האם בקרוב ימצא פתרון חדש/ישן - לשמוע תקיעת שופר בשבת?

מתאהב על ידך

משתמש ותיק
מישהו שלח לי ציטוט ממקום שלא כבוד התורה להזכירו כאן:

"עולי הר הבית מבקשים לאפשר להם לעלות להר הבית בראש השנה שחל בשבת, מאחר וזהו המקום היחיד שמותר לפי ההלכה לתקוע בו בשבת".

אני לא בסוגיא, אבל אני זוכר שכבר היה לעולמים משהו כלשהו כעי"ז שהציע רבי עקיבא יוסף שלזינגר לתקוע בשבת איכשהו, וכמובן הסעיר את ירושלים בזמנו וכמדומה שלא קיבלו דעתו. 

נ. ב. זה נוגע גם לנו כי לא צריך לעלות, אפשר פשוט לעמוד בכותל או בשערים וכדו' ולשמוע את התקיעות שלהם...
 

יוספזון

משתמש ותיק
מתאהב על ידך אמר:
מישהו שלח לי ציטוט ממקום שלא כבוד התורה להזכירו כאן:

"עולי הר הבית מבקשים לאפשר להם לעלות להר הבית בראש השנה שחל בשבת, מאחר וזהו המקום היחיד שמותר לפי ההלכה לתקוע בו בשבת".

אני לא בסוגיא, אבל אני זוכר שכבר היה לעולמים משהו כלשהו כעי"ז שהציע רבי עקיבא יוסף שלזינגר לתקוע בשבת איכשהו, וכמובן הסעיר את ירושלים בזמנו וכמדומה שלא קיבלו דעתו. 

נ. ב. זה נוגע גם לנו כי לא צריך לעלות, אפשר פשוט לעמוד בכותל או בשערים וכדו' ולשמוע את התקיעות שלהם...
יש לחשוש למצוה הבאה בעבירה...
 
 

שניאור

משתמש ותיק
מתאהב על ידך אמר:
מישהו שלח לי ציטוט ממקום שלא כבוד התורה להזכירו כאן:

"עולי הר הבית מבקשים לאפשר להם לעלות להר הבית בראש השנה שחל בשבת, מאחר וזהו המקום היחיד שמותר לפי ההלכה לתקוע בו בשבת".

אני לא בסוגיא, אבל אני זוכר שכבר היה לעולמים משהו כלשהו כעי"ז שהציע רבי עקיבא יוסף שלזינגר לתקוע בשבת איכשהו, וכמובן הסעיר את ירושלים בזמנו וכמדומה שלא קיבלו דעתו. 

נ. ב. זה נוגע גם לנו כי לא צריך לעלות, אפשר פשוט לעמוד בכותל או בשערים וכדו' ולשמוע את התקיעות שלהם...
ח"ו, רבי עקיבה [כך הוא ז"ל כתב] יוסף לא העלה על דעתו לעלות ההרה ולנגוע בקצהו, הוא רצה להנהיג תקי"ש בכל ירושלים כדעת הרי"ף.
 

ב. זעירא

משתמש ותיק
שניאור אמר:
מתאהב על ידך אמר:
מישהו שלח לי ציטוט ממקום שלא כבוד התורה להזכירו כאן:

"עולי הר הבית מבקשים לאפשר להם לעלות להר הבית בראש השנה שחל בשבת, מאחר וזהו המקום היחיד שמותר לפי ההלכה לתקוע בו בשבת".

אני לא בסוגיא, אבל אני זוכר שכבר היה לעולמים משהו כלשהו כעי"ז שהציע רבי עקיבא יוסף שלזינגר לתקוע בשבת איכשהו, וכמובן הסעיר את ירושלים בזמנו וכמדומה שלא קיבלו דעתו. 

נ. ב. זה נוגע גם לנו כי לא צריך לעלות, אפשר פשוט לעמוד בכותל או בשערים וכדו' ולשמוע את התקיעות שלהם...
ח"ו, רבי עקיבה [כך הוא ז"ל כתב] יוסף לא העלה על דעתו לעלות ההרה ולנגוע בקצהו, הוא רצה להנהיג תקי"ש בכל ירושלים כדעת הרי"ף.
ולא עלתה בידו, אם כי כמדומני שישנו עדיין ביכנ"ס אחד בירושלים שם תוקעים.
איני זוכר פרטים.
 
