הדסים, שילוש, חוט המקיף, יש דבר כזה??

גופא דעובדא

משתמש ותיק
כולם מחפשים לולבים ואתרוגים אע"פ שקשה מאוד למצוא פסולים, וכל ההידורים הם חומרות גדולות וחיבובי מצוה נפלאים, בהדסים יש שקט תעשייתי
בשולחן ערוך כתוב שלמצוה צריך שכולו יהי' משולש ולעיכובא ברובו. רוב רובם של ההדסים הנמכרים גם היקרים אינם בגדר זה ודאי לא כולו בשיעור חזו"א ובדר"כ הרבה פחות מכך. הקולא של חוט המקיף לא תורמת הרבה. 
ידוע שבירושלים לא הקפידו ע"ז כ"כ ואולי בשם הגרש"ז והגריש"א גם אמרו כך.
אני מעוניין לידע אם יש מישהו שבירר את הסוגיה, או שיכול להפנות למקום שהסוגי' התבררה לידע קושט דברי אמת.
 

תלמיד נאמן

משתמש ותיק
פשוט וברור ש"חוט המקיף" אינו קולא, אלא חומרא למי שאינו בטוח בלי זה. (אלא שאצל המחמירים עוד יותר מזה, כלפיהם נחשב כביכול "קולא").

אבל המנהג הפשוט בכל הדורות, שגם "חוט המקיף" לא בעינן. (וכידוע שלפני כשלושה דורות היו קהילות שהיה סט "ארבעה מינים" אחד לכל הקהל, וההדסים התקבלו ממרחקים, וכי היה אפשרי בכלל לבדוק ברמה של "חוט המקיף" ?).
 

זעירא קטינא

משתמש ותיק
היום ידיד שח לי את הטענה הפופולרית שקשה למצוא הדסים עשיתי איתו סיבוב וראינו שחוט המקיף וודאי יש למאות (כמובן לא בשווקים )אח"כ הודה לי ידידי שבאמת יש הרבה ורק מחמת שהמייבינים ככה אומרים אז הוא אומר כך אשמח לשמוע את דעת הציבור   לענ"ד מה שקשה למצוא זה לולב סגור לגמרי ממש ממש אם צריך
 

שמוהיי

משתמש ותיק
בפשטות הסוגיא שילוש בהדסים אין הכוונה שיצא ממש ביחד.
אלא עניינו להורות על מין ההדס מה הוא.
והיינו שההדס לא יהא מין הדס שוטה שמין זה אינו ההדס.
והדס שוטה היינו שניים וחד שזה אינו הדס שדבר בו הכתוב.
אבל כל שאינו תרי וחד מין הדס הוא וכשר לכתחילה.
וכיון שכך שלוש ביחד אין הכוונה דווקא מש יחד, 
אלא בעיקר בא להוציא שלא יהא מין תרי וחד.
 

עניו מעכשיו

משתמש רגיל
גופא דעובדא אמר:
ואולי בשם הגרש"ז והגריש"א גם אמרו כך.
בסיבוב שעשיתי היום, מצאתי חוט המקיף רק בסוג היקר - 80 ומעלה.
לפעמים אפשר למצוא בפחות, בעיקר בדליים הפתוחים.
מספרים על הגרש"ז שהיה בוחן הדס במהירות הבזק
מאחר והקל במקום שנראה כצורת הדס
נהגו להחמיר בענין הזה
 

זעירא קטינא

משתמש ותיק
עניו מעכשיו אמר:
גופא דעובדא אמר:
ואולי בשם הגרש"ז והגריש"א גם אמרו כך.
בסיבוב שעשיתי היום, מצאתי חוט המקיף רק בסוג היקר - 80 ומעלה.
לפעמים אפשר למצוא בפחות, בעיקר בדליים הפתוחים.
מספרים על הגרש"ז שהיה בוחן הדס במהירות הבזק
מאחר והקל במקום שנראה כצורת הדס
נהגו להחמיר בענין הזה
האם תוכל לבאר מה לא מצאת?? לא היה הדס שכולו בשורשים שנפגשים???.
 
