נתנאל דויר
משתמש ותיק
ראה ביאוה"ל סימן תרלט סג שתמה דמאי נפק"מ בחיוב אכילה בלילה הראשון, הרי מחויב מצד חיוב אכילת סעודה ביוט, ויש לישב בפשיטות שצריך בדוקא כדי אכילת פרס, כמו שכתב המ"ב ס"ק כב, משא"כ מצד הסעודה אפשר אפילו ביותר מאכילת פרס.
זה לא נקרא בפשיטות.נתנאל דויר אמר:ראה ביאוה"ל סימן תרלט סג שתמה דמאי נפק"מ בחיוב אכילה בלילה הראשון, הרי מחויב מצד חיוב אכילת סעודה ביוט, ויש לישב בפשיטות שצריך בדוקא כדי אכילת פרס, כמו שכתב המ"ב ס"ק כב, משא"כ מצד הסעודה אפשר אפילו ביותר מאכילת פרס.
נתנאל דויר אמר:ראה ביאוה"ל סימן תרלט סג שתמה דמאי נפק"מ בחיוב אכילה בלילה הראשון, הרי מחויב מצד חיוב אכילת סעודה ביוט, ויש לישב בפשיטות שצריך בדוקא כדי אכילת פרס, כמו שכתב המ"ב ס"ק כב, משא"כ מצד הסעודה אפשר אפילו ביותר מאכילת פרס.
חייל של הרבי אמר:אין דבר כזה שבן דורנו מיישב בפשיטות תימה של המשנ"ב
אה"נ, אין דבר כזה שבן דורנו מיישב בפשיטות מה 'שתמהו כל הפוסקים'חימקו אמר:חייל של הרבי אמר:אין דבר כזה שבן דורנו מיישב בפשיטות תימה של המשנ"ב
ראה שם בפנים...
מצד ברכת המזון בעי כזית בכדא''פנתנאל דויר אמר:ראה ביאוה"ל סימן תרלט סג שתמה דמאי נפק"מ בחיוב אכילה בלילה הראשון, הרי מחויב מצד חיוב אכילת סעודה ביוט, ויש לישב בפשיטות שצריך בדוקא כדי אכילת פרס, כמו שכתב המ"ב ס"ק כב, משא"כ מצד הסעודה אפשר אפילו ביותר מאכילת פרס.
טבא חדא פלפלתא חריפא ממלא צנא דקריחייל של הרבי אמר:אין דבר כזה שבן דורנו מיישב בפשיטות תימה של המשנ"ב
אין שום בעי' עם ניסיון ליישב את התימה, רק יש צורה לעשות זאת. לרמוז שהמשנ"ב שכח דבר 'פשוט' זו לא חריפות, ולא אומר מה זה כן.פינחס רוזנצוויג אמר:טבא חדא פלפלתא חריפא ממלא צנא דקריחייל של הרבי אמר:אין דבר כזה שבן דורנו מיישב בפשיטות תימה של המשנ"ב
אם כי התירוץ כאן לא מוצלח בעליל.
איני זוכר עתה היכן אך כמדומה באיפיקי ים דן בזה בגדר סעודות שבת ויו"ט אי בעי' כא"פ והנאת מעיו וגרונומ מאחר דילפי' לה ממן ושם לא היה אכילהנתנאל דויר אמר:משא"כ מצד הסעודה אפשר אפילו ביותר מאכילת פרס
אבוקה כנגדו אמר:איני זוכר עתה היכן אך כמדומה באיפיקי ים דן בזה בגדר סעודות שבת ויו"ט אי בעי' כא"פ והנאת מעיו וגרונומ מאחר דילפי' לה ממן ושם לא היה אכילהנתנאל דויר אמר:משא"כ מצד הסעודה אפשר אפילו ביותר מאכילת פרס
תודה רבהנדיב לב אמר:וקדם לו הכתב סופר בתשובתו הידועה. בלנ"ד אציין מקור מדוייק לתשובה.,
לא הבנתי , הנמפק"מ הפשוטה שיש חיוב אכילה מדין הסוכה ועוד מצווה דאו'.נתנאל דויר אמר:ראה ביאוה"ל סימן תרלט סג שתמה דמאי נפק"מ בחיוב אכילה בלילה הראשון, הרי מחויב מצד חיוב אכילת סעודה ביוט, ויש לישב בפשיטות שצריך בדוקא כדי אכילת פרס, כמו שכתב המ"ב ס"ק כב, משא"כ מצד הסעודה אפשר אפילו ביותר מאכילת פרס.