התגשמות חזון הנביאים

רוצה להתעלות

משתמש ותיק
האם נבואות הנביאים על בנינה של ירושלים - מתגשמות?

ואסביר - -
יצא לי ללכת לא מזמן עם דתי לאומי [שחזק בדתיותו ואף ת"ח לא קטן הוא] ועברנו ליד גינת ילדים בשכונה חרדית בירושלים, וב"ה ילדים עם פאות ארוכות וילדות צנועות חרדים משחקים וצוהלים, ואז הוא אומר לי "אה ממש התגשמות חזון הנביאים שניבאו "עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים וכו' ורחובות העיר מלאו ילדים וילדות משחקים ברחובותיה"
מה אומרים? צודק?

אין כוונתי על בנין בהמ"ק שבעוה"ר לא זכינו עדיין לראותו, אלא על בנין ירושלים שברמה מסויימת רואים בבנינה וכש"כ.
 

המצפה לישועת ה'

משתמש ותיק
חס ושלום.
"עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים" אי"ז כפשוטו.
אלא "זקן" היינו כמו שדרשו חז"ל "זה קנה חכמה", ואין הכוונה על זקנים עמי-הארצות כשלנו, שאינם מתקרבים לקרסוליהם של הזקנים בזמן זכריה.
וגם "יושבים" הוא מענין "ישיבה" של תלמוד תורה, וכמו שדרשו ז"ל "זקן ויושב בישיבה".
ו"ברחובות" הוא מענין הבאר השלישית שחפר יצחק אבינו, "וַיִּקְרָא שְׁמָהּ רְחֹבוֹת", שכידוע מכוונת כנגד ביהמ"ק השלישי. ואכמ"ל.

וכן "ילדים וילדות משחקים" בודאי אינו כפשוטו.
אלא "ילדים" היינו אנשים החשובים כילדים, שלא טעמו טעם חטא, וכעין שדרשו ז"ל על שרה "בת ק' כבת כ' לחטא".
וכן "משחקים" הוא מענין "אז ימלא שחוק פינו", דהיינו השחוק המקודש של לעת"ל. ואכמ"ל.
 

חוזר ומגיד

משתמש ותיק
המצפה לישועת ה' אמר:
חס ושלום.
"זקן" היינו כמו שדרשו חז"ל "זה קנה חכמה", ואין הכוונה על זקנים עמי-הארצות כשלנו.
וגם "משחקים" בודאי אינו כפשוטו, אלא הוא מענין "אז ימלא שחוק פינו", השחוק המקודש של לעת"ל. ואכמ"ל.
הפכת את זקני ירושלים לעמי ארצות..
 
 

שש אנוכי

משתמש ותיק
ווי העמודים עמוד השלום פרק כה [מבן השלה"ק]

יג. הקדמה שניה. ידוע שאהבת ישראל ארץ הקדושה היא בשביל שארץ קדושה היא, ובה ירושלים המקודש ביותר, ובירושלים היה בית המקדש וקדשי קדשים שהוא מקום השראת שכינה, ובו מזבח וכהן גדול שמקריב קרבנות לכפר על עוונות בית ישראל, ולא לן אדם בירושלים שהיה בו חטא, ומי שהיה דר בירושלים וחטא ונתחרט ועשה תשובה והביא קרבן ונתכפר, נתקדש אחר מותו, שנעשה גופו קרבן, וכהן גדול של מעלה מקריב נשמתו על מזבח של מעלה, ואם כן היה האהבה תלויה בדבר גדול עד מאוד. מה שאין כן אנחנו היום, אין לנו לא אישים ולא אשם לא מזבח ולא כפרה ולא קרבן ולא כהן המכפר, וכשנפטר האדם והולך לעולמו, הוא מת בטומאה, וכולנו טמאי מתים בעוונותינו הרבים, על זה דוה לבנו וחשכו עינינו, עד ישקיף וירא ה' משמים וירחם עלינו לכונן בית תפארתינו.

עיי"ש עוד בהמשך:

ובנבואת זכריה לא משמע, רק 'עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים' ויאריכו ימיהם וישבו בשלוה, ולא נזכר שם ייעוד בית המקדש ובנין ירושלים. וכבר הקדמתי, שאין זה הצלחה כי אם לבנות ירושלים להביא קרבנות לכפר על כל עונותינו...

זכורני שראיתי עוד כעיי"ז ואיני זוכר עתה
[דהיינו דלא חשיב בנין ירושלים שדיברו הנביאים].
 

רוצה להתעלות

משתמש ותיק
פותח הנושא
המצפה לישועת ה' אמר:
חס ושלום.
"זקן" היינו כמו שדרשו חז"ל "זה קנה חכמה", ואין הכוונה על זקנים עמי-הארצות כשלנו.
וגם "משחקים" בודאי אינו כפשוטו, אלא הוא מענין "אז ימלא שחוק פינו", השחוק המקודש של לעת"ל. ואכמ"ל.

כך רש"י והמצודות מפרשים שם?

אף שאולי הינך צודק, אין זה הפשט אולי מ רד"ס האחרים...
 

חימקו

משתמש ותיק
רוצה להתעלות אמר:
האם נבואות הנביאים על בנינה של ירושלים - מתגשמות?

ואסביר - -
יצא לי ללכת לא מזמן עם דתי לאומי [שחזק בדתיותו ואף ת"ח לא קטן הוא] ועברנו ליד גינת ילדים בשכונה חרדית בירושלים, וב"ה ילדים עם פאות ארוכות וילדות צנועות חרדים משחקים וצוהלים, ואז הוא אומר לי "אה ממש התגשמות חזון הנביאים שניבאו "עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים וכו' ורחובות העיר מלאו ילדים וילדות משחקים ברחובותיה"
מה אומרים? צודק?

