לקראת המחזור החדש של לימוד דף היומי

איש יהודי

משתמש רשום
רציתי לברר:
1. מה ההבדלים בין 'מתיבתא' ל-'שפה ברורה'?
2. מה הכי מומלץ מבין הגמרות המבוארות?
3. איפה שוטנשטיין בתמונה, מדוע הם לא עושים חוברות\מנויים?
 
 

מודים דרבנן

משתמש ותיק
1. שפה ברורה זה מתיבתא, רק כמעט בלי ההערות שלמטה.
2. שוטנשטיין הכי בהיר וברור. וגם הכי יקר.
 

שניאור

משתמש ותיק
איש יהודי אמר:
3. איפה שוטנשטיין בתמונה, מדוע הם לא עושים חוברות\מנויים?
כי הם לא צריכים פרסומת ושיווק, הולך להם הכי טוב גם ככה.
 

וחי בהם

משתמש ותיק
מודים דרבנן אמר:
2. שוטנשטיין הכי בהיר וברור. וגם הכי יקר.
לא בטוח ששוטנשטיין יותר יקר, כי אף אם כרך בודד יותר יקר (לא בדקתי), מ"מ הוא מכיל יותר דפי גמרא מאשר מתיבתא.
גם אני ממליץ בחום על שוטנשטיין יותר ממתיבתא, בעיקר בגלל הדייקנות שבדברים לעומת מתיבתא שכמדומה שמצוי למצוא שם טעויות.
יש גם גמרא של מכון המאור - ששמעתי עליה שבחים - אבל אני אישית אינני מכיר.
 

יהודי רציני

משתמש ותיק
יש לי הנאה גם משוטנשטיין וגם ממתיבתא, זה קצת תלוי בצורת הלימוד, מי שרוצה ביאור נטו יקבל לפי המקובל בשוטנשטיין ביאור יותר משובח וצמוד למקור וגם ההערות בנויות בצורה קלילה יותר, מתיבתא לעומת זאת מיועדת למקרה שרוצים לדעת יותר ההערות יותר מורחבות ואם משתמשים גם בתוספות שבסוף כדוגמת ילקוט ביאורים הפי' על רש"י ותוס' אזי הם יותר עדיפים.
לטעמי כל אחד צריך לשער את סגנון לימודו בבואו ללמוד דף היומי ואולי גם לנסות לתקופה את אלה ואת אלה.
 

יהודי

משתמש ותיק
לבד שבשוטנשטיין הביאור מאוד מדויק, יש עוד מעלה שיש בשוטנשטיין, והיא שאם אתה לומד את הגמרא באופן רציני, אין קושיות חמורות בפשט שלא יהיה יחס אליהן בגוף הביאור או בהערות. וזה לענ"ד ענין גדול מאוד.
 

איש יהודי

משתמש רשום
פותח הנושא
ואז השאלה כמעט נזעקת:
אם שוטנשטיין הוא כ"כ טוב ומוצלח למה הם לא מנצלים את זה-
למה הם לא יוצאים עם קמפיין פרסומי כמו מתיבתא?
למה הם לא מוציאים את הש"ס שלהם במהדורת חוברות כמו מתיבתא וכמו המהדורה באנגלית שלהם?
למה הם לא מוציאים תוכנית מנויים שבהם ניתן לקנות את הש"ס שלהם בפריסת תשלומים נוחה?
 

יהודי

משתמש ותיק
לא כ"כ מבין את השאלה, לבד מציבור האברכים בכל העולם כולו שוטנשטיין מוכרים לאין ערוך יותר ממתיבתא ואחרים, למה צריך לפרסם אם מוכרים מספיק?
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
בביאור הפשט. ויסודות הלימוד. מבואות והקדמות. וכו' אין כמו שוטנשטיין.

הם גם בגדר "סולת נקיה" כמעט ואין בנמצא לתפוס אותם על טעויות. לא טעויות בעיקר הפירוש ולא טעויות במראי מקומות. אין צריך לומר שהניסוח שלהם מתוק מדבש.