 

שש אנוכי

משתמש ותיק
גופא דעובדא אמר:
כולם מחפשים לולבים ואתרוגים אע"פ שקשה מאוד למצוא פסולים, וכל ההידורים הם חומרות גדולות וחיבובי מצוה נפלאים, בהדסים יש שקט תעשייתי
בשולחן ערוך כתוב שלמצוה צריך שכולו יהי' משולש ולעיכובא ברובו. רוב רובם של ההדסים הנמכרים גם היקרים אינם בגדר זה ודאי לא כולו בשיעור חזו"א ובדר"כ הרבה פחות מכך. הקולא של חוט המקיף לא תורמת הרבה. 
ידוע שבירושלים לא הקפידו ע"ז כ"כ ואולי בשם הגרש"ז והגריש"א גם אמרו כך.
אני מעוניין לידע אם יש מישהו שבירר את הסוגיה, או שיכול להפנות למקום שהסוגי' התבררה לידע קושט דברי אמת.

לכאורה הסיבה היא כיון שאתרוג שעיקר ענינו הדר הוא דבר שתמיד יבדקו אחריו כמה שאפשר להרבות יופיו והידורו
ובלולב השתרש הדבר טרם נפןץ זן הדרי שהלולבים היו הרבה יותר גרועים ומה שנחשב היום מהודר א' [50 ש"ח] טוב יותר ממיטב הלולבים עד בערך ה10 15 שנה האחרונים [זולת הדרי שהיה פחות נפוץ].
והסיבה שלא בודקים בהדסים גם בגלל שרובא דאינשי לא יודעים כלל לבדוק וגם כי אין מצוי בחבילות הסגורות בהידור מספיק.
[וכמו שכתבו חלק מהיקרים שבסגורים יש בהם על פי רוב חוט המקיף וידוע לחלק מהאנשים].

זעירא קטינא אמר:
היום ידיד שח לי את הטענה הפופולרית שקשה למצוא הדסים עשיתי איתו סיבוב וראינו שחוט המקיף וודאי יש למאות (כמובן לא בשווקים )אח"כ הודה לי ידידי שבאמת יש הרבה ורק מחמת שהמייבינים ככה אומרים אז הוא אומר כך אשמח לשמוע את דעת הציבור   לענ"ד מה שקשה למצוא זה לולב סגור לגמרי ממש ממש אם צריך

מה כוונתך לא בשווקים?
בפתוחים שעולים 100+?
משם והלאה יש למצוא אך גם טעון בדיקה יסודית!

ההדסים הסגורים גם היקרים אינם הבטחה שיש חוט המקיף [על פי המציאות ולא ע"פ הכיתוב על השקית] או שלא נפל עלה וכו'.
 

זעירא קטינא

משתמש ותיק
שש אנוכי אמר:
גופא דעובדא אמר:
כולם מחפשים לולבים ואתרוגים אע"פ שקשה מאוד למצוא פסולים, וכל ההידורים הם חומרות גדולות וחיבובי מצוה נפלאים, בהדסים יש שקט תעשייתי
בשולחן ערוך כתוב שלמצוה צריך שכולו יהי' משולש ולעיכובא ברובו. רוב רובם של ההדסים הנמכרים גם היקרים אינם בגדר זה ודאי לא כולו בשיעור חזו"א ובדר"כ הרבה פחות מכך. הקולא של חוט המקיף לא תורמת הרבה. 
ידוע שבירושלים לא הקפידו ע"ז כ"כ ואולי בשם הגרש"ז והגריש"א גם אמרו כך.
אני מעוניין לידע אם יש מישהו שבירר את הסוגיה, או שיכול להפנות למקום שהסוגי' התבררה לידע קושט דברי אמת.

לכאורה הסיבה היא כיון שאתרוג שעיקר ענינו הדר הוא דבר שתמיד יבדקו אחריו כמה שאפשר להרבות יופיו והידורו
ובלולב השתרש הדבר טרם נפןץ זן הדרי שהלולבים היו הרבה יותר גרועים ומה שנחשב היום מהודר א' [50 ש"ח] טוב יותר ממיטב הלולבים עד בערך ה10 15 שנה האחרונים [זולת הדרי שהיה פחות נפוץ].
והסיבה שלא בודקים בהדסים גם בגלל שרובא דאינשי לא יודעים כלל לבדוק וגם כי אין מצוי בחבילות הסגורות בהידור מספיק.
[וכמו שכתבו חלק מהיקרים שבסגורים יש בהם על פי רוב חוט המקיף וידוע לחלק מהאנשים].
זעירא קטינא אמר:
היום ידיד שח לי את הטענה הפופולרית שקשה למצוא הדסים עשיתי איתו סיבוב וראינו שחוט המקיף וודאי יש למאות (כמובן לא בשווקים )אח"כ הודה לי ידידי שבאמת יש הרבה ורק מחמת שהמייבינים ככה אומרים אז הוא אומר כך אשמח לשמוע את דעת הציבור   לענ"ד מה שקשה למצוא זה לולב סגור לגמרי ממש ממש אם צריך

מה כוונתך לא בשווקים?
בפתוחים שעולים 100+?
משם והלאה יש למצוא אך גם טעון בדיקה יסודית!

