מה לעשות באדם שמזלזל ברבנים בבית הכנסת

נחמן הלוי

משתמש ותיק
אדם שמזלזל ברבנים בבית הכנסת, ויש לו ידע בפוליטיקה ובכל הרכילות שקיימת, כך שהוא תופס רב פלוני שנערץ על הרבה בעדה מסוימת, ומביא כל מיני דברי גנאי שלטענתו רבנים אחרים מחוגים אחרים אמרו עליו, ומזלזל בו.
ויש אנשים שמתפתים להיכנס עמו בדברים והוא מצליח להוריד אותם למקומו נמוכים,
כי על ידי שהוא מראה להם שאינו מאמין או אינו מחשיב דבר מסויים, הם מנסים להראות את כוחם להלחם בו ולהוכיח לו אחרת וכך הם נופלים ברשתו ובעצם יורדים למקום שלו.
הבעייה שהוא כאילו משווה לעצמו דמות של כאילו יר"ש, על אף שבבן אדם לחבירו הוא נוהג בגאווה ושחצנות וכולו ריב ומדנים.
והגעתי למסקנה שלהכנס איתו בטוען ונטען לא שייך, שהרי מילא שהוא יבא אליי להוכיח לי למה אני לא צודק, כלומר שהוא במקום המשכנע והמרצה, שאז הוא לא יוכל להגיד את הבליו כי אני אפטור אותו בבוז.
אלא שהוא יוצר מציאות שאנשים באים אליו על ידי שהוא משפיל אותם והם מנסים להחזיר להם את כבודם ואז הם נכשלים ונופלים עוד יותר, כי הם כאילו באים במגמה לשכנע ולרצות אותו.
ולכן נראה שמול אדם כזה צריך לפעול בכוח ולהוציא אותו, או לתאם שאין להכנס איתו בטוען ונטען.
מה דעת חכמי הפורום.
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
לבקש ממנו באופן אנושי שזה לא מתאים לצביון בית הכנסת ושיפסיק עם זה.
זה לא המערב הפרוע, אי אפשר לתפוס אותו בצווארון ולזרוק אותו החוצה.
 

מרדכי מהצפון

משתמש ותיק
...ולכן נראה שמול אדם כזה צריך לפעול בחכמה ובתבונה, אולי ללכת אתו לרב שהוא מעריך שיעמיד אותו על מקומו,
או להסביר לו שגם אם הוא חושב ככה, ויתכן מאוד שהוא צודק, מאחר והוא בעל ידע כ"כ גדול,
אבל אנחנו הציבור לא מעוניינים להקשיב יותר, ואנא תכבד אותנו ותפסיק לדבר על זה בפומבי.
ואם רצון הציבור הוא להמשיך להתדיין אתו, אז כדאי לפעול בכח ולהוציא את הציבור המטומטם שלך החוצה,
ולהראות להם שהם טיפשים שאינם מכירים את מקומם, ומבזבזים זמנם לריק.
בהצלחה רבה
 

מביט

משתמש ותיק
השאלה הגדולה מה תעשה כשמזלזל ברב המתנגד בנחרצות ברב שלך האם גם תירצה לזרוק אותו מהבה"כ.
במילים אחרות האם כבוד בית הכנסת חשובה לך. או שמא בזה שהנך רואה איך מצליח לשכנע את הציבור כנגד רבך ועינך כלות..
 

