החת"ס תשפ"א - מאשפות ירים אביון

דברי יושר

משתמש ותיק
החת"ס בחידושיו לפרשת בחוקותי (לא נמצא בכל המהדורות) כותב באריכות שהאותיות תש"פ הם בגימטריא לילית וס"מ (לא בגימטריא רגילה).
ובסוף הקטע הוא מוסיף, שאם מוספים לתש"פ את האות א' - יוצא אשפת, והוא רמז לפסוק מאשפות ירים אביון, ומסיים אז ירומם קרן לעמו במהרה בימינו אמן.
יש לציין שהחת"ס לא מדבר בפירוש על מנין השנים, אלא על האותיות לכשעצמם, אבל כשהוא כותב בסיום אז וכו', נראה שהוא כן רומז לשנים הללו.

image.png

נ.ב. אני לא יכול לכתוב באקטואליה, לכן שמתי את זה כאן, אולי @מנהל  יכול להעביר את האשכול למקומו.
 

שמעיה

משתמש ותיק
וכפי שכתבתי באשכול המצויין, לא סביר שהחת''ס ההתייחס לשנה הבאה עלינו לטובה, מאחר ואין היא שנת תשפ''א, אלא שנת תתתתתתתתתתתתתתקפ''א.
 

קדמא ואזלא

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
וכפי שכתבתי באשכול המצויין, לא סביר שהחת''ס ההתייחס לשנה הבאה עלינו לטובה, מאחר ואין היא שנת תשפ''א, אלא שנת תתתתתתתתתתתתתתקפ''א.
יש ווארט ידוע של הגרש"מ דיסקין זצ"ל (כמדו' בספרו), ששואל למה רש"י אומר רק ש'גרתי' בגימ' תרי"ג, הי' לו לומר יותר מזה, שזה ממש אותיות תרי"ג. וע"ז עונה, שהרי אין לזה שום משמעות, כי תרי"ג זה לא מילה אלא גימ'.
 

שמעיה

משתמש ותיק
ועתה אמר לי חכם אחד שהחת''ס עצמו הפריך את הפרשנות המטופשת שעמי הארצות נותנים לדבריו.
כי סיים בדבריו הקדושים: אז ירומם קרן לעמו בב''א.
מהו הר''ת של בב''א?
אכן כן, במהרה בימינו אמן.
איני יודע באיזו שנה דרוש דרש משה, אך כפי הנראה לא חשב שיאריך ימים דרך שתי מלחמות העולם יחד עם השפעת הספרדית, עד לקורונה האגדית מביאת המשיח. 
 

דברי יושר

משתמש ותיק
פותח הנושא
שמעיה אמר:
וכפי שכתבתי באשכול המצויין, לא סביר שהחת''ס ההתייחס לשנה הבאה עלינו לטובה, מאחר ואין היא שנת תשפ''א, אלא שנת תתתתתתתתתתתתתתקפ''א.
לדעתי, מה שכתבת אינו נכון.
שיטת הספירה של תורתנו הקדושה, מכירה בזה שאלף יחידות נהפכות להיות דבר שלם ואחדותי, ולפיכך כל העודף מהאלף והלאה נספר בפני עצמו. ולכן, אם יש משמעות למספר 781, משמעות זו קיימת בשנה הנוכחית, שהיא הנדבך ה781 באלף השישי.
 
 

דברי יושר

משתמש ותיק
פותח הנושא
שמעיה אמר:
ועתה אמר לי חכם אחד שהחת''ס עצמו הפריך את הפרשנות המטופשת שעמי הארצות נותנים לדבריו.
כי סיים בדבריו הקדושים: אז ירומם קרן לעמו בב''א.
מהו הר''ת של בב''א?
אכן כן, במהרה בימינו אמן.
איני יודע באיזו שנה דרוש דרש משה, אך כפי הנראה לא חשב שיאריך ימים דרך שתי מלחמות העולם יחד עם השפעת הספרדית, עד לקורונה האגדית מביאת המשיח. 
אדרבא, לדבריך, שהחת"ס לא התכוון לרמוז כלל לסימני השנים, א"כ מהו אז ירומם? הרי לא דובר בכלל על זמן כלשהוא.
 