 

אמונה ובטחון

משתמש ותיק
1] ראשית נח ' האחרונים אם אדם תקע בשבת האם יצא י"ח
דעת הגרע"א דרוש וחדוש ח, דיצא אלא עבר על גזירת דרבנן
אולם החכמת שלמה תקפט ה הסתפק בזה
- נמצא שלדעת רע"א מי שישמע מהר הבית יצא
אולם למעשה נראה דצריך להיזהר בזה משום דנותן יד לעוברי כרת , [אמנם אם יעשה זאת בצינעא וכביכול בא לכותל וכמסיח לפי תומו שומע ,שפיר
אולם זה נדון יותר לשו"ע החמישי האיך לנהוג
 

אמונה ובטחון

משתמש ותיק
כמדומני ששמעתי פעם שהיה איזה גדול שהיה מגיע מאחרוי הבית הכנסת לשמוע את התקיעות של הרב שלזינגר שתקע בשבת כדעת הריף שהתיר לתקוע במקום בי"ד חשוב
- האם מישהו יכול לאמת לי את העובדות ומי היה אותו גדול?
 

איכא מאן דאמר

משתמש ותיק
יוספזון אמר:
יש לחשוש למצוה הבאה בעבירה...
לעלות להר הבית לאחר טבילה במקוה אינו איסור מעיקר הדין
כמובן שאנחנו נגד כל דבר שכזה מחמת כמה וכמה חששות של איסור
אך אין זה איסור בעצם.
והשאלה היא האם כאשר אחר אינו חושש לזה ונכנס היכן שמותר לכאורה האם לשיטתינו הוא ודאי עבר איסור?
והאם זה מספיק חזק כדי לדחות מצוה דאורייתא?
 

HaimL

משתמש ותיק
אמונה ובטחון אמר:
1] ראשית נח ' האחרונים אם אדם תקע בשבת האם יצא י"ח
דעת הגרע"א דרוש וחדוש ח, דיצא אלא עבר על גזירת דרבנן
אולם החכמת שלמה תקפט ה הסתפק בזה
- נמצא שלדעת רע"א מי שישמע מהר הבית יצא
אולם למעשה נראה דצריך להיזהר בזה משום דנותן יד לעוברי כרת , [אמנם אם יעשה זאת בצינעא וכביכול בא לכותל וכמסיח לפי תומו שומע ,שפיר
אולם זה נדון יותר לשו"ע החמישי האיך לנהוג
שפיר. אך כיצד ייצא יד"ח, והתוקע לא התכוון אליו כלל?
 
 

HaimL

משתמש ותיק
אברהם העברי אמר:
HaimL אמר:
שפיר. אך כיצד ייצא יד"ח, והתוקע לא התכוון אליו כלל?
כל הבעלי תוקעים היום מכוונים להוציא כל מי שרוצה לצאת
אעתיק את פירוש הברטנורא על המשנה בראש השנה 

*תחילת ציטוט*
 יצא - ואע"פ שלא נתכוין התוקע להוציאו. הכא מיירי בחזן הכנסת שתוקע שהוא מתכוין להוציא כל השומעים קול תקיעתו, הלכך אע"ג דלא נתכוין להוציא זה העובר אחורי בית הכנסת ולא ידע ליה, יצא. אבל התוקע להוציא יחיד ידי חובתו בעינן שיתכוין שומע ומשמיע:
*סוף ציטוט*

כלומר, מי שהוא ממונה מאת הרבים לתקוע לרבים, הוא מוציא בסתם. מי שתוקע לעצמו בהר הבית, מהכ"ת שיוציא בסתם?

וגם אם נאמר אה"נ שיכול להוציא. זה במי שתוקע סתם. אבל מי שעולה להר הבית, וישנם החולקים על עלייתו לשם, מהכ"ת שיהיה דעתו עליהם, הלא לא ניחא להו לא בעלייתו ולא בתקיעתו. 
 