תאב שתות מים

משתמש ותיק
נחמן הלוי אמר:
אדם שמזלזל ברבנים בבית הכנסת, ויש לו ידע בפוליטיקה ובכל הרכילות שקיימת, כך שהוא תופס רב פלוני שנערץ על הרבה בעדה מסוימת, ומביא כל מיני דברי גנאי שלטענתו רבנים אחרים מחוגים אחרים אמרו עליו, ומזלזל בו.
ויש אנשים שמתפתים להיכנס עמו בדברים והוא מצליח להוריד אותם למקומו נמוכים,
כי על ידי שהוא מראה להם שאינו מאמין או אינו מחשיב דבר מסויים, הם מנסים להראות את כוחם להלחם בו ולהוכיח לו אחרת וכך הם נופלים ברשתו ובעצם יורדים למקום שלו.
הבעייה שהוא כאילו משווה לעצמו דמות של כאילו יר"ש, על אף שבבן אדם לחבירו הוא נוהג בגאווה ושחצנות וכולו ריב ומדנים.
והגעתי למסקנה שלהכנס איתו בטוען ונטען לא שייך, שהרי מילא שהוא יבא אליי להוכיח לי למה אני לא צודק, כלומר שהוא במקום המשכנע והמרצה, שאז הוא לא יוכל להגיד את הבליו כי אני אפטור אותו בבוז.
אלא שהוא יוצר מציאות שאנשים באים אליו על ידי שהוא משפיל אותם והם מנסים להחזיר להם את כבודם ואז הם נכשלים ונופלים עוד יותר, כי הם כאילו באים במגמה לשכנע ולרצות אותו.
ולכן נראה שמול אדם כזה צריך לפעול בכוח ולהוציא אותו, או לתאם שאין להכנס איתו בטוען ונטען.
מה דעת חכמי הפורום.

הך על קדקדו, ואמור לו: "מרן אחד לדור, ובדור אחד אין שני מרנים"
 

נחמן הלוי

משתמש ותיק
פותח הנושא
חייל של הרבי אמר:
לבקש ממנו באופן אנושי שזה לא מתאים לצביון בית הכנסת ושיפסיק עם זה.
זה לא המערב הפרוע, אי אפשר לתפוס אותו בצווארון ולזרוק אותו החוצה.

אדרבה במערב הפרוע (ארצות הברית) נוהגים שיש 'חופש' דעות בצורה מגעילה, ונותנים קיום לסוטים ומעוותים.
הדרך שהייתה תמיד היא הייתקה תקיפה ובכוח.
 

נחמן הלוי

משתמש ותיק
פותח הנושא
מרדכי מהצפון אמר:
...ולכן נראה שמול אדם כזה צריך לפעול בחכמה ובתבונה, אולי ללכת אתו לרב שהוא מעריך שיעמיד אותו על מקומו,
או להסביר לו שגם אם הוא חושב ככה, ויתכן מאוד שהוא צודק, מאחר והוא בעל ידע כ"כ גדול,
אבל אנחנו הציבור לא מעוניינים להקשיב יותר, ואנא תכבד אותנו ותפסיק לדבר על זה בפומבי.
ואם רצון הציבור הוא להמשיך להתדיין אתו, אז כדאי לפעול בכח ולהוציא את הציבור המטומטם שלך החוצה,
ולהראות להם שהם טיפשים שאינם מכירים את מקומם, ומבזבזים זמנם לריק.
בהצלחה רבה

אדם כזה לא באמת כפוף לרב, והתנהגותו נובעת ממידות רעוץ.
אל תהיה נאיבי כאילו מדובר באדם צדיק שחושב בדרך מסויימת.
ב. מה אתה נכנס לקטנות האלו, כאילו מדובר בציבור שהחליט שמבחינתו זה בסדר בקיומו של האדם, לא אלו הדברים, הציבור גם מקיא אותו ולא יודע איך להתמודד איתו.
ואתה מסגנון תגובתך נראה ששייך למינו של אותו אדם האחלך לך שיזקרקו אותך מבית הכנסת, מה פתאום החלטת ללמד עליו זכות ולהכנס לדעתו? 
 

נחמן הלוי

משתמש ותיק
פותח הנושא
מביט אמר:
השאלה הגדולה מה תעשה כשמזלזל ברב המתנגד בנחרצות ברב שלך האם גם תירצה לזרוק אותו מהבה"כ.
במילים אחרות האם כבוד בית הכנסת חשובה לך. או שמא בזה שהנך רואה איך מצליח לשכנע את הציבור כנגד רבך ועינך כלות..
וודאי שכבוד הרב וכבוד בית הכנסת הוא אחד, הרי בית הכנסת משרת את הקהילה, ופגיעה ברב הקהילה הוא בגיעה בקהילה עצמה, אם כן פשוט שהדרך היא לסלקו ממוסדות הקהילה.
ומה שחשוב לי זה כבודי האישי, אם פוגעים בה' זה פגיעה בכבודי האישי כיהודי. והראייה שאותו אחד מתכוון לפגוע בבני אדם על ידי שמזלזל ברבם, שהרי מניעיו הם מידות רעות והאנשים אכן נפגעים ממנו.
ואתה נראה מסוג האנשים אם המידות הרעות הללו, מכך שאתה מנסה לקחת את הדברים למקום רע, הרי זה אומר שאתה עצמך רע.
 
