תפילין דשימושא רבא

מנהל הפורום: הוראת שעה

פותח הנושא
אאא
הודעות: 873
הצטרף: 11 ינואר 2016, 20:07
נתן תודה: 264 פעמים
קיבל תודה: 124 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

תפילין דשימושא רבא

שליחה על ידי אאא » 14 אוגוסט 2018, 01:18

אשמח למידע על תפילין דשימושא רבה
מה השיטות בזה [יש שני סוגים] וכו' וכו'

ערכים:


בר בי רב
הודעות: 475
הצטרף: 07 מאי 2017, 12:08
מיקום: מודיעין עילית
נתן תודה: 24 פעמים
קיבל תודה: 106 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תפילין דשימושא רבה

שליחה על ידי בר בי רב » 14 אוגוסט 2018, 01:32

ראה תורה שלמה פרשת בא באריכות תמצא נחת.
נמצא באוצר החכמה ובהברו בוקס.


פותח הנושא
אאא
הודעות: 873
הצטרף: 11 ינואר 2016, 20:07
נתן תודה: 264 פעמים
קיבל תודה: 124 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תפילין דשימושא רבא

שליחה על ידי אאא » 14 אוגוסט 2018, 12:52

האם סדר הפרשיות הוא הפוך מרש"י,
או שזה ממש כמו רש"י ורק הבתים גדולים.


טוב וחסד
הודעות: 153
הצטרף: 08 יולי 2018, 13:41
נתן תודה: 100 פעמים
קיבל תודה: 33 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תפילין דשימושא רבא

שליחה על ידי טוב וחסד » 14 אוגוסט 2018, 18:15

המקובלים נוהגים להניח תפילין של שימושא רבא בתפילת מנחה (מלבד בערבי שבת וחג). זאת אומרת שיש להם שלושה זוגות של תפילין, רש"י ור"ת קטנים לשחרית, ושימושא רבא, שהן תפילין גדולות (של רש"י, והסדר - מימין של מניח) למנחה. בספר פרי עץ חיים (שער התפילין פרק י') מובא רמז לשלושת זוגות התפילין מהפסוק (תה' לז, לז) "שְמָר תם (ר"ת) וראה ישר (רש"י) כי אחרית לאיש שלום" (רב שר שלום – שיש המייחסים לו את השימושא רבא).


פותח הנושא
אאא
הודעות: 873
הצטרף: 11 ינואר 2016, 20:07
נתן תודה: 264 פעמים
קיבל תודה: 124 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תפילין דשימושא רבא

שליחה על ידי אאא » 14 אוגוסט 2018, 23:49

הסדר הוא כמו רש"י או הפוך [מימין המניח או מימין הקורא]?


נ.ב. לכאורה נראה שיש ענין גם בזה וגם בזה.


אברעמעלע
הודעות: 83
הצטרף: 07 מאי 2018, 17:32
מיקום: ירושלם עיה"ק תובב"א
נתן תודה: 60 פעמים
קיבל תודה: 14 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תפילין דשימושא רבא

שליחה על ידי אברעמעלע » 08 אוקטובר 2018, 09:09

ומה עם שי' הראב"ד שהוא לר"ת כמו השמושא רבא לרש"י.


פותח הנושא
אאא
הודעות: 873
הצטרף: 11 ינואר 2016, 20:07
נתן תודה: 264 פעמים
קיבל תודה: 124 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תפילין דשימושא רבא

שליחה על ידי אאא » 25 יוני 2019, 02:39

אברעמעלע כתב:
08 אוקטובר 2018, 09:09
ומה עם שי' הראב"ד שהוא לר"ת כמו השמושא רבא לרש"י.
אלו רבנים וצדיקים מניחים גם תפילין אלו?