אברהם העברי

משתמש ותיק
אני אומר לך את המנהג היום שגם מי שתוקע ליחיד מכווין להוציא את כל מי ששומע כדי להימנע מבעיות וספקות
התנדבתי במשך כמה שנים לתקוע בבי"ח ובבתים פרטיים (הבע"ת שלימד אותי התנה זאת בשכר הלימוד...) וזו הייתה ההוראה שקיבלתי גם מרב ביה"ח וגם מהבע"ת
 

HaimL

משתמש ותיק
אברהם העברי אמר:
אני אומר לך את המנהג היום שגם מי שתוקע ליחיד מכווין להוציא את כל מי ששומע כדי להימנע מבעיות וספקות
התנדבתי במשך כמה שנים לתקוע בבי"ח ובבתים פרטיים (הבע"ת שלימד אותי התנה זאת בשכר הלימוד...) וזו הייתה ההוראה שקיבלתי גם מרב ביה"ח וגם מהבע"ת
נו, מאחר ואתה מספר לי עובדא על עצמך, אספר לך גם עובדא על עצמי. בניגוד אליך, התנדבתי רק פעם אחת בחיים, לתקוע בבית אבות, והספיק לי עד לגלגול הבא.

הדיירים היו כל כך כעוסים, על שמישהו בא והפריע את מנוחתם, שהתחרטתי על הרגע שבו נכנסתי לשם. בטח שלא כיוונתי להוציא אותם, מאחר והם דחו בידיים את תקיעתי.

וה"נ, אם ראובן עולה להר הבית, בניגוד לדעת שמעון. ותוקע שם בשבת, בניגוד לדעת ראובן. הרי זה כמאן דדחי בידיים את תקיעתו של ראובן, וכיצד יעלה בדעתו להוציא את מי שלכתחילה התנגד לכל מה שהוא עושה?
 
 

אברהם העברי

משתמש ותיק
מה הקשר
אני מתנגד רק לעצם העליה אבל אחר שעלה הרי הוא מחוייב מדאו' לתקוע שם ומדוע לא אצא בתקיעתו
(הרי לצורך העניין לא מעניין אותי האיסור שעבר בעלייה אלא החיוב שיש עליו עכשיו וזהו חיוב לכו"ע כמדומני שהרי גם לשיטתנו שאסור לעלות הרי אם נצטרך לעלות לצורך שמתיר זאת (פיקו"נ או סילוק טומאה) ודאי שנתחייב בתקיע"ש)
נ"ב זו עובדה אמיתית ? וד"א אם לא נתכוונת להוציאם הרי שהתקיעות באיסור שבות...
 

HaimL

משתמש ותיק
אברהם העברי אמר:
מה הקשר
אני מתנגד רק לעצם העליה אבל אחר שעלה הרי הוא מחוייב מדאו' לתקוע שם ומדוע לא אצא בתקיעתו
(הרי לצורך העניין לא מעניין אותי האיסור שעבר בעלייה אלא החיוב שיש עליו עכשיו וזהו חיוב לכו"ע כמדומני שהרי גם לשיטתנו שאסור לעלות הרי אם נצטרך לעלות לצורך שמתיר זאת (פיקו"נ או סילוק טומאה) ודאי שנתחייב בתקיע"ש)
נ"ב זו עובדה אמיתית ? וד"א אם לא נתכוונת להוציאם הרי שהתקיעות באיסור שבות...
מדאורייתא כ"ע מחויבים לתקוע, ואעפ"כ חכמים עקרו בשוא"ת, חוץ מהמקדש. ואם מישהו עלה להר הבית שלא ברצון חכמים, איך נאמר שחלה עליו תקנת חכמים לתקוע במקדש בשבת. וכ"ש שלא חלה תקנ"ח על מי שלשיטתו אסור, וליתא להך תקנתא כלל, בזמן הזה.

ואני לא מבין מדוע אתה חושב שהמקום גרים. גם אם יחטפו אותי חייזרים וישגרו אותי בחזרה לאמצע הר הבית, מה הסברא שאני מחויב בתקי"ש. אין זה בכלל תקנ"ח לתקוע במקדש. 

בנוגע לעובדא, היא אמיתית לגמרי, רק שאני לא זוכר בדיוק היכי הוי עובדא. כמדומני שקיפלתי את הזנב והסתלקתי משם. אבל אם כן הייתי תוקע 30 קולות, הרי הייתי מתכוון אך ורק לאלה דניחא להו בתקיעתי, ובשום אופן לא לאותם שמחו. 