ההדסים הסגורים גם היקרים אינם הבטחה שיש חוט המקיף [על פי המציאות ולא ע"פ הכיתוב על השקית] או שלא נפל עלה וכו'.
טוב כנראה אני לא מייבין חבבל שא"א לעשות איתך סיבוב ותראה לי מה לא טוב כי עם מי שהסתובבתי אברכים ת"ח יר"ש לא הצליחו להסביר לי את דעתם והודו לי שזה קצת חשוב (בקמץ) לומר שלא מוצאים הדסים...
 
 

שש אנוכי

משתמש ותיק
זעירא קטינא אמר:
שש אנוכי אמר:
גופא דעובדא אמר:
כולם מחפשים לולבים ואתרוגים אע"פ שקשה מאוד למצוא פסולים, וכל ההידורים הם חומרות גדולות וחיבובי מצוה נפלאים, בהדסים יש שקט תעשייתי
בשולחן ערוך כתוב שלמצוה צריך שכולו יהי' משולש ולעיכובא ברובו. רוב רובם של ההדסים הנמכרים גם היקרים אינם בגדר זה ודאי לא כולו בשיעור חזו"א ובדר"כ הרבה פחות מכך. הקולא של חוט המקיף לא תורמת הרבה. 
ידוע שבירושלים לא הקפידו ע"ז כ"כ ואולי בשם הגרש"ז והגריש"א גם אמרו כך.
אני מעוניין לידע אם יש מישהו שבירר את הסוגיה, או שיכול להפנות למקום שהסוגי' התבררה לידע קושט דברי אמת.

לכאורה הסיבה היא כיון שאתרוג שעיקר ענינו הדר הוא דבר שתמיד יבדקו אחריו כמה שאפשר להרבות יופיו והידורו
ובלולב השתרש הדבר טרם נפןץ זן הדרי שהלולבים היו הרבה יותר גרועים ומה שנחשב היום מהודר א' [50 ש"ח] טוב יותר ממיטב הלולבים עד בערך ה10 15 שנה האחרונים [זולת הדרי שהיה פחות נפוץ].
והסיבה שלא בודקים בהדסים גם בגלל שרובא דאינשי לא יודעים כלל לבדוק וגם כי אין מצוי בחבילות הסגורות בהידור מספיק.
[וכמו שכתבו חלק מהיקרים שבסגורים יש בהם על פי רוב חוט המקיף וידוע לחלק מהאנשים].
זעירא קטינא אמר:
היום ידיד שח לי את הטענה הפופולרית שקשה למצוא הדסים עשיתי איתו סיבוב וראינו שחוט המקיף וודאי יש למאות (כמובן לא בשווקים )אח"כ הודה לי ידידי שבאמת יש הרבה ורק מחמת שהמייבינים ככה אומרים אז הוא אומר כך אשמח לשמוע את דעת הציבור   לענ"ד מה שקשה למצוא זה לולב סגור לגמרי ממש ממש אם צריך

מה כוונתך לא בשווקים?
בפתוחים שעולים 100+?
משם והלאה יש למצוא אך גם טעון בדיקה יסודית!

ההדסים הסגורים גם היקרים אינם הבטחה שיש חוט המקיף [על פי המציאות ולא ע"פ הכיתוב על השקית] או שלא נפל עלה וכו'.
טוב כנראה אני לא מייבין חבבל שא"א לעשות איתך סיבוב ותראה לי מה לא טוב כי עם מי שהסתובבתי אברכים ת"ח יר"ש לא הצליחו להסביר לי את דעתם והודו לי שזה קצת חשוב (בקמץ) לומר שלא מוצאים הדסים...
 

טוב, אני לא באתי לקנטר ולא להרגיש 'מייבין'

אולי תוכל לקחת אותי לסיבוב
אפי' וירטואלי כיון שזה הכאב ראש שלי מידי שנה.