סמל אישי של משתמש

פיניפיני
הודעות: 276
הצטרף: 19 יוני 2019, 10:11
נתן תודה: 80 פעמים
קיבל תודה: 112 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תפילין דשימושא רבא

שליחה על ידי פיניפיני » 25 יוני 2019, 08:53

אאא כתב:
25 יוני 2019, 02:39
אברעמעלע כתב:
08 אוקטובר 2018, 09:09
ומה עם שי' הראב"ד שהוא לר"ת כמו השמושא רבא לרש"י.
אלו רבנים וצדיקים מניחים גם תפילין אלו?
המקובל הגרי"מ מורגנשטרן מניח כל הנ"ל
 


מאן דהו
הודעות: 2394
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1473 פעמים
קיבל תודה: 480 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תפילין דשימושא רבא

שליחה על ידי מאן דהו » 25 יוני 2019, 18:55

http://www.tfillin.co.il/page.asp?page_ ... 0%F8%E1%E0
מה הן תפילין שימושה רבה,
ומה ההבדלים בינם לבין תפילין של רש"י ושל רבינו תם, והאם ולמי כדאי להניחם?



תשובה: תפילין שימושא רבה הן תפילין גדולים, גודל הקציצה למעלה– כ- 4 ס"מ ומעלה, [אצבעיים על אצבעיים] הפרשיות בפנים כרש"י ממש, ע"פ הסוד זה עולה כרש"י ורבנו תם ביחד.
תפילין אלו מניחים בתפלת מנחה אנשים יראי שמים ומפורסמים בחסידות.

הרב המשיב:

הרב הגאון, רבי שלמה מועלם שליט"א,





אומר הבא"ח: בימינו כל אדם יכול לה ר' יהודה בן ברזילי הברצלוני העתיק כנראה את החיבור כולו, או את רובו לספר 'העיתים' שלו, בחלק שלא הגיע לידינו, ושם השיג על כמה מהלכותיו וכתב שאולי לא רבוואתא קמאי (רבותינו הקדמונים) כתבוהו לעצמם אלא אחד מן התלמידים בשם רבותיו או שיש בו טעויות סופר. גם את השגה זו העתיק הרא"ש והביאה מיד לאחר החיבור. טענות המפקפקים נובעות בשל העובדה שהוא מכיל מספר הלכות שאינן כתובות בתלמוד.

לעומתם רבנו תם ראה בו ספר מחייב להלכה, והוא מרבה לצטט אותו בכל הנוגע להלכות תפילין. ובעקבותיו רוב חכמי אשכנז וגם ספרד שאחריו ראו בו חיבור בר סמכא ומרבים לצטטו.

ניח תפילין של ר"ת אע"פ שאינו מפורסם ביראת שמים. ויש שנוהגים להניח תפילין בתפילת מנחה, ונקראים תפילין של 'שימושה רבה', וגודלם: אצבעיים על אצבעיים



שימושא רבא הוא חיבור קצר על הלכות תפילין , אשר חובר בתקופת הגאונים החיבור הועתק בשלמותו על ידי הרא"ש בפסקיו על הלכות תפילין (המוכנות הלכות קטנות) ומובא בדפוסי הש"ס, בסוף מסכת מנחות.

הרא"ש מקדים לחיבור את המילים: "ועתה אכתוב הלכות תפילין הנמצאים על שם גאון ז"ל ונקרא שימושא רבא" . החיבור מופיע גם באחדת מכתבי היד של הלכות גדולות כתוספת להלכות תפילין, בשם 'הלכות שימושי תפילין'רוב הראשונים מייחסים אותו לראשית תקופת הגאונים, כנראה לתקופת ר' שמעון קיירא, בעל הלכות גדולות. יש אומרים שמחברו הוא ר' שרשלום גאון.

תפילין ד'שימושא רבא'


תפילין של ראש של שימושא רבא על פי שיטת ה"משמרת שלום" (חוטי התפירה יוצאים לכיוון פתיחת הפרשיות)

כאמור לעיל ישנם כמה הלכות הנמצאות בשימושא רבא, שלא התקבלו להלכה על פי הנהוג כיום. למרות כך, יש שהקפידו להחמיר ולהניח גם את התפילין על פי הנפסק בשימושא רבא. תפילין אלו מכונות 'תפילין דשימושא רבא'. מסופר על גדולי המקובלים כר' חיים ויטאל שהיו מניחים זוג תפילין אלו, אחרי שהיו מניחים תפילין דרש"י ותפילין דר"ת. מכל מקום כיום כמעט ולא מניחים תפילין אלו.

