אסור לנסוע בקורקינט ואופניים חשמליות בתוך העיר!

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
הפוסק קבע בנחרצות: אסור לנסוע בקורקינט ואופניים חשמליות בתוך העיר • האזינו


רב מרכז העיר בני ברק הגאון רבי יהודה אריה דינר קבע בשיעורו השבועי כי זו הפקרות לנסוע בתוככי העיר על גבי קורקינטים ואופניים חשמליות. דבריו הגיעו לאחר פטירתו הטרגית של הגרא''א אדרת כתוצאה מפציעה קשה בעקבות תאונת קורקינט
הפוסק הגאון רבי יהודה אריה דינר שליט"א התייחס הבוקר (חמישי) בשיעורו השבועי לפטירתו הטרגית של הרב הגאון רבי אברהם אריה אדרת זצ"ל מרבני ומרביצי התורה בישיבת "נתיבות עולם" שנפטר השבוע לאחר תאונת קורקינט קשה וקבע כי זו הפקרות לנסוע בקורקינט ואופניים חשמליות בתוככי העיר בני ברק.

בדבריו אמר הפוסק הגאון רבי יהודה אריה דינר מגדולי הפוסקים בציבור החרדי "רבותי. אנחנו רוצים לעשות מחאה ברבים על מה שקרה, כזו טרגדיה בבני ברק שקורקינט חשמלי, דבר כזה קטן הפיל אברך יקר מקרב לבבות להקב"ה הרב אדרת זצ"ל, הפיל אותו וגרם לו להיכנס לגן עדן".

הגרי"א דינר פסק בשיעורו שנמסר למאות משתתפים דרך הטלפון כי: "זה הפקרות ממש. רואים את הסיכון של הדברים האלו קורקינט חשמלי ואופניים חשמליות". בסיום דבריו קבע הפוסק כי "מי שבידו לבטל דבר זה, שיעשו איזה תקנה שאסור לנסוע בתוך העיר לא בקורקינט חשמלי ולא באופנים חשמליות וכל הדברים האלו שזה כל כך מסוכן, אשרי לו".

כזכור, ביום שלישי האחרון בשעות הלילה הסתלק לבית עולמו הרב הגאון רבי אברהם אריה אדרת זצ"ל אשר היה מרבני ומרביצי התורה בישיבת "נתיבות עולם" בבני ברק זאת לאחר שהוא נפצע באורח קשה במהלך השבוע האחרון מקורקינט חולף והוא בשנת השבעים לחייו.
 
 

יראתי בפצותי

משתמש ותיק
דעה של פוסק חשוב, שלא נראה לי שמחיייבת את כולם, אפשר להסכים אתו ובהחלט אפשר גם שלא. וזה לא יהיה דבר ראשון שאמר פוסק חשוב זה, וביטא את דעתו האישית, בדברים שבהחלט יש מקום גם לדעה אחרת.
 

אכתי עבדי אחשוורוש אנן

משתמש רגיל
פותח הנושא
יראתי בפצותי אמר:
דעה של פוסק חשוב, שלא נראה לי שמחיייבת את כולם, אפשר להסכים אתו ובהחלט אפשר גם שלא. וזה לא יהיה דבר ראשון שאמר פוסק חשוב זה, וביטא את דעתו האישית, בדברים שבהחלט יש מקום גם לדעה אחרת.

יתכן מאד.
רק הבאתי את דבריו כדי לפרסם את הדברים ולהעלות את המודעות לסכנה שבדבר!!!
 

HaimL

משתמש ותיק
אכתי עבדי פרעה אנן אמר:
 הפיל אברך יקר מקרב לבבות להקב"ה הרב אדרת זצ"ל, הפיל אותו וגרם לו להיכנס לגן עדן".
אני מקווה שזה לא ציטוט מדויק, אחרת, כיצד נאמר דבר כזה.
 
 

עץ הדעת

משתמש ותיק
ניבא ולא ידע מה ניבא

https://www.jdn.co.il/j_world/j_news/1600117/


מאות חסידים ורבים מתושבי העיר בני ברק ובראשם רבנים ומורי הוראה נהרו בצהרי השבת האחרונה להשתתף בדרשת שבת שובה המסורתית שנשא כ"ק האדמו"ר משבט הלוי שליט"א הממשיך במסורת זקינו מרן בעל שבט הלוי זי"ע ואביו מרן בעל מחשבת הלוי זי"ע לדרוש לעם ה' דבר ה' זו הלכה וכן דברי חיזוק והתעוררות במשנת היום.