וה"נ, מדוע יכוון התוקע להוציא את כל מי שמוחה כנגדו?
 
 

אברהם העברי

משתמש ותיק
HaimL אמר:
אברהם העברי אמר:
מה הקשר
אני מתנגד רק לעצם העליה אבל אחר שעלה הרי הוא מחוייב מדאו' לתקוע שם ומדוע לא אצא בתקיעתו
(הרי לצורך העניין לא מעניין אותי האיסור שעבר בעלייה אלא החיוב שיש עליו עכשיו וזהו חיוב לכו"ע כמדומני שהרי גם לשיטתנו שאסור לעלות הרי אם נצטרך לעלות לצורך שמתיר זאת (פיקו"נ או סילוק טומאה) ודאי שנתחייב בתקיע"ש)
נ"ב זו עובדה אמיתית ? וד"א אם לא נתכוונת להוציאם הרי שהתקיעות באיסור שבות...
מדאורייתא כ"ע מחויבים לתקוע, ואעפ"כ חכמים עקרו בשוא"ת, חוץ מהמקדש. ואם מישהו עלה להר הבית שלא ברצון חכמים, איך נאמר שחלה עליו תקנת חכמים לתקוע במקדש בשבת. וכ"ש שלא חלה תקנ"ח על מי שלשיטתו אסור, וליתא להך תקנתא כלל, בזמן הזה.

ואני לא מבין מדוע אתה חושב שהמקום גרים. גם אם יחטפו אותי חייזרים וישגרו אותי בחזרה לאמצע הר הבית, מה הסברא שאני מחויב בתקי"ש. אין זה בכלל תקנ"ח לתקוע במקדש. 

בנוגע לעובדא, היא אמיתית לגמרי, רק שאני לא זוכר בדיוק היכי הוי עובדא. כמדומני שקיפלתי את הזנב והסתלקתי משם. אבל אם כן הייתי תוקע 30 קולות, הרי הייתי מתכוון אך ורק לאלה דניחא להו בתקיעתי, ובשום אופן לא לאותם שמחו. 

וה"נ, מדוע יכוון התוקע להוציא את כל מי שמוחה כנגדו?
מדאו' כו"ע מחויבים לתקוע אך חכמים עקרו את המצווה הזו
למען האמת לבושתי אני לא כ"כ זוכר את הפרטים ההלכתיים אך כמדומני שבביהמ"ק אין את התקנ"ח והדרינן לקמייתא שהוא מצווה דאו'
בהנחה שזה הדין למה לדעתך אם יחטפו אותי חייזרים ויניחו אותי בביהמ"ק אני לא יהיה מחויב ? אי"ז תקנה חדשה לתקוע במקדש שבה יש לדון אולי בכה"ג לא תיקנו (שגם זה לא מסתבר לי שלכאו' למה לחלק ? אך לא זה הנידון) אלא ביטול התקנה שאוסרת לתקוע וחזרה למצב הראשוני של הדאו'
שאלתי על העובדה הייתה בבדיחותא כמובן
אה"נ אם נבהיר שכל התנגדותנו היא רק לעליה ועד כמה שעולה אנו ג"כ סוברים שמצווה לתקוע למה שלא יסכים להוציא אותנו מבחוץ ? אטו ברשיעי עסקינן ? הלא בטועים עסקינן
 

