אבן אודם (רובין) בהריון. מה המקור?

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
אני מחפש מקורות על סגולת אבן הרובין בהריון.
וכן פרטים איך מקיימים את הסגולה. וכן עד מתי.

בתודה מראש
 

יהודה1

משתמש ותיק
מתוך המכלול:
ומה שניתן אבן אודם לראובן, על שם שהאדימו פניו בחטא בלהה כשבלבל יצועי אביו והודה. והאבן הזאת נקראת רוּבּי"ן וגדל בים, והוא אדום בתכלית ותרגום אונקלוס סמקן ולזה נקרא אודם לפי שמראהו אדום כדם. וסגולתו שכל אשה שנושאתו אינה מפלת לעולם וטוב למקשה לילד, ואם שוחקין ומערבבין אותו באכילה ושתייה יועיל הרבה להריון כדודאים שמצא ראובן שהם דמות אדם. ועל כן נקרא אודם, ונכתב אדם חסר וי"ו להורות על אדם, שהמקרא יורה עצמות האבן (שנקרא אדם) והמכתב יורה על פעולתו. ועל זה היה ראובן מפותח על אודם.
הרב אליהו הכהן, מדרש תלפיות לפי רבינו בחיי.
 

דרומאי

משתמש ותיק
מכל מלמדי השכלתי אמר:
אני מחפש מקורות על סגולת אבן הרובין בהריון.
וכן פרטים איך מקיימים את הסגולה. וכן עד מתי.

בתודה מראש
למה להשתמש בסגולות לא בדוקות ולא מנוסות, בעוד שיש לנו את אבן תקומה המוזכר כבר בגמרא למניעת הפלות.
ועיין כאן https://www.tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=8&t=21205&start=30.
תוכל לפנות אליי בפרטי להדרכה מפורטת.
 
 

דרומאי

משתמש ותיק
אדיר במרום אמר:
זה משהו שקיים היום אפשר להשיג את זה?
עדיף אבן תקומה, עיין כאן https://www.tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=8&t=21205&start=30
ניתן לפנות אליי להדרכה מפורטת.
 
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
מכל מלמדי השכלתי אמר:
אני מחפש מקורות על סגולת אבן הרובין בהריון.
וכן פרטים איך מקיימים את הסגולה. וכן עד מתי.

בתודה מראש
למה להשתמש בסגולות לא בדוקות ולא מנוסות, בעוד שיש לנו את אבן תקומה המוזכר כבר בגמרא למניעת הפלות.
ועיין כאן https://www.tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=8&t=21205&start=30.
תוכל לפנות אליי בפרטי להדרכה מפורטת.
אגב, מלבד מה שכבר התווכחנו על זה באשכול הנ"ל, יש ספר שחיבר רבינו פרחיה ב"ר ניסים ממצרים תלמיד חבר לר"א בן הרמב"ם, והוא כותב דבר שרואים בו בעליל את השקפתו של הרמב"ם דהוא כותב גבי קמיע מומחה שהוזכר לצאת עמו בשבת דאיסור גמור הוא לכתוב קמיעות ולא הוזכר לצאת עמו בשבת אלא במי שעבר וכתבו, דהיינו המשנה בשבת כתבה דיני הוצאה לפי מה שמצוי אצל ההמון ולא בהכרח שהוא ראוי מבחינה הלכתית ואמונית, ודון מינה ואוקי באתרה שנתערער יסודך בזה.
 
 

דרומאי

משתמש ותיק
כמעיין המתגבר אמר:
דרומאי אמר:
מכל מלמדי השכלתי אמר:
אני מחפש מקורות על סגולת אבן הרובין בהריון.
וכן פרטים איך מקיימים את הסגולה. וכן עד מתי.

בתודה מראש
למה להשתמש בסגולות לא בדוקות ולא מנוסות, בעוד שיש לנו את אבן תקומה המוזכר כבר בגמרא למניעת הפלות.
ועיין כאן https://www.tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=8&t=21205&start=30.
תוכל לפנות אליי בפרטי להדרכה מפורטת.
אגב, מלבד מה שכבר התווכחנו על זה באשכול הנ"ל, יש ספר שחיבר רבינו פרחיה ב"ר ניסים ממצרים תלמיד חבר לר"א בן הרמב"ם, והוא כותב דבר שרואים בו בעליל את השקפתו של הרמב"ם דהוא כותב גבי קמיע מומחה שהוזכר לצאת עמו בשבת דאיסור גמור הוא לכתוב קמיעות ולא הוזכר לצאת עמו בשבת אלא במי שעבר וכתבו, דהיינו המשנה בשבת כתבה דיני הוצאה לפי מה שמצוי אצל ההמון ולא בהכרח שהוא ראוי מבחינה הלכתית ואמונית, ודון מינה ואוקי באתרה שנתערער יסודך בזה.
אשמח אם תצטט לשונו כדי שנוכל לדון בדבר.
 
