יריקת רוק ל[מניעה ושמירה מ]מחשבות והרהורים רעים

אברהם משה

משתמש ותיק
מאן דהו שמע על מנהג זה?
האם נמצא בספרים מהות כזו (או בסגנון הזה) של רקיקה?
מה עניינה / סגולתה?
והאם יש ענין לירוק דווקא על מי שגרם לו ההרהור?
נ.ב. אשמח מאוד למיקוד הנושא, ולא לגלוש למחוזות שאינן רצויות. 
 

דוד ה.

משתמש ותיק
דיין אמר:
לכאורה זה הפשט ברבי עקיבא ע"ז ז. כשראה את אשת טורנוסרופוס שהיתה יפה ביותר רקק כדי להזכיר לעצמו שהיא באה מטיפה סרוחה ואין מה להרהר בה
וכך הוא באלשיך בראשית פרק כט
אפשר היה מעין עובדא דרבי עקיבא באשת טורנוסרופוס, שרק ובכה ושחק (עבודה זרה כ א). רק על כי מטפה סרוחה היא. ובכה על ההוא שופרא דבלי בארעא. ושחק על שהיתה עתידה לינשא לו. והנה טעם הרקיקה אין ספק לבלתי הרהר ובא לידי קרי, על כן הכניע יצרו בהזכיר לו כי מטפה סרוחה היא. ולא יחמוד יפיה בלבבו.
 

אברהם משה

משתמש ותיק
פותח הנושא
דיין אמר:
לכאורה זה הפשט ברבי עקיבא ע"ז ז. כשראה את אשת טורנוסרופוס שהיתה יפה ביותר רקק כדי להזכיר לעצמו שהיא באה מטיפה סרוחה ואין מה להרהר בה
ע"ז כ.
 
 

אברהם משה

משתמש ותיק
פותח הנושא
אברהם משה אמר:
דיין אמר:
לכאורה זה הפשט ברבי עקיבא ע"ז ז. כשראה את אשת טורנוסרופוס שהיתה יפה ביותר רקק כדי להזכיר לעצמו שהיא באה מטיפה סרוחה ואין מה להרהר בה
ע"ז כ.
תורת חיים מסכת עבודה זרה דף כ עמוד א
רק שהיתה באה מטיפה סרוחה. פי' והרוק דומה לאותה טיפה סרוחה כמו שכתב בהגהות מיימוני טעם החליצה וז"ל אמר הקדוש ברוך הוא למשה אמור אל היבם שאינו רוצה ליבם רשע בגופך היית יכול לקיים מצות יבום ומאנת לפיכך תחלוץ מנעליך כאבל ומנודה שדרכן להיות יחפים וגם מטיפה סרוחה שבגופך היית יכול לקיים לאחיך זרע לכך וירקה בפניך טיפה סרוחה וכו' וכתב בשבילי אמונה נתיב רביעי כי כזרע הוא דמיון הקצף שנעשה בפיות הסוסים הרצים.

 
 

ישר א-ל

משתמש ותיק
אינו שמירה מהרהורים, אלא כתוב בספרים שזה שמירה שלא יהיה דבר רע וכו'.
כי הרוק הוא ק"ר ושלא יצטרף עם המחשבה שהיא יו"ד
וכמובן זה צריך להיות בגדרי הד"א.

לא זוכר בדיוק, אבל זה מובא בספרים הקדמונים
 

אמן

משתמש רשום
אני חושב שאחד המקורות לזה זה הרה"צ ר' אהרו ראטה האדמו"ר הראשון של תולדות אהרן באחד מספריו הרבים כמדומה שבספרו טהרת הקודש
 

יהודיפשוט1

משתמש ותיק
נהגו ליד בית תיפלתם וליד שתי וערב
וידוע המעשה בצלמם ע"ג גשר קארל בפראג מעטירה
 
חלק עליון תַחתִית