שבת חנוכה לא במקץ!

בן ראם

משתמש ותיק
האם חכמי הפורום יודעים עד כמה זה נדיר שבת מקץ שאינה שבת חנוכה? אני לא זוכר כזה דבר. תמיד תהיתי למה יש הפטרה מיוחדת למקץ אם בין כך היא תמיד חנוכה.
 

יראתי בפצותי

משתמש ותיק
אם אינני טועה רק כשראש השנה בשבת והשנה חסרה זח"א בפשוטה וזח"ג במעוברת.
זח"א לא יהיה עוד לפני ה'ת"ת, ואינני יודע לגבי זח"ג.
 

לייבל

משתמש ותיק
יראתי בפצותי אמר:
אם אינני טועה רק כשראש השנה בשבת והשנה חסרה זח"א בפשוטה וזח"ג במעוברת.
זח"א לא יהיה עוד לפני ה'ת"ת, ואינני יודע לגבי זח"ג.



במידה ואתה צודק אז זה עשר אחוז מסך השנים (בממוצע אחד לעשר שנים אמור לצאת שמקץ לא יהיה בחנוכה). זחא הוא 6% וזחג 4%
 

משה נפתלי

משתמש ותיק
בן ראם אמר:
אני לא זוכר כזה דבר. תמיד תהיתי למה יש הפטרה למקץ אם בין כך היא תמיד חנוכה.
צעיר אתה לימים. לאחרונה הפטרנו בויקץ שלמה בשנת התשסא.
 
 

לייבל

משתמש ותיק
משה נפתלי אמר:
בן ראם אמר:
אני לא זוכר כזה דבר. תמיד תהיתי למה יש הפטרה למקץ אם בין כך היא תמיד חנוכה.
צעיר אתה לימים. לאחרונה הפטרנו בויקץ שלמה בשנת התשסא.
חוץ מלהיות בגיל המתאים צריך גם זיכרון רב כדי לזכור בדיוק באיזה שנה! 
 

משה נפתלי

משתמש ותיק
עוד מאפיינים לשנה כזו (פשוטה שסימן קביעותה 'זח'):
1. אין בה שבת חול המועד.
2. חמש פעמים מקדשים בה בליל יו"ט בסדר יקנה"ז.
 

לייבל

משתמש ותיק
משה נפתלי אמר:
עוד מאפיינים לשנה כזו (פשוטה שסימן קביעותה 'זח'):
1. אין בה שבת חול המועד.
2. חמש פעמים מקדשים בה בליל יו"ט בסדר יקנה"ז.


אתה בטוח????..
ר"ה יוצא בשבת ראשון אז זה יקנה"ז אחד
יו"ט של סוכות ושמח"ת בשבת, אז אין יקנהז
לאחר שתיקנני @הכהן  פסח יוצא ביום א' יום לאחר ראש השנה, (שהרי בכסדרה יש 4 ימים, בין ר"ה לר"ה ובחסירה שלשה ימים ור"ה יוצא יומיים לאחר פסח)
 

לייבל

משתמש ותיק
אגב זה לא יתכן באף שנה, כי סוכות ושמח"ת לא יכול לצאת ביום ראשון, ופסח אם אחד מהימים טובים יוצא במוצ"ש אז השני לא, וכן שבועות לא, כך שיתכן הכי הרבה שני יקנה"ז בשנה
 

אבר כיונה

משתמש ותיק
משה נפתלי אמר:
חמש פעמים מקדשים בה בליל יו"ט בסדר יקנה"ז.

