מזל טוב בעסקים על ידי שמירת הברית

ישראל גליס

משתמש ותיק
שיר מעון ויקרא פרק יד
וגם איתא ברוקח39 מי שנשמר מחטאת נעורים וממוציא ז"ל יש לו מזל טוב והכל מצליח בידו, אפי' לוקח דבר פשוט בידו לישא וליתן מצליח בו כמו באבנים טובות ומרגליות, והוא גבר מוצלח בימיו, וההיפך מי שנכשל בזה, אפי' משא ומתן הטוב שבטובים אם לוקח זהב בידו נשחת ואין מרויח בו. וגם איתא40 שמדה זו של יסוד נקראת שלום, המשמרו וזוכה למלוכה למלוך על אחרים, וראי' מיוסף הצדיק41, והנכשל בזה הוא בעל מחלוקת וריב ומצה.
וגם אי' מי שמשמר פיו ולשונו מכל דיבור ודיבור, כח דיבורו יפה למעלה, שנתקיים מה שאומר ומבטיח וגוזר בצדקתו42.
 


39 כ"ה בספר הברית (ע"ז ע"א) בשם ס' "השם" לבעל הרוקח וז"ל: "יש קבלה בידינו והוא ג"כ בדוק ומנוסה בנסיון שכל הרגיל בעון הוז"ל אפי' אם נולד במזל טוב מתהפך להיות לו למזל רע ויהי' גבר לא יצלח בימיו וכל אשר הוא עושה במלאכה או בסחורה הוא מפסיד, אפי' אם זהב בידו מתהפך ברע מזלו לנחושת... ולכן מוציא ז"ל ר"ת מזל". עיין שם.
40 בזוהר ויקרא קט"ו ע"ב ותק"ז תקון ס"ט.
41 וכ"ה בזוהר בראשית (ר' קצ"ז ע"א): "יוסף דנטר לי' לברית זכה לאתעטרא באתריה וזכה למלכותא דלעילא ומלכותא דלתתא".
42 בח"ס עה"ת במדבר (קמ"ו א') פי' הפסוק (בר"פ מטות) לא יחל דברו וגו': "לא יחל דברו של עצמו ועי"ז ככל היוצא מפיו יעשה ה' ע"ד ותגזר אומר ויקם לך", ע"ש, וכ"פ בקדושת לוי.* חוברת המעין סיון תרצ"ד.* שו"ת התעוררות תשובה סוף ח"ד.* שם.* כ"ה בסמ"ג לאוין מ' והובא במהרש"א סנהדרין ס"ד ע"ב. ואולי אמר מרן המחבר בשמו והתלמיד הכותב מפיו לא דק.* קטע זה משולב לפה בטעות, והוא מתורת מרן הח"ס ז"ל.* כן הוא בגמ' ערכין ל"ב ע"א, וע"ש תוד"ה אשר.** שו"ת התעוררות תשובה סוף ח"ד.
 
חלק עליון תַחתִית