המקובלים נוהגים להניח תפילין של שימושא רבא בתפילת מנחה (מלבד בערבי שבת וחג). זאת אומרת שיש להם שלושה זוגות של תפילין, רש"י ור"ת קטנים לשחרית, ושימושא רבא, שהן תפילין גדולות (של רש"י, והסדר - מימין של מניח) למנחה. בספר פרי עץ חיים (שער התפילין פרק י') מובא רמז לשלושת זוגות התפילין מהפסוק (תה' לז:לז) "שְמָר תם (ר"ת) וראה ישר (רש"י) כי אחרית לאיש שלום" (רב שר שלום – שיש המייחסים לו את השימושא רבא).



אדם המפורסם בחסידות אמתית, מותר לו להניח תפילין של שימושא רבה במנחה, גם במקום שאין הצבור מניחין תפילין במנחה. וכל שמניחן בינו לבין עצמו אין לחוש בזה ליוהרא . [ ילקוט יוסף על הלכות תפילין הערה ה '].





הכתב

· תיוג של כל אותיות שעטנ"ז ג"ץ

· הקפדה על קוצו של יו"ד העליון והתחתון

· רגל ימין של הגימ"ל יורדת מתחת לרגל שמאל

· הסופר מוסמך לכתיבת סת"ם

· לא נעשה שימוש בדיו של "רפידוגרף" כלל, אפילו בת · החריצים שבין הבתים של ראש ניכרים היטב ולא "מזוייפים "

· ריבועי התפירות, תיתורא וקציצה מדוייקים

· תחתית השי"ן שבתפילין של ראש מגיעה עד למטהגין







מי שרגיל להניח תפילין אחרי התפילה בזמן לימוד וכדו' לא יעשה כן בראש חודש אחרי מוסף. ובזמן שיתפלל מנחה יכול להניח תפילין של "שמושא רבא". \עיין בא"ח



שער הכוונות - דרושי תפילת המנחה דרוש ב

וכבר כתבתי בתפל' שחרית כי בראשונה היה נוהג להניח במנחה תפילין כסבר' ר"ת ואח"כ עשה זוג תפילין ע"ד שימושא רבא והיה מניחם בתפל' המנחה והיה נזהר מאד לא להיות מעוטף בטלית ותפילין אחר שקיעת החמה ותיכף היה מסירם מעל ראשו והיה חושש בדבר זה מאד .





ספר פרי עץ חיים - שער התפילין - פרק י

היה נוהג, להניח יחד בתפלת שחרית, ב' זוגות תפילין, דרש"י ודר"ת. ובתפלת המנחה לא היה מניח רק דר"ת לבד. ואח"כ צוה לעשות לו תפילין של שמושא רבא, כסברת רש"י זלה"ה, אלא שהיו אצבעיים רוחב וקומה מרובע, כנזכר בשמושא



ספר משנת חסידים - מסכת מנחה - פרק א

לא ימנע מלומר אותה בטלית ותפילין ותפילין אלו יהיו של שמושא רבא שהם אצבעים על אצבעים ברום אצבעיים ולפיכך אעפ"י שהם מסודרים כסברת רש"י עולים לשני הסברות כי בשני אצבעות אלו מתערבים מוחי אבא במוחי

אימא





מהם תפילין שימושא רבה? האם יש עוד שיטות בתפילין מלבד רש"י ור"ת? והאם גם למעשה או רק להלכה?
בברכה ובתודה


