סגולות לעשירות

עניו מעכשיו

משתמש רגיל
יש את הסגולה של שלמה המלך:
אִישׁ מַחְסוֹר אֹהֵב שִׂמְחָה אֹהֵב יַיִן וָשֶׁמֶן לֹא יַעֲשִׁיר
ויש את סגולת הגמרא(ב"ב כה:) להצפין
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
עניו מעכשיו אמר:
יש את הסגולה של שלמה המלך:
אִישׁ מַחְסוֹר אֹהֵב שִׂמְחָה אֹהֵב יַיִן וָשֶׁמֶן לֹא יַעֲשִׁיר
ויש את סגולת הגמרא(ב"ב כה:) להצפין
ויש גם סגולה של צדקה, (לאו דוקא מעשר), מלח ממון חסר.
אגב להצפין הוא מחלוקת ראשונים אם היינו בתפילה או כפשוטו.
 
 

משיב כהלכה

משתמש ותיק
א. לכוון בפותח את ידיך.
ב. לזרוק לחם בשתי שקיות, ולהכניס לפח הזבל הראשי את כל השקיות הפזורות סביבו בביזיון, שאנשים נבערים הניחו שם.
ג. למזוג בקידוש והבדלה עד שישפך מעט.
ד. לתת לעני שמגיע שוב ושוב, במאור פנים גם בפעם השניה והשלישית.
ה. לעשר במדוייק את הכסף.
ו. להרבות בצדקה.
ז. לקנות הרבה דברים לאשה.
ח. לא להיות במינוס, מחשש ריבית.
ט. לא לדבר בשבת על כסף וכדו' דברי חול.
י. ללמוד בכולל, מפני שיש ברכה מיוחדת לאברכים.
 

רואים שקוף

משתמש ותיק
משיב כהלכה אמר:
א. לכוון בפותח את ידיך.
ב. לזרוק לחם בשתי שקיות, ולהכניס לפח הזבל הראשי את כל השקיות הפזורות סביבו בביזיון, שאנשים נבערים הניחו שם.
ג. למזוג בקידוש והבדלה עד שישפך מעט.
ד. לתת לעני שמגיע שוב ושוב, במאור פנים גם בפעם השניה והשלישית.
ה. לעשר במדוייק את הכסף.
ו. להרבות בצדקה.
ז. לקנות הרבה דברים לאשה.
ח. לא להיות במינוס, מחשש ריבית.
ט. לא לדבר בשבת על כסף וכדו' דברי חול.
י. ללמוד בכולל, מפני שיש ברכה מיוחדת לאברכים.
אחרון אחרון חביב
 
 

יעקב שלם

משתמש ותיק

לילה כיום יאיר

משתמש ותיק
בנותן ענין להביא כאן מעשה מר' אלה' לופיאן, שפעם הגיע לבית גביר גדול עם מלווהו, וראו שם ספות ורהיטים יקרי ערך, אמר לו מלווהו 'איזה פאר והדר', ענה לו ר' אלה' אני רואה כאן בית חולים... תמה המלווה לפשר דבריו, והסביר לו ר' אלה': אם אתה מגיע לבית חולים, האם אתה מתראשם מהחולה שנמצא עם כ"כ הרבה מכשירים יקרים וחשובים? ודאי שלא... הרי אנו רוצים להיות ללא המכשירים האלה. כך הוא בעולם הזה, הגביר הזה הוא חולה גדול, הוא אינו יכול לחיות ללא כל הרהיטים היקרים הללו, אולם אנו איננו זקוקים לכל הדברים הללו, ולפיכך אנחנו צריכים לשמוח יותר ממנו.
לפי זה אמרתי לבאר את מאמר התנא באבות, "כך היא דרכה של תורה פת במלח תאכל וכו' אם אתה עושה כן אשריך וטוב לך, אשריך בעולם הזה" ולכאורה מדוע בעוה"ז אשריך? אלא הביאור הוא ע"פ המעשה הנ"ל, שמכיון שאינך צריך את כל העוה"ז ממילא אתה מאושר שאתה בריא.
 

אריק

משתמש ותיק
פותח הנושא
עתניאל בן קנז אמר:
ונחנו מה אמר:
אריק אמר:
ויבך יוסף - שאול בחיר השם
היכן ניתן לראות ספרים אלו?
 
ונחנו מה אמר:
עתניאל בן קנז אמר:
היכן ניתן לראות ספרים אלו?

אני קניתי את זה אצל אלמנתו של המחבר בקרית צאנז אחרי שנים שחיפשתי אותם , ואחר כך ראיתי שנדפסו מחדש

יש הכל באוצר החכמה.
אצלינו בישיבה יש את הספר.
 
 

מםאלף

משתמש ותיק
ואמר ר' אלעזר כל אדם שיש בו דעה לסוף מתעשר שנאמר ובדעת חדרים ימלאו כל הון יקר ונעים (סנהדרין צב.)
 

אברך ירא שמים

משתמש ותיק
צבי הירש אמר:
סגולה שהתפרסמה לאחרונה

בזכות הצדיק הפילאי רבי שמואל בר שמואל דמן עכו
רצוי לעשות את הסגולה על יד חומת עכו [שם - לפי המסורת - השפיע הצדיק הפילאי את ישועותיו] אולם ניתן לעשותה על יד כל חומה שהיא, ואף בבית ניתן לעשותה ע"י קיר החיצוני של הבנין

הסגולה נעשית כדלהלן:
שלב א:
......
שלב ב:
.....
שלב ג:
.....
בסיום:
.....
הסגולה התפרסמה ממש בימים האחרונים וכבר דווח על עשרות ישועות בעקבותיה
חלק מהם אף למעלה מדרך הטבע
אל תפספסו!!!
יש נטיה לאחרונה לחפש סגולות משונות ולא ידועות, שכחו תפילות, הופכים את הכל למערכת כספומט, אני רואה בזה טעם לפגם.
 