 

מגנא ומצלא

משתמש ותיק
נחמן הלוי אמר:
אדם שמזלזל ברבנים בבית הכנסת, ויש לו ידע בפוליטיקה ובכל הרכילות שקיימת, כך שהוא תופס רב פלוני שנערץ על הרבה בעדה מסוימת, ומביא כל מיני דברי גנאי שלטענתו רבנים אחרים מחוגים אחרים אמרו עליו, ומזלזל בו.
ויש אנשים שמתפתים להיכנס עמו בדברים והוא מצליח להוריד אותם למקומו נמוכים,
כי על ידי שהוא מראה להם שאינו מאמין או אינו מחשיב דבר מסויים, הם מנסים להראות את כוחם להלחם בו ולהוכיח לו אחרת וכך הם נופלים ברשתו ובעצם יורדים למקום שלו.
הבעייה שהוא כאילו משווה לעצמו דמות של כאילו יר"ש, על אף שבבן אדם לחבירו הוא נוהג בגאווה ושחצנות וכולו ריב ומדנים.
והגעתי למסקנה שלהכנס איתו בטוען ונטען לא שייך, שהרי מילא שהוא יבא אליי להוכיח לי למה אני לא צודק, כלומר שהוא במקום המשכנע והמרצה, שאז הוא לא יוכל להגיד את הבליו כי אני אפטור אותו בבוז.
אלא שהוא יוצר מציאות שאנשים באים אליו על ידי שהוא משפיל אותם והם מנסים להחזיר להם את כבודם ואז הם נכשלים ונופלים עוד יותר, כי הם כאילו באים במגמה לשכנע ולרצות אותו.
ולכן נראה שמול אדם כזה צריך לפעול בכוח ולהוציא אותו, או לתאם שאין להכנס איתו בטוען ונטען.
מה דעת חכמי הפורום.


אם כב' הוא הרב דמתא אולי יש מקום לשקול מה לעשות בנידון
אך אם אתה אחד מהמתפללים, למה לך להתעבר על ריב??? 
לא מצאתי לגוף טוב יותר מהשתיקה.
כשם שמצווה וכו' 

 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
אי אפשר לתפוס אותו בצווארון ולזרוק אותו החוצה.
מה כוונתך, "אי אפשר" - למה אי אפשר?
אני שואל וכי על פי דין תורה אסור לתפוס אדם שעובר עבירה בצאוורונו ולזרוק אותו החוצה, ובכך למונעו מלעבור עבירה חמורה? [ואולי לא רק מותר, אלא גם חייבים].
 

מרדכי מהצפון

משתמש ותיק
נחמן הלוי אמר:
מרדכי מהצפון אמר:
...ולכן נראה שמול אדם כזה צריך לפעול בחכמה ובתבונה, אולי ללכת אתו לרב שהוא מעריך שיעמיד אותו על מקומו,
או להסביר לו שגם אם הוא חושב ככה, ויתכן מאוד שהוא צודק, מאחר והוא בעל ידע כ"כ גדול,
אבל אנחנו הציבור לא מעוניינים להקשיב יותר, ואנא תכבד אותנו ותפסיק לדבר על זה בפומבי.
ואם רצון הציבור הוא להמשיך להתדיין אתו, אז כדאי לפעול בכח ולהוציא את הציבור המטומטם שלך החוצה,
ולהראות להם שהם טיפשים שאינם מכירים את מקומם, ומבזבזים זמנם לריק.
בהצלחה רבה
אדם כזה לא באמת כפוף לרב, והתנהגותו נובעת ממידות רעוץ.
אל תהיה נאיבי כאילו מדובר באדם צדיק שחושב בדרך מסויימת.
ב. מה אתה נכנס לקטנות האלו, כאילו מדובר בציבור שהחליט שמבחינתו זה בסדר בקיומו של האדם, לא אלו הדברים, הציבור גם מקיא אותו ולא יודע איך להתמודד איתו.
ואתה מסגנון תגובתך נראה ששייך למינו של אותו אדם האחלך לך שיזקרקו אותך מבית הכנסת, מה פתאום החלטת ללמד עליו זכות ולהכנס לדעתו? 
סליחה, ממש לא התכוונתי לתקוף אותך וללמד זכות עליו,
התכוונתי שלא תמיד (ואולי תמיד לא) מסדרים בן אדם לא רצוי באלימות,
הרבה יותר יעיל או לדבר על לבו, או להתרחק ממנו, ודו"ק.
 
