תורתינו הקדושה היא תורת חיים וניתן לדלות ממנה כללים רבים ב"נפש האדם", הפתגם אומר שהאדם מהלך בעולמו 70 שנה ואף את עצמו איננו מכיר,
מכל סוגיא ממוצעת ניתן לכרות כלל או צורת התנהגות המצויה בקרב האנשים, והרווח בדבר זה הוא במעט העמל ורב התוצאה,
מעלות מגישה זו:
א. שנכיר את חולשותינו אך בעיקר את מעלתינו כי אדם שלא מודע לכליו הוא כאופה ללא תנור וככבאי ללא צינור מים.
ב. שניגשים לסוגיא עם ידיעה שייתכן ונמצא בה כללים כנ"ל יש יותר סיכוי שנמצא אותם.
ג. ישנו ציבור גדול הרחוק כמטחוי קשת מלימוד תורני, אך כשיראה אסופת כללים אלה ואחד מהכללים ימצא חן בעיניו (שהרי את עצמו הוא מכיר ופתאם מגלה תכונותיו בתוה"ק)
יש סיכוי שיפתח חשק ללימוד התורה.
מובא בספר מהרי"ל בליקוטים אות פג' - "אמר שמעידים על ר"ת שהיה רוצה ללמוד תמצית מהלכה חמורה היה נותן לפניו תל של זהובים לשמוח בהם ונתרחב ליבו ולמד בכח" עכ"ל !
משמע שאין לזלזל בטבע האנושי וכל מידה יש לנצלה לתועלת וכמובן לעבודת ה'
אני יביא מספר דוגמאות ואני מקווה שהדבר ימצא חן בעיני הצורבים הנמצאים באתרא קדישא הדין, ויוסיפו מהיהלומים שצוברים מידי לימוד ולימוד.
מכל סוגיא ממוצעת ניתן לכרות כלל או צורת התנהגות המצויה בקרב האנשים, והרווח בדבר זה הוא במעט העמל ורב התוצאה,
מעלות מגישה זו:
א. שנכיר את חולשותינו אך בעיקר את מעלתינו כי אדם שלא מודע לכליו הוא כאופה ללא תנור וככבאי ללא צינור מים.
ב. שניגשים לסוגיא עם ידיעה שייתכן ונמצא בה כללים כנ"ל יש יותר סיכוי שנמצא אותם.
ג. ישנו ציבור גדול הרחוק כמטחוי קשת מלימוד תורני, אך כשיראה אסופת כללים אלה ואחד מהכללים ימצא חן בעיניו (שהרי את עצמו הוא מכיר ופתאם מגלה תכונותיו בתוה"ק)
יש סיכוי שיפתח חשק ללימוד התורה.
מובא בספר מהרי"ל בליקוטים אות פג' - "אמר שמעידים על ר"ת שהיה רוצה ללמוד תמצית מהלכה חמורה היה נותן לפניו תל של זהובים לשמוח בהם ונתרחב ליבו ולמד בכח" עכ"ל !
משמע שאין לזלזל בטבע האנושי וכל מידה יש לנצלה לתועלת וכמובן לעבודת ה'
אני יביא מספר דוגמאות ואני מקווה שהדבר ימצא חן בעיני הצורבים הנמצאים באתרא קדישא הדין, ויוסיפו מהיהלומים שצוברים מידי לימוד ולימוד.