נוגע במנחה לכו''ע אשר צ''ע אם חייב לפסוע עושה שלום לפני השקיעה, וגם בשחרית אם לא נפסוק כהערוך השולחן דסגי שמתחיל לפני סוה''ז, אבל במעריב אינו נוגע לענ''ד מפני שאפי' להשיטה שהביא המשנ''ב בהל' תשלומין דלכתחי' יש להתפלל גם תפילה עמידה לפני חצות מ''מ נ''ל דסגי שמתחיל וכמש''כ במקו''א לעניין קר''ש.
ויסוד השאלה הוא אם הפסיעה הזו היא חלק מן התפילה עצמה או דלמא מעשה שמחויבים בו לאחר התפילה.
והשאלה השנייה כמתבאר היא דאם נימא דבעי' לפסוע לפני השקיעה אם מותר לפסוע לפני המתפלל משום זה, דלכאו' מה יתיר לעבור על איסור זה משום לקיים תפילה בזמנה, ומצד שני צ''ב חומר האיסור אם הוא ממש איסור דרבנן גמור, וזה נוגע לעוד עניינים כמו למשל אם מחויב להפסיד ממון בשביל לא לעבור על איסור זה וכל כיו''ב.
ויסוד השאלה הוא אם הפסיעה הזו היא חלק מן התפילה עצמה או דלמא מעשה שמחויבים בו לאחר התפילה.
והשאלה השנייה כמתבאר היא דאם נימא דבעי' לפסוע לפני השקיעה אם מותר לפסוע לפני המתפלל משום זה, דלכאו' מה יתיר לעבור על איסור זה משום לקיים תפילה בזמנה, ומצד שני צ''ב חומר האיסור אם הוא ממש איסור דרבנן גמור, וזה נוגע לעוד עניינים כמו למשל אם מחויב להפסיד ממון בשביל לא לעבור על איסור זה וכל כיו''ב.