 

חדש ימינו כקדם

משתמש ותיק
כמו שכתב יהודה יעקובזון, צריכים לקרב אותו

קבלה בידינו שא"א להלחם נגד היצה"ר ישירות. אם מכבדים את הבן אדם הזה עבור חידושי תורתו, יחפש עוד חידושי תורה להתכבד בהם, ויפסיק מלחפש מומים ברבנים, שבלא"ה אין לו ממנה אלא כבוד מדומה.

הכלל בפי החסידים בשם הצדיק מאפטא הוא 'פון די בלאטע טוט מען ניט קיין תשובה', ודפח"ח.
 

דברי אמת

משתמש ותיק
תאב שתות מים אמר:
נחמן הלוי אמר:
אדם שמזלזל ברבנים בבית הכנסת, ויש לו ידע בפוליטיקה ובכל הרכילות שקיימת, כך שהוא תופס רב פלוני שנערץ על הרבה בעדה מסוימת, ומביא כל מיני דברי גנאי שלטענתו רבנים אחרים מחוגים אחרים אמרו עליו, ומזלזל בו.
ויש אנשים שמתפתים להיכנס עמו בדברים והוא מצליח להוריד אותם למקומו נמוכים וכו'

מה דעת חכמי הפורום.

הך על קדקדו, ואמור לו: "מרן אחד לדור, ובדור אחד אין שני מרנים"
 
מודים דרבנן אמר:
לאור תגובתיך כאן, אמליץ לך לעבור לבית כנסת אחר..

מה יש לכם? בן אדם מבקש מכם עצה על מקרה שמציק ומפריע לו, למה לענות בצורה כזו?

גם כשרוצים להצביע על טעות בגישה(לדעתכם), יש צורה איך להתבטא.
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
נחמן הלוי אמר:
חייל של הרבי אמר:
לבקש ממנו באופן אנושי שזה לא מתאים לצביון בית הכנסת ושיפסיק עם זה.
זה לא המערב הפרוע, אי אפשר לתפוס אותו בצווארון ולזרוק אותו החוצה.

אדרבה במערב הפרוע (ארצות הברית) נוהגים שיש 'חופש' דעות בצורה מגעילה, ונותנים קיום לסוטים ומעוותים.
הדרך שהייתה תמיד היא הייתקה תקיפה ובכוח.
המערב הפרוע מדבר על תקופה מאוד קדומה בדרום מערב ארה"ב, כאשר כל אחד יכל לגדור לעצמו שטח לגדל בו בקר, ללא צורך לרכוש את האדמה בכסף.

 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
נחמן הלוי אמר:
ואתה מסגנון תגובתך נראה ששייך למינו של אותו אדם האחלך לך שיזקרקו אותך מבית הכנסת, מה פתאום החלטת ללמד עליו זכות ולהכנס לדעתו? 
 
נחמן הלוי אמר:
ואתה נראה מסוג האנשים אם המידות הרעות הללו, מכך שאתה מנסה לקחת את הדברים למקום רע, הרי זה אומר שאתה עצמך רע.
נא להרגיע את הרוחות!
 
 

מביט

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
חייל של הרבי אמר:
אי אפשר לתפוס אותו בצווארון ולזרוק אותו החוצה.
מה כוונתך, "אי אפשר" - למה אי אפשר?
אני שואל וכי על פי דין תורה אסור לתפוס אדם שעובר עבירה בצאוורונו ולזרוק אותו החוצה, ובכך למונעו מלעבור עבירה חמורה? [ואולי לא רק מותר, אלא גם חייבים].
אך נראה דבכה"ג שלא יפריע לו מאומה אם אדם אחר ידבר דברי רכילות ומחלוקת כנגד הרב שמתנגד לו יהא אסור.
שמוכיח שלא כבוד ביה"כ או כבוד הציבור מעניין אותו אלא כבוד עצמו וכבוד מפלגתו.
 