 

קדמא ואזלא

משתמש ותיק
מ.ה. אמר:
שמעיה אמר:
ועתה אמר לי חכם אחד שהחת''ס עצמו הפריך את הפרשנות המטופשת שעמי הארצות נותנים לדבריו.
כי סיים בדבריו הקדושים: אז ירומם קרן לעמו בב''א.
מהו הר''ת של בב''א?
אכן כן, במהרה בימינו אמן.
איני יודע באיזו שנה דרוש דרש משה, אך כפי הנראה לא חשב שיאריך ימים דרך שתי מלחמות העולם יחד עם השפעת הספרדית, עד לקורונה האגדית מביאת המשיח. 
אדרבא, לדבריך, שהחת"ס לא התכוון לרמוז כלל לסימני השנים, א"כ מהו אז ירומם? הרי לא דובר בכלל על זמן כלשהוא.
 
אם היא בתכלית ההשפלה - אז ירומם קרן לעמו.
 

שמעיה

משתמש ותיק
מ.ה. אמר:
שמעיה אמר:
וכפי שכתבתי באשכול המצויין, לא סביר שהחת''ס ההתייחס לשנה הבאה עלינו לטובה, מאחר ואין היא שנת תשפ''א, אלא שנת תתתתתתתתתתתתתתקפ''א.
לדעתי, מה שכתבת אינו נכון.
שיטת הספירה של תורתנו הקדושה, מכירה בזה שאלף יחידות נהפכות להיות דבר שלם ואחדותי, ולפיכך כל העודף מהאלף והלאה נספר בפני עצמו. ולכן, אם יש משמעות למספר 781, משמעות זו קיימת בשנה הנוכחית, שהיא הנדבך ה781 באלף השישי.
הייתי מסכים לכך לולא נכתבה תורה באלף החמישי. הואיל ומאז נתנה תורה כבר עבר עלינו ב' פעמים השנה תשפ''א, לא סביר שהכוונה דווקא לשנה זו. ובכלל לשנה מסוימת.
 

שמעיה

משתמש ותיק
מ.ה. אמר:
שמעיה אמר:
ועתה אמר לי חכם אחד שהחת''ס עצמו הפריך את הפרשנות המטופשת שעמי הארצות נותנים לדבריו.
כי סיים בדבריו הקדושים: אז ירומם קרן לעמו בב''א.
מהו הר''ת של בב''א?
אכן כן, במהרה בימינו אמן.
איני יודע באיזו שנה דרוש דרש משה, אך כפי הנראה לא חשב שיאריך ימים דרך שתי מלחמות העולם יחד עם השפעת הספרדית, עד לקורונה האגדית מביאת המשיח. 
אדרבא, לדבריך, שהחת"ס לא התכוון לרמוז כלל לסימני השנים, א"כ מהו אז ירומם? הרי לא דובר בכלל על זמן כלשהוא.
החת''ס מבאר את הקללות שבפנימיותם מרומזים ברכות שונות. והוא אומר שכאשר יתקיים ברכה זו, אז ירומם וכו', והוא מסיים בתפילה שכן יהיה בימיו ממש.
בכל מקרה, לא יישבת את הערת החכ''א.
 

