סגולת העליה של 'כל הנערים' בשמח"ת

פעלעד

משתמש ותיק
האם מישהו יודע מקור על סגולה לבנים זכרים, או סגולה לזש"ק בכלל, להעולה לתורה את עליית 'כל הנערים' בשמחת תורה?
 

בעילום שם

משתמש רגיל
בכלל צריך לדעת אם יש עלי' כזו. כי אם הנערים עולים הסגולה היא שלהם ולא שלו, ואם הוא עולה והם עומדים לידו, זו עלי' רגילה עם טלית ומהומה...
 

אברהם משה

משתמש ותיק
אין מקור...
ובנטעי גבריאל (סוכות פצ"ט סק"ו): 'ומנהג שיפשוהל (שם המקום) לכבד לאברך שנישא בשנה זו'.
 

דרומאי

משתמש ותיק
אברהם משה אמר:
אין מקור...
ובנטעי גבריאל (סוכות פצ"ט סק"ו): 'ומנהג שיפשוהל (שם המקום) לכבד לאברך שנישא בשנה זו'.

שיפשוהל הוא בית הכנסת של החרדים בוינא, שהיו מתפללים בו בעיקר יהודים הונגרים. גם הח"ח התפלל שם כששהה בוינא לרגל הכנסיה הגדולה.
 

דרומאי

משתמש ותיק
בעילום שם אמר:
בכלל צריך לדעת אם יש עלי' כזו. כי אם הנערים עולים הסגולה היא שלהם ולא שלו, ואם הוא עולה והם עומדים לידו, זו עלי' רגילה עם טלית ומהומה...
גדול כחה של המהומה של מצוה הזאת להיות בה סגולה, והרי כבר ברשות לחתן בראשית מזכירים לשבח את ישראל שרצים ומביאים טפם לבית העתירה.
 

לבי במערב

משתמש ותיק
בכלל צריך לדעת אם יש עלי' כזו. כי אם הנערים עולים הסגולה היא שלהם ולא שלו, ואם הוא עולה והם עומדים לידו, זו עלי' רגילה עם טלית ומהומה...
המנהג מאז ומעולם הוא, כמובן, שעולה אדם מעל גיל מצוות ומוציא את 'הנערים' (= הקטנים) בברכתו.
 

asmm

משתמש ותיק
האם מישהו יודע מקור על סגולה לבנים זכרים, או סגולה לזש"ק בכלל, להעולה לתורה את עליית 'כל הנערים' בשמחת תורה?
אני מכיר אברך שנולדו לו בשנות נישואיו הראשונות מספר בנות, וידידיו ומכריו קנו לו בשמח"ת את עליית כל הנערים כסגולה לבנים, ואכן לשנה האחרת לא נולדה לו עוד בת.... רק בשנה שלאחר מכן...
 
חלק עליון תַחתִית