כי סוכ"ס, האתרוג לא נחסר בכלום!מה אדבר אמר:לא ידעתי למ"ד ריחא מלתא מדוע כאשר יורד מהאתרוג ריח [עד כדי שמריחו על אצבעותיו] לא חשיב חסר.
על פי רוב כשיוצא ריחו עד שמריחו על אצבעותיו הוא חסר גם ללא קשר לריחא מילתא,מה אדבר אמר:לא ידעתי למ"ד ריחא מלתא מדוע כאשר יורד מהאתרוג ריח [עד כדי שמריחו על אצבעותיו] לא חשיב חסר.
מכל מלמדי השכלתי אמר:ציטוט כמדומה שדין חסר באתרוג הוא רק מגוף הבשר של הפרי והקליפה.
מה אדבר אמר:לא ידעתי למ"ד ריחא מלתא מדוע כאשר יורד מהאתרוג ריח [עד כדי שמריחו על אצבעותיו] לא חשיב חסר.
ב. זעירא אמר:על פי רוב כשיוצא ריחו עד שמריחו על אצבעותיו הוא חסר גם ללא קשר לריחא מילתא,מה אדבר אמר:לא ידעתי למ"ד ריחא מלתא מדוע כאשר יורד מהאתרוג ריח [עד כדי שמריחו על אצבעותיו] לא חשיב חסר.
ובצחות א"ל שיש לדון בזה אם 'ריחא מילתא באתרוג' הוא סיבה או סימן...
מה אדבר אמר:לא ידעתי למ"ד ריחא מלתא מדוע כאשר יורד מהאתרוג ריח [עד כדי שמריחו על אצבעותיו] לא חשיב חסר.
ריחו לא נמר ירמיה מח יאמה אדבר אמר:לא ידעתי למ"ד ריחא מלתא מדוע כאשר יורד מהאתרוג ריח [עד כדי שמריחו על אצבעותיו] לא חשיב חסר.
מה''ט גופא כתב המג''א שלא תיקנו ברכה שלאחריה [אלא שלא השתמש במושג ריחא לאו מלתא].נתן הבבלי אמר:מה אדבר אמר:לא ידעתי למ"ד ריחא מלתא מדוע כאשר יורד מהאתרוג ריח [עד כדי שמריחו על אצבעותיו] לא חשיב חסר.
אותו שאלה אפשר לשאול למ"ד ריחא לאו מילתא איך מברכים על בשמים הרי ריחא לאו מילתא
אין קשר בין הדברים.מה אדבר אמר:לא ידעתי למ"ד ריחא מלתא מדוע כאשר יורד מהאתרוג ריח [עד כדי שמריחו על אצבעותיו] לא חשיב חסר.
אחרי שזה קרה - מה אני עושה? אני אובד עיצות.כמעיין המתגבר אמר:זה מה שקורה שמערבבים סוגיות על פי משחקי מילים.מה אדבר אמר:לא ידעתי למ"ד ריחא מלתא מדוע כאשר יורד מהאתרוג ריח [עד כדי שמריחו על אצבעותיו] לא חשיב חסר.
הביאור לכאורה פשוט :מה אדבר אמר:לא ידעתי למ"ד ריחא מלתא מדוע כאשר יורד מהאתרוג ריח [עד כדי שמריחו על אצבעותיו] לא חשיב חסר.
מי שאובד עיצות, ומשהו מוצא לו עיצה, הוא שומר חינם או שומר שכר?מה אדבר אמר:אחרי שזה קרה - מה אני עושה? אני אובד עיצות.כמעיין המתגבר אמר:זה מה שקורה שמערבבים סוגיות על פי משחקי מילים.מה אדבר אמר:לא ידעתי למ"ד ריחא מלתא מדוע כאשר יורד מהאתרוג ריח [עד כדי שמריחו על אצבעותיו] לא חשיב חסר.
עד''ז: האם מדליקים חנוכיה ברשות ממון?פינחס רוזנצוויג אמר:מי שאובד עיצות, ומשהו מוצא לו עיצה, הוא שומר חינם או שומר שכר?מה אדבר אמר:אחרי שזה קרה - מה אני עושה? אני אובד עיצות.כמעיין המתגבר אמר:זה מה שקורה שמערבבים סוגיות על פי משחקי מילים.