תשובת הרב

שלום לשואל,
אכן ישנן עוד שתי שיטות מלבד אלה של רש"י ור"ת, והן: של ה"שימושא רבא" והראב"ד.
"שימושא רבא" הוא ספר קטן (בכמות), על הלכות תפילין, מימי הגאונים ולא ידוע בבירור מי חיברו.
"שימושא" פירוש: ספר הלכות ופסקים, והוא הוא נקרא "שימושא רבא", משום שבספר זה מובאים מאמרים ופסקים משמו של רבא, ולא ידוע האם הכוונה לרבא בר יוסף, האמורא, חבירו של אביי, או אחד מגאוני בבל, יש הסבורים שהוא היה תלמידו של רב יהודאי גאון מחברו של "הלכות פסוקות".
הספר "שימושא רבא" נדפס ברא"ש בסוף מסכת מנחות,המקדים ואומר: "ועתה אכתוב מהלכות תפילין, הנמצאים על שם הגאונים, ונקרא שמושא רבא"
לפי "שימושא רבא" סדר ארבע הפרשות בתפילין הוא כסדר של רש"י, אך לא כפי שנראה מצד הקורא העומד מול המניח, אלא מצד המניח. לדעת התוספות (מנחות לד ע"ב) סדר ה"שימושא רבא" זהה לזה של רש"י, אך לפי ספר העיטור "והלכות גדולות" זו שיטה שלישית.
דעת הראב"ד היא שיטה רביעית, ומובאת ברמב"ם הל' תפילין פ"ג ה"ה.
אם נסכם את ארבע השיטות יוצא איפוא שהסדר מצד העומד מול המניח תפילין הוא:
שיטת רש"י סדר הפרשות: קדש, והיה כי יביאך, שמע והיה אם שמוע.
שיטת רבינו תם: קדש, והיה כי יביאך, והיה אם שמוע, שמע.
שיטת שימושא רבא: והיה אם שמוע, שמע, והיה כי יביאך, קדש.
שיטת ראב"ד: שמע, והיה אם שמוע, והיה כי יביאך, קדש.
הייתה מסורת בין המקובלים, שהאר"י ז"ל הניח ארבעה זוגות תפילין, ובספרו של המקובל ר' נתן נטע שפירא, בהלכות תפילין מובא סעיף שכותרתו: "סדר הנחת תפילין של ר"ת ושל רש"י, והראב"ד ושמושא רבא, והם שתים שהן ארבע".
וכן בספר המנהגים של חב"ד מובאות ההוראות כיצד לנהוג "המתפללים בארבעה זוגות תפילין".
וכן כותב ר' יצחק אייזיק ספרין, האדמו"ר מקומרנא: "מי שנוגע יראת השם בלבו יניח תפילין של שמושא רבא והראב"ד וכו', ולא יעשה כן אלא המחזיק נפשו מנעוריו בחסידות ויראת חטא".

סמל אישי של משתמש

יחיד ורבים
הודעות: 584
הצטרף: 22 אפריל 2020, 01:24
נתן תודה: 1094 פעמים
קיבל תודה: 436 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תפילין דשימושא רבא

שליחה על ידי יחיד ורבים » 27 יוני 2022, 17:14

האם השיני"ן בתפילין של ראש דשימושא רבא הפוכים מתפילין אחרים? (כלומר - שין של ד' ראשין בימין המניח וג' ראשין משמאלו?)


דבש לפי
הודעות: 2509
הצטרף: 03 דצמבר 2020, 01:05
נתן תודה: 2371 פעמים
קיבל תודה: 1215 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תפילין דשימושא רבא

שליחה על ידי דבש לפי » 27 יוני 2022, 17:19

דעת הרמ"ע אליבא דשימושא רבא שפרשת קדש מימין המניח (והיו לו שתיים של יד וארבע של ראש לצאת ידי רש"י ור"ת ושימו"ר וראב"ד), אבל לפי האר"י גם בתפילין של שימו"ר עושים את סדר הפרשיות כרש"י (קדש מימין הקורא).


בשלמא
הודעות: 5254
הצטרף: 21 אוקטובר 2020, 21:00
נתן תודה: 1487 פעמים
קיבל תודה: 3413 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תפילין דשימושא רבא

שליחה על ידי בשלמא » 27 יוני 2022, 17:24

יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 17:14
האם השיני"ן בתפילין של ראש דשימושא רבא הפוכים מתפילין אחרים? (כלומר - שין של ד' ראשין בימין המניח וג' ראשין משמאלו?)
במשמרת שלום - בראהין, כותב שהשיני"ן רגיל כמו רש"י ור"ת
וראה עוד שהאריך וחידש שם בענין תפילן דשמו"ר
 

