מכל מלמדי השכלתי
משתמש ותיק
אני מחפש מקורות על סגולת אבן הרובין בהריון.
וכן פרטים איך מקיימים את הסגולה. וכן עד מתי.
בתודה מראש
וכן פרטים איך מקיימים את הסגולה. וכן עד מתי.
בתודה מראש
הרב אליהו הכהן, מדרש תלפיות לפי רבינו בחיי.ומה שניתן אבן אודם לראובן, על שם שהאדימו פניו בחטא בלהה כשבלבל יצועי אביו והודה. והאבן הזאת נקראת רוּבּי"ן וגדל בים, והוא אדום בתכלית ותרגום אונקלוס סמקן ולזה נקרא אודם לפי שמראהו אדום כדם. וסגולתו שכל אשה שנושאתו אינה מפלת לעולם וטוב למקשה לילד, ואם שוחקין ומערבבין אותו באכילה ושתייה יועיל הרבה להריון כדודאים שמצא ראובן שהם דמות אדם. ועל כן נקרא אודם, ונכתב אדם חסר וי"ו להורות על אדם, שהמקרא יורה עצמות האבן (שנקרא אדם) והמכתב יורה על פעולתו. ועל זה היה ראובן מפותח על אודם.
מכל מלמדי השכלתי אמר:עד מתי? עד הלידה או עד תחילת תשעיע?
למה להשתמש בסגולות לא בדוקות ולא מנוסות, בעוד שיש לנו את אבן תקומה המוזכר כבר בגמרא למניעת הפלות.מכל מלמדי השכלתי אמר:אני מחפש מקורות על סגולת אבן הרובין בהריון.
וכן פרטים איך מקיימים את הסגולה. וכן עד מתי.
בתודה מראש
עדיף אבן תקומה, עיין כאן https://www.tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=8&t=21205&start=30אדיר במרום אמר:זה משהו שקיים היום אפשר להשיג את זה?
אגב, מלבד מה שכבר התווכחנו על זה באשכול הנ"ל, יש ספר שחיבר רבינו פרחיה ב"ר ניסים ממצרים תלמיד חבר לר"א בן הרמב"ם, והוא כותב דבר שרואים בו בעליל את השקפתו של הרמב"ם דהוא כותב גבי קמיע מומחה שהוזכר לצאת עמו בשבת דאיסור גמור הוא לכתוב קמיעות ולא הוזכר לצאת עמו בשבת אלא במי שעבר וכתבו, דהיינו המשנה בשבת כתבה דיני הוצאה לפי מה שמצוי אצל ההמון ולא בהכרח שהוא ראוי מבחינה הלכתית ואמונית, ודון מינה ואוקי באתרה שנתערער יסודך בזה.דרומאי אמר:למה להשתמש בסגולות לא בדוקות ולא מנוסות, בעוד שיש לנו את אבן תקומה המוזכר כבר בגמרא למניעת הפלות.מכל מלמדי השכלתי אמר:אני מחפש מקורות על סגולת אבן הרובין בהריון.
וכן פרטים איך מקיימים את הסגולה. וכן עד מתי.
בתודה מראש
ועיין כאן https://www.tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=8&t=21205&start=30.
תוכל לפנות אליי בפרטי להדרכה מפורטת.
אשמח אם תצטט לשונו כדי שנוכל לדון בדבר.כמעיין המתגבר אמר:אגב, מלבד מה שכבר התווכחנו על זה באשכול הנ"ל, יש ספר שחיבר רבינו פרחיה ב"ר ניסים ממצרים תלמיד חבר לר"א בן הרמב"ם, והוא כותב דבר שרואים בו בעליל את השקפתו של הרמב"ם דהוא כותב גבי קמיע מומחה שהוזכר לצאת עמו בשבת דאיסור גמור הוא לכתוב קמיעות ולא הוזכר לצאת עמו בשבת אלא במי שעבר וכתבו, דהיינו המשנה בשבת כתבה דיני הוצאה לפי מה שמצוי אצל ההמון ולא בהכרח שהוא ראוי מבחינה הלכתית ואמונית, ודון מינה ואוקי באתרה שנתערער יסודך בזה.דרומאי אמר:למה להשתמש בסגולות לא בדוקות ולא מנוסות, בעוד שיש לנו את אבן תקומה המוזכר כבר בגמרא למניעת הפלות.מכל מלמדי השכלתי אמר:אני מחפש מקורות על סגולת אבן הרובין בהריון.
