לישועתך קויתי השם
משתמש ותיק
אשמח לקבל ראיות או מקורות בעניין זה
אשמח אם תפרט מה ההבדל בין "גזרו טומאה ממש" לדין טומאה שהוא בגד הנהגה בעלמא. מה זו טומאה "ממש" ומה ה"הנהגה בעלמא" באה למעט?לישועתך קויתי השם אמר:אשמח לקבל ראיות או מקורות בעניין זה
אתה מתכוון לטומאה מאבות הטומאות, או טומאה כגון שהצריכו נט"י שחרית וכדומה?לישועתך קויתי השם אמר:אשמח לקבל ראיות או מקורות בעניין זה
לישועתך קויתי השם אמר:אשמח לקבל ראיות או מקורות בעניין זה
בפשטות תלוי אם טומאת דרבנן הינה איסור חפצא או גברא. ומ"מ אם נניח שהינה איסור על הגברא ע"כ אינה טומאה בעצם אלא הנהגה. ובספק זה עמד הגאון רבי יוסף אנגל בבית האוצר אות קכד אם מציאות טומאה דרבנן היא בעצם או רק איסור לבד.לישועתך קויתי השם אמר:אשמח לקבל ראיות או מקורות בעניין זה
אבינועם אמר:חז"ל גזרו טומאה ממש, לא הנהגה.
אך גבי תרומה שנגע בה טמא מדרבנן, לא שורפים אותה- כי מדאורייתא היא טהורה, אך היא נאסרת באכילה.
איני זוכר את מקור הדברים, אך כך זכור לי.
מה עם הראי' מכתבי הקודש באשכול סמוך (מהות הטומאה) כתבתי כדבריך וכמעט נסקלתיאבינועם אמר:חז"ל גזרו טומאה ממש, לא הנהגה.
אך גבי תרומה שנגע בה טמא מדרבנן, לא שורפים אותה- כי מדאורייתא היא טהורה, אך היא נאסרת באכילה.
איני זוכר את מקור הדברים, אך כך זכור לי.
גזירת כתבי הקדש נימוקה עימה, [משום שהיו מצניעים עמם תרומה, ועי"כ בא נזק לכתבי הקדש] א"כ העניין של טומאת כתבי הקדש הינו רק 'פטנט' ע"מ להימנע מנזק לכה"ק.מהרילניק אמר:מה עם הראי' מכתבי הקודש באשכול סמוך (מהות הטומאה) כתבתי כדבריך וכמעט נסקלתי
זו פלוגתא בפסחים יד. בין רבי מאיר לרבי יוסי. ואמנם הלכה כרבי יוסי שלא שורפים תרומה טהורה (מדאו') עם הטמאה, אבל לעיל מינה במתני' שם הכי ס"ל לרבי חנינא סגן הכהנים ולרבי עקיבא ורבי מאיר ביאר דעתם.אבינועם אמר:חז"ל גזרו טומאה ממש, לא הנהגה.
אך גבי תרומה שנגע בה טמא מדרבנן, לא שורפים אותה- כי מדאורייתא היא טהורה, אך היא נאסרת באכילה.
איני זוכר את מקור הדברים, אך כך זכור לי.