מתאהב על ידך
משתמש ותיק
אני רק מציע, ומחכה שתאמרו לי אם טעיתי ולמה.
לכאורה כל תקנת נר חנוכה אינה אלא דרבנן, ולא על פי נביאים.
ואילו אמירת ההלל היא מדברי נביאים.
ולשון זו מצאתי גם בקרן אורה שבת כב "... דחנוכה ג"כ לאו על פי נביאים נתקנה... הלל הוא תקנת נביאים".
והנה הנידון שם לגבי ברכה, והפרט הזה לא נוגע לנו כעת כי בלא"ה מברכינן אתרוויהו.
אבל העקרון שזה חשוב יותר יש בו הרבה נפק"מ.
וכגון להדר יותר בהלל בנעימות שירה וזמרה, אולי גם עם ניגוני קרליבך וליווי של מוזיקה מרגשת...
ועוד כפי שתראו לנכון למצוא הידורים כמו שמוצאים בהדלקה.
נ. ב. ליבי מלא הבנה והכלה לכל אלו שלא יאהבו את זה.
כנראה מהסיבה הפשוטה שהלל זה כביכול משעמם ונפוץ ומוכר ונדוש מכל שאר החגים, ואילו החנוכיה היא לגמרי חידוש מרענן 'חד שנתי' .
לכאורה כל תקנת נר חנוכה אינה אלא דרבנן, ולא על פי נביאים.
ואילו אמירת ההלל היא מדברי נביאים.
ולשון זו מצאתי גם בקרן אורה שבת כב "... דחנוכה ג"כ לאו על פי נביאים נתקנה... הלל הוא תקנת נביאים".
והנה הנידון שם לגבי ברכה, והפרט הזה לא נוגע לנו כעת כי בלא"ה מברכינן אתרוויהו.
אבל העקרון שזה חשוב יותר יש בו הרבה נפק"מ.
וכגון להדר יותר בהלל בנעימות שירה וזמרה, אולי גם עם ניגוני קרליבך וליווי של מוזיקה מרגשת...
ועוד כפי שתראו לנכון למצוא הידורים כמו שמוצאים בהדלקה.
נ. ב. ליבי מלא הבנה והכלה לכל אלו שלא יאהבו את זה.
כנראה מהסיבה הפשוטה שהלל זה כביכול משעמם ונפוץ ומוכר ונדוש מכל שאר החגים, ואילו החנוכיה היא לגמרי חידוש מרענן 'חד שנתי' .