האדמו"ר פתח בראשית הדרשה בדברי דרוש ופלפול בסוגיית סוכה שאולה והמסתעף ובנידוני הראשונים האחרונים בסוגיא.

בשיאו של הדרשה פתח בדברי חיזוק והתעוררות במשנת היום, עורר את עם בני ישראל ביראה ובאהבה להתכונן כראוי וכיאות לקראת יום הקדוש הבעל"ט , גם עורר בדברים הטעונים תיקון בענייני תפילה ולימוד התורה והמסתעף.

ולאחר מכן המשיך ואמר, ששומא עלינו לזכור שכשם שאנו מתקנים את דרכינו בעניינים שבין אדם לחבירו למקום כך גם עלינו לדעת שעבירות שבין אדם לחבירו אין יום הכיפורים מכפר עד שירצה את חבירו .כאן המשיך האדמו"ר ואמר – שכאמור גם מכהן בפועל כגאב"ד וכרב שכונת זכרון מאיר בבני ברק, שברצונו להתייחס לכמה נושאים הנוגעים לענייני השכונה:

"הנה כידוע רחובתיה של העיר בני ברק ושכונת זכרון-מאיר בפרט צרות הם ולא משופעות בהרבה מקומות חניה, ומכיון שכך מתירים לעצמם רבים מבעלי הרכבים להחנות את רכבם על המדרכות מקום הילוכם של הולכי הרגל", כאן תמה האדמו"ר ושאל, הרי מיצר שהחזיקו בו רבים אסור לקלקלו, ומהו ההתר לגרום לאנשים ואך לילדים רכים שירדו לכביש עקב אי יכולתם להלך במדרכה כראוי, והרי דבר זה גובל בפיקוח נפש ממשי.

עוד התריע וביקש מהציבור, שהנה מתקרבים כעת ימי החורף, וחובה על בעלי הרכבים לזכור בימות הגשמים את הולכי הדרכים ולא להיכנס בשעטה לתוככי שלוליות המים שעל ידי זה ניתזים פרצי מים לעבר הולכי הרגל, והדבר הזה חוץ מהאי הנעימות הרבתי שיש בדבר לפעמים זה גם גובל בנזק ממוני.

האדמו"ר אף ביקש מרוכבי האופניים החשמליות להקפיד לא לרכוב על המדרכות, שגם זה מבהיל את בני האדם ולפעמים אף מזיק בנקי גוף עד כדי סכנת נפשות ה"י. ולסיום הרעיף הרבי מברכות קודשו לכלל החסידים והמשתתפים ולכל עמך בית ישראל שיזכו לשנה טובה ומתוקה/
 

אכתי עבדי אחשוורוש אנן

משתמש רגיל
פותח הנושא
חימקו אמר:
למה לא רוצה לאסור נסיעה ברכב בב"ב?

באופניים וקורקינט רוכבים גם ילדים קטנים, וגם בחורים צעירים, שאין להם שום אחריות, ושום הדרכה איך לנסוע בזהירות!!!!
וגם קורקינט עצמו ואופניים פחות יציבים, וגם נוסעים איתם במדרכות, שזה מקום המיועד בכלל להולכי רגל. ממילא זה סכנת נפשות של ממש.
אותו סיפור היה בקרית ספר, לפני ראש השנה, שאברך צעיר נפצע אנושות מפגיעת אופניים חשמליות, ושכב בבית חולים עם בצקת בראש, ורק בניסי ניסים יצא מזה בסוף.
 

חימקו

משתמש ותיק
אכתי עבדי פרעה אנן אמר:
חימקו אמר:
למה לא רוצה לאסור נסיעה ברכב בב"ב?

באופניים וקורקינט רוכבים גם ילדים קטנים, וגם בחורים צעירים, שאין להם שום אחריות, ושום הדרכה איך לנסוע בזהירות!!!!
וגם קורקינט עצמו ואופניים פחות יציבים, וגם נוסעים איתם במדרכות, שזה מקום המיועד בכלל להולכי רגל. ממילא זה סכנת נפשות של ממש.
אותו סיפור היה בקרית ספר, לפני ראש השנה, שאברך צעיר נפצע אנושות מפגיעת אופניים חשמליות, ושכב בבית חולים עם בצקת בראש, ורק בניסי ניסים יצא מזה בסוף.
צריך לחנך את ההורים שלהם.
 
