השתמשות בתוארים של השי"ת על גדולי ת"ח ועובדי ד'

קראתי בספר של הרב ישראל אודסר שכתב על האדמור מברסלב ר"נ

שהוא אדון הכל ושליט בכל וכדומה

ותמהתי מאד 

האם יש למישהו מר"מ אודות השתמשות בביטויים ומושגים שהם נאמרים על השי"ת להשתמש בהם כשמדברים על ת"ח ועל עובדי ד' גדולי ישראל  
 

דרומאי

משתמש ותיק
קלונימוס הרזהב אמר:
קראתי בספר של הרב ישראל אודסר שכתב על האדמור מברסלב ר"נ

שהוא אדון הכל ושליט בכל וכדומה

ותמהתי מאד 

האם יש למישהו מר"מ אודות השתמשות בביטויים ומושגים שהם נאמרים על השי"ת להשתמש בהם כשמדברים על ת"ח ועל עובדי ד' גדולי ישראל  
אשמח לציטוט מדויק מדבריו, כי אם כן הדברים יש לדון את הספרים לשרפה.
על אודסר אין טענה לפי שדעתו נתבלעה.
 
 

שפת הים

משתמש ותיק
"לו דומיה תהילה" -האמור על הקב"ה, נכ' בא' מכ' תלמידי הגר"א על הגר"א. [כמובן שלא דומה ולא כמעט לאדון הכל וכו'].
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
קלונימוס הרזהב אמר:
קראתי בספר של הרב ישראל אודסר שכתב על האדמור מברסלב ר"נ

שהוא אדון הכל ושליט בכל וכדומה

ותמהתי מאד 

האם יש למישהו מר"מ אודות השתמשות בביטויים ומושגים שהם נאמרים על השי"ת להשתמש בהם כשמדברים על ת"ח ועל עובדי ד' גדולי ישראל  
אשמח לציטוט מדויק מדבריו, כי אם כן הדברים יש לדון את הספרים לשרפה.
על אודסר אין טענה לפי שדעתו נתבלעה.
כמדומני שיש בזוהר באיזה מקומן, על איזה פסוק שמוזכר בו שם ה', והזוהר אומר דא רשב"י, דהיינו הפסוק מרמז על רשב"י, אבל איני יודע מקומו, וכמובן שהזוהר לחוד ושאר ספרים לחוד.

רבי חיים עוזר רבה של וילנא אמר על זמנו שהאינפלציה דוהרת ולא רק במטבע הרוסי אלא גם בתוארי הרבנים.
 
 

עלה מבבל

משתמש ותיק
כמעיין המתגבר אמר:
כמדומני שיש בזוהר באיזה מקומן, על איזה פסוק שמוזכר בו שם ה', והזוהר אומר דא רשב"י, דהיינו הפסוק מרמז על רשב"י, אבל איני יודע מקומו, וכמובן שהזוהר לחוד ושאר ספרים לחוד.
שלש פעמים בשנה יראה כו' את פני האדון ה' דא רשב"י
 
 

mmh

משתמש ותיק
.
.
ראיתי שכותבים על אדמו"ר מסוים זצ"ל את הביטוי 'נשא אותנו כאשר ישא האומן את היונק',
ולא ידעתי האם התכוונו לשבח בהשוואה למשל או לנמשל (במשה רבינו רעיא מהימנא או ב'ביבי סיטר' כפשוטו)

עברו כמה ימים, וראיתי בסנהדרין (ח.)
אזהרה לדיין שיסבול את הציבור.
עד כמה?
אמר רבי חנן ואיתימא רבי שבתאי: כַּאֲשֶׁר יִשָּׂא הָאֹמֵן אֶת הַיֹּנֵק...

ז"א, שהשבח הוא שהאדמו"ר סובל את קהילתו למרות כל הקשיים...
וא"כ, תמהתי עליהם שלא הבינו שעליהם לשפר את דרכם...
 

אדיר במרום

משתמש ותיק
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
וששרים אחד יחיד, בדיוק שרה"י נכנס לאולם זה בסדר?
בדרך כלל המכוון אצל השרים זה על תחילת המשפט " אחד יחיד ומיוחד" ולא על סופו..
 
 

אדיר במרום

משתמש ותיק
שפת הים אמר:
"לו דומיה תהילה" -האמור על הקב"ה, נכ' בא' מכ' תלמידי הגר"א על הגר"א. [כמובן שלא דומה ולא כמעט לאדון הכל וכו'].

יש חילוק בין תוארי שבח שנאמרו על הקב"ה אבל יכולים להאמר גם על בנ"א לבין תוארים שמתאימים רק לקב"ה (כמו אדון הכל)
 

דער איד

משתמש רגיל
בגליון זיכרון לאחד מגדוה"ד, כותרת: 'הליכות מלכי בקודש'. טוב שלא הוסיפו את המילה שלפני...
 

אברהם משה

משתמש ותיק
שפת הים אמר:
"לו דומיה תהילה" -האמור על הקב"ה, נכ' בא' מכ' תלמידי הגר"א על הגר"א. [כמובן שלא דומה ולא כמעט לאדון הכל וכו'].
מקור הכתוב (תהלים סה ב) הוא "לך דומיה תהילה"'.
ומ"מ לק"מ, וע"ד האמור בספרי (עקב מט) ועוד, עה"כ "ולדבקה בו", הדבק בחכמים ובתלמידיהם. וברש"י (שם יא כב) ומעלה אני עליך כאילו נדבקת בו.
 