סמל אישי של משתמש

יחיד ורבים
הודעות: 584
הצטרף: 22 אפריל 2020, 01:24
נתן תודה: 1094 פעמים
קיבל תודה: 436 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תפילין דשימושא רבא

שליחה על ידי יחיד ורבים » 27 יוני 2022, 17:36

בשלמא כתב:
27 יוני 2022, 17:24
יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 17:14
האם השיני"ן בתפילין של ראש דשימושא רבא הפוכים מתפילין אחרים? (כלומר - שין של ד' ראשין בימין המניח וג' ראשין משמאלו?)
במשמרת שלום - בראהין, כותב שהשיני"ן רגיל כמו רש"י ור"ת
וראה עוד שהאריך וחידש שם בענין תפילן דשמו"ר

יישר כח.
תוכל למקד (שנת הוצאה, מס' עמוד, יש באוצה"ח/היבור בוקס?)
 


בשלמא
הודעות: 5254
הצטרף: 21 אוקטובר 2020, 21:00
נתן תודה: 1487 פעמים
קיבל תודה: 3413 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תפילין דשימושא רבא

שליחה על ידי בשלמא » 27 יוני 2022, 17:40

יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 17:36
בשלמא כתב:
27 יוני 2022, 17:24
יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 17:14
האם השיני"ן בתפילין של ראש דשימושא רבא הפוכים מתפילין אחרים? (כלומר - שין של ד' ראשין בימין המניח וג' ראשין משמאלו?)
במשמרת שלום - בראהין, כותב שהשיני"ן רגיל כמו רש"י ור"ת
וראה עוד שהאריך וחידש שם בענין תפילן דשמו"ר
יישר כח.
תוכל למקד (שנת הוצאה, מס' עמוד, יש באוצה"ח/היבור בוקס?)

https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... hlts=&ocr=

 

סמל אישי של משתמש

יחיד ורבים
הודעות: 584
הצטרף: 22 אפריל 2020, 01:24
נתן תודה: 1094 פעמים
קיבל תודה: 436 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תפילין דשימושא רבא

שליחה על ידי יחיד ורבים » 27 יוני 2022, 17:55

בשלמא כתב:
27 יוני 2022, 17:40
יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 17:36
בשלמא כתב:
27 יוני 2022, 17:24

במשמרת שלום - בראהין, כותב שהשיני"ן רגיל כמו רש"י ור"ת
וראה עוד שהאריך וחידש שם בענין תפילן דשמו"ר
יישר כח.
תוכל למקד (שנת הוצאה, מס' עמוד, יש באוצה"ח/היבור בוקס?)
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... hlts=&ocr=


יישר כח.
למה כתבת "בראהין"? זה הרי קוידינוב, לא?
 


בשלמא
הודעות: 5254
הצטרף: 21 אוקטובר 2020, 21:00
נתן תודה: 1487 פעמים
קיבל תודה: 3413 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תפילין דשימושא רבא

שליחה על ידי בשלמא » 27 יוני 2022, 18:09

יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 17:55
בשלמא כתב:
27 יוני 2022, 17:40
יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 17:36

יישר כח.
תוכל למקד (שנת הוצאה, מס' עמוד, יש באוצה"ח/היבור בוקס?)
https://beta.hebrewbooks.org/reader/rea ... hlts=&ocr=

יישר כח.
למה כתבת "בראהין"? זה הרי קוידינוב, לא?

זה בראהין\ברייהין, ולא קוידינוב
הג"ר שלום היה בנו של האדמו"ר רבי ברוך מרדכי מקוידנוב ואחיו של האדמו"ר מהר"א מקוידנוב שהאדמורו"ת שם היתה שייכת לו, והגר"ש היה חסיד גדול של אחיו.
הוא עצמו שימש ברבנות ברייהין ושם מנו"כ.
בפי העולם אכן זה נקרא משמרת שלום - קוידנוב, ע"ש בית אבותיו, כפי שנקרא בטרם קיבל את רבנות ברייהין, וכנזכר בשער הספר, אולם למעשה התואר המדוייק יותר הוא כמו שכתבתי. 