 

ובכן

משתמש ותיק
דלפון אמר:
האדמו"ר אף ביקש מרוכבי האופניים החשמליות להקפיד לא לרכוב על המדרכות,
כתב הרלב"ד:
לפי תקנות התעבורה הרכיבה על אופניים היא רק בשבילי אופניים. בהיעדר שבילי אופניים, יש לרכוב על הכביש. בכל מקרה חל איסור לרכוב על המדרכה (גם אם מדובר בכביש שהתנועה בו לא מעטה).
 

מאיר גוטמן

משתמש ותיק
תודה לפותח האשכול וחבל שיש לא חכמים במיוחד שמגיבים לא לענין על אדם שמדבר מאוד לענין,
רבנים גדולים וטובים זעקו על זה על הסכנה העצומה שבזה הרבה יותר מרכבים, מה גם שיש הרבה שנוהגים על קורקינט סתם לבילוי בשונה מרכב וזה כבר דבר בפנ"ע לסכן חיי אדם לבילוי, ועוד שבעל רכב יותר מודע לסכנה בכלי שבידו ונוסע עפ"י רוב בזהירות משא"כ אופנים וכיו"ב
ולואי ויהי' מי שיזעק על זה ויועיל שלפחות הורים שבידם למנוע את ילדיהם מלרכוש או לשכור כלים כאלו ימעטו קצת את הסכנה וכן כל שאר דרכים אפשרויות
כמו"כ הנסיעות בערב שבתסמוך לצפצוף במהירות להספיק והילדים כבר יורדים לכביש כי אמא כבר הדליקה נרות ומבינים שנכנסה שבת וזו סכנה גדולה
 

משולש

משתמש ותיק
אני לא מבין מדוע לאסור לגמרי להשתמש באופניים חשמליות בתוך העיר.
אם נוסעים לפי החוק זה יותר בטוח מרכב (כך נראה לי) ואם נוסעים לא לפי החוק אז הבעיה מתחילה מזה שהמשטרה לא אוכפת. ואם באמת המשטרה לא אוכפת אז מובן שיש לאסור להשתמש בכלי רכב שמותר לנהוג בו באיזה פראות שרוצים.
 

משולש

משתמש ותיק
עוד יש להקשות:
מדוע כאשר נהרגים 400 איש בשנה (בממוצע כל יום הרוג) מתרגלים ומכילים.
ולא שומעים אף אחד שקורא לאסור את השימוש ברכב שהורג כל כך הרבה אנשים. (חוץ מהתינוקות הנשכחים)

אבל כשנהרג אחד מקורקינט חשמלי כבר אוסרים ליסוע בכלל בקורקינט ואופניים.

אולי זה בגלל שהם חושבים שאופניים זה דבר מיותר.
אבל אצל הרבה אנשים אופניים זה הרכב שלהם מהרבה סיבות (או שאין להם כסף לרכב, או שאין להם כוח לבלגנים של החניה ושל התנועה העמוסה ובאופניים אפשר לחסוך את זה בקלות, או בשביל הבריאות, וכו'). וצריך לאפשר להם את זה כמו שמאפשרים לציבור הרחב ליסוע ברכב.
 

תלמיד נאמן

משתמש ותיק
משולש אמר:
עוד יש להקשות:
מדוע כאשר נהרגים 400 איש בשנה (בממוצע כל יום הרוג) מתרגלים ומכילים.
ולא שומעים אף אחד שקורא לאסור את השימוש ברכב שהורג כל כך הרבה אנשים. (חוץ מהתינוקות הנשכחים)

אבל כשנהרג אחד מקורקינט חשמלי כבר אוסרים ליסוע בכלל בקורקינט ואופניים.

