הנה דין הוא שאם שהה בשמונה עשרה כדי לגמור כולה חוזר לראש עי' שו''ע או''ח ק''ד ה'- בכל מקום שפוסק אם שהה כדי לגמור את כולה חוזר לראש.
איך הדין בתפילת יום הכיפורים אם שהה במשך זמן שאת התפילה לבדה היה יכול לסיים אך יחד עם הווידוי לא, ולכאורה תליא במנהג אמירת יהיו לרצון לפני הווידוי דבמשנ''ב תר''ז סקט''ז כתב- אותן האומרין תמיד יהיו לרצון מיד אחר התפלה קודם תחנונים ה"ה כאן יאמר יהיו לרצון קודם שמתחיל לומר אלקינו ואלקי אבותינו תבא לפניך תפלתנו וכו':
אמנם בשם הגר''א מובא באמרי נועם ברכות ג' ב' - אם יאמר הסדר של יום כיפור ביום הכיפורים לאחר יהיו לרצון ודאי לא יצא כלל, דכמאן דעקר רגליו דמי וחכמים תיקנו לומר הוידוי ביום הכיפורים דוקא בתוך התפילה.
ולכאורה לדעת האחרונים שהביא המשנ''ב אם כן אין הוידוי נחשב חלק מנוסח התפילה וממילא שיעור כדי לגמור את כולה הוא עד הוידוי, אך לדעת הגר''א שהה כדי לגמור את כולה הוא כדי לגמור התפילה והווידוי שהוא חלק מנוסח התפילה. ועי'.
איך הדין בתפילת יום הכיפורים אם שהה במשך זמן שאת התפילה לבדה היה יכול לסיים אך יחד עם הווידוי לא, ולכאורה תליא במנהג אמירת יהיו לרצון לפני הווידוי דבמשנ''ב תר''ז סקט''ז כתב- אותן האומרין תמיד יהיו לרצון מיד אחר התפלה קודם תחנונים ה"ה כאן יאמר יהיו לרצון קודם שמתחיל לומר אלקינו ואלקי אבותינו תבא לפניך תפלתנו וכו':
אמנם בשם הגר''א מובא באמרי נועם ברכות ג' ב' - אם יאמר הסדר של יום כיפור ביום הכיפורים לאחר יהיו לרצון ודאי לא יצא כלל, דכמאן דעקר רגליו דמי וחכמים תיקנו לומר הוידוי ביום הכיפורים דוקא בתוך התפילה.
ולכאורה לדעת האחרונים שהביא המשנ''ב אם כן אין הוידוי נחשב חלק מנוסח התפילה וממילא שיעור כדי לגמור את כולה הוא עד הוידוי, אך לדעת הגר''א שהה כדי לגמור את כולה הוא כדי לגמור התפילה והווידוי שהוא חלק מנוסח התפילה. ועי'.