא המיוחסת לב''י מדוע תיקנו שמונה ימים, והרי היה שמן מספיק ליום אחד. ותירץ שלושה תירוצים, א' שחילקו את השמן לשמונה חלקים ודלק במשך שיעור הזמן הרצוי אפילו שהיה פחות שמן, ב' שביום הראשון דלקה המנורה ונשאר בכוסיות שמן מלא עד גדותיו, ג' שמזגו מהפך והפך נשאר מלא.
אך מעולם לא עלה על ליבו של מאן דהו [נא לא לצטט משפט זה ולתפוס אותי על המילה, כי למליצה אמרתי כן], לשאול מה הבין הב''י בקושייתו, כיצד נעשה הנס. כי שלושת האפשרויות שתירץ לא הבין, וא''כ איזו אפשרות נוספת עדיין ישנה, שלפיה היה נס רק שבעה ימים.
ואין לפרש שהבין בקושיא שביום הראשון מלאו הכל, ונפחת כל יום שמינית, דלפ''ז היה הנס שמונה ימים, וא''כ אין עוד שום אפשרות נוספת.
באמתחתי תשובה אמיתית לדבר, אך ברצוני לשמוע קודם דברי המגיבים דפה.
רמז: על שני התירוצים האחרונים [שיסודם אחד] ידוע להקשות שאם כן ביום השמיני לא היה הנס נצרך, וצ"ע.
אך מעולם לא עלה על ליבו של מאן דהו [נא לא לצטט משפט זה ולתפוס אותי על המילה, כי למליצה אמרתי כן], לשאול מה הבין הב''י בקושייתו, כיצד נעשה הנס. כי שלושת האפשרויות שתירץ לא הבין, וא''כ איזו אפשרות נוספת עדיין ישנה, שלפיה היה נס רק שבעה ימים.
ואין לפרש שהבין בקושיא שביום הראשון מלאו הכל, ונפחת כל יום שמינית, דלפ''ז היה הנס שמונה ימים, וא''כ אין עוד שום אפשרות נוספת.
באמתחתי תשובה אמיתית לדבר, אך ברצוני לשמוע קודם דברי המגיבים דפה.
רמז: על שני התירוצים האחרונים [שיסודם אחד] ידוע להקשות שאם כן ביום השמיני לא היה הנס נצרך, וצ"ע.