 

אברהם משה

משתמש ותיק
שפת הים אמר:
"לו דומיה תהילה" -האמור על הקב"ה, נכ' בא' מכ' תלמידי הגר"א על הגר"א. [כמובן שלא דומה ולא כמעט לאדון הכל וכו'].
ביטוי זה נאמר גם אודות הבעש"ט הק' (נהרי אש מאמר י לר"ש מזעליחוב)
 
 

מָרְדֳּכַי

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
קלונימוס הרזהב אמר:
קראתי בספר של הרב ישראל אודסר שכתב על האדמור מברסלב ר"נ

שהוא אדון הכל ושליט בכל וכדומה

ותמהתי מאד 

האם יש למישהו מר"מ אודות השתמשות בביטויים ומושגים שהם נאמרים על השי"ת להשתמש בהם כשמדברים על ת"ח ועל עובדי ד' גדולי ישראל  
אשמח לציטוט מדויק מדבריו, כי אם כן הדברים יש לדון את הספרים לשרפה.
אולי דעתך נתבלעה?!
הוא "עבד" על אנשים!
כדי שיעבוד את בוראו בלי הפרעות...
 

יראתי בפצותי

משתמש ותיק
קלונימוס הרזהב אמר:
קראתי בספר של הרב ישראל אודסר שכתב על האדמור מברסלב ר"נ

שהוא אדון הכל ושליט בכל וכדומה

ותמהתי מאד 

האם יש למישהו מר"מ אודות השתמשות בביטויים ומושגים שהם נאמרים על השי"ת להשתמש בהם כשמדברים על ת"ח ועל עובדי ד' גדולי ישראל  
הוא לא הראשון שכתב כזאת על רבי נחמן, כתבו עליו גם היה הוה ויהיה. ועוד יש שמצדיקים זאת ה"י.
 

יהודי

משתמש ותיק
יראתי בפצותי אמר:
קלונימוס הרזהב אמר:
קראתי בספר של הרב ישראל אודסר שכתב על האדמור מברסלב ר"נ

שהוא אדון הכל ושליט בכל וכדומה

ותמהתי מאד 

האם יש למישהו מר"מ אודות השתמשות בביטויים ומושגים שהם נאמרים על השי"ת להשתמש בהם כשמדברים על ת"ח ועל עובדי ד' גדולי ישראל  
הוא לא הראשון שכתב כזאת על רבי נחמן, כתבו עליו גם היה הוה ויהיה. ועוד יש שמצדיקים זאת ה"י.
פלא אצלי שמתפלאים עליהם.
 
 

ישר א-ל

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
קלונימוס הרזהב אמר:
קראתי בספר של הרב ישראל אודסר שכתב על האדמור מברסלב ר"נ

שהוא אדון הכל ושליט בכל וכדומה

ותמהתי מאד 

האם יש למישהו מר"מ אודות השתמשות בביטויים ומושגים שהם נאמרים על השי"ת להשתמש בהם כשמדברים על ת"ח ועל עובדי ד' גדולי ישראל  
אשמח לציטוט מדויק מדבריו, כי אם כן הדברים יש לדון את הספרים לשרפה.
על אודסר אין טענה לפי שדעתו נתבלעה.
גם אני "מחכה" מאוד לציטוט.
אני כמעט ויכול לחתום שהוא לא קיים, רי"ב אינו חשוד ע"ז.

כנראה גם 'לשקר', צריך קצת..
 
 

דרומאי

משתמש ותיק
מָרְדֳּכַי אמר:
דרומאי אמר:
קלונימוס הרזהב אמר:
קראתי בספר של הרב ישראל אודסר שכתב על האדמור מברסלב ר"נ

שהוא אדון הכל ושליט בכל וכדומה

ותמהתי מאד 

האם יש למישהו מר"מ אודות השתמשות בביטויים ומושגים שהם נאמרים על השי"ת להשתמש בהם כשמדברים על ת"ח ועל עובדי ד' גדולי ישראל  
אשמח לציטוט מדויק מדבריו, כי אם כן הדברים יש לדון את הספרים לשרפה.
אולי דעתך נתבלעה?!
הוא "עבד" על אנשים!
כדי שיעבוד את בוראו בלי הפרעות...
כנראה עבד גם עליי, וכל כך בהצלחה עד שהשתכנעתי.
 
 

אור זרוע

משתמש ותיק
ישר א-ל אמר:
אור זרוע אמר:
ישר א-ל אמר:
גם אני "מחכה" מאוד לציטוט.
אני כמעט ויכול לחתום שהוא לא קיים, רי"ב אינו חשוד ע"ז.

הכוונה למישהו שקדם לרי"ב, ראה כאן, ובהודעות הקודמות שם.

??

תודה על ההערה. אתקן את הקישור ואציגו גם כאן.
הכוונה לכאן ולהודעות הקודמות שם.
 

מור וקציעה

משתמש ותיק
היו שהמליצו הפסוק בתהילים: לעתיד לבוא יהיה "שירו לה שיר חדש" והטעם שצריך שיהיה שיר חדש, כי "תהילתו בקהל חסידים"- שכל התארים הנעלים להקב"ה התבזבזו כבר על ידי החסידים לפאר את רבותיהם....
 
חלק עליון תַחתִית