חיפשתי בגוגל ולא מצאתי על זה בעברית.אמת מארץ תצמח אמר:דמות ליכטנברג
ניתן לראות גם כאןיהודה1 אמר:חיפשתי בגוגל ולא מצאתי על זה בעברית.אמת מארץ תצמח אמר:דמות ליכטנברג
רק בויקיפדיה האנגלית וחסום לי. מישהו יכול להעלות+לתרגם?
https://en.wikipedia.org/wiki/Lichtenberg_figure
אמת מארץ תצמח אמר:ניתן לראות גם כאןיהודה1 אמר:חיפשתי בגוגל ולא מצאתי על זה בעברית.אמת מארץ תצמח אמר:דמות ליכטנברג
רק בויקיפדיה האנגלית וחסום לי. מישהו יכול להעלות+לתרגם?
https://en.wikipedia.org/wiki/Lichtenberg_figure
https://www.kikar.co.il/216523.html
יהודה1 אמר:אמת מארץ תצמח אמר:ניתן לראות גם כאןיהודה1 אמר:חיפשתי בגוגל ולא מצאתי על זה בעברית.
רק בויקיפדיה האנגלית וחסום לי. מישהו יכול להעלות+לתרגם?
https://en.wikipedia.org/wiki/Lichtenberg_figure
https://www.kikar.co.il/216523.html
https://netfree.link/block/#%7B"block"%3A"deny"%2C"page_info"%3A%7B"url"%3A"https%3A%2F%2Fwww.kikar.co.il%2F216523.html"%2C"referer"%3A"https%3A%2F%2Ftora-forum.co.il%2Fviewtopic.php%3Ff%3D24%26t%3D6571%26p%3D84625"%7D%7D
האם הצורות הללו נחקקות גם בתוך העץ? כמו באבנים?אמת מארץ תצמח אמר:צפו: אמן מחשמל חתיכות עץ ומוציא יצירות מופת
אמן קנדי מצא דרך מקורית ומהפנטת להפוך חתיכות עץ רגילות ליצירות מופת יפהפיות שנראה כאילו עבדו עליהן כמה שעות טובות. איך? הוא מחשמל אותן (עיצוב, סטייל)
כיכר השבת|י"ג בכסלו תשעז 19:05 13.12.16
פול למיסקי הוא אמן קנדי שמתמחה בעץ ויצירת ריהוט בעיצוב אישי בעבודת יד, הכולל שולחנות אוכל ייחודיים, כיסאות נדנדה, לוחות הגשה ועוד. לאחרונה, סרטון שלו הפך לוויראלי - ואחרי צפייה אחת תבינו מיד למה.
למיסקי משתמש בחשמל כדי "לחשמל" את חתיכות העץ איתן הוא עובד והן נחרכות באופן אמנותי כל כך, כאילו ישב אדם מוכשר ועמל על ציור עצים עתירי ענפים בדיוק רב.
בעזרת מכשירים שפורקים אנרגיית חשמל על העץ יוצר למיסקי עיטורים עדינים ומלאי פרטים, המכונים 'דמויות ליכטנברג' - ויש להן הסבר מדעי.
בשנת 1777, הפיזיקאי הגרמני פרופסור גיאורג ליכטנברג חשף תגלית מרתקת: כשאבק נפגש בצלחות טעונות חשמלית, נוצרות "דמויות" בצורת עץ או שיח שלדבריו, הראו את תנועתו של השדה החשמלי. כיום, הגיע המדע למסקנה כי ההסתעפויות האלה יכולות להיווצר גם כאשר התפרקות חשמלית במתח גבוה עוברת על פני חומר או שטח כלשהו.
אגב, מעניין (וקצת מצמרר) לדעת שעיטורים דומים התגלו גם על גופם של אנשים שחטפו מכת ברק. לדוגמה, גבר בן 54 שנפגע מברק הובהל לבית החולים ושם התגלו ההסתעפויות על זרועו, גבו ורגלו, כך תיאר מגזין הרפואה של ניו אינגלנד. הסימנים, אם תהיתם, אינם כואבים ונעלמו לאחר יומיים.
מתלבט אמר:ייש"כ הרב במבי
מאד מעניין,
אבל כדאי להוסיף כי יש שטוענים שצורת אבן זו יש בעוד הרים, ואכן יש שטוענים כי הר סיני הוא במיקום אחר והם מראים על עוד הר וגם באותו הר יש את אותו צורה באבנים,
(דרך אגב בעבר היה ניתן לקנות אבנים כאלו, האם ידוע למישהו איפה ניתן לקנות כאלו אבנים כהיום באיזור ירושלים ??)
