האם ר"ע לא דיבר מעולם עם אשה נדה ?

במבי

משתמש ותיק
ראיתי בשות"ו של הרוגעצ'ובר שנשאל על הנאמר בפר"ח בשם ספר המקצועות שר"ע לא דיבר מעולם עם אשה נדה ולכן זכה לחכמה

https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1421&hilite=0dc11bc3-bc2e-40e0-9aff-dfe4df2cb7b1&st=&pgnum=24


הידוע כדבר הזה ?


וגם זכור לי שמוזכר שפעם שהגיע ר"ע לשלטון קפצו עליו ב' נשים כל הלילה והוא לא התייחס אליהם אך אינני זוכר היכן זה כתוב אך גם על זה ניתן לתרץ שזה נידה דרבנן.
 

ביבליופיל

משתמש ותיק
אבות דרבי נתן נוסחא א פרק טז
ואל תתמה על רבי צדוק שהרי רבי עקיבא גדול ממנו. כשהלך לרומי אוכילו קורצא אצל הגמון אחד ושגר לו שתי נשים יפות רחצום וסכום וקשטום ככלות חתנים. והיו מתנפלות עליו כל הלילה: זאת אומרת חזור אצלי וזאת אומרת חזור אצלי. והיה יושב ביניהם ומרקק ולא פנה אליהן.
[לשחרית] הלכו להן והקבילו פני ההגמון ואמרו לו: שוה לנו המות משתתננו לאיש הזה.
שלח וקרא לו א"ל ומפני מה לא עשית עם הנשים הללו כדרך שבני אדם עושים לנשים? לא יפות המה?! לא בנות אדם כמותך הן?! מי שברא אותך לא ברא אותן?!
אמר לו: מה אעשה? ריחן בא עלי מבשר נבלות וטרפות ושרצים: 
 

משיב כהלכה

משתמש ותיק
ביבליופיל אמר:
והיו מתנפלות עליו כל הלילה: זאת אומרת חזור אצלי וזאת אומרת חזור אצלי. והיה יושב ביניהם ומרקק ולא פנה אליהן

לא מובן מדוע לא ברח משם, מה הענין לשבת ביניהן כל הלילה?
 

ישתבח שמו לעד

משתמש ותיק
משיב כהלכה אמר:
ביבליופיל אמר:
והיו מתנפלות עליו כל הלילה: זאת אומרת חזור אצלי וזאת אומרת חזור אצלי. והיה יושב ביניהם ומרקק ולא פנה אליהן

לא מובן מדוע לא ברח משם, מה הענין לשבת ביניהן כל הלילה?

עיין בספר פנינים ומרגליות (עמ' קלד') של הרב ראובן מרגליות זצ"ל שם הוא מאריך שהוכרחו (הוא וחכמים נוספים) לקבל אותם מחמת השלטון שהיה בטוח שבכך הוא מכבד אותם, עיין שם ותרווה נחת גם לגבי שאלות נוספות המגיעות בעקבות גמרות כאלו והדומות להם. 
 

משיב כהלכה

משתמש ותיק
מכיר את מה שכתב שם, ובכל זאת לא מובן. הרי למחרת היה בלאו הכי צריך לספק הסבר לשלטון, מדוע לא נהג בהן כדרך כל הארץ. אז מאי נפק"מ?

וגם אם לא ברח, היה צריך לבקש מהן לעזוב, ולומר להן "הריני כאילו התקבלתי".
 

ה' הוא האלוקים

משתמש ותיק
ישתבח שמו לעד אמר:
משיב כהלכה אמר:
ביבליופיל אמר:
והיו מתנפלות עליו כל הלילה: זאת אומרת חזור אצלי וזאת אומרת חזור אצלי. והיה יושב ביניהם ומרקק ולא פנה אליהן
לא מובן מדוע לא ברח משם, מה הענין לשבת ביניהן כל הלילה?
עיין בספר פנינים ומרגליות (עמ' קלד') של הרב ראובן מרגליות זצ"ל שם הוא מאריך שהוכרחו (הוא וחכמים נוספים) לקבל אותם מחמת השלטון שהיה בטוח שבכך הוא מכבד אותם, עיין שם ותרווה נחת גם לגבי שאלות נוספות המגיעות בעקבות גמרות כאלו והדומות להם. 
יש מצב לעלות את זה לכאן?
כי פעם ראיתי מישהו שציטט כדומה לכך בשמו, אבל כתב זאת על מלכות פרסיים - בעוד שכאן מדובר על רומי.
 