איפכאניק

משתמש רגיל
מביט אמר:
במילים אחרות האם כבוד בית הכנסת חשובה לך.
לא נראה לי שהנידון פה הוא על כבוד ביהכ"נ!
אלא עצם הדבר שדנים על תלמדי חכמים- ואנשים נסחפים.
מביט אמר:
השאלה הגדולה מה תעשה כשמזלזל ברב המתנגד בנחרצות ברב שלך האם גם תירצה לזרוק אותו מהבה"כ.
במילים אחרות האם כבוד בית הכנסת חשובה לך. או שמא בזה שהנך רואה איך מצליח לשכנע את הציבור כנגד רבך ועינך כלות..
תתפלא לשמוע שיש אנשים עם קצת יר"ש וחוששים מלדבר או לשמוע,
וידוע כמה חמור הזלזול בת"ח שהרי "אין כבודם מחול".
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
מביט אמר:
אך נראה דבכה"ג שלא יפריע לו מאומה אם אדם אחר ידבר דברי רכילות ומחלוקת כנגד הרב שמתנגד לו יהא אסור.
שמוכיח שלא כבוד ביה"כ או כבוד הציבור מעניין אותו אלא כבוד עצמו וכבוד מפלגתו.
וכי מי שרואה אדם שעובר עבירה חמורה והדרך היחיד למנוע ממנו העבירה הוא לתופסו בצאוורונו ולהוציאו משם, מותר רק אם עושה כן "לשם שמים" אבל אם עושה כן "שלא לשמה" אסור?? הרי למעשה דבר זה מונעו מלעשות עבירה ומה זה משנה מה כוונתו.
 

מודים דרבנן

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
וכי מי שרואה אדם שעובר עבירה חמורה
ואם זו עבירה שאנה חמורה? וכי דינה שונה?
ונמצא כל ימינו עוברים בלכפות את השני שלא יעבור "עבירות"

מנוי עיתון X יכפה באלימות מתונה את מנויי עיתון Y, וכן להיפך.
חובשי מטפחות יכפו באלימות מתונה הולכי פאה נכרית, וכן להיפך.
ונמצא כל ימינו ולילותינו במרדף אחר השכן שלא זכה להשקפה הנכונה.
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
מודים דרבנן אמר:
אם זו עבירה שאנה חמורה? וכי דינה שונה?
אין דינה שונה, אבל כ"ש בעבירה חמורה.
מודים דרבנן אמר:
ונמצא כל ימינו עוברים בלכפות את השני שלא יעבור "עבירות"
למה "כל ימינו" ? הרי יש עוד מצוות לאדם לעשות בימיו.
ובכל אופן גם לשיטתך (שאינני מבין) אתה לא אומר שאין יכול לתופסו בצאוורו ולהוציאו, אלא שאינו חייב לעשות כן כי אז יהיו כל ימיו עוברים בכפיית אנשים שלא יעברו עבירות.
 
אינני יודע אם צריך להגיב לאותו מתסיס או לא, מה שבטוח הוא - שעצם התגובה היא מה שמזינה אותו להמשיך גם הלאה. אני הייתי מגיב כך, להבדיל אלף אלפי אלפים הבדלות.
 
יושב אוהלים אמר:
מביט אמר:
אך נראה דבכה"ג שלא יפריע לו מאומה אם אדם אחר ידבר דברי רכילות ומחלוקת כנגד הרב שמתנגד לו יהא אסור.
שמוכיח שלא כבוד ביה"כ או כבוד הציבור מעניין אותו אלא כבוד עצמו וכבוד מפלגתו.
וכי מי שרואה אדם שעובר עבירה חמורה והדרך היחיד למנוע ממנו העבירה הוא לתופסו בצאוורונו ולהוציאו משם, מותר רק אם עושה כן "לשם שמים" אבל אם עושה כן "שלא לשמה" אסור?? הרי למעשה דבר זה מונעו מלעשות עבירה ומה זה משנה מה כוונתו.
אני מזועזע איך שהתרבות הגוראית חדרה לתוכינו, להרביץ למי שמדבר על הרבנים? לתפוס אותו בצוואר? ה' ירחם

א
 
חלק עליון תַחתִית