מאמר מ'המודיע' בענין ניגון כל נדרי

למה זה תשאל לשמי

משתמש ותיק
פותח הנושא
אלף אמר:
מדוע אתה אומר כך? סתם לא מפרגן.
בפרט שאתה לא יודע, שכותב המאמר קורא את דבריך...
חכמים הזהרו בדבריכם שמא תחובו חובת גלות!

מר הוא כותב המאמר?

בכל מקרה לא קראתי אותו, אבל אם מישהו כותב ביקורת, גם אם היא נראית קטלנית, מן הראוי אולי לשאול אותו מה פסול מצא בו ולהתייעל.
 

chaim

משתמש ותיק
איני יודע מי כתב את המאמר... אבל לא הבנתי, לפי טענתו הגיעו האנוסים לבית כנסת, איזה בית כנסת היה בספרד בימים הללו של האנקויציה?
איך על ידי כמה אנשים בודדים שהסתירו את יהדותם התפשט הניגון לכל קצבי תבל?
אין אלו אלא השערות בעלמא שאין להם מקור וגם לא מסתברא.

רק דבר אחד יש, ההתעורורות הוא מהזוה"ק, וזה פשוט לכל אחד שאומר את הזוהר לפני כל נדרי
 

תלמוד-תורה

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
הרב @תלמוד-תורה אתה ממליץ לי לקראו? :) (לא קראתיו....)
כן,
אך אני עצמי קראתי כמה מהקטעים הראשונים, והתרשמתי.
חבל שלא קראתי את זה לפני כל נדרי.

:) (לא קראתיו....)
אז למה העלת אותו? מניחוש?
 
 

אלף

משתמש רגיל
chaim אמר:
איני יודע מי כתב את המאמר... אבל לא הבנתי, לפי טענתו הגיעו האנוסים לבית כנסת, איזה בית כנסת היה בספרד בימים הללו של האנקויציה?
איך על ידי כמה אנשים בודדים שהסתירו את יהדותם התפשט הניגון לכל קצבי תבל?
אין אלו אלא השערות בעלמא שאין להם מקור וגם לא מסתברא.

רק דבר אחד יש, ההתעורורות הוא מהזוה"ק, וזה פשוט לכל אחד שאומר את הזוהר לפני כל נדרי

[font]א. השאלה מופנית כלפי עשרות ספרים ורבנים בדורות האחרונים, שכתבו כולם פה אחד את המעשה עם דון מנואל והאינקוויזיציה. כל אחד בסגנונו הוא.
ב. תמיד ובכל נושא ועניין אפשר להכחיש ולומר שמדובר בהשערות בעלמא.
ג. בעניין בית הכנסת, כמובן שהכוונה לביהכנ"ס של ממש שמוקם במחתרת. [לאחרונה היה תמונה של ביהכנ"ס שנשתמר מזמן האנוסים].[/font]
 

chaim

משתמש ותיק
אלף אמר:
chaim אמר:
איני יודע מי כתב את המאמר... אבל לא הבנתי, לפי טענתו הגיעו האנוסים לבית כנסת, איזה בית כנסת היה בספרד בימים הללו של האנקויציה?
איך על ידי כמה אנשים בודדים שהסתירו את יהדותם התפשט הניגון לכל קצבי תבל?
אין אלו אלא השערות בעלמא שאין להם מקור וגם לא מסתברא.

רק דבר אחד יש, ההתעורורות הוא מהזוה"ק, וזה פשוט לכל אחד שאומר את הזוהר לפני כל נדרי

[font]א. השאלה מופנית כלפי עשרות ספרים ורבנים בדורות האחרונים, שכתבו כולם פה אחד את המעשה עם דון מנואל והאינקוויזיציה. כל אחד בסגנונו הוא.
ב. תמיד ובכל נושא ועניין אפשר להכחיש ולומר שמדובר בהשערות בעלמא.
ג. בעניין בית הכנסת, כמובן שהכוונה לביהכנ"ס של ממש שמוקם במחתרת. [לאחרונה היה תמונה של ביהכנ"ס שנשתמר מזמן האנוסים].[/font]

כוונתי לאלה שהם היו נראים כגוים ועבריינים, והיו אלה שלא היו נראים, והיו מתירים להתפלל אחד עם השני. מי היה האנשים שהיו נראים כמו יהודים מבחוץ בתוך ספרד?
 

כרם

משתמש ותיק
כשלמדנו בספרי "ילדותנו" - לא זוכר של איזו כיתה - גם שם סופר שהניגון של כל נדרי הוא של האנוסים בספרד.
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
אשכנזי לא.
ספרדי (לא מזרחי).
בין אירופה לספרד חצצו הרי הפירנאים, גם בעבור התרבות.
 

אלף

משתמש רגיל
שאר לעמו אמר:
אשכנזי לא.
ספרדי (לא מזרחי).
בין אירופה לספרד חצצו הרי הפירנאים, גם בעבור התרבות.
שלום ר' "שאר", עם כאלו ידיעות בלעה"ר, באמת יש על מה להיות "שאר לעמו" שמשים עצמו כשיריים...
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
אני באמת שיריים,
אך ללא קשר כנראה אתה מבין במוזיקה ובתרבויות האירופאיות הים תיכונית, ממני.
גם במוזיקה האנדולוסית- ספרדית.
 

בן אבנר

משתמש ותיק
chaim אמר:
איני יודע מי כתב את המאמר... אבל לא הבנתי, לפי טענתו הגיעו האנוסים לבית כנסת, איזה בית כנסת היה בספרד בימים הללו של האנקויציה?
לא שאני חושב שהמעשה היה, אך היו אנוסים רבים בספרד יותר ממאה שנים לפני הגירוש, [מפרעות קנ"א] ועוד לפני הגירוש כבר הוקמה האינקוויזיציה לרדוף אותם, ואולי אז התרחש המעשה, [ואכן במאמר הביאו סיפור משנת רמ"ח].
 

בן אבנר

משתמש ותיק
אלף אמר:
chaim אמר:
איני יודע מי כתב את המאמר... אבל לא הבנתי, לפי טענתו הגיעו האנוסים לבית כנסת, איזה בית כנסת היה בספרד בימים הללו של האנקויציה?
איך על ידי כמה אנשים בודדים שהסתירו את יהדותם התפשט הניגון לכל קצבי תבל?


א. השאלה מופנית כלפי עשרות ספרים ורבנים בדורות האחרונים, שכתבו כולם פה אחד את המעשה עם דון מנואל והאינקוויזיציה. כל אחד בסגנונו הוא.
מזמן הפסקתי לחשוב שכל סיפור שמובא בספרים זה אומר שיש צד שהוא נכון, גם רבנים גדולים מעתיקים סיפורים שהם שמעו גם כשלא תתכן אופציה היסטורים שאכן הם קרו.
 
 
חלק עליון תַחתִית