הוי דן אמר:שלום.
אשמח לקבל את כל המקומות שיש בתורה קמץ גדול, או לחילופין חומש עם קמץ גדול מודגש.
תודה
אכן, בו אני משתמש כרגע.מורדכה אמר:הוי דן אמר:שלום.
אשמח לקבל את כל המקומות שיש בתורה קמץ גדול, או לחילופין חומש עם קמץ גדול מודגש.
תודה
תנך קורן בחלק מהמהדורות הודגשו קמץ קטן ושוא נע.
קמנו ונתעודד אמר:מהדורת 'מקרא על פי המסורה' של ויקיטקסט, שממנה מעתיקים הרבה אתרים, מסמנת קמץ קטן. כך שזה צריך להיות מצוי, אני רק לא יודע אילו אתרים יהיו פתוחים בחסימה שיש לך.
מלבד זאת, תנ"ך סימנים ועוד כיוצ"ב מסמנים.
ותמיד אפשר ללמוד את הכללים, זה לא מסובך:
כשאחרי הקמץ יש דגש חזק, או שוא נח, או מקף - הקמץ קמץ קטן. וכן בצורות כמו 'ויקם', 'ויסב' - ק' וס' בקמץ קטן.
(לגבי השוא - אם יש געיא בין הקמץ לשוא זה קמץ גדול (רגיל) ואחריו שוא נע, אם לא זה קמץ קטן ואחריו שוא נח.)
כמובן שיש עוד מה לדון ולהסביר ומחלוקות בכל מיני עניינים, אבל כעיקרון די בזה.
כן.הוי דן אמר:כל המילים כָל עם דגש ובלי דגש, יקראו - כול?
אבימי אמר:כן.הוי דן אמר:כל המילים כָל עם דגש ובלי דגש, יקראו - כול?
חוץ מג' מקומות (בנ"ך, לא בתורה) שבא עם טעם והספרדים קורין אותו בקמץ גדול.
וחוץ מ'וכל בשליש עפר הארץ' בישעי' שהוא מענין אחר.
אם כוונתך ליוצאים מן הכלל כנ"ל - אין.הוי דן אמר:עוד מילים שכיחות בתורה
אבימי אמר:אם כוונתך ליוצאים מן הכלל כנ"ל - אין.הוי דן אמר:עוד מילים שכיחות בתורה
אם לקמץ גדול בכלל - הן הנה רוב הקמצין.
אמנם וכל בשליש הוא מעניין אחר אבל הוא אחד מהג', ואם אינך רוצה למנותו היה לך לומר ב'.אבימי אמר:כן.הוי דן אמר:כל המילים כָל עם דגש ובלי דגש, יקראו - כול?
חוץ מג' מקומות (בנ"ך, לא בתורה) שבא עם טעם והספרדים קורין אותו בקמץ גדול.
וחוץ מ'וכל בשליש עפר הארץ' בישעי' שהוא מענין אחר.
הוא פסוק בתהלים לז, והוא אחד מהשנים הנ"ל שנקראים בקמץ גדול.חסיד מושבע אמר:כל עצמותי תאמרנה
גם שם יש מקף רק שאינו מסומן מסיבה כלשהי של כללי טעמי אמ"ת, ואכמ"ל.חסיד מושבע אמר:אגב, ראוי לציין שב"נשמת כל חי"
"כל עצמותי תאמרנה" - קצץ גדול! ולא קטן
אני דברתי לפי קריאת הספרדים כמו שכתבתי פעמיים.קמנו ונתעודד אמר:גם שם יש מקף רק שאינו מסומן מסיבה כלשהי של כללי טעמי אמ"ת, ואכמ"ל.