וכן פרטים איך מקיימים את הסגולה. וכן עד מתי.
בתודה מראש
ועיין כאן https://www.tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=8&t=21205&start=30.
תוכל לפנות אליי בפרטי להדרכה מפורטת.
(אין לי ספר זה כתבתי מהזיכרון, אולי עוד מעט יבואו היודעים לצטט ויצטטו).דרומאי אמר:אשמח אם תצטט לשונו כדי שנוכל לדון בדבר.כמעיין המתגבר אמר:אגב, מלבד מה שכבר התווכחנו על זה באשכול הנ"ל, יש ספר שחיבר רבינו פרחיה ב"ר ניסים ממצרים תלמיד חבר לר"א בן הרמב"ם, והוא כותב דבר שרואים בו בעליל את השקפתו של הרמב"ם דהוא כותב גבי קמיע מומחה שהוזכר לצאת עמו בשבת דאיסור גמור הוא לכתוב קמיעות ולא הוזכר לצאת עמו בשבת אלא במי שעבר וכתבו, דהיינו המשנה בשבת כתבה דיני הוצאה לפי מה שמצוי אצל ההמון ולא בהכרח שהוא ראוי מבחינה הלכתית ואמונית, ודון מינה ואוקי באתרה שנתערער יסודך בזה.דרומאי אמר:למה להשתמש בסגולות לא בדוקות ולא מנוסות, בעוד שיש לנו את אבן תקומה המוזכר כבר בגמרא למניעת הפלות.
ועיין כאן https://www.tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=8&t=21205&start=30.
תוכל לפנות אליי בפרטי להדרכה מפורטת.
ועכ"פ רבותינו גדולי אשכנז ודאי לא סברו כן, והלכה כמותם.כמעיין המתגבר אמר:(אין לי ספר זה כתבתי מהזיכרון, אולי עוד מעט יבואו היודעים לצטט ויצטטו).דרומאי אמר:אשמח אם תצטט לשונו כדי שנוכל לדון בדבר.כמעיין המתגבר אמר:אגב, מלבד מה שכבר התווכחנו על זה באשכול הנ"ל, יש ספר שחיבר רבינו פרחיה ב"ר ניסים ממצרים תלמיד חבר לר"א בן הרמב"ם, והוא כותב דבר שרואים בו בעליל את השקפתו של הרמב"ם דהוא כותב גבי קמיע מומחה שהוזכר לצאת עמו בשבת דאיסור גמור הוא לכתוב קמיעות ולא הוזכר לצאת עמו בשבת אלא במי שעבר וכתבו, דהיינו המשנה בשבת כתבה דיני הוצאה לפי מה שמצוי אצל ההמון ולא בהכרח שהוא ראוי מבחינה הלכתית ואמונית, ודון מינה ואוקי באתרה שנתערער יסודך בזה.
מצוי בה"ב, ומרהיטת דבריו נשמע לכאו' דמיירי דוקא בקמעות שכתוב בהן פסוקים.כמעיין המתגבר אמר:(אין לי ספר זה כתבתי מהזיכרון, אולי עוד מעט יבואו היודעים לצטט ויצטטו).
על כל פנים מבואר להדיא בדבריו שהמשנה יכולה לכתוב דינים למי שעבר ועשה, ואין מהמשנה ראיה שכך ראוי לעשות.לבי במערב אמר:מצוי בה"ב, ומרהיטת דבריו נשמע לכאו' דמיירי דוקא בקמעות שכתוב בהן פסוקים.כמעיין המתגבר אמר:(אין לי ספר זה כתבתי מהזיכרון, אולי עוד מעט יבואו היודעים לצטט ויצטטו).
מכל מלמדי השכלתי אמר:אני מחפש מקורות על סגולת אבן הרובין בהריון.
וכן פרטים איך מקיימים את הסגולה. וכן עד מתי.
בתודה מראש