מסיבה עקרונית או טכנית?כלפי ליא אמר:אין דבר כזה הכשר הגר"נ קרליץ על אתרוגים שלא מזן חזו"א
הגר"נ קרליץ נותן הכשר רק על אתרוגים שהחזון איש החזיקם לבלתי מורכבים ושנקראים על שמו זן חזו"אמכל מלמדי השכלתי אמר:מסיבה עקרונית או טכנית?כלפי ליא אמר:אין דבר כזה הכשר הגר"נ קרליץ על אתרוגים שלא מזן חזו"א
אאא אמר:ל"חיבת ירושלים", יש גם אתרוגים מזן יאנעווע-קלבריה [הנקרא משום מה חב"ד].
שמעתי [ממקור שאינני יודע אם הוא מוסמך] שיש לאתרוגים אלו שבפרדס הזה יחוס מיוחד. שזה בטוח בלתי מורכב.
מה ידוע לכם בענין?
מה מקור אתרוגים אלו?
זה לא חסידי חב"ד מספרים. זה מובא באגרות הקודש והוא מזכיר את טענתך וכותב על פי הנגלה.כלפי ליא אמר:חסידי חב"ד מספרים בשם האדמו"ר הריי"ץ שסיפר שבעל התניא אמר שבדורו של משה רבינו הביא ענן אתרוג מקלבריה כדי לצאת בו, כי חז"ל אמרו במדרש המובא ברש"י, ומשמני הארץ יהיה מושבך זה איטליה של יון, וא"כ זה המקום המובחר ביותר, ומסתבר שמשם הובאו האתרוגים המשובחים ביותר.
דא עקא שסיפור זה בוודאי לא היה ולא נברא ובעל התניא לא אמר כאלו דיבורים, כי בגמרא בשבת כתוב שאיטליא של יון נוצרה בימי שלמה המלך כשנשא את בת פרעה או בימי ירבעם כשהכניס שני עגלי זהב.
המקור לסיפור הוא חותנו האדמו"ר הריי"ץ, וכידוע שהוא לא התכוון לספר מה שהיה, אלא כיד ה' הטובה עליו שנחה עליו בשעה שכתב את הדברים. ואכמ"ל.נזהר מצבועים אמר:זה לא חסידי חב"ד מספרים. זה מובא באגרות הקודש והוא מזכיר את טענתך וכותב על פי הנגלה.כלפי ליא אמר:חסידי חב"ד מספרים בשם האדמו"ר הריי"ץ שסיפר שבעל התניא אמר שבדורו של משה רבינו הביא ענן אתרוג מקלבריה כדי לצאת בו, כי חז"ל אמרו במדרש המובא ברש"י, ומשמני הארץ יהיה מושבך זה איטליה של יון, וא"כ זה המקום המובחר ביותר, ומסתבר שמשם הובאו האתרוגים המשובחים ביותר.
דא עקא שסיפור זה בוודאי לא היה ולא נברא ובעל התניא לא אמר כאלו דיבורים, כי בגמרא בשבת כתוב שאיטליא של יון נוצרה בימי שלמה המלך כשנשא את בת פרעה או בימי ירבעם כשהכניס שני עגלי זהב.
ואף שאני לא חבדני"ק וכיו"ב אבל אלו דברים מפורסמים.
http://chabadpedia.co.il/index.php/%D7%90%D7%AA%D7%A8%D7%95%D7%92%D7%99_%D7%A7%D7%9C%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%94#cite_ref-6
אתה יכול לעלות מקור של דברי הריי"ץ?כלפי ליא אמר:אגרות קודש של הרבי האחרון מחב"ד ז"ל, אינם מוסמכים לספר מה שהיה אצל בעל התניא. המקור לסיפור הוא חותנו האדמו"ר הריי"ץ, וכידוע שהוא לא התכוון לספר מה שהיה, אלא כיד ה' הטובה עליו שנחה עליו בשעה שכתב את הדברים. ואכמ"ל.נזהר מצבועים אמר:זה לא חסידי חב"ד מספרים. זה מובא באגרות הקודש והוא מזכיר את טענתך וכותב על פי הנגלה.כלפי ליא אמר:חסידי חב"ד מספרים בשם האדמו"ר הריי"ץ שסיפר שבעל התניא אמר שבדורו של משה רבינו הביא ענן אתרוג מקלבריה כדי לצאת בו, כי חז"ל אמרו במדרש המובא ברש"י, ומשמני הארץ יהיה מושבך זה איטליה של יון, וא"כ זה המקום המובחר ביותר, ומסתבר שמשם הובאו האתרוגים המשובחים ביותר.