יש מעלה אחת למתיבתא שהם מרחיבים בשיטות הראשונים והאחרונים כמעט על כל שאלה בסוגיא. ושהם מביאים גם לומדעס ישיבתי.

אך חיסרון בצידם שגם מדורים אלו כמו גם הפירוש שבצידי הדף לא מגיעים ברמתם לשוטנשטין. ויש בהם אין ספור טעויות.
 

יהודה בן יעקב

משתמש ותיק
איש יהודי אמר:
3. איפה שוטנשטיין בתמונה, מדוע הם לא עושים חוברות\מנויים?
הייתי השבוע בחנות ספרים, וראיתי חוברת של שוטנשטיין, מהדורת 'עלי דרך'.
גם בזה המחיר לא היה זול, ברכות ב-יג - 45 ש"ח.
 

הנובהרדוקאי

משתמש רגיל
שוטנשטיין גם יצאו במבצע עכשיו
50 ש"ח בלבד לכרך ברכות א'
במקום 95 ש"ח לכרך קטן ו- 115 לכרך גדול

 
 

יואל נהרי

משתמש ותיק
מן העיתונות
בכינוס מיוחד בבית מרן שר התורה הגר”ח קניבסקי שליט”א ובהשתתפות חבר מועצת גדולי התורה הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט”א, הגאון הגדול ר’ אליהו מן שליט”א, הרה”צ ר’ אלימלך בידרמן שליט”א והגאון ר’ חיים שמרלר שליט”א הוכרז על תקנה לדורות: צירוף לימוד סדר זרעים יחד עם מסכת ברכות פרק אחד ליום.
 

מיקי

משתמש רגיל
יואל נהרי אמר:
בכינוס מיוחד בבית מרן שר התורה הגר”ח קניבסקי שליט”א ובהשתתפות חבר מועצת גדולי התורה הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט”א, הגאון הגדול ר’ אליהו מן שליט”א, הרה”צ ר’ אלימלך בידרמן שליט”א והגאון ר’ חיים שמרלר שליט”א הוכרז על תקנה לדורות: צירוף לימוד סדר זרעים יחד עם מסכת ברכות פרק אחד ליום.
אם יהיו חלק מהציבור שיוסיף את זה לדף היומי וחלק לא , זה יאבד את כל הרעיון של הדף היומי שבו חלקים נרחבים בכלל ישראל לומדים את אותו עמוד, (בלי לדבר על זה שיהיה בעוד שבע שנים שני תאריכים של סיום הש"ס אחד בעוד שבע ואחד בעוד שמונה שנים)
 

יואל נהרי

משתמש ותיק
מיקי אמר:
יואל נהרי אמר:
בכינוס מיוחד בבית מרן שר התורה הגר”ח קניבסקי שליט”א ובהשתתפות חבר מועצת גדולי התורה הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט”א, הגאון הגדול ר’ אליהו מן שליט”א, הרה”צ ר’ אלימלך בידרמן שליט”א והגאון ר’ חיים שמרלר שליט”א הוכרז על תקנה לדורות: צירוף לימוד סדר זרעים יחד עם מסכת ברכות פרק אחד ליום.
אם יהיו חלק מהציבור שיוסיף את זה לדף היומי וחלק לא , זה יאבד את כל הרעיון של הדף היומי שבו חלקים נרחבים בכלל ישראל לומדים את אותו עמוד, (בלי לדבר על זה שיהיה בעוד שבע שנים שני תאריכים של סיום הש"ס אחד בעוד שבע ואחד בעוד שמונה שנים)
ציטוט נוסף:
בכינוס מיוחד שנערך אמש (שלישי) בבית מרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי שליט"א הוכרז כי "בדף היומי ילמדו ביחד עם מסכת ברכות כל יום פרק אחד מזרעים וכך יסיימו רבבות אלפי ישראל את כל זרעים ב63 יום".

מדובר רק בזרעים, מאחר וזה לא נלמד בתוך הש"ס.
 
 

דרורי

משתמש ותיק
מכל מלמדי השכלתי אמר:
בביאור הפשט. ויסודות הלימוד. מבואות והקדמות. וכו' אין כמו שוטנשטיין.