דברי יושר

משתמש ותיק
פותח הנושא
שמעיה אמר:
מ.ה. אמר:
שמעיה אמר:
וכפי שכתבתי באשכול המצויין, לא סביר שהחת''ס ההתייחס לשנה הבאה עלינו לטובה, מאחר ואין היא שנת תשפ''א, אלא שנת תתתתתתתתתתתתתתקפ''א.
לדעתי, מה שכתבת אינו נכון.
שיטת הספירה של תורתנו הקדושה, מכירה בזה שאלף יחידות נהפכות להיות דבר שלם ואחדותי, ולפיכך כל העודף מהאלף והלאה נספר בפני עצמו. ולכן, אם יש משמעות למספר 781, משמעות זו קיימת בשנה הנוכחית, שהיא הנדבך ה781 באלף השישי.
הייתי מסכים לכך לולא נכתבה תורה באלף החמישי. הואיל ומאז נתנה תורה כבר עבר עלינו ב' פעמים השנה תשפ''א, לא סביר שהכוונה דווקא לשנה זו. ובכלל לשנה מסוימת.
אנה"נ אם יש איזו סגולה במספר, אז כל השנים הללו היו מסוגלות להרמת הקרן. איני יודע אם קרה בהם משהו, אבל גם אם לא, הרי זה ככל השנים שהזכירו הראשונים בכל מיני חשבונות ורמזים ולא קרה בהם כלום, שהיו מסוגלות אלא שלא יצא הדבר לפועל.
ומכאן, שגם עצם הנידון אם החת"ס דיבר על שנה מסויימת או לא, אינו משמעותי כל כך. מכיוון שבוודאי לא התכוון החת"ס לנבא נבואה, שהרי לא ניתנה נבואה בימינו וכו'. אלא רמז וסגולה יש כאן, שמספר זה מסוגל להתחלת הישועה, וא"כ זה נכון בכל הדברים, גם במספר השנים, בכל מחזור ומחזור.
 
 

שמעיה

משתמש ותיק
מ.ה. אמר:
שמעיה אמר:
מ.ה. אמר:
לדעתי, מה שכתבת אינו נכון.
שיטת הספירה של תורתנו הקדושה, מכירה בזה שאלף יחידות נהפכות להיות דבר שלם ואחדותי, ולפיכך כל העודף מהאלף והלאה נספר בפני עצמו. ולכן, אם יש משמעות למספר 781, משמעות זו קיימת בשנה הנוכחית, שהיא הנדבך ה781 באלף השישי.
הייתי מסכים לכך לולא נכתבה תורה באלף החמישי. הואיל ומאז נתנה תורה כבר עבר עלינו ב' פעמים השנה תשפ''א, לא סביר שהכוונה דווקא לשנה זו. ובכלל לשנה מסוימת.
אנה"נ אם יש איזו סגולה במספר, אז כל השנים הללו היו מסוגלות להרמת הקרן. איני יודע אם קרה בהם משהו, אבל גם אם לא, הרי זה ככל השנים שהזכירו הראשונים בכל מיני חשבונות ורמזים ולא קרה בהם כלום, שהיו מסוגלות אלא שלא יצא הדבר לפועל.
ומכאן, שגם עצם הנידון אם החת"ס דיבר על שנה מסויימת או לא, אינו משמעותי כל כך. מכיוון שבוודאי לא התכוון החת"ס לנבא נבואה, שהרי לא ניתנה נבואה בימינו וכו'. אלא רמז וסגולה יש כאן, שמספר זה מסוגל להתחלת הישועה, וא"כ זה נכון בכל הדברים, גם במספר השנים, בכל מחזור ומחזור.

ושוב לא זכינו להסבר אודות במהרה בימינו אמן שכתב החת''ס.
 

דברי יושר

משתמש ותיק
פותח הנושא
שמעיה אמר:
מ.ה. אמר:
שמעיה אמר:
הייתי מסכים לכך לולא נכתבה תורה באלף החמישי. הואיל ומאז נתנה תורה כבר עבר עלינו ב' פעמים השנה תשפ''א, לא סביר שהכוונה דווקא לשנה זו. ובכלל לשנה מסוימת.
אנה"נ אם יש איזו סגולה במספר, אז כל השנים הללו היו מסוגלות להרמת הקרן. איני יודע אם קרה בהם משהו, אבל גם אם לא, הרי זה ככל השנים שהזכירו הראשונים בכל מיני חשבונות ורמזים ולא קרה בהם כלום, שהיו מסוגלות אלא שלא יצא הדבר לפועל.
ומכאן, שגם עצם הנידון אם החת"ס דיבר על שנה מסויימת או לא, אינו משמעותי כל כך. מכיוון שבוודאי לא התכוון החת"ס לנבא נבואה, שהרי לא ניתנה נבואה בימינו וכו'. אלא רמז וסגולה יש כאן, שמספר זה מסוגל להתחלת הישועה, וא"כ זה נכון בכל הדברים, גם במספר השנים, בכל מחזור ומחזור.