HaimL

משתמש ותיק
אברהם העברי אמר:
HaimL אמר:
מדאו' כו"ע מחויבים לתקוע אך חכמים עקרו את המצווה הזו
למען האמת לבושתי אני לא כ"כ זוכר את הפרטים ההלכתיים אך כמדומני שבביהמ"ק אין את התקנ"ח והדרינן לקמייתא שהוא מצווה דאו'
בהנחה שזה הדין למה לדעתך אם יחטפו אותי חייזרים ויניחו אותי בביהמ"ק אני לא יהיה מחויב ? אי"ז תקנה חדשה לתקוע במקדש שבה יש לדון אולי בכה"ג לא תיקנו (שגם זה לא מסתבר לי שלכאו' למה לחלק ? אך לא זה הנידון) אלא ביטול התקנה שאוסרת לתקוע וחזרה למצב הראשוני של הדאו'
שאלתי על העובדה הייתה בבדיחותא כמובן
אה"נ אם נבהיר שכל התנגדותנו היא רק לעליה ועד כמה שעולה אנו ג"כ סוברים שמצווה לתקוע למה שלא יסכים להוציא אותנו מבחוץ ? אטו ברשיעי עסקינן ? הלא בטועים עסקינן
חכמים אינם יכולים לעקור את המצווה כמאן דליתא רק לעקור את קיום המצווה. כלומר, התורה התנתה שנקיים את מצוות השם רק ברצון חכמים, ואם אין רצון החכמים בקיום מצווה פלונית, במקום פלוני ובזמן פלוני, אז כמאן דעקורה דמיא (משא"כ בלאווים דאורייתא).
וכאן, שעקרו את תקי"ש בשבת, לא העמידו את דבריהם בבית מקדש (או בבי"ד חשוב) וכפי שאמרת. אבל זה לא אומר שהמקום עצמו גורם, כי מה שחכמים לא העמידו את איסור התקיעה בשבת, הוא כאשר היה בית המקדש ואיך זה שייך לקדושת הר הבית, שנחשוב שברגע שאדם נמצא שם, חוזר לו החיוב מן התורה לתקוע. 
 
 

סופר המלך

משתמש ותיק
לא הבנתי מי המציא שמותר לתקוע בביהמ"ק אחרי שחרב
ואם היה מותר לתקוע שם היה מותר לתקוע גם בכל ירושלים כדין רואה ושומעת
 

אברהם העברי

משתמש ותיק
HaimL אמר:
אבל זה לא אומר שהמקום עצמו גורם, כי מה שחכמים לא העמידו את איסור התקיעה בשבת, הוא כאשר היה בית המקדש ואיך זה שייך לקדושת הר הבית,
המשפט הזה הוא שורש המחלוקת בינינו
אבקש שתסביר יותר כדי שאבין את העמדה שלך כי מקודם הבנתי אותך קצת אחרת
לדעתך אי"ז תלוי במקום אלא במקדש ? היינו שבימינו שאין ביהמ"ק אין גם חיוב\היתר לתקוע שם ?
א"כ מה היה כל הנידון מקודם אם הוא מכווין להוציא או לא ?
 

אברהם העברי

משתמש ותיק
סופר המלך אמר:
לא הבנתי מי המציא שמותר לתקוע בביהמ"ק אחרי שחרב
ואם היה מותר לתקוע שם היה מותר לתקוע גם בכל ירושלים כדין רואה ושומעת
כתבתי מלכתחי' שאני לא זוכר בדיוק את הפרטים ההלכתיים אך זכור לי שזה בדיוק הנידון עם הרי"ף
האם ירושלים יש לה דין בפנ"ע כיון שרואה ושומעת כלפי מקום הסנהדרין או שעד כמה שאין סנהדרין אסור לתקוע אלא במקומו בלבד
 

HaimL

משתמש ותיק
אברהם העברי אמר:
HaimL אמר:
אבל זה לא אומר שהמקום עצמו גורם, כי מה שחכמים לא העמידו את איסור התקיעה בשבת, הוא כאשר היה בית המקדש ואיך זה שייך לקדושת הר הבית,
המשפט הזה הוא שורש המחלוקת בינינו
אבקש שתסביר יותר כדי שאבין את העמדה שלך כי מקודם הבנתי אותך קצת אחרת
לדעתך אי"ז תלוי במקום אלא במקדש ? היינו שבימינו שאין ביהמ"ק אין גם חיוב\היתר לתקוע שם ?
א"כ מה היה כל הנידון מקודם אם הוא מכווין להוציא או לא ?
כן. זה אינו תלוי במקום עצמו, או בקדושתו. וכי מה עניין קדושת הר הבית אצל מצוות תקי"ש. אלא שהחכמים לא העמידו את איסור התקיעה בשבת בבית המקדש, או גם בכל מקום שיש בו בי"ד חשוב. אבל אין עצם המיקום הגאוגרפי שייך לתקיעות. 