הם גם בגדר "סולת נקיה" כמעט ואין בנמצא לתפוס אותם על טעויות. לא טעויות בעיקר הפירוש ולא טעויות במראי מקומות. אין צריך לומר שהניסוח שלהם מתוק מדבש.

יש מעלה אחת למתיבתא שהם מרחיבים בשיטות הראשונים והאחרונים כמעט על כל שאלה בסוגיא. ושהם מביאים גם לומדעס ישיבתי.

אך חיסרון בצידם שגם מדורים אלו כמו גם הפירוש שבצידי הדף לא מגיעים ברמתם לשוטנשטין. ויש בהם אין ספור טעויות.
לא מדוייק במתיבתא [במדור ילקוט ביאורים] פחות תמצא לומדעס ישיבתי וחלקים גדולים ממנו משמיטים [שערי יושר חידושי רבי חיים הלוי ועוד ספרים חשובים] יותר תמצא בכל סוגיא מהשפת אמת ומחידושי הרי"ם והספרים ההולכים בשיטת לימוד הפולנית העתיקה
כמו כן מתיבתא מעדיפים להביא חידוש בשם השפת אמת על פני אחרונים שקדמו לו
כל זה נכתב לאחר שבדקתי!
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
דרורי אמר:
מכל מלמדי השכלתי אמר:
בביאור הפשט. ויסודות הלימוד. מבואות והקדמות. וכו' אין כמו שוטנשטיין.

הם גם בגדר "סולת נקיה" כמעט ואין בנמצא לתפוס אותם על טעויות. לא טעויות בעיקר הפירוש ולא טעויות במראי מקומות. אין צריך לומר שהניסוח שלהם מתוק מדבש.

יש מעלה אחת למתיבתא שהם מרחיבים בשיטות הראשונים והאחרונים כמעט על כל שאלה בסוגיא. ושהם מביאים גם לומדעס ישיבתי.

אך חיסרון בצידם שגם מדורים אלו כמו גם הפירוש שבצידי הדף לא מגיעים ברמתם לשוטנשטין. ויש בהם אין ספור טעויות.
לא מדוייק במתיבתא [במדור ילקוט ביאורים] פחות תמצא לומדעס ישיבתי וחלקים גדולים ממנו משמיטים [שערי יושר חידושי רבי חיים הלוי ועוד ספרים חשובים] יותר תמצא בכל סוגיא מהשפת אמת ומחידושי הרי"ם והספרים ההולכים בשיטת לימוד הפולנית העתיקה
כמו כן מתיבתא מעדיפים להביא חידוש בשם השפת אמת על פני אחרונים שקדמו לו
כל זה נכתב לאחר שבדקתי!
אני לא כתבתי על מדור ילקוט ביאורים. יש להם מדור מיוחד מלא וגדוש בלומדעס' !
 

יהודי

משתמש ותיק
כוונת הרב מסתמא לילקוט עיונים.
עיקר המעלה של ילקוט ביאורים שמביא בדר"כ את רוב הקושיות על אותו הנושא, ומשם כבר יכול כאו"א להתרחב לפי כחו.
רמת הכתיבה והדיוק כבר תלויים ברמת העורך (המבקר לא יכול לברוא יש מאין).
ילקוט עיונים גם תלוי ברמת הכתיבה של העורך באותו שטיקל, ולצערי יש מקומות שראוי לגונזם ומהר.
 

דונלד

משתמש רשום
הגמרא המבוארת שאני הכי נהנתי ממנה שיכת להוצאה של ווגש 
אבל לדעתי ההוצאה הכי מושקעת שיכת למתיבתא
 

שלמה בן דוד 15

משתמש ותיק
לקראת המחזור החדש פתחו ביוזמה חדשה של שני דפים ביום. בקושי מבינים דף אחד ביום ומוסיפים עוד דף