אולי זה בגלל שהם חושבים שאופניים זה דבר מיותר.
אבל אצל הרבה אנשים אופניים זה הרכב שלהם מהרבה סיבות (או שאין להם כסף לרכב, או שאין להם כוח לבלגנים של החניה ושל התנועה העמוסה ובאופניים אפשר לחסוך את זה בקלות, או בשביל הבריאות, וכו'). וצריך לאפשר להם את זה כמו שמאפשרים לציבור הרחב ליסוע ברכב.

ההבדל, מצד גדרי חובת השתדלות.
 

שמעיה

משתמש ותיק
אכתי עבדי פרעה אנן אמר:
הפוסק קבע בנחרצות: אסור לנסוע בקורקינט ואופניים חשמליות בתוך העיר • האזינו


רב מרכז העיר בני ברק הגאון רבי יהודה אריה דינר קבע בשיעורו השבועי כי זו הפקרות לנסוע בתוככי העיר על גבי קורקינטים ואופניים חשמליות. דבריו הגיעו לאחר פטירתו הטרגית של הגרא''א אדרת כתוצאה מפציעה קשה בעקבות תאונת קורקינט
הפוסק הגאון רבי יהודה אריה דינר שליט"א התייחס הבוקר (חמישי) בשיעורו השבועי לפטירתו הטרגית של הרב הגאון רבי אברהם אריה אדרת זצ"ל מרבני ומרביצי התורה בישיבת "נתיבות עולם" שנפטר השבוע לאחר תאונת קורקינט קשה וקבע כי זו הפקרות לנסוע בקורקינט ואופניים חשמליות בתוככי העיר בני ברק.

בדבריו אמר הפוסק הגאון רבי יהודה אריה דינר מגדולי הפוסקים בציבור החרדי "רבותי. אנחנו רוצים לעשות מחאה ברבים על מה שקרה, כזו טרגדיה בבני ברק שקורקינט חשמלי, דבר כזה קטן הפיל אברך יקר מקרב לבבות להקב"ה הרב אדרת זצ"ל, הפיל אותו וגרם לו להיכנס לגן עדן".

הגרי"א דינר פסק בשיעורו שנמסר למאות משתתפים דרך הטלפון כי: "זה הפקרות ממש. רואים את הסיכון של הדברים האלו קורקינט חשמלי ואופניים חשמליות". בסיום דבריו קבע הפוסק כי "מי שבידו לבטל דבר זה, שיעשו איזה תקנה שאסור לנסוע בתוך העיר לא בקורקינט חשמלי ולא באופנים חשמליות וכל הדברים האלו שזה כל כך מסוכן, אשרי לו".

כזכור, ביום שלישי האחרון בשעות הלילה הסתלק לבית עולמו הרב הגאון רבי אברהם אריה אדרת זצ"ל אשר היה מרבני ומרביצי התורה בישיבת "נתיבות עולם" בבני ברק זאת לאחר שהוא נפצע באורח קשה במהלך השבוע האחרון מקורקינט חולף והוא בשנת השבעים לחייו.
הקשר בין הכותרת לתוכן הידיעה - אינו מחוור.
 
 

אכתי עבדי אחשוורוש אנן

משתמש רגיל
פותח הנושא
שמעיה אמר:
אכתי עבדי פרעה אנן אמר:
הפוסק קבע בנחרצות: אסור לנסוע בקורקינט ואופניים חשמליות בתוך העיר • האזינו


רב מרכז העיר בני ברק הגאון רבי יהודה אריה דינר קבע בשיעורו השבועי כי זו הפקרות לנסוע בתוככי העיר על גבי קורקינטים ואופניים חשמליות. דבריו הגיעו לאחר פטירתו הטרגית של הגרא''א אדרת כתוצאה מפציעה קשה בעקבות תאונת קורקינט
הפוסק הגאון רבי יהודה אריה דינר שליט"א התייחס הבוקר (חמישי) בשיעורו השבועי לפטירתו הטרגית של הרב הגאון רבי אברהם אריה אדרת זצ"ל מרבני ומרביצי התורה בישיבת "נתיבות עולם" שנפטר השבוע לאחר תאונת קורקינט קשה וקבע כי זו הפקרות לנסוע בקורקינט ואופניים חשמליות בתוככי העיר בני ברק.