ושוב לא זכינו להסבר אודות במהרה בימינו אמן שכתב החת''ס.
אם קראת את הודעתי, בוודאי שמת לב שלא באתי להסביר למה התכוון החת"ס, אלא לטעון שזה לא רלוונטי על מה הוא דיבר, אלא העיקרון שטמון במספר.
 

שמעיה

משתמש ותיק
אכן לא קלטתי זאת. אני הבנתי שמסתמכים על החת''ס, על סברות עצמיות בעניינים אלו לא חלמתי.
ואם כן, גם כל דקה שהיא תשפ''א מיום יש לה את הסגולה המסוימת הזו, וכל שעה שהיא תשפ''א מחודש יש לה את הסגולה המסוימת הזו, ולא יאומן איך עם חכם ונבון נופל לתהומות כסילות כאלו.
 

דברי יושר

משתמש ותיק
פותח הנושא
שמעיה אמר:
אכן לא קלטתי זאת. אני הבנתי שמסתמכים על החת''ס, על סברות עצמיות בעניינים אלו לא חלמתי.
ואם כן, גם כל דקה שהיא תשפ''א מיום יש לה את הסגולה המסוימת הזו, וכל שעה שהיא תשפ''א מחודש יש לה את הסגולה המסוימת הזו, ולא יאומן איך עם חכם ונבון נופל לתהומות כסילות כאלו.
יממה אינה בנויה מדקות, כי אם משעות, וכן חודש אינו בנוי משעות אלא מימים. אין שום משמעות לומר זו השעה ה1000 בחודש, אין שעה אלף, אחרי 24 שעות זה יום ולא 24 שעות.

אגב, לא תמיד לנאץ ולגדף זה פתרון טוב ויעיל.
 
 

במבי

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
מ.ה. אמר:
שמעיה אמר:
הייתי מסכים לכך לולא נכתבה תורה באלף החמישי. הואיל ומאז נתנה תורה כבר עבר עלינו ב' פעמים השנה תשפ''א, לא סביר שהכוונה דווקא לשנה זו. ובכלל לשנה מסוימת.
אנה"נ אם יש איזו סגולה במספר, אז כל השנים הללו היו מסוגלות להרמת הקרן. איני יודע אם קרה בהם משהו, אבל גם אם לא, הרי זה ככל השנים שהזכירו הראשונים בכל מיני חשבונות ורמזים ולא קרה בהם כלום, שהיו מסוגלות אלא שלא יצא הדבר לפועל.
ומכאן, שגם עצם הנידון אם החת"ס דיבר על שנה מסויימת או לא, אינו משמעותי כל כך. מכיוון שבוודאי לא התכוון החת"ס לנבא נבואה, שהרי לא ניתנה נבואה בימינו וכו'. אלא רמז וסגולה יש כאן, שמספר זה מסוגל להתחלת הישועה, וא"כ זה נכון בכל הדברים, גם במספר השנים, בכל מחזור ומחזור.

ושוב לא זכינו להסבר אודות במהרה בימינו אמן שכתב החת''ס.

בפשטות ניתן לומר, שיש בעתה ויש  אחישנה.
 
 

יוסי 2

משתמש ותיק
אני לא נכנס כאן לעצם הויכוח האם החת"ס מדבר על שנים או לא
אבל יש משהו מענין שהביא @קדמא ואזלא בעבר מספר סדר הדורות לגבי השנים תש"פ
עיינו כאן אשמח לשמוע מה דעתכם על הענין
וכמו כן מענין לבדוק מה היה בשנים תשפ"א באלפים הקודמים
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
ועתה אמר לי חכם אחד שהחת''ס עצמו הפריך את הפרשנות המטופשת שעמי הארצות נותנים לדבריו.
כי סיים בדבריו הקדושים: אז ירומם קרן לעמו בב''א.
מהו הר''ת של בב''א?
אכן כן, במהרה בימינו אמן.
איני יודע באיזו שנה דרוש דרש משה, אך כפי הנראה לא חשב שיאריך ימים דרך שתי מלחמות העולם יחד עם השפעת הספרדית, עד לקורונה האגדית מביאת המשיח.
 באופן טבעי כשהחת"ס מסיים אז ירים קרן לעמו, גם אם הוא מתכוון לתשפ''א, מתאים לסגנונו שהוא יסיים בלשון ברכה שזה יקרה עוד לפנ''כ בב''א. 