אני הנחתי שמדובר על זה שמאחר ומישהו כבר תוקע בשופר בשבת, מטעם כזה או אחר, אז אם אתכוון לצאת בו יד"ח מן התורה אז אקיים את המצווה מדאורייתא וגם לא אעבור על תקנת חכמים ועל כך הערתי מה שהערתי
 
 

דחד יומא

משתמש ותיק
אמונה ובטחון אמר:
כמדומני ששמעתי פעם שהיה איזה גדול שהיה מגיע מאחרוי הבית הכנסת לשמוע את התקיעות של הרב שלזינגר שתקע בשבת כדעת הריף שהתיר לתקוע במקום בי"ד חשוב
- האם מישהו יכול לאמת לי את העובדות ומי היה אותו גדול?
מפורסם על המהרי"ל דיסקין.
 
 

זוטרא

משתמש ותיק
HaimL אמר:
אברהם העברי אמר:
HaimL אמר:
אבל זה לא אומר שהמקום עצמו גורם, כי מה שחכמים לא העמידו את איסור התקיעה בשבת, הוא כאשר היה בית המקדש ואיך זה שייך לקדושת הר הבית,
המשפט הזה הוא שורש המחלוקת בינינו
אבקש שתסביר יותר כדי שאבין את העמדה שלך כי מקודם הבנתי אותך קצת אחרת
לדעתך אי"ז תלוי במקום אלא במקדש ? היינו שבימינו שאין ביהמ"ק אין גם חיוב\היתר לתקוע שם ?
א"כ מה היה כל הנידון מקודם אם הוא מכווין להוציא או לא ?
כן. זה אינו תלוי במקום עצמו, או בקדושתו. וכי מה עניין קדושת הר הבית אצל מצוות תקי"ש. אלא שהחכמים לא העמידו את איסור התקיעה בשבת בבית המקדש, או גם בכל מקום שיש בו בי"ד חשוב. אבל אין עצם המיקום הגאוגרפי שייך לתקיעות. 

אני הנחתי שמדובר על זה שמאחר ומישהו כבר תוקע בשופר בשבת, מטעם כזה או אחר, אז אם אתכוון לצאת בו יד"ח מן התורה אז אקיים את המצווה מדאורייתא וגם לא אעבור על תקנת חכמים ועל כך הערתי מה שהערתי


א. מסברא זה ודאי תלוי במקדש כמו שהזכירו ולא במקום, וכי תעלה על דעתך להתיר מוקצה בהר הבית כי אין שבות במקדש?
ב. גם אם זה תלוי במקום, מסתמא זה רק במקום המקדש, שמבואר ברמב"ם שרק העזרה נקראת מקדש, והוא אסור באיסור כרת בזה"ז, ובהר הבית דינו כמו כל ירושלים שנהגו שלא לתקוע.
ג. לא נראה לי שראוי לתת לגיטימציה לקבוצת מופרעים ואנרכיסטים, שפועלים על דעת עצמם בדברים שנוגעים לעתיד כל האומה.
 

תיובתא

משתמש ותיק
הפתרון הטוב יותר לבעיה האמיתית, הוא לכוון יותר ב"ולירושלים עירך ברחמים תשוב".
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
מתאהב על ידך אמר:
מישהו שלח לי ציטוט ממקום שלא כבוד התורה להזכירו כאן:

"עולי הר הבית מבקשים לאפשר להם לעלות להר הבית בראש השנה שחל בשבת, מאחר וזהו המקום היחיד שמותר לפי ההלכה לתקוע בו בשבת".

אני לא בסוגיא, אבל אני זוכר שכבר היה לעולמים משהו כלשהו כעי"ז שהציע רבי עקיבא יוסף שלזינגר לתקוע בשבת איכשהו, וכמובן הסעיר את ירושלים בזמנו וכמדומה שלא קיבלו דעתו. 