יוסף יצחק אמר:על הר סיני היו "קולות וברקים"...
מתלבט אמר:יוסף יצחק אמר:על הר סיני היו "קולות וברקים"...
אבל ההסבר שנטען על אבני הר סיני שהוא דמות הסנה
ולא כתוצאה מהברקים
רעיון מעניין. אמנם הצבעים מזכירים יותר צורת שיח מאשר צורת ברק.במבי אמר:אך באותו מידה אפשר לטעון שהאבנים דומים לברקים שהיו עליו בעת מתן תורה.
לא הגדרתי את עצמי נכון, התכוונתי שבאותה מידה שאפשר לדמות את הצורה שבאבנים לשיח, אפשר לדמותה לצורה שמשאירה פגיעת הברקים, וזה שהמדמה דימה אותם דווקא לשיח הוא מכיוון שלא הכיר איך נראית הצורה שמשאירה פגיעת הברקים.יהודה1 אמר:רעיון מעניין. אמנם הצבעים מזכירים יותר צורת שיח מאשר צורת ברק.במבי אמר:אך באותו מידה אפשר לטעון שהאבנים דומים לברקים שהיו עליו בעת מתן תורה.
במבי אמר:ידוע צורתן המיוחדת של אבני הר סיני
לפני שנה שמתי לב שצורתן דומה מאד לפגיעת מכת ברק בבני אדם
הביטו וראו
אבני-סנה-1.jpg
במבי אמר:במבי אמר:ידוע צורתן המיוחדת של אבני הר סיני
לפני שנה שמתי לב שצורתן דומה מאד לפגיעת מכת ברק בבני אדם
הביטו וראו
אבני-סנה-1.jpg
אולי הביאור במדרש
והנה הסנה בוער באש מיכן אמרו האש של מעלה מעלה לולבין ושורפת ואינה אוכלת והיא שחורה האש של מטה אינה מעלה לולבין והיא אדומה ואוכלת ואינה שורפת (שמות רבה ב-ה)
ומהו "מעלה לולבין" ??? ואולי היינו דאבני הר סיני וכן הפגיעות ברק שאולי יש בהם משהו מן ה"אש של מעלה"
ראה ב'עץ יוסף' במדרש שם על־אתר.במבי אמר:הגמ' אומרת
לא כאן המקום לדון על האפודי, אך משה נרבוני הנזכר בדבריו אינו רבי אלא רשע גמור, ואמנם זה פלא גדול אך היו רשעים גם לפני 700 שנה...במבי אמר:מתלבט אמר:יוסף יצחק אמר:על הר סיני היו "קולות וברקים"...
אבל ההסבר שנטען על אבני הר סיני שהוא דמות הסנה
ולא כתוצאה מהברקים
כותב ע"ז רבי שם טוב אפודי, אשר חי לפני כשבע מאות שנה, בפירושו לספר "מורה נבוכים" של הרמב"ם )ח"א פרק סו(, מביא בספרו את עדותו של רבי משה הנרבוני, וזה לשונו: "ואמר החכם ר' משה הנרבוני, וזה לשונו: דע, כי הר סיני העידו עליו, כי האבנים הנמצאים בו יצויר עליהם הסנה, ולכן נקרא ההר ההוא "סיני" על שם הסנה, )כדאיתא בפרקי דרבי אליעזר פרק מא(, כמו שנגלה ה' למשה מתוך הסנה. ואחד מנכבדי ברצלונה מבני בן חסדאי הביא עמו מן האבנים ההם, וראיתי בו הסנה מצויר בתכלית הציור, והציור ציור אלוקי. ושברתי האבן לחצאים ונגלה הסנה בכל חלק וחלק. וחלקתי אותו החלק לחצאים, ונמצא הסנה מצוייר בשטח כל חלק בפנימיותו, וכן פעמים רבות, עד שהיו החלקים כדמות בוטנים ועדיין הסנה בהם, ונפלאתי על זה, ושמחתי עליה מאד". עד כאן לשונו.
אך באותו מידה אפשר לטעון שהאבנים דומים לברקים שהיו עליו בעת מתן תורה.