זכורני גם במכירות יקרות שתמיד התקשתי למצוא.

אם יש לך המלצה ספציפית אדרבה תזכה לכולם.
[אולי זה ענין של ערים?]

ואגב, הדסים בשילוש גמור ג"כ ראית?
 

זעירא קטינא

משתמש ותיק
שש אנוכי אמר:
זעירא קטינא אמר:
שש אנוכי אמר:
לכאורה הסיבה היא כיון שאתרוג שעיקר ענינו הדר הוא דבר שתמיד יבדקו אחריו כמה שאפשר להרבות יופיו והידורו
ובלולב השתרש הדבר טרם נפןץ זן הדרי שהלולבים היו הרבה יותר גרועים ומה שנחשב היום מהודר א' [50 ש"ח] טוב יותר ממיטב הלולבים עד בערך ה10 15 שנה האחרונים [זולת הדרי שהיה פחות נפוץ].
והסיבה שלא בודקים בהדסים גם בגלל שרובא דאינשי לא יודעים כלל לבדוק וגם כי אין מצוי בחבילות הסגורות בהידור מספיק.
[וכמו שכתבו חלק מהיקרים שבסגורים יש בהם על פי רוב חוט המקיף וידוע לחלק מהאנשים].


מה כוונתך לא בשווקים?
בפתוחים שעולים 100+?
משם והלאה יש למצוא אך גם טעון בדיקה יסודית!

ההדסים הסגורים גם היקרים אינם הבטחה שיש חוט המקיף [על פי המציאות ולא ע"פ הכיתוב על השקית] או שלא נפל עלה וכו'.
טוב כנראה אני לא מייבין חבבל שא"א לעשות איתך סיבוב ותראה לי מה לא טוב כי עם מי שהסתובבתי אברכים ת"ח יר"ש לא הצליחו להסביר לי את דעתם והודו לי שזה קצת חשוב (בקמץ) לומר שלא מוצאים הדסים...

טוב, אני לא באתי לקנטר ולא להרגיש 'מייבין'

אולי תוכל לקחת אותי לסיבוב
אפי' וירטואלי כיון שזה הכאב ראש שלי מידי שנה.

זכורני גם במכירות יקרות שתמיד התקשתי למצוא.

אם יש לך המלצה ספציפית אדרבה תזכה לכולם.
[אולי זה ענין של ערים?]

ואגב, הדסים בשילוש גמור ג"כ ראית?
כולו שילוש גמור זה נדיר מאד אבל אין לי צורך בזה 
כתבתי זאת למי שאמר שקשה למצוא חוט המקיף וזה עדיין רחוק לי
אולי כדאי לעשות סקר איזה מהמינים הכי קשה לחברים למצוא כלבבם לי אישית קשה למצוא לולב כלבבי גם במכירות היקרות והנחשבות בירושלים
 
 

זעירא קטינא

משתמש ותיק
שש אנוכי אמר:
זעירא קטינא אמר:
לי אישית קשה למצוא לולב כלבבי גם במכירות היקרות והנחשבות בירושלים
ומה לבבך?
והסירותי את לב האבן מקרבכם ונתתי בכם לב בשר....
אני מחפש לולב ירוק עד סופו ממש ללא יבש ושרוף ע"י השמש וולא קורה בין העלים שיראה ממש כעלה אחד 
 
 

שש אנוכי

משתמש ותיק
זעירא קטינא אמר:
שש אנוכי אמר:
זעירא קטינא אמר:
לי אישית קשה למצוא לולב כלבבי גם במכירות היקרות והנחשבות בירושלים
ומה לבבך?
והסירותי את לב האבן מקרבכם ונתתי בכם לב בשר....
אני מחפש לולב ירוק עד סופו ממש ללא יבש ושרוף ע"י השמש וולא קורה בין העלים שיראה ממש כעלה אחד 
 

סוכה מה

"רבי לוי אומר כתמר מה תמר זה אין לו אלא לב אחד אף ישראל אין להם אלא לב אחד לאביהם שבשמים"
 

זעירא קטינא

משתמש ותיק
שש אנוכי אמר:
זעירא קטינא אמר:
שש אנוכי אמר:
והסירותי את לב האבן מקרבכם ונתתי בכם לב בשר....
אני מחפש לולב ירוק עד סופו ממש ללא יבש ושרוף ע"י השמש וולא קורה בין העלים שיראה ממש כעלה אחד 

סוכה מה

"רבי לוי אומר כתמר מה תמר זה אין לו אלא לב אחד אף ישראל אין להם אלא לב אחד לאביהם שבשמים"
@שש אנוכי על אמרתך...
 
