איכא דרכא אחרינא בפרוצות או אף בצנועות?

שומע ומשמיע

משתמש רשום
איכא דרכא אחרינא מיירי דוקא בפרוצות או אף בצנועות?

ונפק"מ בשכונה חרדית אם חייב ללכת דרך סמטה צדדית או א"צ ?
 

א סו

משתמש ותיק
ברור לכאו'
אם לא כן, לא הנחת מקום לבת אברהם אבינו
 

מביט

משתמש ותיק
שומע ומשמיע אמר:
איכא דרכא אחרינא מיירי דוקא בפרוצות או אף בצנועות?

ונפק"מ בשכונה חרדית אם חייב ללכת דרך סמטה צדדית או א"צ ?

נראה שמשתנה אצל כל אדם.
כל מקום שיכול להביאו למכשול.
ואם גם במקום חרדי הומה גורם לו למכשול אז ודאי דמ"ש.
 

קצר לעניין

משתמש ותיק
מביט אמר:
שומע ומשמיע אמר:
איכא דרכא אחרינא מיירי דוקא בפרוצות או אף בצנועות?

ונפק"מ בשכונה חרדית אם חייב ללכת דרך סמטה צדדית או א"צ ?

נראה שמשתנה אצל כל אדם.
כל מקום שיכול להביאו למכשול.
ואם גם במקום חרדי הומה גורם לו למכשול אז ודאי דמ"ש.

ג"א סבור כך. אם כי אפשר לדון כשיש קצת ספק, שבמקום של פרוצות יש יותר צדדים שיכשל ולכן חמיר טפי
 

דוד ה.

משתמש ותיק
מהפך פשטא אמר:
הגמרא מדברת על מקום שנשים מפשילות שרוולים.
ודאי כדבריו ואף כן הוא בפוסקים איסור להסתכל במקומות המגולים שצריכים להיות מוסתרים, הגע בעצמך אם ליתא דרכא אחרינא אנוס הוא, האם כל הפוסע ברחוב כשהנשים צנועות וחסודות אנוס הוא?
כתוב במפורש על הנהר.
 
 
חלק עליון תַחתִית