בדבריו אמר הפוסק הגאון רבי יהודה אריה דינר מגדולי הפוסקים בציבור החרדי "רבותי. אנחנו רוצים לעשות מחאה ברבים על מה שקרה, כזו טרגדיה בבני ברק שקורקינט חשמלי, דבר כזה קטן הפיל אברך יקר מקרב לבבות להקב"ה הרב אדרת זצ"ל, הפיל אותו וגרם לו להיכנס לגן עדן".

הגרי"א דינר פסק בשיעורו שנמסר למאות משתתפים דרך הטלפון כי: "זה הפקרות ממש. רואים את הסיכון של הדברים האלו קורקינט חשמלי ואופניים חשמליות". בסיום דבריו קבע הפוסק כי "מי שבידו לבטל דבר זה, שיעשו איזה תקנה שאסור לנסוע בתוך העיר לא בקורקינט חשמלי ולא באופנים חשמליות וכל הדברים האלו שזה כל כך מסוכן, אשרי לו".

כזכור, ביום שלישי האחרון בשעות הלילה הסתלק לבית עולמו הרב הגאון רבי אברהם אריה אדרת זצ"ל אשר היה מרבני ומרביצי התורה בישיבת "נתיבות עולם" בבני ברק זאת לאחר שהוא נפצע באורח קשה במהלך השבוע האחרון מקורקינט חולף והוא בשנת השבעים לחייו.
הקשר בין הכותרת לתוכן הידיעה - אינו מחוור.
אני מתנצל. אני לא כתבתי את הדברים, אלא קיבלתים במייל, והעליתים לתועלת הרבים, ולהעלאת המודעות. הא ותו לא.
 
 

אכתי עבדי אחשוורוש אנן

משתמש רגיל
פותח הנושא
ביתד השבוע (פרשת נח) היה כתבה שלמה בנושא המסוכן הזה של אופניים חשמליות, אחרי פטירת הרב אדרת זצ"ל.
והובא דברים מהגר"י זילברשטיין שליט"א.
מי יוכל להעלות לנו?
 

מאיר גוטמן

משתמש ותיק
משולש אמר:
עוד יש להקשות:
אין כאן קושיא כלל
רק לחשוב קצת
אם תדון עפ"י סטיסטיקה אני חושב שתמצא שביחס לרכבים התאונות מעטות, משא"כ מיעוט אופנים חשמליות יחסית והרבה מקרים של פציעות חמורות ור"ל מוות, וכמו שאופנעים מסוכנים יותר מרכבים.
אבל יש עוד נקודות שרוכבי אופנים וקורקינט לא בהכרח עברו הכשרה לנסיעה וכללי תנועה כמו שיש מדינות מתוקנות בחו"ל שצריך ללמוד ולהוציא רשיון לילד לאופנים ובודאי שאנחנו היינו צריכים לתקן כעי"ז וכידוע מהסטייפלער.
ועוד שאופנים וכיו"ב מקילים לעצמם לנסוע בצורה לא חוקית ולא זהירה בעליל כי לא חושבים שיש בידם כלי משחית משא"כ בעל רכב מודע יותר לעוצמה שיש בידיו ונזהר הרבה יותר
וגם מה שהזכרת שאולי יטענו שאופנים לא נחוץ, מסכים איתך שהוא נחוץ לא פחות מרכב במקרים רבים, אבל לפחות הנסיעות של בילוי וראוה וכו' צריכים למנוע ולצמצמם באיזה דרך של אכיפה אולי לנוסע בצורה שאינה תיקנית וכיו"ב
 

משולש

משתמש ותיק
אשמח למידע סטטיסטי.
זה גם משתנה ממקום למקום.
לדעתי בבני ברק אפשר לוותר על החשמלי וליסוע באופניים רגילות היות והמקום מישורי וגם צפוף מאוד לא צריך משהו שנוסע מהר.
אבל בירושלים חייב חשמלי מי שנוסע באיזורים ההרריים (הר חוצבים ורמות, הר נוף, בית וגן וכדומה) כמעט אי אפשר ליסוע עם רגיל וחייב חשמלי.
חוץ מזה שהמקום מרווח ואפשר ליסוע מהר.
 