ממש לא בטוח שמי שהביא הוכחה זו הוא חכם, כמו שלא בטוח שמביאים את הציטוט עמי ארצות.

אינך חייב לקבל את הרמז, וגם אני חושב כמוך,
וזה לא הופך את מי שחושב אחרת לע''ה. 
 

שמעיה

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
שמעיה אמר:
ועתה אמר לי חכם אחד שהחת''ס עצמו הפריך את הפרשנות המטופשת שעמי הארצות נותנים לדבריו.
כי סיים בדבריו הקדושים: אז ירומם קרן לעמו בב''א.
מהו הר''ת של בב''א?
אכן כן, במהרה בימינו אמן.
איני יודע באיזו שנה דרוש דרש משה, אך כפי הנראה לא חשב שיאריך ימים דרך שתי מלחמות העולם יחד עם השפעת הספרדית, עד לקורונה האגדית מביאת המשיח.
 באופן טבעי כשהחת"ס מסיים אז ירים קרן לעמו, גם אם הוא מתכוון לתשפ''א, מתאים לסגנונו שהוא יסיים בלשון ברכה שזה יקרה עוד לפנ''כ בב''א. 

ממש לא בטוח שמי שהביא הוכחה זו הוא חכם, כמו שלא בטוח שמביאים את הציטוט עמי ארצות.

אינך חייב לקבל את הרמז, וגם אני חושב כמוך,
וזה לא הופך את מי שחושב אחרת לע''ה. 
אז ירים קרן לעמו בב''א?
אם זה מסתדר לך, שיהיה לך ולכולנו לבריאות...
 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
אמונת אומן אמר:
שמעיה אמר:
ועתה אמר לי חכם אחד שהחת''ס עצמו הפריך את הפרשנות המטופשת שעמי הארצות נותנים לדבריו.
כי סיים בדבריו הקדושים: אז ירומם קרן לעמו בב''א.
מהו הר''ת של בב''א?
אכן כן, במהרה בימינו אמן.
איני יודע באיזו שנה דרוש דרש משה, אך כפי הנראה לא חשב שיאריך ימים דרך שתי מלחמות העולם יחד עם השפעת הספרדית, עד לקורונה האגדית מביאת המשיח.
 באופן טבעי כשהחת"ס מסיים אז ירים קרן לעמו, גם אם הוא מתכוון לתשפ''א, מתאים לסגנונו שהוא יסיים בלשון ברכה שזה יקרה עוד לפנ''כ בב''א. 

ממש לא בטוח שמי שהביא הוכחה זו הוא חכם, כמו שלא בטוח שמביאים את הציטוט עמי ארצות.

אינך חייב לקבל את הרמז, וגם אני חושב כמוך,
וזה לא הופך את מי שחושב אחרת לע''ה. 
אז ירים קרן לעמו בב''א?
אם זה מסתדר לך, שיהיה לך ולכולנו לבריאות...
שמעת פעם על מושג של 'לא דק'?
בעיני לא מופרך שכשהחת''ס מזכיר את ענין הגאולה הוא מוסיף בב''א, גם אם מדבר על זמן שלאחר מוע''ש.
 