נ. ב. זה נוגע גם לנו כי לא צריך לעלות, אפשר פשוט לעמוד בכותל או בשערים וכדו' ולשמוע את התקיעות שלהם...
בלי להכנס לעצם הענין, מעניין אותי למה מטרידות אותך דווקא הבעיות שקשורות לחידוש המצב שהיה קיים בזמן המקדש, וכי את כל הבעיות האמיתיות הכואבות והמעיקות פתרת כבר?
את השחיתות והעוול שמתארחים באופן קבע במוסדות החינוך, בבתי הדין, בחצרות ה"גדולים", ובועדות "רבנים" למיניהם?
את עשרות ומאות העגונות החיות שבעליהן מסרבים לתת להן גט? את כל הנשים המוכות שאף אחד לא מעז להודות בקיומה של צרתן?
את אלפי הנושרים והנושרות, אבני הקודש המשתפכים בראש כל חוצות?
את עשרות אלפי המשפחות החיות במצוקה כלכלית קשה שחייהן אינם חיים?
את אלפי הרווקים והרווקות שמתייבשים בביתם בציפיה זועקת למציאת זיווגם?
את כל הבנות המושפלות מדחיה חוזרת ונשנית של מוסדות לימוד?

את כל זה כבר פתרנו, שמה שנשאר לנו זה רק לחדש כמה מצוות שנויות במחלוקת (במקרה הטוב...) מזמן בית המקדש?


 
 

HaimL

משתמש ותיק
מבקש אמת אמר:
מתאהב על ידך אמר:

את כל זה כבר פתרנו, שמה שנשאר לנו זה רק לחדש כמה מצוות שנויות במחלוקת (במקרה הטוב...) מזמן בית המקדש?
בן אדם רוצה לקיים מצווה, ואתה מגלגל עליו את כל צרות העולם, כאילו הוא אשם בזה, וכאילו בידו לתקן 

את השחיתות והעוול בחצרות הגדולים יתקנו רק אלה שיפסיקו לתת להם גדולה.
 
 

אברהם העברי

משתמש ותיק
מבקש אמת אמר:
מתאהב על ידך אמר:
מישהו שלח לי ציטוט ממקום שלא כבוד התורה להזכירו כאן:

"עולי הר הבית מבקשים לאפשר להם לעלות להר הבית בראש השנה שחל בשבת, מאחר וזהו המקום היחיד שמותר לפי ההלכה לתקוע בו בשבת".

אני לא בסוגיא, אבל אני זוכר שכבר היה לעולמים משהו כלשהו כעי"ז שהציע רבי עקיבא יוסף שלזינגר לתקוע בשבת איכשהו, וכמובן הסעיר את ירושלים בזמנו וכמדומה שלא קיבלו דעתו. 

נ. ב. זה נוגע גם לנו כי לא צריך לעלות, אפשר פשוט לעמוד בכותל או בשערים וכדו' ולשמוע את התקיעות שלהם...
בלי להכנס לעצם הענין, מעניין אותי למה מטרידות אותך דווקא הבעיות שקשורות לחידוש המצב שהיה קיים בזמן המקדש, וכי את כל הבעיות האמיתיות הכואבות והמעיקות פתרת כבר?
את השחיתות והעוול שמתארחים באופן קבע במוסדות החינוך, בבתי הדין, בחצרות ה"גדולים", ובועדות "רבנים" למיניהם?
את עשרות ומאות העגונות החיות שבעליהן מסרבים לתת להן גט? את כל הנשים המוכות שאף אחד לא מעז להודות בקיומה של צרתן?
את אלפי הנושרים והנושרות, אבני הקודש המשתפכים בראש כל חוצות?
את עשרות אלפי המשפחות החיות במצוקה כלכלית קשה שחייהן אינם חיים?
את אלפי הרווקים והרווקות שמתייבשים בביתם בציפיה זועקת למציאת זיווגם?
את כל הבנות המושפלות מדחיה חוזרת ונשנית של מוסדות לימוד?