מאיר גוטמן

משתמש ותיק
משולש אמר:
משולש אמר:
אשמח למידע סטטיסטי.
לא כזה מסובך לחשוב ולמצוא את המידע
רוכבי החשמליות הם מועטים מאוד מאוד ביחס למכוניות הנעות בעיר וכמה וכמה תאונות ואסונות שומעים בקורקינטים וחשמליות פעמים שנגמר באסון ופעמים שכמעט אסון
 

ברוךווייס

משתמש ותיק
שלשום בערב עת צועדו הביתה מישיבת מיר נדרס אברך ת"ח חשוב בככר השבת ע"י אופניים חשמליות

שוכב בהדסה כרגע ב"ה בהכרה אבל עם שני שברים בקרקפת.

דיברתי איתו כמה דקות והוא הגיב ענייני אבל לאט והדיבור שלו לא ברור

ה' יעזרנו
 

מאיר גוטמן

משתמש ותיק
  הצג קובץ מצורף חמירא סכנתא מאיסורא.pdf
למה אין עוד רבנים שחותמים על זה או על נוסח דומה
זה ודאי יועיל הרבה למעט את התופעה אצל ילדם ונערים השומעים לדעת תורה ולדברי הוריהם
אנחנו שומעים על עוד ועוד מחדלים עם נסיעות כאלו גם השבוע אחרי האסון
 

קבצים מצורפים

  • חמירא סכנתא מאיסורא.pdf
    266 KB · צפיות: 10

גבריאל פולארד

משתמש ותיק
משולש אמר:
אשמח למידע סטטיסטי.
זה גם משתנה ממקום למקום.
לדעתי בבני ברק אפשר לוותר על החשמלי וליסוע באופניים רגילות היות והמקום מישורי וגם צפוף מאוד לא צריך משהו שנוסע מהר.
אבל בירושלים חייב חשמלי מי שנוסע באיזורים ההרריים (הר חוצבים ורמות, הר נוף, בית וגן וכדומה) כמעט אי אפשר ליסוע עם רגיל וחייב חשמלי.
חוץ מזה שהמקום מרווח ואפשר ליסוע מהר.

אין לי מידע מדויק, אבל לפני כשנתיים הייתי עד לשיחה סתמית בין מתנדב של אחד מארגוני ההצלה לחברו, הוא אמר שהם מאוד לחוצים מבין הזמנים המתקרב, כי מאז שהתחיל הסיפור של האופניים החשמליים נהיה להם הרבה יותר ''עבודה'' בבין הזמנים.
זה נתון שניתן לבדיקה עם כל מתנדב הצלה. בל''נ אבדוק זאת.
 

משולש

משתמש ותיק
תודה לרב @לבי במערב על המידע הסטטיסטי החשוב.
אין לי כוח וזמן לעבור על הכל, אבל מרפרוף אני רואה שחלקם של הקורקינטים החשמליים בתאונות הוא קטן מאוד.
האם זה בגלל שהם היו בזמנו מעטים והיום התרבו, או שבאמת זה הכלי הכי פחות מסוכן במבחן הסטטיסטיקה.
 

לבי במערב

משתמש ותיק
הדו"חות הן מהשנים האחרונות, אך כנראה שאכן עדיין מספרם קטן יחסית.

ציטוט מדו"ח מרכז המידע והמחקר: ‏‏לכידה.JPG
 

יאיר1

משתמש ותיק
משולש אמר:
עוד יש להקשות:
מדוע כאשר נהרגים 400 איש בשנה (בממוצע כל יום הרוג) מתרגלים ומכילים.
ולא שומעים אף אחד שקורא לאסור את השימוש ברכב שהורג כל כך הרבה אנשים. (חוץ מהתינוקות הנשכחים)

אבל כשנהרג אחד מקורקינט חשמלי כבר אוסרים ליסוע בכלל בקורקינט ואופניים.

אולי זה בגלל שהם חושבים שאופניים זה דבר מיותר.
אבל אצל הרבה אנשים אופניים זה הרכב שלהם מהרבה סיבות (או שאין להם כסף לרכב, או שאין להם כוח לבלגנים של החניה ושל התנועה העמוסה ובאופניים אפשר לחסוך את זה בקלות, או בשביל הבריאות, וכו'). וצריך לאפשר להם את זה כמו שמאפשרים לציבור הרחב ליסוע ברכב.
אפילו לא אחד ממקבלי ההחלטות נוסע בקורקינט או אופנים חשמליות.
הבכירים שבהם לא נתקלים בבעיית חנייה - יש להם נהג.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית