פענוח אמר:הנה ידוע שאין עושין הזיווג בליל ראשון ואחרון של פסח וכן בשבועות ובשמיני עצרת, א"כ אין לנו כי אם יו"ט ראשון של סוכות לקיים עונה של יום טוב,
ומלשון הר"ח בעץ חיים שער המצוות מצות פרו ורבו שכתב 'לילי' יום טוב משמע שיש כמה לילות ואולי יש להוכיח מזה שיש לקיים הזיווג בחול המועד,
יש לזה מקור?פענוח אמר:ואחרון של פסח
המצפה לישועת ה' אמר:יש לזה מקור?פענוח אמר:ואחרון של פסח
גם אני מבני בניהם של אבותינו הקדושים, וגם אני זכיתי לדור בארץ אשר עיני ה' אלקינו בה, ו"אחרון של פסח" אצלי הוא לא יום אסרו חג, אלא יום שביעי של פסח, וכמו שכתוב בתורה, ובכל זאת זכורני שאין יום זה כלול באיסור הנ"ל ע"פ הקבלה, אמנם שמא זכרוני מטעה אותי, אשמח אם יחכימוני.שלומיאל בן צורישדי אמר:המצפה לישועת ה' אמר:יש לזה מקור?פענוח אמר:ואחרון של פסח
נראה לי התכוון שביעי של פסח כאן בארה"ק שהוא גם היום האחרון דפסח כי לא זכור לי באמת שבאחרון של פסח אסור ע"פ האריז"ל.
אם לא יקיים בחול המועד מבטל עונה וזה אסורפענוח אמר:הנה ידוע שאין עושין הזיווג בליל ראשון ואחרון של פסח וכן בשבועות ובשמיני עצרת, א"כ אין לנו כי אם יו"ט ראשון של סוכות לקיים עונה של יום טוב,
ומלשון הר"ח בעץ חיים שער המצוות מצות פרו ורבו שכתב 'לילי' יום טוב משמע שיש כמה לילות ואולי יש להוכיח מזה שיש לקיים הזיווג בחול המועד,
איש טוב אמר:אם לא יקיים בחול המועד מבטל עונה וזה אסורפענוח אמר:הנה ידוע שאין עושין הזיווג בליל ראשון ואחרון של פסח וכן בשבועות ובשמיני עצרת, א"כ אין לנו כי אם יו"ט ראשון של סוכות לקיים עונה של יום טוב,
ומלשון הר"ח בעץ חיים שער המצוות מצות פרו ורבו שכתב 'לילי' יום טוב משמע שיש כמה לילות ואולי יש להוכיח מזה שיש לקיים הזיווג בחול המועד,
שאלתי רק לענין יצירת הולד
במשנ"ב (סי' רמ ס"ק ז) כתב "אין לשמש בליל א' של פסח, וליל שבועות, ושני ימים של ר"ה, וליל שמיני עצרת, אם לא בל"ט.פענוח אמר:שאין עושין הזיווג בליל ראשון ואחרון של פסח וכן בשבועות ובשמיני עצרת, א"כ אין לנו כי אם יו"ט ראשון של סוכות
אליה רבה סימן רמיושב אוהלים אמר:ולא הזכיר אחרון (או שביעי) של פסח.
מה הכוונה יצירת הולד זה הזיווג לא?פענוח אמר:איש טוב אמר:אם לא יקיים בחול המועד מבטל עונה וזה אסורפענוח אמר:הנה ידוע שאין עושין הזיווג בליל ראשון ואחרון של פסח וכן בשבועות ובשמיני עצרת, א"כ אין לנו כי אם יו"ט ראשון של סוכות לקיים עונה של יום טוב,
ומלשון הר"ח בעץ חיים שער המצוות מצות פרו ורבו שכתב 'לילי' יום טוב משמע שיש כמה לילות ואולי יש להוכיח מזה שיש לקיים הזיווג בחול המועד,
שאלתי רק לענין יצירת הולד