 

סמל אישי של משתמש

יחיד ורבים
הודעות: 584
הצטרף: 22 אפריל 2020, 01:24
נתן תודה: 1094 פעמים
קיבל תודה: 436 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תפילין דשימושא רבא

שליחה על ידי יחיד ורבים » 27 יוני 2022, 18:11

בשלמא כתב:
27 יוני 2022, 18:09
יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 17:55
יישר כח.
למה כתבת "בראהין"? זה הרי קוידינוב, לא?
זה בראהין\ברייהין, ולא קוידינוב
הג"ר שלום היה בנו של האדמו"ר רבי ברוך מרדכי מקוידנוב ואחיו של האדמו"ר מהר"א מקוידנוב שהאדמורו"ת שם היתה שייכת לו, והגר"ש היה חסיד גדול של אחיו.
הוא עצמו שימש ברבנות ברייהין ושם מנו"כ.
בפי העולם אכן זה נקרא משמרת שלום - קוידנוב, ע"ש בית אבותיו, כפי שנקרא בטרם קיבל את רבנות ברייהין, וכנזכר בשער הספר, אולם למעשה התואר המדוייק יותר הוא כמו שכתבתי. 
תואר מדוייק - יתכן (אם כי בשער הספר לא כתוב בדיוק כך)
image.png

מ"מ, אם מר רוצה שנבין כוונתו - מסתברא כי עליו למינקט בשיגרא דעלמא...
ושוב יישר כח
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


בשלמא
הודעות: 5254
הצטרף: 21 אוקטובר 2020, 21:00
נתן תודה: 1487 פעמים
קיבל תודה: 3413 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תפילין דשימושא רבא

שליחה על ידי בשלמא » 27 יוני 2022, 18:21

יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 18:11
בשלמא כתב:
27 יוני 2022, 18:09
יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 17:55

יישר כח.
למה כתבת "בראהין"? זה הרי קוידינוב, לא?
זה בראהין\ברייהין, ולא קוידינוב
הג"ר שלום היה בנו של האדמו"ר רבי ברוך מרדכי מקוידנוב ואחיו של האדמו"ר מהר"א מקוידנוב שהאדמורו"ת שם היתה שייכת לו, והגר"ש היה חסיד גדול של אחיו.
הוא עצמו שימש ברבנות ברייהין ושם מנו"כ.
בפי העולם אכן זה נקרא משמרת שלום - קוידנוב, ע"ש בית אבותיו, כפי שנקרא בטרם קיבל את רבנות ברייהין, וכנזכר בשער הספר, אולם למעשה התואר המדוייק יותר הוא כמו שכתבתי. 
תואר מדוייק - יתכן (אם כי בשער הספר לא כתוב בדיוק כך)
image.png

מ"מ, אם מר רוצה שנבין כוונתו - מסתברא כי עליו למינקט בשיגרא דעלמא...
ושוב יישר כח
מה התכוון מר להוסיף על מה שכתבתי וציינתי במפורש?
מה שכתבתי מדוייק לגמרי, למי שמכיר היסטוריה ופרק בשושלות החסידיות.
וראה גם כאןhttps://www.hamichlol.org.il/%D7%97%D7%A1%D7%99 ... 7%99%D7%9F
 

סמל אישי של משתמש

יחיד ורבים
הודעות: 584
הצטרף: 22 אפריל 2020, 01:24
נתן תודה: 1094 פעמים
קיבל תודה: 436 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תפילין דשימושא רבא

שליחה על ידי יחיד ורבים » 27 יוני 2022, 18:52

בשלמא כתב:
27 יוני 2022, 18:21
יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 18:11
בשלמא כתב:
27 יוני 2022, 18:09

זה בראהין\ברייהין, ולא קוידינוב
הג"ר שלום היה בנו של האדמו"ר רבי ברוך מרדכי מקוידנוב ואחיו של האדמו"ר מהר"א מקוידנוב שהאדמורו"ת שם היתה שייכת לו, והגר"ש היה חסיד גדול של אחיו.
הוא עצמו שימש ברבנות ברייהין ושם מנו"כ.
בפי העולם אכן זה נקרא משמרת שלום - קוידנוב, ע"ש בית אבותיו, כפי שנקרא בטרם קיבל את רבנות ברייהין, וכנזכר בשער הספר, אולם למעשה התואר המדוייק יותר הוא כמו שכתבתי. 
תואר מדוייק - יתכן (אם כי בשער הספר לא כתוב בדיוק כך)
image.png