חנינא בני

משתמש ותיק
לגבי למה לא ברח, הרי בע"ז יז איכא שיטה דאם יודע שיעמוד בעצמו יכול לעבור במקום כזה דנפיש שכר ההתגברות
ולגבי 'נדה דרבנן' אפשר הרחבה על המושג הזה אשר לא שמעתו אזני מעולם?
 

ערבה

משתמש ותיק
במבי אמר:
ראיתי בשות"ו של הרוגעצ'ובר שנשאל על הנאמר בפר"ח בשם ספר המקצועות שר"ע לא דיבר מעולם עם אשה נדה ולכן זכה לחכמה

https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1421&hilite=0dc11bc3-bc2e-40e0-9aff-dfe4df2cb7b1&st=&pgnum=24


הידוע כדבר הזה ?


וגם זכור לי שמוזכר שפעם שהגיע ר"ע לשלטון קפצו עליו ב' נשים כל הלילה והוא לא התייחס אליהם אך אינני זוכר היכן זה כתוב אך גם על זה ניתן לתרץ שזה נידה דרבנן.

במשנה ב'הרואה כתם':  מעשה שבאת אשה לפני ר' עקיבא, אמרה לו ראיתי כתם וכו'.
משמע שלא נמנע מלהישאל מנשים על דמם.
 
 

בן עזאי

משתמש ותיק
ערבה אמר:
במשנה ב'הרואה כתם':  מעשה שבאת אשה לפני ר' עקיבא, אמרה לו ראיתי כתם וכו'.
משמע שלא נמנע מלהישאל מנשים על דמם.
אולי נידות דרבנן שאני, א"נ שהיה פעם אחת, ובאמת מן השמים סייעוהו לטהרה.
 

ישתבח שמו לעד

משתמש ותיק
ה' הוא האלוקים אמר:
ישתבח שמו לעד אמר:
משיב כהלכה אמר:
לא מובן מדוע לא ברח משם, מה הענין לשבת ביניהן כל הלילה?
עיין בספר פנינים ומרגליות (עמ' קלד') של הרב ראובן מרגליות זצ"ל שם הוא מאריך שהוכרחו (הוא וחכמים נוספים) לקבל אותם מחמת השלטון שהיה בטוח שבכך הוא מכבד אותם, עיין שם ותרווה נחת גם לגבי שאלות נוספות המגיעות בעקבות גמרות כאלו והדומות להם. 
יש מצב לעלות את זה לכאן?
כי פעם ראיתי מישהו שציטט כדומה לכך בשמו, אבל כתב זאת על מלכות פרסיים - בעוד שכאן מדובר על רומי.
אם יש מי שיש לו מנוי לאתר אוצר החכמה, הנה הקישור המדוייק:
https://tablet.otzar.org/#/book/155538/p/131/t/1/fs/0/start/0/end/0/c
 
 

תלמיד נאמן

משתמש ותיק
בן עזאי אמר:
ערבה אמר:
במשנה ב'הרואה כתם':  מעשה שבאת אשה לפני ר' עקיבא, אמרה לו ראיתי כתם וכו'.
משמע שלא נמנע מלהישאל מנשים על דמם.
אולי נידות דרבנן שאני, א"נ שהיה פעם אחת, ובאמת מן השמים סייעוהו לטהרה.

אולי לפסוק הלכה לא חשיב דיבור עם האשה
 

חנינא בני

משתמש ותיק
חימקו אמר:
חנינא בני אמר:
ולגבי 'נדה דרבנן' אפשר הרחבה על המושג הזה אשר לא שמעתו אזני מעולם?
נשג"ז, עבודה זרה לו, ב.

מוזר, אני הבינותי גזרו משום נשג"ז, כמו שפרש"י שגזרו משום זונה, כמו משום בנותיהם, גזירה שמא יכשל בזונה, ולכן לוקה מרדות
 

ראש הכולל

משתמש ותיק
חנינא בני אמר:
חימקו אמר:
חנינא בני אמר:
ולגבי 'נדה דרבנן' אפשר הרחבה על המושג הזה אשר לא שמעתו אזני מעולם?
נשג"ז, עבודה זרה לו, ב.

מוזר, אני הבינותי גזרו משום נשג"ז, כמו שפרש"י שגזרו משום זונה, כמו משום בנותיהם, גזירה שמא יכשל בזונה, ולכן לוקה מרדות
עיין גם בסנהדרין פב א
 
 
חלק עליון תַחתִית