 

אריק

משתמש ותיק
פותח הנושא
אם אתם מרגישים שהמצב דחוק והפרנסה לא משהו, קבלו סגולה עוצמתית שיכולה לשנות את המצב: אכילת תפוח בליל שבת!
את הסגולה הזאת יש לערוך בערב שבת בזמן הקידוש. ההסבר לסגולה נעוץ באדם וחווה שכידוע חטאו בערב שבת ואכלו את פרי התפוח מעץ הדעת. העונש בעקבות החטא היה שלאדם יהיה קשה כל חייו בעניין הפרנסה - "בזיעת אפך תאכל לחם", ולאישה יהיה קושי וצער בגידול הבנים.
איך עושים את הסגולה?

הכינו לפני שבת שני תפוחים אדומים ויפים, רצוי שיהיו מונחים על כלי או מגש יפה לכבוד שבת. לאחר אמירת "שלום עליכם" ו"אשת חיל", בין תפילת "אשת חיל" ל"יום השישי", ישנו נוסח תפילה מהזוהר הקדוש, המתחיל במילים: "יומא דא מתעטרא".

בנוסח הזה מוזכרות המילים "דתפוחין קדישין" - אלו אותם תפוחים שאדם מתקן איתם את חטא האדם הראשון. ע"י כך זוכה האדם למעשה להוריד שפע גדול.



לאחר קריאת הנוסח ממשיכים כרגיל בקידוש ואוכלים את סעודת השבת כאשר התפוחים עדיין שלמים על השולחן. בסיום הארוחה, לוקח הבעל את התפוחים ומחזיק אותם בשתי הידיים, כאשר הידיים סוגרות עליהם ואומר בכוונה: "פותח את ידיך ומשביע לכל חי רצון" - המילה 'פותח' היא אותיות 'תפוח' וכן המילה 'רצון' זה אותיות 'צינור'.

כך אדם זוכה להוריד עליו את השפע של אותו שבוע בצינור ישיר. לאחר מכן יחתוך התפוח לפלחים ויברך עליו ברכת העץ. את הפלחים מחלקים לבני הבית.הסגולה נוסתה על ידי אנשים רבים שראו ישועות מופלאות ושפע גדול להמשך השבוע.


'יומא דא מתעטרא' מתוך הזוהר דף רז ב':


יומא דא מתעטרא בשבעין עטרין, ושמא עלאה קדישא אשתלים בכל סטרין, ואתנהירו כלהו דרגין, וכלא בחדוה דברכאן, ובקדושה על קדושה, ותוספת דקדושה.

קדושה דמעלי שבתא, דא איהי קדושה דשבת בראשית, דהא אתקדש מתלתין ותרין שבילין, ותלת דרגין דתפוחין קדישין, ובעינן לאדכרא על האי קדושה כללא דעובדא דבראשית, ונייחא ברזא דתלתין ותרין שבילין, ותלת דרגין דאתכלילן בהו.

רזא דסהדותא דעובדא דבראשית, דהיינו (בראשית ב א) ויכלו השמים והארץ וכל צבאם וגו', ויכל אלהי"ם, דאית בסהדותא דא תלתין וחמש תיבין, תלתין ותרין שבילין, ותלת דרגין דתפוחין קדישין, תלת דרגין דאינון שביעי שביעי שביעי, אית ביה רזא דעלמא עלאה, ורזא דעלמא תתאה, ורזא דכל מהימנותא, תלת זמנין אלהי"ם, חד עלמא תתאה, וחד פחד יצחק, וחד עלמא עלאה קדישא קדש קודשין.

ובעי בר נש למסהד סהדותא דא, בחדוה ברעותא דליבא, לאסהדא קמי מאריה דמהימנותא, וכל מאן דיסהיד דא, וישוי לביה ורעותיה לדא, מכפר על כל חובוי. ברוך אתה ה' אלהינ"ו מלך העולם אשר קדשנו במצותיו ורצה בנו וכו', האי קידושא איהו בחד מתקלא לקבל סהדותא דמהימנותא, ואינון תלתין וחמש תיבין אחרנין כמה דאית בויכלו, כלא סלקין לשבעין תיבין, לאתעטרא בהו שבת דמעלי שבתא, זכאה חולקיה דבר נש דיכוון רעותיה למלין אלין ליקרא דמאריה.

קידושא דיומא, הא אוקמוה, בורא פרי הגפן ולא יתיר, דהא ימא קאים לקדשא ליה, מה דלית הכי בליליא, דאנן צריכין לקדשא ליה בהני מלין, כמה דאוקימנא, ולא אתקדש האי ליליא, אלא בעמא קדישא לתתא, כד שריא עלייהו ההוא רוחא עלאה, ואנן בעינן לקדשא ליה ברעותא דלבא, לכוונא דעתא להאי, ויומא איהו קא מקדשא ליה, וישראל מקדשי בצלותין ובעותין, ומתקדשין בקדושתיה בהאי יומא, זכאין ישראל עמא קדישא, דאחסינו יומא דא אחסנת ירותא לעלמין.

לבתר דנפיק שבתא, בעי בר נש לאפרשא בין קדש לחול, אמאי, דהא אתיהיב רשו לממנן דלתתא לשלטאה על עלמא, ובכל עובדין דעלמא, לאחזאה יחודא באתר קדישא בקדושה עלאה, ולאפרשא לתתאי מיחודא עלאה
 
חלק עליון תַחתִית