שיר היחוד בליל יום כפור

יעקב שלם

משתמש ותיק
בבחרותי הייתי ואמרתי הכל

היום כשאני אחראי על כמה ילדים נוספים
בונה על להתפלל נץ

וכנראה גם התגברות הבעיות קשב וריכוז לעת זיקנה....
אני פורש די בהתחלה
 

עת הזמיר

משתמש ותיק
בישיבת פחד יצחק לא נהגו לאומרו, אלא מיד לאחר מעריב ניגשים לרה"י לאמירת גוט יו"ט וגמח"ט.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
גא"מ לקודמי
אולי הגיע הזמן שיאמרו אותו אמנם במתינות [וזה הטעם שנמנעים לאומרו כל השנה] אבל בלי למשוך יותר מידי בניגון.
 

מָרְדֳּכַי

משתמש ותיק
כשנתוודעתי לאמירתו בליל יום כיפור באומן.
לא הייתי משתתף באמירתו!
אך לפני מספר שנים, חשבתי!
יש לילה ארוך!
מה יש לי לעשות?!
(שחרית ביום כיפור בשעה 7:00!)

ננסה להשתתף...
התחלתי לפני כמה שנים!
לקח סך הכל שעה!
הם אומרים את זה, בנעימה הדומה לאקדמות!
כמובן שאחרי זה,
אני לומד את הלימודים הקבועים...
 

יהודי

משתמש ותיק
מאז שהתחתנתי לא ראיתי בשום מנין אברכים (בהם השתתפתי) שאומרים זאת.
בישה"ק, הגריג"א שליט"א היה אומר זאת. וכמדומה שרוב הציבור היה נשאר.
 

הצעיר שבחבורה

משתמש ותיק
יהודי אמר:
מאז שהתחתנתי לא ראיתי בשום מנין אברכים (בהם השתתפתי) שאומרים זאת.
בישה"ק, הגריג"א שליט"א היה אומר זאת. וכמדומה שרוב הציבור היה נשאר.
מר אף פעם לא נשאר עד הסוף? הגריג"א היה אומר את המחצית הראשונה והגרב"ד את המחצית השניה.
 
 

שומע כעונה

משתמש רגיל
לא פגשתי בכל ימי מאודי אפילו מקום אחד שלא אומרים את זה,
עם קצת התבוננות, בילדותי השתעממתי כשאבי היה נשאר, ובשנים הראשונות שהייתי ברשות עצמי ברחתי כל עוד נשמתי בי, בשנים האחרונות אני מנסה להיגמל מכל מיני דעות מוקדמות שיש בי, ניסיתי להישאר, והופתעתי, נהניתי מכל שניה, ממליץ לכולם את התענוג.
 
יהודי אמר:
מאז שהתחתנתי לא ראיתי בשום מנין אברכים (בהם השתתפתי) שאומרים זאת.
בישה"ק, הגריג"א שליט"א היה אומר זאת. וכמדומה שרוב הציבור היה נשאר.
מעניין היכן אתה גר.
אצלינו (מודיעין עילית) אומרים בכל המנינים שהשתתפתי.
 
 

ברסלבע'ר חסיד

משתמש רגיל
אני אומר מאז שאני ילד קטן, מאז שאני זוכר את עצמי, לעולם לא עזבתי באמצע (כמובן מאז שהייתי מגיע לבית הכנסת) העריבות! המתיקות! זה באמת אחת השעות היפות של השנה. (ואני עוד בברסלב שמתפללים ותיקין וההפסקה קצרה)
 

מָרְדֳּכַי

משתמש ותיק
מָרְדֳּכַי אמר:
כשנתוודעתי לאמירתו בליל יום כיפור באומן.
לא הייתי משתתף באמירתו!
אך לפני מספר שנים, חשבתי!
יש לילה ארוך!
מה יש לי לעשות?!
(שחרית ביום כיפור בשעה 7:00!)

ננסה להשתתף...
התחלתי לפני כמה שנים!
לקח סך הכל שעה!
הם אומרים את זה, בנעימה הדומה לאקדמות!
כמובן שאחרי זה,
אני לומד את הלימודים הקבועים...

השנה זה ארך חמישים דקות!
 

פרדס יוסף

משתמש רגיל
הצעיר שבחבורה אמר:
יהודי אמר:
מאז שהתחתנתי לא ראיתי בשום מנין אברכים (בהם השתתפתי) שאומרים זאת.
בישה"ק, הגריג"א שליט"א היה אומר זאת. וכמדומה שרוב הציבור היה נשאר.
מר אף פעם לא נשאר עד הסוף? הגריג"א היה אומר את המחצית הראשונה והגרב"ד את המחצית השניה.
בשנים האחרונות מרן הגרב''ד שליט''א אומרו לפני התיבה בנעימה. וכך היה ב''ה גם השנה.
 
 

בן אבנר

משתמש ותיק
ע"פ הסקר למעלה מ50 אחוזים נשארים לכל השיר היחוד, וזה לא נראה כך בבתי כנסיות...
אא"כ יש חילוק בזה בין הקהילות.
 

