כי הם לא צריכים פרסומת ושיווק, הולך להם הכי טוב גם ככה.איש יהודי אמר:3. איפה שוטנשטיין בתמונה, מדוע הם לא עושים חוברות\מנויים?
לא בטוח ששוטנשטיין יותר יקר, כי אף אם כרך בודד יותר יקר (לא בדקתי), מ"מ הוא מכיל יותר דפי גמרא מאשר מתיבתא.מודים דרבנן אמר:2. שוטנשטיין הכי בהיר וברור. וגם הכי יקר.
הייתי השבוע בחנות ספרים, וראיתי חוברת של שוטנשטיין, מהדורת 'עלי דרך'.איש יהודי אמר:3. איפה שוטנשטיין בתמונה, מדוע הם לא עושים חוברות\מנויים?
אין לו משהו נגד 'עוז והדר'יהודי אמר:'אין ספור טעויות', מה יש לכבודו נגד עוז והדר?
הגזמת...!מכל מלמדי השכלתי אמר:ויש בהם אין ספור טעויות
אם יהיו חלק מהציבור שיוסיף את זה לדף היומי וחלק לא , זה יאבד את כל הרעיון של הדף היומי שבו חלקים נרחבים בכלל ישראל לומדים את אותו עמוד, (בלי לדבר על זה שיהיה בעוד שבע שנים שני תאריכים של סיום הש"ס אחד בעוד שבע ואחד בעוד שמונה שנים)יואל נהרי אמר:בכינוס מיוחד בבית מרן שר התורה הגר”ח קניבסקי שליט”א ובהשתתפות חבר מועצת גדולי התורה הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט”א, הגאון הגדול ר’ אליהו מן שליט”א, הרה”צ ר’ אלימלך בידרמן שליט”א והגאון ר’ חיים שמרלר שליט”א הוכרז על תקנה לדורות: צירוף לימוד סדר זרעים יחד עם מסכת ברכות פרק אחד ליום.
ציטוט נוסף:מיקי אמר:אם יהיו חלק מהציבור שיוסיף את זה לדף היומי וחלק לא , זה יאבד את כל הרעיון של הדף היומי שבו חלקים נרחבים בכלל ישראל לומדים את אותו עמוד, (בלי לדבר על זה שיהיה בעוד שבע שנים שני תאריכים של סיום הש"ס אחד בעוד שבע ואחד בעוד שמונה שנים)יואל נהרי אמר:בכינוס מיוחד בבית מרן שר התורה הגר”ח קניבסקי שליט”א ובהשתתפות חבר מועצת גדולי התורה הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט”א, הגאון הגדול ר’ אליהו מן שליט”א, הרה”צ ר’ אלימלך בידרמן שליט”א והגאון ר’ חיים שמרלר שליט”א הוכרז על תקנה לדורות: צירוף לימוד סדר זרעים יחד עם מסכת ברכות פרק אחד ליום.
לא מדוייק במתיבתא [במדור ילקוט ביאורים] פחות תמצא לומדעס ישיבתי וחלקים גדולים ממנו משמיטים [שערי יושר חידושי רבי חיים הלוי ועוד ספרים חשובים] יותר תמצא בכל סוגיא מהשפת אמת ומחידושי הרי"ם והספרים ההולכים בשיטת לימוד הפולנית העתיקהמכל מלמדי השכלתי אמר:בביאור הפשט. ויסודות הלימוד. מבואות והקדמות. וכו' אין כמו שוטנשטיין.
הם גם בגדר "סולת נקיה" כמעט ואין בנמצא לתפוס אותם על טעויות. לא טעויות בעיקר הפירוש ולא טעויות במראי מקומות. אין צריך לומר שהניסוח שלהם מתוק מדבש.
יש מעלה אחת למתיבתא שהם מרחיבים בשיטות הראשונים והאחרונים כמעט על כל שאלה בסוגיא. ושהם מביאים גם לומדעס ישיבתי.
אך חיסרון בצידם שגם מדורים אלו כמו גם הפירוש שבצידי הדף לא מגיעים ברמתם לשוטנשטין. ויש בהם אין ספור טעויות.