 

גופא דעובדא

משתמש ותיק
פותח הנושא
זעירא קטינא אמר:
היום ידיד שח לי את הטענה הפופולרית שקשה למצוא הדסים עשיתי איתו סיבוב וראינו שחוט המקיף וודאי יש למאות (כמובן לא בשווקים )אח"כ הודה לי ידידי שבאמת יש הרבה ורק מחמת שהמייבינים ככה אומרים אז הוא אומר כך אשמח לשמוע את דעת הציבור   לענ"ד מה שקשה למצוא זה לולב סגור לגמרי ממש ממש אם צריך
איזה עובי החוט שלך?  אם חוט הכוונה שהם נפגשים אז אני הקטן לא זכיתי למצוא.
רק שנבין שלולב סגור לגמרי זה חומרא על חומרא על חומרא ובצירוף כמה שיטות הוא בגדר 'יש מקום להחמיר' משא"כ שילוש של הדס שהוא גמ' ולעיכובא ברובו כמו שכתוב בשו"ע
 
 

גופא דעובדא

משתמש ותיק
פותח הנושא
שמוהיי אמר:
בפשטות הסוגיא שילוש בהדסים אין הכוונה שיצא ממש ביחד.
אלא עניינו להורות על מין ההדס מה הוא.
והיינו שההדס לא יהא מין הדס שוטה שמין זה אינו ההדס.
והדס שוטה היינו שניים וחד שזה אינו הדס שדבר בו הכתוב.
אבל כל שאינו תרי וחד מין הדס הוא וכשר לכתחילה.
וכיון שכך שלוש ביחד אין הכוונה דווקא מש יחד, 
אלא בעיקר בא להוציא שלא יהא מין תרי וחד.

לא זכיתי להבין ודאי אין הכוונה למין הדס כי פעמים שבד אחד משולש ורעהו שוטה.
ובעיקר דבריו הא גופא אנו דנים מה נקרא שילוש וכל שאינו משולש הרי הוא תרי וחד
 

תלמיד נאמן

משתמש ותיק
גופא דעובדא אמר:
זעירא קטינא אמר:
היום ידיד שח לי את הטענה הפופולרית שקשה למצוא הדסים עשיתי איתו סיבוב וראינו שחוט המקיף וודאי יש למאות (כמובן לא בשווקים )אח"כ הודה לי ידידי שבאמת יש הרבה ורק מחמת שהמייבינים ככה אומרים אז הוא אומר כך אשמח לשמוע את דעת הציבור   לענ"ד מה שקשה למצוא זה לולב סגור לגמרי ממש ממש אם צריך
איזה עובי החוט שלך?  אם חוט הכוונה שהם נפגשים אז אני הקטן לא זכיתי למצוא.
רק שנבין שלולב סגור לגמרי זה חומרא על חומרא על חומרא ובצירוף כמה שיטות הוא בגדר 'יש מקום להחמיר' משא"כ שילוש של הדס שהוא גמ' ולעיכובא ברובו כמו שכתוב בשו"ע
 
אבל מי חולק על החזו"א שאמר בפירוש שגם פחות מחוט המקיף כשר ?
 

יהודי

משתמש ותיק
עיקר הבעיה בהדסים שלא מוזכר ברור מה יש לחפש, על אתרוג ולולב האריכו הפוסקים ברור מה לחפש.
יש כאן נקודה קצת משונה שהגדרת שילוש היא מח' בין פוסקי הזמן.
 

גופא דעובדא

משתמש ותיק
פותח הנושא
תלמיד נאמן אמר:
גופא דעובדא אמר:
זעירא קטינא אמר:
היום ידיד שח לי את הטענה הפופולרית שקשה למצוא הדסים עשיתי איתו סיבוב וראינו שחוט המקיף וודאי יש למאות (כמובן לא בשווקים )אח"כ הודה לי ידידי שבאמת יש הרבה ורק מחמת שהמייבינים ככה אומרים אז הוא אומר כך אשמח לשמוע את דעת הציבור   לענ"ד מה שקשה למצוא זה לולב סגור לגמרי ממש ממש אם צריך
איזה עובי החוט שלך?  אם חוט הכוונה שהם נפגשים אז אני הקטן לא זכיתי למצוא.
רק שנבין שלולב סגור לגמרי זה חומרא על חומרא על חומרא ובצירוף כמה שיטות הוא בגדר 'יש מקום להחמיר' משא"כ שילוש של הדס שהוא גמ' ולעיכובא ברובו כמו שכתוב בשו"ע
אבל מי חולק על החזו"א שאמר בפירוש שגם פחות מחוט המקיף כשר ?
החזו"א אמר שזה ודאי כשר והיינו שפחות מזה לא ברור הגדר
 
 

תלמיד נאמן

משתמש ותיק
גופא דעובדא אמר:
תלמיד נאמן אמר:
גופא דעובדא אמר:
איזה עובי החוט שלך?  אם חוט הכוונה שהם נפגשים אז אני הקטן לא זכיתי למצוא.
רק שנבין שלולב סגור לגמרי זה חומרא על חומרא על חומרא ובצירוף כמה שיטות הוא בגדר 'יש מקום להחמיר' משא"כ שילוש של הדס שהוא גמ' ולעיכובא ברובו כמו שכתוב בשו"ע
אבל מי חולק על החזו"א שאמר בפירוש שגם פחות מחוט המקיף כשר ?
החזו"א אמר שזה ודאי כשר והיינו שפחות מזה לא ברור הגדר
במחילת כב' תורתו, לא כך אמר, אלא שגם פחות מזה כשר.
 
 

חלק א׳ ממעל

משתמש ותיק
זה היה לשון החזו"א
לא שזהו השיעור אלא זה ודאי טוב (כמובא בחו"ב)
בהדיא שגם פחות מזה טוב אבל לא פירש עד כמה
א"כ ספק חוט המקיף ג"כ ודאי טוב
 

גופא דעובדא

משתמש ותיק
פותח הנושא
חלק א׳ ממעל אמר:
זה היה לשון החזו"א
לא שזהו השיעור אלא זה ודאי טוב (כמובא בחו"ב)
בהדיא שגם פחות מזה טוב אבל לא פירש עד כמה
א"כ ספק חוט המקיף ג"כ ודאי טוב

מה הקשר?? למה ספק גם טוב? איך אתה יודע אם הפחות הזה זה ה'כשר' של החזו"א או שזה כבר עבר את הגבול? 
 

תלמיד נאמן

משתמש ותיק
גופא דעובדא אמר:
חלק א׳ ממעל אמר:
זה היה לשון החזו"א
לא שזהו השיעור אלא זה ודאי טוב (כמובא בחו"ב)
בהדיא שגם פחות מזה טוב אבל לא פירש עד כמה
א"כ ספק חוט המקיף ג"כ ודאי טוב

מה הקשר?? למה ספק גם טוב? איך אתה יודע אם הפחות הזה זה ה'כשר' של החזו"א או שזה כבר עבר את הגבול? 
מסתמא כוונתו שמצב ספק מוכיח שזה לכה"פ קרוב מאוד ל"חוט המקיף".

ומ"מ "חוט המקיף" אינו קולא.
מחוץ למה שכולנו יודעים שבכל הדורות לא נקטו שצריך יותר מ"שם משולש" באופן כללי.
 
 

תלמיד נאמן

משתמש ותיק
יהודי אמר:
מי זה 'כולנו' שיודעים כן?

כולנו יודעים שכשהיו מזמינים ממרחקים (עבור קהילה שלמה) שלושה הדסים לא היתה אפשרות להקפיד על חוט המקיף, ויש עוד הוכחות.
 

יהודי

משתמש ותיק
הא, ראיה מאיזה מעשה שהקלו בשעת הדחק גדול.
גם מי אמר מי שלח להם ממרחקים, אולי שלח להם איש רציני הדסים משולשים עם חוט המקיף.

אקסיומות והשערות היסטוריות אפשר להגיד על אין סוף הלכות ועניינים.
 

זאב בודד

משתמש ותיק
זעירא קטינא אמר:
כולו שילוש גמור זה נדיר מאד
השנה קניתי שלושה סטים של הדסים, ובשלושים הסנטימטרים העליונים של כולם היה שילוש גמור.
 
חלק עליון תַחתִית