 

יוסי 2

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
אמונת אומן אמר:
שמעיה אמר:
ועתה אמר לי חכם אחד שהחת''ס עצמו הפריך את הפרשנות המטופשת שעמי הארצות נותנים לדבריו.
כי סיים בדבריו הקדושים: אז ירומם קרן לעמו בב''א.
מהו הר''ת של בב''א?
אכן כן, במהרה בימינו אמן.
איני יודע באיזו שנה דרוש דרש משה, אך כפי הנראה לא חשב שיאריך ימים דרך שתי מלחמות העולם יחד עם השפעת הספרדית, עד לקורונה האגדית מביאת המשיח.
 באופן טבעי כשהחת"ס מסיים אז ירים קרן לעמו, גם אם הוא מתכוון לתשפ''א, מתאים לסגנונו שהוא יסיים בלשון ברכה שזה יקרה עוד לפנ''כ בב''א. 

ממש לא בטוח שמי שהביא הוכחה זו הוא חכם, כמו שלא בטוח שמביאים את הציטוט עמי ארצות.

אינך חייב לקבל את הרמז, וגם אני חושב כמוך,
וזה לא הופך את מי שחושב אחרת לע''ה. 
אז ירים קרן לעמו בב''א?
אם זה מסתדר לך, שיהיה לך ולכולנו לבריאות...
אני לא נכנס לויכוח האם יש רמז או לא (למרות שמה שאמר הרב @במבי שיש בעתה ויש אחישנה נשמע מספיק בשביל לתרץ את הבעיות)
בכל אופן יכול להיות שיש משהו במספר השנים שמסוגל לרעה או לטובה וזה מה שהבאתי מהקישור בהודעה הקודמת, בלי הכרח שיש בחת"ס חישוב הקץ כי הרי היו גם שנים תש"פ ותשפ"א באלפים הקודמים שמשיח לא בא בהם.
וכמו תמיד חלק בטלו את הדברים אבל עדיין אני חושב שיש כאן משהו מעניין.
 
 

משבט הכהונא

משתמש ותיק
מ.ה. אמר:
החת"ס בחידושיו לפרשת בחוקותי (לא נמצא בכל המהדורות) כותב באריכות שהאותיות תש"פ הם בגימטריא לילית וס"מ (לא בגימטריא רגילה).
ובסוף הקטע הוא מוסיף, שאם מוספים לתש"פ את האות א' - יוצא אשפת, והוא רמז לפסוק מאשפות ירים אביון, ומסיים אז ירומם קרן לעמו במהרה בימינו אמן.
יש לציין שהחת"ס לא מדבר בפירוש על מנין השנים, אלא על האותיות לכשעצמם, אבל כשהוא כותב בסיום אז וכו', נראה שהוא כן רומז לשנים הללו.

image.png

נ.ב. אני לא יכול לכתוב באקטואליה, לכן שמתי את זה כאן, אולי @מנהל  יכול להעביר את האשכול למקומו.

יש לצייין  בפר הדורות על שנת תש"פ בין בג' אלפים ובין בד' אלפים מובא שלא היה שנה טובה
 

חילך לאורייתא

משתמש ותיק
במבי אמר:
שמעיה אמר:
מ.ה. אמר:
אנה"נ אם יש איזו סגולה במספר, אז כל השנים הללו היו מסוגלות להרמת הקרן. איני יודע אם קרה בהם משהו, אבל גם אם לא, הרי זה ככל השנים שהזכירו הראשונים בכל מיני חשבונות ורמזים ולא קרה בהם כלום, שהיו מסוגלות אלא שלא יצא הדבר לפועל.
ומכאן, שגם עצם הנידון אם החת"ס דיבר על שנה מסויימת או לא, אינו משמעותי כל כך. מכיוון שבוודאי לא התכוון החת"ס לנבא נבואה, שהרי לא ניתנה נבואה בימינו וכו'. אלא רמז וסגולה יש כאן, שמספר זה מסוגל להתחלת הישועה, וא"כ זה נכון בכל הדברים, גם במספר השנים, בכל מחזור ומחזור.

ושוב לא זכינו להסבר אודות במהרה בימינו אמן שכתב החת''ס.

בפשטות ניתן לומר, שיש בעתה ויש  אחישנה.
כך גם אני סברתי כשראיתי את השאלה, וזכורני שהחת"ס עצמו הוא מרא דשמעתתא בענין עיתה ואחישנה
 
 
חלק עליון תַחתִית