את כל זה כבר פתרנו, שמה שנשאר לנו זה רק לחדש כמה מצוות שנויות במחלוקת (במקרה הטוב...) מזמן בית המקדש?
אני לא חושב שראוי לדון לגופו של ניק אבל לעצם העניין אני חושב שמותר לבן אדם שיהיה נושא שקרוב ללבו ויעניין מאותו יותר משאר הנושאים
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
HaimL אמר:
מבקש אמת אמר:
מתאהב על ידך אמר:

את כל זה כבר פתרנו, שמה שנשאר לנו זה רק לחדש כמה מצוות שנויות במחלוקת (במקרה הטוב...) מזמן בית המקדש?
בן אדם רוצה לקיים מצווה, ואתה מגלגל עליו את כל צרות העולם, כאילו הוא אשם בזה, וכאילו בידו לתקן 

את השחיתות והעוול בחצרות הגדולים יתקנו רק אלה שיפסיקו לתת להם גדולה.
ח"ו איני מגלגל עליו שום דבר, וזה לא שאני עסוק בפתרון אותם הבעיות... אבל מאחר ונראה שבעיה מסויימת ביהדות מטרידה אותו, אני תמה על העובדה שמטרידה אותו בעיה זוטרה ולא בעיות רציניות יותר. (עיקר דבריי מיועדים לקוראים, שיש לשים לב מהם הבעיות האמיתיות והרציניות יותר, ולא כלפי הכותב עצמו).
 
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
אברהם העברי אמר:
מבקש אמת אמר:
מתאהב על ידך אמר:
מישהו שלח לי ציטוט ממקום שלא כבוד התורה להזכירו כאן:

"עולי הר הבית מבקשים לאפשר להם לעלות להר הבית בראש השנה שחל בשבת, מאחר וזהו המקום היחיד שמותר לפי ההלכה לתקוע בו בשבת".

אני לא בסוגיא, אבל אני זוכר שכבר היה לעולמים משהו כלשהו כעי"ז שהציע רבי עקיבא יוסף שלזינגר לתקוע בשבת איכשהו, וכמובן הסעיר את ירושלים בזמנו וכמדומה שלא קיבלו דעתו. 

נ. ב. זה נוגע גם לנו כי לא צריך לעלות, אפשר פשוט לעמוד בכותל או בשערים וכדו' ולשמוע את התקיעות שלהם...
בלי להכנס לעצם הענין, מעניין אותי למה מטרידות אותך דווקא הבעיות שקשורות לחידוש המצב שהיה קיים בזמן המקדש, וכי את כל הבעיות האמיתיות הכואבות והמעיקות פתרת כבר?
את השחיתות והעוול שמתארחים באופן קבע במוסדות החינוך, בבתי הדין, בחצרות ה"גדולים", ובועדות "רבנים" למיניהם?
את עשרות ומאות העגונות החיות שבעליהן מסרבים לתת להן גט? את כל הנשים המוכות שאף אחד לא מעז להודות בקיומה של צרתן?
את אלפי הנושרים והנושרות, אבני הקודש המשתפכים בראש כל חוצות?
את עשרות אלפי המשפחות החיות במצוקה כלכלית קשה שחייהן אינם חיים?
את אלפי הרווקים והרווקות שמתייבשים בביתם בציפיה זועקת למציאת זיווגם?
את כל הבנות המושפלות מדחיה חוזרת ונשנית של מוסדות לימוד?

את כל זה כבר פתרנו, שמה שנשאר לנו זה רק לחדש כמה מצוות שנויות במחלוקת (במקרה הטוב...) מזמן בית המקדש?
אני לא חושב שראוי לדון לגופו של ניק אבל לעצם העניין אני חושב שמותר לבן אדם שיהיה נושא שקרוב ללבו ויעניין מאותו יותר משאר הנושאים
ברור שמותר, אבל נראה לי שצריך קצת פרופורציות. נשגב מבינתי למה אנשים מוטרדים ומתאמצים לתקן בעיות שוליות בעוד שהבעיות הרציניות משום מה לא טורדות את מנוחתם.
 
 

סופר המלך

משתמש ותיק
אברהם העברי אמר:
סופר המלך אמר:
לא הבנתי מי המציא שמותר לתקוע בביהמ"ק אחרי שחרב
ואם היה מותר לתקוע שם היה מותר לתקוע גם בכל ירושלים כדין רואה ושומעת
כתבתי מלכתחי' שאני לא זוכר בדיוק את הפרטים ההלכתיים אך זכור לי שזה בדיוק הנידון עם הרי"ף
הרי"ף לא גר בירושלים ומה שתקעו אצלו היה בגלל שהוא סבר שבכל בי"ד חשוב אפשר לתקוע ולא נתקבלה שיטתו להלכה
 
חלק עליון תַחתִית