ראשית, ודאי שאין בזה כדי למעט מהסוכה, שכן שנינו שסוכה שיש בה ז"ט על ז"ט כשרה, ואף שהאדם שבה ימעט מהסוכה, ולא שמענו שיש חומרא שלא יישב אדם בסוכה זו, וכן לסוכה שיש בה ט"ו טפחים על ט"ו, אם יישב באמצעה ביטלה מתורת סוכה?
ובאמת נתעוררתי, שלמעשה לכאורה כל דבר כשר למחיצה, וכגון אם יניח אדם בתור דופן ג' כלי שגבהו י' טפחים ורחבו ד"ט ישמש כדופן אפי' אינו כלי של הינוח קבוע, ומכל מקום אין בהנחת כלי כזה בסוכה כדי למעט משטחה, ולכה"פ לא כדי לעשותה לב' סוכות (לפי מה שהעירו
כאן בנוגע לסוכה שהוסיפו בה מחיצה).
וא"כ נראה מוכרח שיש גדר במחיצה התלוי בכוונה (איני יודע אם חיובית, כלומר לשם מחיצה, או מציאותית, כלומר שמונחת כמחיצה, וזה אופן הנחתה) ויש לעיין בזה, כיון שא"כ אפשר למצוא שלושה אנשים בסוכה אחת, ולגבי כל אחד שטח הסוכה שונה (אמנם לפי הצד השני שהעליתי כמובן שאין דין כזה).