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
כמעיין המתגבר אמר:
דרומאי אמר:
למה להשתמש בסגולות לא בדוקות ולא מנוסות, בעוד שיש לנו את אבן תקומה המוזכר כבר בגמרא למניעת הפלות.
ועיין כאן https://www.tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=8&t=21205&start=30.
תוכל לפנות אליי בפרטי להדרכה מפורטת.
אגב, מלבד מה שכבר התווכחנו על זה באשכול הנ"ל, יש ספר שחיבר רבינו פרחיה ב"ר ניסים ממצרים תלמיד חבר לר"א בן הרמב"ם, והוא כותב דבר שרואים בו בעליל את השקפתו של הרמב"ם דהוא כותב גבי קמיע מומחה שהוזכר לצאת עמו בשבת דאיסור גמור הוא לכתוב קמיעות ולא הוזכר לצאת עמו בשבת אלא במי שעבר וכתבו, דהיינו המשנה בשבת כתבה דיני הוצאה לפי מה שמצוי אצל ההמון ולא בהכרח שהוא ראוי מבחינה הלכתית ואמונית, ודון מינה ואוקי באתרה שנתערער יסודך בזה.
אשמח אם תצטט לשונו כדי שנוכל לדון בדבר.
(אין לי ספר זה כתבתי מהזיכרון, אולי עוד מעט יבואו היודעים לצטט ויצטטו).
 
 

דרומאי

משתמש ותיק
כמעיין המתגבר אמר:
דרומאי אמר:
כמעיין המתגבר אמר:
אגב, מלבד מה שכבר התווכחנו על זה באשכול הנ"ל, יש ספר שחיבר רבינו פרחיה ב"ר ניסים ממצרים תלמיד חבר לר"א בן הרמב"ם, והוא כותב דבר שרואים בו בעליל את השקפתו של הרמב"ם דהוא כותב גבי קמיע מומחה שהוזכר לצאת עמו בשבת דאיסור גמור הוא לכתוב קמיעות ולא הוזכר לצאת עמו בשבת אלא במי שעבר וכתבו, דהיינו המשנה בשבת כתבה דיני הוצאה לפי מה שמצוי אצל ההמון ולא בהכרח שהוא ראוי מבחינה הלכתית ואמונית, ודון מינה ואוקי באתרה שנתערער יסודך בזה.
אשמח אם תצטט לשונו כדי שנוכל לדון בדבר.
(אין לי ספר זה כתבתי מהזיכרון, אולי עוד מעט יבואו היודעים לצטט ויצטטו).
ועכ"פ רבותינו גדולי אשכנז ודאי לא סברו כן, והלכה כמותם.
והסגולה הזאת בדוקה ומנוסה.
 
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
כמעיין המתגבר אמר:
(אין לי ספר זה כתבתי מהזיכרון, אולי עוד מעט יבואו היודעים לצטט ויצטטו).
מצוי בה"ב, ומרהיטת דבריו נשמע לכאו' דמיירי דוקא בקמעות שכתוב בהן פסוקים.
על כל פנים מבואר להדיא בדבריו שהמשנה יכולה לכתוב דינים למי שעבר ועשה, ואין מהמשנה ראיה שכך ראוי לעשות.
 
 

לבי במערב

משתמש ותיק
ד"ז פשוט הוא בלאה"כ, והמשנה מלאה בכה"ג (ועל סדרה: ברכות פ"א מ"א־ב. פ"ב מ"ג. פ"ג מ"ה. פ"ד מ"ג [אליבא דהלכתא]. פ"ו מ"ב. פ"ח מ"ז. השאר אניח כמקום להתגדר בו...); אלא שבנדון ספציפי זה יל"ע לכאו' למה לא הזכירו כן בפירוש.
 

במבי

משתמש ותיק
חלק עליון תַחתִית