מ"מ, אם מר רוצה שנבין כוונתו - מסתברא כי עליו למינקט בשיגרא דעלמא...
ושוב יישר כח
מה התכוון מר להוסיף על מה שכתבתי וציינתי במפורש?
מה שכתבתי מדוייק לגמרי, למי שמכיר היסטוריה ופרק בשושלות החסידיות.
וראה גם כאןhttps://www.hamichlol.org.il/%D7%97%D7%A1%D7%99 ... 7%99%D7%9F
כעת הבחנתי שגם אתה ציינת למופיע בשער הספר.
עכ"פ, בפי העולם הרי"ז נקרא כך (וכפי שציינת..), ולכן סביר להניח שכאשר יכתבו "משמרת שלום-ברהין" לא יבין אף אחד במה המדובר, ונמצא שכמעט אין תועלת במראה המקום...
אא"כ כוונת מר להחיות מחדש את המושג "ברהין" ולהציב לה שם ושארית...
 


בשלמא
הודעות: 5254
הצטרף: 21 אוקטובר 2020, 21:00
נתן תודה: 1487 פעמים
קיבל תודה: 3413 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תפילין דשימושא רבא

שליחה על ידי בשלמא » 27 יוני 2022, 19:12

יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 18:52
אא"כ כוונת מר להחיות מחדש את המושג "ברהין" ולהציב לה שם ושארית...
למה לא.
אבל עיקר כוונתי יותר לכתוב בצורה שתחכים אחרים, כשם שאני שש ושמח כשאחרים מחכימים אותי בפרטים שאני לא יודע עליהם.
יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 18:52
ולכן סביר להניח שכאשר יכתבו "משמרת שלום-ברהין" לא יבין אף אחד במה המדובר, ונמצא שכמעט אין תועלת במראה המקום
והנה בסופו של ענין מע"כ גם יודע כבר את מקומו של הציון, תועלת ראשונה. וגם קצת למד על שושלת בית קוידינוב, וואס איז שלעכט?

סמל אישי של משתמש

יחיד ורבים
הודעות: 584
הצטרף: 22 אפריל 2020, 01:24
נתן תודה: 1094 פעמים
קיבל תודה: 436 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תפילין דשימושא רבא

שליחה על ידי יחיד ורבים » 28 יוני 2022, 03:49

בשלמא כתב:
27 יוני 2022, 19:12
יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 18:52
אא"כ כוונת מר להחיות מחדש את המושג "ברהין" ולהציב לה שם ושארית...
למה לא.
אבל עיקר כוונתי יותר לכתוב בצורה שתחכים אחרים, כשם שאני שש ושמח כשאחרים מחכימים אותי בפרטים שאני לא יודע עליהם.
יחיד ורבים כתב:
27 יוני 2022, 18:52
ולכן סביר להניח שכאשר יכתבו "משמרת שלום-ברהין" לא יבין אף אחד במה המדובר, ונמצא שכמעט אין תועלת במראה המקום
והנה בסופו של ענין מע"כ גם יודע כבר את מקומו של הציון, תועלת ראשונה. וגם קצת למד על שושלת בית קוידינוב, וואס איז שלעכט?
אכן, אבל רק לאחר שהוצרכתי לשוב ולשאול, ומר הוצרך לקשר למיקום מדוייק...  :)
 


לבי במערב
הודעות: 17179
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 21809 פעמים
קיבל תודה: 14649 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: תפילין דשימושא רבא

שליחה על ידי לבי במערב » 28 יוני 2022, 05:38

ראה בארוכה ב'אשכבתא דרבי' הע' מב (ס"ע 72 ואילך).

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “בית המדרש”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot], בן אבנר, דרבמדיקר, טרייטל, יקותיאל, מכל מלמדי השכלתי, נותן טעם לשבח, רק מה' | 11 אורחים