הרבה תמהים על זה שלא חשבו ליזום לימוד דף היומי עד לרבי מאיר שפירא. אבל לי התשובה ברורה. דף היומי הוא לימוד שטחי וכמעט שאין תועלת בעצם הלימוד [מלבד ניצול הזמן לעסק התורה] ורק לאחר ירידת הדורות נוצר צורך לתקן לימוד דף היומי מלא כלום
 

חכם

משתמש רגיל
שלמה בן דוד 15 אמר:
לקראת המחזור החדש פתחו ביוזמה חדשה של שני דפים ביום. בקושי מבינים דף אחד ביום ומוסיפים עוד דף

הרבה תמהים על זה שלא חשבו ליזום לימוד דף היומי עד לרבי מאיר שפירא. אבל לי התשובה ברורה. דף היומי הוא לימוד שטחי וכמעט שאין תועלת בעצם הלימוד [מלבד ניצול הזמן לעסק התורה] ורק לאחר ירידת הדורות נוצר צורך לתקן לימוד דף היומי מלא כלום
הרב וולבא בעלי שור (ח"א) ממליץ לכל בן ישיבה ללמוד 2 דף ליום!
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
חכם אמר:
שלמה בן דוד 15 אמר:
לקראת המחזור החדש פתחו ביוזמה חדשה של שני דפים ביום. בקושי מבינים דף אחד ביום ומוסיפים עוד דף

הרבה תמהים על זה שלא חשבו ליזום לימוד דף היומי עד לרבי מאיר שפירא. אבל לי התשובה ברורה. דף היומי הוא לימוד שטחי וכמעט שאין תועלת בעצם הלימוד [מלבד ניצול הזמן לעסק התורה] ורק לאחר ירידת הדורות נוצר צורך לתקן לימוד דף היומי מלא כלום
הרב וולבא בעלי שור (ח"א) ממליץ לכל בן ישיבה ללמוד 2 דף ליום!

בן ישיבה פשיטא, בע"ב שבקושי מבינים גמרא, זה עניין אחר לגמרי.

אני חושב לאברכים השקועים בלימוד, יש בהחלט מקום ל2 דף ביום - אם כי כמובן תלוי איזה סוגיות
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
יהודי אמר:
'אין ספור טעויות', מה יש לכבודו נגד עוז והדר?
אני לא מו"ל מתחרה. או משהו כזה.
פשוט אני לומד בספרים שלהם מידי יום.

ונוכחתי שהם שברו שיאים בעניין. אם בעבר כל המכונים התורניים לא הדפיסו ספר עד שסיננו אותו ביג נפה. הגיעו עוז והדר והוכיחו שלמען המטרה של הדפסת כל ספרי היסוד ביהדות במהירות הבזק בדפוס מהודר ונאה הכל מותר. מותר לחפף. מותר להדפיס בלי לברר. ומותר לשנות בלי סוף מהמקובל.

בעבר פתחתי כאן אשכול בעניין. אבל באיזה שלב פשוט נמאס לי להכניס שם כל טעות שאני מוצא. כי זה קורה כמה פעמים בשבוע. מה גם שחלקם זה טעויות קטנות ולא קריטיות.
 

יהודי

משתמש ותיק
שלמה בן דוד 15 אמר:
לקראת המחזור החדש פתחו ביוזמה חדשה של שני דפים ביום. בקושי מבינים דף אחד ביום ומוסיפים עוד דף

הרבה תמהים על זה שלא חשבו ליזום לימוד דף היומי עד לרבי מאיר שפירא. אבל לי התשובה ברורה. דף היומי הוא לימוד שטחי וכמעט שאין תועלת בעצם הלימוד [מלבד ניצול הזמן לעסק התורה] ורק לאחר ירידת הדורות נוצר צורך לתקן לימוד דף היומי מלא כלום
גם לי הקטן ברור כך. מסתמא השתי דף מגיע מסוג של התלהבות (קצת ילדותית).
יש איזה פרופגנדה בעד הדף היומי, וטוב שכך. אבל פשוט שהוא מגוחך טובא למסור שיעור עיוני בענייני עירובין (לדוגמא) למי שלמד חצי שעה ביום דף אחר דף את כל מסכת עירובין.
 
חלק עליון תַחתִית