הר סיני.pdf
במבי אמר:במבי אמר:במבי אמר:ידוע צורתן המיוחדת של אבני הר סיני
לפני שנה שמתי לב שצורתן דומה מאד לפגיעת מכת ברק בבני אדם
הביטו וראו
אבני-סנה-1.jpg
אולי הביאור במדרש
והנה הסנה בוער באש מיכן אמרו האש של מעלה מעלה לולבין ושורפת ואינה אוכלת והיא שחורה האש של מטה אינה מעלה לולבין והיא אדומה ואוכלת ואינה שורפת (שמות רבה ב-ה)
ומהו "מעלה לולבין" ??? ואולי היינו דאבני הר סיני וכן הפגיעות ברק שאולי יש בהם משהו מן ה"אש של מעלה"
הגמ' אומרת
....וְהָתַנְיָא: עֲשָׂרָה דְּבָרִים מְבִיאִין אֶת הָאָדָם לִידֵי תַּחְתּוֹנִיּוֹת: הָאוֹכֵל עֲלֵי קָנִים, וַעֲלֵי גְפָנִים, וְלוּלַבֵּי גְפָנִים, וּמוֹרִיגֵּי בְהֵמָה, וְשִׁדְרוֹ שֶׁל דָּג, וְדָג מָלִיחַ שֶׁאֵינוֹ מְבוּשָּׁל כׇּל צָרְכּוֹ (ברכות נה.)
וכותב רש"י
לולבי גפנים – וידלי"ש בלע"ז:
ומביא באוצר לעזי רש"י
67 / (ברכות נה.) / לולבי גפנים
וידילי"ש / wedilies [vedilles] / קנוקנות
ר' להלן מס' 627.
✭ tendrils (vine)
ואלו תמונות של קנוקנות
Vine.jpg
Tendrils-derived-from-vegetative-structures-A-C-Tendrils-derived-from-shoots-A.png
במבי אמר:ומעניין מה הקשר בין הלולב בחג הסוכות שהוא ישר לבין לולבי הגפנים שהם ההיפך הגמור.
לבי במערב אמר:
לבי במערב אמר:במבי אמר:ומעניין מה הקשר בין הלולב בחג הסוכות שהוא ישר לבין לולבי הגפנים שהם ההיפך הגמור.לבי במערב אמר:
במבי אמר:המלאכת שלמה כותב בברכות:
ונשים ועבדים וקטנים כו'. פי' ר"ת דמתני' איירי בין רישא בין סיפא בקטן שלא הגיע לחנוך וחייבין דסיפא קאי אנשים ועבדים לחוד אבל קטנים פטורים מכל וכל כיון דלא הגיע לחנוך. וא"ת א"כ אמאי תנא קטנים בהדי נשים ועבדים כיון דאין שוין. וי"ל דכן דרך התנא לשנות יחד נשים ועבדים וקטנים שלא הגיעו לחנוך כמו נשים ועבדים וקטנים פטורין מן הסוכה ע"כ. ובריש פ' המוצא תפילין מוכח דמתני' דלא כר"מ ור"י דתרווייהו אית להו נשים חייבות בתפילין וכמ"ש שם תוס' ז"ל. וגרסי' בילמדנו למה נשתתפו הנשים עם הקטנים ועם העבדים לענין המצות (הכא מיירי בעבד כנעני שמל וטבל לשם עבדות שדינו כדין אשה שהוא חייב בכל מל"ת וגם במ"ע שהנשים חייבות בהן. ויש עוד שני מיני עבדים כנענים אחרים. עי' במגיד משנה ס"פ עשרים דה' שבת אכן עבד עברי חייב בכל המצות כשאר ישראל אחר לבד שמותר בשפחה כנענית) לפי שאין להם אלא לב אחד שנא' וחנה היא מדברת על לבה. אשר היא מצודים וחרמים לבה. ויקם אישה וילך אחריה לדבר על לבה. וכן הקטן אולת קשורה בלב נער. וכן העבד לבו אל אדוניו בלבד. ובירושלמי נשים מניין ולמדתם אותם את בניכם ולא בנותיכם. עבדים מניין שנא' שמע ישראל ה' אלהינו ה' אחד את שאין לו אדון אלא הקב"ה יצא העבד שיש לו אדון אחר. קטנים מניין למען תהיה תורת ה' בפיך בשעה שהוא תדיר בה ע"כ: (פרק ג' משנה ג')
וצ"ב שהרי אלקנה אומר לחנה "ולמה ירע לבבך" ?
וביותר שכתוב אחר זאת "ותקם חנה אחרי אכלה בשילה ואחרי שתה...." וזהו ג"כ לשון זכר !!! (הגמ' בכתובות סה. מאריכה בזאת)
(וכן על מלכת שבא מוזכר שאמרה לשלמה את כל אשר על לבבה, ואכן מובא ששלמה אמר לה, יופייך יופי נשים ושערך שיער אנשים לגברים יופי ולנשים דופי)