לייבל אמר:
אגב זה לא יתכן באף שנה,

כבר כתב הרב הכהן:
הכהן אמר:

1) ר"ה - שבת-ראשון
2) סוכות - שבת-ראשון
3) שמ"ע - שבת-ראשון
4) פסח - ראשון-שני
5) שש"פ - שבת-ראשון
 

בן ראם

משתמש ותיק
פותח הנושא
משה נפתלי אמר:
צעיר אתה לימים. לאחרונה הפטרנו בויקץ שלמה בשנת התשסא.
לייבל אמר:
חוץ מלהיות בגיל המתאים צריך גם זיכרון רב כדי לזכור בדיוק באיזה שנה!
אכן, צריך זיכרון, או תוכנה טובה של לוח שלא קשורה לגיל. מצאתי שחוץ מתשס"א גם תשנ"ז היתה כזו ולפניה תשל"ז. כשהייתי עוד צעיר מאד...
 
עוד נקודה לציון שבשנה הזאת יש הכי פחות תפילות משאר השנים, משום שחשוון וכסליו חסרים יש רק שנ"ה ימים בשנה, וכן חלק מהימים טובים יוצאים בשבת כך שמפסידים תפילת מוסף.
 

בת עין

משתמש ותיק
משה נפתלי אמר:
2. חמש פעמים מקדשים בה בליל יו"ט בסדר יקנה"ז.
ליתר דיוק -
שלש פעמים יקנה"ז (ליל ב' דר"ה, שמח"ת וליל א' דפסח).
פעם אחת יקנהז"ס (ליל ב' דסוכות, אז מברכים גם לישב בסוכה).
ופעם אחת יקנ"ה (אחרון של פסח, אז אין מברכים שהחיינו).
 

משה נפתלי

משתמש ותיק
יחודיות נוספת לשנה זו (פשוטה שסימן קביעותה 'זח'): אין מפטירין בה 'השמים כסאי' למנהג כל העדות.
לנוהגים כדעת מרן, שהפטרת 'השמים כסאי' נדחית מפני 'עניה סוערה', אין מפטירין 'השמים כסאי' גם בשנים מעוברות שסימן קביעותן היא 'בש' או 'גכ', ושנת התשפב הבעל"ט היא אחת מהן.
 

פראנק

משתמש ותיק
יש הרבה דברים מעניינים בשנה הזאת.
י בטבת בערב שבת
פורים משולשת
פסח במוצש
בהב בפסח שני (אומרים סליחות?)
וכבר היה רה בשבת.
 

הכהן

משתמש ותיק
משה אמת אמר:
פראנק אמר:
בהב בפסח שני (אומרים סליחות?)
אומרים חלקית עד הרחמים והסליחות, ומשלימים את זה לפני ר"ה (האשכנזים) ביום נוסף, (הא בהא תליא)

נמצא בפנקס שהיה בחורבת ר' יהודה החסיד דאף כשחל בה"ב בפסח שני, אין אומרים בו שום סליחה ואין מתענים בו (הובא בספר זה השולחן ח"ג עמ' ע"ב, הגרשז"א, בהליכות שלמה ספירת העומר פרק י"א, כ', ספר א"י להגר"א טוקצינסקי ז"ל).
 

גבריאל פולארד

משתמש ותיק
בבלי אמר:
יראתי בפצותי אמר:
בדקתי, עוד שלוש שנים זח"ג.
גם השנה
אגב, מי שרוצה לבדוק את הקביעות לשנים הקרובות (בשבת, או כשאין מחשב תחת ידו...) יכול פשוט לפתוח את הטור או"ח סי' תכח יש שם טבלה. אם אני לא טועה בטור השלישי משמאל זה הקביעות שהתחילה בתשעו, ולפי זה לראות את ה-19 שנה מתשעו (כמובן שאפשר גם לראות שם יותר מזה).
 

HaimL

משתמש ותיק
בן ראם אמר:
האם חכמי הפורום יודעים עד כמה זה נדיר שבת מקץ שאינה שבת חנוכה? אני לא זוכר כזה דבר. תמיד תהיתי למה יש הפטרה מיוחדת למקץ אם בין כך היא תמיד חנוכה.
היה מונח אצלי שבשנה פשוטה, שבת זכור היא לעולם תצווה, והנה השנה היא תרומה. תצווה היא שושן פורים
 
 
חלק עליון תַחתִית