מקור בחז"ל שהרואה בנקמת שונאו הוא תענוג מעין עוה"ב

במבי

משתמש ותיק
אולי מכיוון שאומרים ״שירה חדשה שבחו גאולים״ ונאמר אז ישיר שמרמז לעתיד לבוא

ובתהילים המזמור שירו לה׳ שיר חדש (קמט) מדבר (גם) על לעשות נקמה בגוים וכו׳
 

המצפה

משתמש ותיק
פותח הנושא
מתוך ספר אפריון פר' ואתחנן
ואמנם הנה בגמ' [ברכות ז' ע"ב] דרשינן על הפסוק [תהלים י' ה'] יחילו דרכיו בכל עת, ולא עוד אלא שרואה בשונאיו. ואמרינן נמי בגמ' כי הנקימה מה שאדם רואה נקמתו בשונאו, זה התענוג הוא מעין עולם הבא.


איה מקור המאמר?
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
המצפה אמר:
מתוך ספר אפריון פר' ואתחנן
ואמנם הנה בגמ' [ברכות ז' ע"ב] דרשינן על הפסוק [תהלים י' ה'] יחילו דרכיו בכל עת, ולא עוד אלא שרואה בשונאיו. ואמרינן נמי בגמ' כי הנקימה מה שאדם רואה נקמתו בשונאו, זה התענוג הוא מעין עולם הבא.


איה מקור המאמר?
זה לא נקרא נקמה, אלא דוקא מה שאדם בעצמו נוקם, וגם הראיה חלושה, ואין צריך לחפש מקור לכל דבר שאומרים העולם.
 
 

המצפה

משתמש ותיק
פותח הנושא
כמעיין המתגבר אמר:
המצפה אמר:
מתוך ספר אפריון פר' ואתחנן
ואמנם הנה בגמ' [ברכות ז' ע"ב] דרשינן על הפסוק [תהלים י' ה'] יחילו דרכיו בכל עת, ולא עוד אלא שרואה בשונאיו. ואמרינן נמי בגמ' כי הנקימה מה שאדם רואה נקמתו בשונאו, זה התענוג הוא מעין עולם הבא.


איה מקור המאמר?
זה לא נקרא נקמה, אלא דוקא מה שאדם בעצמו נוקם, וגם הראיה חלושה, ואין צריך לחפש מקור לכל דבר שאומרים העולם.
איני חושב שבעל קיצוש"ע הוא 'כל דבר שאומרים העולם'.
עכ"פ אני שמעתי מת"ח אחד שהוא רש"י בסוטה ולא מצאתיו, ובא הרב @לבי במערב המגיב אחריך והמציאו לי...
 
חלק עליון תַחתִית