דא עקא שסיפור זה בוודאי לא היה ולא נברא ובעל התניא לא אמר כאלו דיבורים, כי בגמרא בשבת כתוב שאיטליא של יון נוצרה בימי שלמה המלך כשנשא את בת פרעה או בימי ירבעם כשהכניס שני עגלי זהב.
ואף שאני לא חבדני"ק וכיו"ב אבל אלו דברים מפורסמים.
http://chabadpedia.co.il/index.php/%D7%90%D7%AA%D7%A8%D7%95%D7%92%D7%99_%D7%A7%D7%9C%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%94#cite_ref-6
הדבר אכן ידוע, וכבר שמעתי כן מאחד מזקני חסידי חב''ד בירושלים.כלפי ליא אמר:האדמו"ר הריי"ץ, כידוע הוא לא התכוון לספר מה שהיה, אלא כיד ה' שנחה עליו בשעה שכתב את הדברים. ואכמ"ל.
קלבריא של הירושלמי הוא בצרפת, כמבואר בקרבן העדה.אאא אמר:בירושלמי שקלים כתוב שמי המבול הגיעו עד קלבריה [נמצא שכבר בזמן המבול היה קיים מקום זה. ויתכן שאז קלבריה היה אי, ובהמשך לאחר שנעץ גבריאל קנה בים, ונוצר רומי, התחברו המקומות יחד לצורת ה"מגף האיטלקי"].
אמנם אין זה הנושא כעת.
הנושא הוא רק יחוס אתרוגי יאנעווע-קלבריה הגדלים בארץ ישראל בזמנינו.
ספר השיחות תרצ"ט עמ' 294נזהר מצבועים אמר:אתה יכול לעלות מקור של דברי הריי"ץ?
חלילה שלא לומר דברים אלו הידועים לכל.אאא אמר:אע"פ שאינני מחסידי חב"ד, אבל חלילה מלומר כדברים האלו.
נא למחוק את דבריך.
וכבר כתבתי שבירושלמי שקלים כתוב שמי המבול הגיעו עד קלבריה [נמצא שכבר בזמן המבול היה קיים מקום זה. ויתכן שאז קלבריה היה אי, ובהמשך לאחר שנעץ גבריאל קנה בים, ונוצר רומי, התחברו המקומות יחד לצורת ה"מגף האיטלקי"].
הרי מפורש בחז"ל שקלבריה היתה קיימת כבר בזמן המבול, וכ"ש בזמן משה רבינו.
מה שהעתקת מהקישור שהעלתי זה אני גם ראיתי.כלפי ליא אמר:ספר השיחות תרצ"ט עמ' 294נזהר מצבועים אמר:אתה יכול לעלות מקור של דברי הריי"ץ?
לא יודע על מה אתה מדבר. לא העתקתי משום קישור ולא פתחתי שום קישור. זה המקור שאליו מציינים בספרות החבדי"ת.נזהר מצבועים אמר:מה שהעתקת מהקישור שהעלתי זה אני גם ראיתי.כלפי ליא אמר:ספר השיחות תרצ"ט עמ' 294נזהר מצבועים אמר:אתה יכול לעלות מקור של דברי הריי"ץ?
אבל אני מבקש אם תוכל לעלות את הדברים לא ציון מקום.
כדבריך אעשה רק אם תוכל להפנות אותי לספרות החבדי"ת שראית את הדברים?כלפי ליא אמר:לא יודע על מה אתה מדבר. לא העתקתי משום קישור ולא פתחתי שום קישור. זה המקור שאליו מציינים בספרות החבדי"ת.
