טיפים והדרכה לאברך המעוניין להוציא ספר עם חידושים והערות, בבקשה!

יאקב

משתמש רגיל
בעלי נסיון אנא תרמו בעין יפה מנסיונכם
במה כדאי להשקיע יותר במה פחות
בכל ענייני התיבה העריכה והעיצוב, וההוצאה לאור
 

שמעון רבינוביץ

משתמש ותיק
הרבה אברכים שרוצים להוציא ספר, נוטים לדלג על שלב העריכה (כוונתי לעריכה לשונית, דיוק ואיות, פיסוק נכון ועימוד נאה), בחושבם 'וכי מה רע בעריכה שלי?'
לענ"ד - מתוך נסיוני - לא כדאי לדלג ע"ז, הייתי אומר שזה אפילו קריטי לכניסת הספר ל'שוק' הספרים (לא של המכירות), ההבדל בין ספר ערוך לזה שלא הוא לדעתי פי אלף! ואפשר להרגיש זאת ברפרוף קל בין דפי הספר. ספר הערוך במקצועיות עשוי 'לרוץ' בשוק, אפי' אם נושאו הוא לא הכי פופולרי, לעומת ספר שלא ערוך טוב, יהא הנושא הכי חם שיהא, זה לא ילך.
לכן, לדעתי אל תחסכו בזה, שוה כל שקל!
[איני יודע מה באמת הסיבה לכך, יתכן שכשאברך כותב את החידושים שלו, הוא מתחבר אליהם כמו שהם, ללא יכולת להבחין בפגמים ומכשולים העומדים בדרכו של הקורא.]

כמו"כ בעיני ספר לא מוגה, קשה לעיון, אך נ"ל שיש אנשים שזה לא מפריע להם.
 

יהודי

משתמש ותיק
אני מכיר ספר של מרביץ תורה חשוב, שכתוב בצורה קטסטרופלית ממש, אבל כשלמדתי את אותו נושא עברתי על כולו, יען חבר טוב התחייב לי שהוא ברמה גבוהה. באמת נהניתי מן הספר טובא, אבל כנראה שמי שלא משוכנע בזה לחלוטין, לא ישקיע בו ולו רגע. וחבל.
 
תוכן עניינים מורחב. לא רק הנושא של כל סימן, אלא גם "תתי נושא".
"כותרות צד" זה הרבה פעמים דבר מועיל, אבל לדעתי רק אם הם קצרות ומאוד מתומצתות, כי אם הם ארוכות כבר עדיף למעיין לקרוא את הקטע בפנים..., וגם כי זה ייקשה עליו למצוא את מבוקשו, אם הוא יעיין ויחפש בכותרות צד של הרבה עמודים.
(וראיתי בחלק מהספרים של המהר"ל הוצאת מכון י-ם, שיש כותרות צד, ובתחילת כל פרק הם עשו מפתח ע"י שהם ליקטו את כל הכותרות צד ביחד. וזה דבר מועיל).
 

ערך רב

משתמש ותיק
כפי שאמרו הקודמים, העריכה והגהה הם חשובים ביותר, וההבדל בין ספר ערוך ומוגה כיאות לבין ספר שאינו כזה - כגבוה שמים על הארץ.
אמנם קיימת חשיבות רבה ומכרעת גם לעיצוב: הן בבחירת סוג הגופנים (פונטים), גודלם, טיפוגרפיה נכונה, כותרות וכו' וכו'.
ספר שעומד בחובבנות, פעמים רבות לא יתקדם כלל, גם בלי שהקוראים ידעו להצביע מה מפריע להם.
ואנכי הק' נתקלתי לפני למעלה מעשרים שנה, בספר של אחרון חשוב, שסודר מחדש [כאשר הנושא עוד היה בראשיתו],
אך הוא הודפס בגופן לא נעים לעין כלל.
מיד כשראיתיו אמרתי: הספר הזה לא ילך, וחבל שעם כל ההשקעה בעריכה נפלו בענין של העימוד.
ואכן, מאז ועד היום הזה, נתקלתי בסט הזה רק בבית-כנסת אחד!!!
לא כואב הלב?
[למען הגילוי הנאות: אני עורך תורני ולא מעמד או גרפיקאי].
 

בשלמא

משתמש ותיק
שאלה:
איך מקטינים בגודל גופן את כל הסוגריים עם המראי מקומות שבתוכם במסמך וורד, ובבת אחת? ע"י חפש החלף?
כזה:
אאאאאא(אאאאאאא)אאאאאאא
 

יהודה בן יעקב

משתמש ותיק
בשלמא אמר:
איך מקטינים בגודל גופן את כל הסוגריים עם המראי מקומות שבתוכם במסמך וורד, ובבת אחת? ע"י חפש החלף?
יש לחפש עם תווים כלליים, ולכתוב בחפש את: \(*\) או \[*\], ובהחלף לציין את הטקסט שבתיבת חיפוש.
 
חלק עליון תַחתִית