כלפי ליא

משתמש ותיק
מי שרק שמע על כך שמרן ראש הישיבה גאון התורה הדבק בה עד כלות הנפש הגרב"ד פוברסקי שליט"א, ממרומי גילו המופלג, אמר השנה תשפ"ב לפני העמוד את כל שיר היחוד עד תומו בהשתפכות הנפש, לא יכול לשאול עוד שאלות מהסוג שנשמעים כאן בין השורות
אגב, סיימו הרבה אחרי 11 בלילה
התפילה בבוקר מתחילה ב6:45 ומרן הגרב"ד כבר היה שעה לפני התפילה על מקומו כמו כל יום
 

מָרְדֳּכַי

משתמש ותיק
בן אבנר אמר:
ע"פ הסקר למעלה מ50 אחוזים נשארים לכל השיר היחוד, וזה לא נראה כך בבתי כנסיות...
אא"כ יש חילוק בזה בין הקהילות.

סקר. זה אף פעם לא כולם!
 

הצעיר שבחבורה

משתמש ותיק
פרדס יוסף אמר:
הצעיר שבחבורה אמר:
יהודי אמר:
מאז שהתחתנתי לא ראיתי בשום מנין אברכים (בהם השתתפתי) שאומרים זאת.
בישה"ק, הגריג"א שליט"א היה אומר זאת. וכמדומה שרוב הציבור היה נשאר.
מר אף פעם לא נשאר עד הסוף? הגריג"א היה אומר את המחצית הראשונה והגרב"ד את המחצית השניה.
בשנים האחרונות מרן הגרב''ד שליט''א אומרו לפני התיבה בנעימה. וכך היה ב''ה גם השנה.
כתבתי "היה"...
 
 

צודע זאך

משתמש רגיל
גם אני מצטרף לכל הנ"ל אני אומר מכל לבי ונפשי את שיר היחוד ומלקק את אצבעותי ממש
ממליץ לכל אחד ואחד מאד המילים פשוטות וקלות להבנה צורת אמירתו יחודית ומענייינת

נ.ב. אני אישית מאד אוהב פיוטי המועדים הקדומים, מה שמפריע לי שברוב המחזור והסידורים הפיוטים לא מעוצבים כמו פיוט שיר דהיינו כל בית בנפרד כותרות וסיומות וכו' אשמח אם מישהו יכול להמליץ לי על מחזור סידור או זמירות (נוסח ספרד או אשכנזי) שבהם העימוד הוא כמו שצריך תודה
 

יהודי

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
יהודי אמר:
מאז שהתחתנתי לא ראיתי בשום מנין אברכים (בהם השתתפתי) שאומרים זאת.
בישה"ק, הגריג"א שליט"א היה אומר זאת. וכמדומה שרוב הציבור היה נשאר.
מעניין היכן אתה גר.
אצלינו (מודיעין עילית) אומרים בכל המנינים שהשתתפתי.
השנה התפללתי במ. עילית, ובאמת החזן אמר.
 
 

משולש

משתמש ותיק
צודע זאך אמר:
מה שמפריע לי שברוב המחזור והסידורים הפיוטים לא מעוצבים כמו פיוט שיר דהיינו כל בית בנפרד כותרות וסיומות וכו' אשמח אם מישהו יכול להמליץ לי על מחזור סידור או זמירות (נוסח ספרד או אשכנזי) שבהם העימוד הוא כמו שצריך תודה
זה בסדר?
https://tablet.otzar.org/book/book.php?book=605402&width=-17&scroll=0&udid=0
 

צודע זאך

משתמש רגיל
משולש אמר:
צודע זאך אמר:
מה שמפריע לי שברוב המחזור והסידורים הפיוטים לא מעוצבים כמו פיוט שיר דהיינו כל בית בנפרד כותרות וסיומות וכו' אשמח אם מישהו יכול להמליץ לי על מחזור סידור או זמירות (נוסח ספרד או אשכנזי) שבהם העימוד הוא כמו שצריך תודה
זה בסדר?
https://tablet.otzar.org/book/book.php?book=605402&width=-17&scroll=0&udid=0

הנוסח הוא כמנהג פפד"מ וכן הביאורים המצורפים מפריעים אך הרעיון הוא זה מה שהתכוונתי
 
יש בזה משהו פותח עינים.
אנחנו פתאום נזכרים בפרטות במה אנחנו מאמינים ומשננים את זה.
זה לא זכרון רחוק של מה שלימדו אותנו בכיתה א', אלא אמונה חיה.

רבי נחמן אומר שהאמונה תולה בפה של אדם.
עצם העובדה שאדם אומר בפה את מה שהוא מאמין - זה גורם שיתחזק אצלו האמונה.
יש לכך מקורות נוספים, כמו העניין לומר פסוקי בטחון כדי לזכות לבטחון, ובכלל כל אמירת תהילים עיקר פעולתה חיזוק האמונה.
אז ודאי שלומר בפה מלא את עיקרי האמונה באריכות ובפירוט - מחזק מאד את האמונה ביחוד ה'.
 
חלק עליון תַחתִית