אני לא כתבתי על מדור ילקוט ביאורים. יש להם מדור מיוחד מלא וגדוש בלומדעס' !דרורי אמר:לא מדוייק במתיבתא [במדור ילקוט ביאורים] פחות תמצא לומדעס ישיבתי וחלקים גדולים ממנו משמיטים [שערי יושר חידושי רבי חיים הלוי ועוד ספרים חשובים] יותר תמצא בכל סוגיא מהשפת אמת ומחידושי הרי"ם והספרים ההולכים בשיטת לימוד הפולנית העתיקהמכל מלמדי השכלתי אמר:בביאור הפשט. ויסודות הלימוד. מבואות והקדמות. וכו' אין כמו שוטנשטיין.
הם גם בגדר "סולת נקיה" כמעט ואין בנמצא לתפוס אותם על טעויות. לא טעויות בעיקר הפירוש ולא טעויות במראי מקומות. אין צריך לומר שהניסוח שלהם מתוק מדבש.
יש מעלה אחת למתיבתא שהם מרחיבים בשיטות הראשונים והאחרונים כמעט על כל שאלה בסוגיא. ושהם מביאים גם לומדעס ישיבתי.
אך חיסרון בצידם שגם מדורים אלו כמו גם הפירוש שבצידי הדף לא מגיעים ברמתם לשוטנשטין. ויש בהם אין ספור טעויות.
כמו כן מתיבתא מעדיפים להביא חידוש בשם השפת אמת על פני אחרונים שקדמו לו
כל זה נכתב לאחר שבדקתי!
חכם אמר:הגזמת...!מכל מלמדי השכלתי אמר:ויש בהם אין ספור טעויות
חכם אמר:הגזמת...!מכל מלמדי השכלתי אמר:ויש בהם אין ספור טעויות
נסחפת. חבל!מבני ברק אמר:אין בזה שום גוזמא. מנסיון לספור!
הרב וולבא בעלי שור (ח"א) ממליץ לכל בן ישיבה ללמוד 2 דף ליום!שלמה בן דוד 15 אמר:לקראת המחזור החדש פתחו ביוזמה חדשה של שני דפים ביום. בקושי מבינים דף אחד ביום ומוסיפים עוד דף
הרבה תמהים על זה שלא חשבו ליזום לימוד דף היומי עד לרבי מאיר שפירא. אבל לי התשובה ברורה. דף היומי הוא לימוד שטחי וכמעט שאין תועלת בעצם הלימוד [מלבד ניצול הזמן לעסק התורה] ורק לאחר ירידת הדורות נוצר צורך לתקן לימוד דף היומי מלא כלום
חכם אמר:הרב וולבא בעלי שור (ח"א) ממליץ לכל בן ישיבה ללמוד 2 דף ליום!שלמה בן דוד 15 אמר:לקראת המחזור החדש פתחו ביוזמה חדשה של שני דפים ביום. בקושי מבינים דף אחד ביום ומוסיפים עוד דף
הרבה תמהים על זה שלא חשבו ליזום לימוד דף היומי עד לרבי מאיר שפירא. אבל לי התשובה ברורה. דף היומי הוא לימוד שטחי וכמעט שאין תועלת בעצם הלימוד [מלבד ניצול הזמן לעסק התורה] ורק לאחר ירידת הדורות נוצר צורך לתקן לימוד דף היומי מלא כלום
אני לא מו"ל מתחרה. או משהו כזה.יהודי אמר:'אין ספור טעויות', מה יש לכבודו נגד עוז והדר?
גם לי הקטן ברור כך. מסתמא השתי דף מגיע מסוג של התלהבות (קצת ילדותית).שלמה בן דוד 15 אמר:לקראת המחזור החדש פתחו ביוזמה חדשה של שני דפים ביום. בקושי מבינים דף אחד ביום ומוסיפים עוד דף
הרבה תמהים על זה שלא חשבו ליזום לימוד דף היומי עד לרבי מאיר שפירא. אבל לי התשובה ברורה. דף היומי הוא לימוד שטחי וכמעט שאין תועלת בעצם הלימוד [מלבד ניצול הזמן לעסק התורה] ורק לאחר ירידת הדורות נוצר צורך לתקן לימוד דף היומי מלא כלום