יש מקום גדול לעורר, מדוע בזמנינו פסק המנהג לומר דברי תורה בשמחת נישואין וכדומה. וידוע מחז"ל דשלושה שאכלו על שולחן אחד ולא אמרו עליו ד"ת - כאילו אכלו מזבחי מתים. וכמו שבסעודות ברית מילה, סעודת בר מצוה, וכל שלום זכר או קידוש נוהגים שהאב או הרב דורש ואומר כמה דברי תורה, ומה יגרע חלקה של שמחת נישואי חתן וכלה - שפסק המנהג לומר דברי תורה.
אשר על כן אמרתי להביא בזה כמה מדברי גדולי הפוסקים בזה, אולי יתעוררו עמך בית ישראל ותשוב ותחזור עטרה ליושנה.
ראשית כל אצרף את מכתבו של הגאון רבי מרדכי יהודה קראוס שליט"א (רב הקהילה התורנית בירוחם) אל מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א, בבקשה לעורר את הענין, ואח"כ אצרף את תשובתו של מרן הגרי"ז שליט"א [כפי שנדפס בקובץ 'ווי העמודים וחשוקיהם', טבת תשפ"ב], ועוד.
אשר על כן אמרתי להביא בזה כמה מדברי גדולי הפוסקים בזה, אולי יתעוררו עמך בית ישראל ותשוב ותחזור עטרה ליושנה.
ראשית כל אצרף את מכתבו של הגאון רבי מרדכי יהודה קראוס שליט"א (רב הקהילה התורנית בירוחם) אל מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א, בבקשה לעורר את הענין, ואח"כ אצרף את תשובתו של מרן הגרי"ז שליט"א [כפי שנדפס בקובץ 'ווי העמודים וחשוקיהם', טבת תשפ"ב], ועוד.