ספר השיחות תרצ"ט לא מופיע בהיברו בוקס.
ואני מבקש שתיגש לספריית חב"ד ותפתח ותראה.
אם זה חשוב לך כ"כ, למשל באור ישראל מאנסי גליון כט. לא הבנתי עדיין מה חשוב לך כל ההפניות הללו.נזהר מצבועים אמר:כדבריך אעשה רק אם תוכל להפנות אותי לספרות החבדי"ת שראית את הדברים?כלפי ליא אמר:לא יודע על מה אתה מדבר. לא העתקתי משום קישור ולא פתחתי שום קישור. זה המקור שאליו מציינים בספרות החבדי"ת.
ספר השיחות תרצ"ט לא מופיע בהיברו בוקס.
ואני מבקש שתיגש לספריית חב"ד ותפתח ותראה.
אתרוגי קלבריה מאז החת"ס והלאה כבר עברו עליהם גלגולים רבים. בשמונים השנים האחרונות ידוע בוודאות שרובם ככולם מורכבים ללא כל ספק. גם חב"ד יודעים זאת.אאא אמר:אגב, אני לא מבין איך נכנס לכאן כל הנושא של חב"ד.
הרי אתרוגי יאנעווע בהם נענעו אבותינו ורבותינו במשך 1,000 שנים.
בהם השתמשו בעלי התוספות, רבינו תם וסייעתו.
עליהם כתב החתם סופר שהם מיוחסים מאוד ואינם צריכים שום סימן.
על זה בכה והצטער מאוד רבי שלמה קלוגר עד שהגיע אליו אתרוג משם.
ובהם השתמשו גדולי עולם במשך שנים רבות מאוד.
והם הם דווקא המקובלים במסורת, כמו עוף טהור, כמו שכתב החתם סופר.
וכעת אנו מחפשים היכן ניתן למצוא אתרוגים משם שהם ודאי לא מורכבים.
אולי אתרוגי חיבת ירושלים?
יתכן.אאא אמר:האם לא יתכן שמישהו לקח גרעיני אתרוג מקלבריה לפני 90 שנה, ונטעם בחצירו, ובניו ונכדיו המשיכו ונטעו מזה בחצריהם.
גם אם קיים רק עץ בודד כזה בעולם, זה מספיק.
לפי מה שבררתי חיבת ירושלים זה מהשתילים של גורליקאאא אמר:פרדס לוריא ניטע מהאתרוג משנת תשכ"ג,
ופרדס גורליק משנת תשנ"א.
ופרדס חיבת ירושלים?
מישהו יודע האם אולי קיים באיזה מקום עץ כזה?אאא אמר:האם לא יתכן שמישהו לקח גרעיני אתרוג מקלבריה לפני 90 שנה, ונטעם בחצירו, ובניו ונכדיו המשיכו ונטעו מזה בחצריהם.
גם אם קיים רק עץ בודד כזה בעולם, זה מספיק.
נזהר מצבועים אמר:זה לא חסידי חב"ד מספרים. זה מובא באגרות הקודש והוא מזכיר את טענתך וכותב על פי הנגלה.כלפי ליא אמר:חסידי חב"ד מספרים בשם האדמו"ר הריי"ץ שסיפר שבעל התניא אמר שבדורו של משה רבינו הביא ענן אתרוג מקלבריה כדי לצאת בו, כי חז"ל אמרו במדרש המובא ברש"י, ומשמני הארץ יהיה מושבך זה איטליה של יון, וא"כ זה המקום המובחר ביותר, ומסתבר שמשם הובאו האתרוגים המשובחים ביותר.
ואף שאני לא חבדני"ק וכיו"ב אבל אלו דברים מפורסמים.
http://chabadpedia.co.il/index.php/%D7%90%D7%AA%D7%A8%D7%95%D7%92%D7%99_%D7%A7%D7%9C%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%94#cite_ref-6