הנה אם יש לו ילד אחד אז מקנה לו לאחר שכבר נטל, אבל אם יש לו כמה ילדים, הרי אין הקטן יכול להקנות, וא"כ לא יצא ידי חובת חינוך להשיטות שצריך בשביל חינוך שיהא לכם.
יש לי תמיד הרגשה בענין הזה, שנכון שקטן לא יכול להקנות, אבל אבל כשאנו דנים על חינוך הרי אנו דנים אותו כגדול וא"כ לגבי מצוות חינוך שפיר יכול קטן להקנות לקטן אחר. ויש בזה כעין ממה נפשך, וצריך עיון אם ניתן להאמר.
לענ"ד אסור לומר כן.
א' ודאי שאין הכוונה שנידון כגדול, אלא מתחנך כעת.
ב' גם אם נדון אותו כגדול כדבריכם, מה השייכות בין בעלות אמיתית לבין קיום מצוה שתנאי בה הוא בעלות המקיים, וכי מפני שחייב בחינוך יכול להקנות זאת לגדול ויהיה של הגדול לכל דיני התורה.
בעיקר הנידון, חשבתי בעבר שמכיון שיש בזה מחלוקת אם צריך להקנות חזרה במתנה ע"מ להחזיר (כידועים דברי הקצוה"מ ממהרי כהן צדק והאבני מילואים הביא עוד ראשו'), ויש מח' אם צריך לכם בקטן, יש בזה ס"ס בדרבנן.
אמנם קצ"ע מפשטות השו"ע סי' תרנח ס"ו שלא יתננו לקטן וכו'
לענ"ד אסור לומר כן.
א' ודאי שאין הכוונה שנידון כגדול, אלא מתחנך כעת.
ב' גם אם נדון אותו כגדול כדבריכם, מה השייכות בין בעלות אמיתית לבין קיום מצוה שתנאי בה הוא בעלות המקיים, וכי מפני שחייב בחינוך יכול להקנות זאת לגדול ויהיה של הגדול לכל דיני התורה.