אין כוונתי על בנין בהמ"ק שבעוה"ר לא זכינו עדיין לראותו, אלא על בנין ירושלים שברמה מסויימת רואים בבנינה וכש"כ.



מבחינה חומרית, עם ישראל לא היה במצב יותר טוב מאז חורבן בית המקדש.
אבל מבחינה רוחנית, עם ישראל ברובו הגדול עדיין לא שומר תורה ומצוות, תחשוב על זה, ששבעים אחוז יהודים בארץ ישראל, קמים בבוקר ולא מניחים תפילין, ואומרים ק"ש, זה גלות קשה מאוד.
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
רוצה להתעלות אמר:
האם נבואות הנביאים על בנינה של ירושלים - מתגשמות?

ואסביר - -
יצא לי ללכת לא מזמן עם דתי לאומי [שחזק בדתיותו ואף ת"ח לא קטן הוא] ועברנו ליד גינת ילדים בשכונה חרדית בירושלים, וב"ה ילדים עם פאות ארוכות וילדות צנועות חרדים משחקים וצוהלים, ואז הוא אומר לי "אה ממש התגשמות חזון הנביאים שניבאו "עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים וכו' ורחובות העיר מלאו ילדים וילדות משחקים ברחובותיה"
מה אומרים? צודק?

אין כוונתי על בנין בהמ"ק שבעוה"ר לא זכינו עדיין לראותו, אלא על בנין ירושלים שברמה מסויימת רואים בבנינה וכש"כ.


לפי הפשט הוא צודק.
אלא שסוף הנבואה עדיין לא התקיימה.
ויעיין אשכול על הכדורגל בהר הבית, איני זוכר את שם האשכול.
 
 

רוצה להתעלות

משתמש ותיק
פותח הנושא
חימקו אמר:
רוצה להתעלות אמר:
האם נבואות הנביאים על בנינה של ירושלים - מתגשמות?

ואסביר - -
יצא לי ללכת לא מזמן עם דתי לאומי [שחזק בדתיותו ואף ת"ח לא קטן הוא] ועברנו ליד גינת ילדים בשכונה חרדית בירושלים, וב"ה ילדים עם פאות ארוכות וילדות צנועות חרדים משחקים וצוהלים, ואז הוא אומר לי "אה ממש התגשמות חזון הנביאים שניבאו "עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים וכו' ורחובות העיר מלאו ילדים וילדות משחקים ברחובותיה"
מה אומרים? צודק?

אין כוונתי על בנין בהמ"ק שבעוה"ר לא זכינו עדיין לראותו, אלא על בנין ירושלים שברמה מסויימת רואים בבנינה וכש"כ.



מבחינה חומרית, עם ישראל לא היה במצב יותר טוב מאז חורבן בית המקדש.
אבל מבחינה רוחנית, עם ישראל ברובו הגדול עדיין לא שומר תורה ומצוות, תחשוב על זה, ששבעים אחוז יהודים בארץ ישראל, קמים בבוקר ולא מניחים תפילין, ואומרים ק"ש, זה גלות קשה מאוד.
אמת, אך זה לא סותר את הנבואה הזאת.
 

חימקו

משתמש ותיק
רוצה להתעלות אמר:
חימקו אמר:
רוצה להתעלות אמר:
האם נבואות הנביאים על בנינה של ירושלים - מתגשמות?

ואסביר - -
יצא לי ללכת לא מזמן עם דתי לאומי [שחזק בדתיותו ואף ת"ח לא קטן הוא] ועברנו ליד גינת ילדים בשכונה חרדית בירושלים, וב"ה ילדים עם פאות ארוכות וילדות צנועות חרדים משחקים וצוהלים, ואז הוא אומר לי "אה ממש התגשמות חזון הנביאים שניבאו "עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים וכו' ורחובות העיר מלאו ילדים וילדות משחקים ברחובותיה"
מה אומרים? צודק?

אין כוונתי על בנין בהמ"ק שבעוה"ר לא זכינו עדיין לראותו, אלא על בנין ירושלים שברמה מסויימת רואים בבנינה וכש"כ.



מבחינה חומרית, עם ישראל לא היה במצב יותר טוב מאז חורבן בית המקדש.
אבל מבחינה רוחנית, עם ישראל ברובו הגדול עדיין לא שומר תורה ומצוות, תחשוב על זה, ששבעים אחוז יהודים בארץ ישראל, קמים בבוקר ולא מניחים תפילין, ואומרים ק"ש, זה גלות קשה מאוד.
אמת, אך זה לא סותר את הנבואה הזאת.

ברור שסותר, אם ישראל לא שומרים מצוות, אין זכות קיום, וברור שלא על מצב כזה היתה הנבואה.
 

אור עולם

משתמש ותיק
לענ"ד הנבואות הללו מתגשמות בהחלט,
אבל אתה מסתמא ראית קיום נבואה אחרת של זכריה (ב, ח): "פְּרָזוֹת֙ תֵּשֵׁ֣ב יְרוּשָׁלַ֔͏ִם...".
 

אקשן דקדושה

משתמש ותיק
וודאי שכל מי שלא עוצם עיניים רואה שהנבואות מתחילות להתגשם.
למשל 'כצאן קדשים כצאן ירושלים במועדיה כן תהינה הערים החרבות מלאות צאן אדם וידעו כי אני ה'.'
החלק הראשון כבר התקיים, ולסוף אנו מייחלים.
או 'עוד תטעי כרמים בהרי שומרון נטעו נוטעים וחללו. כי יש יום קראו נצרים בהר אפריים קומו ונעלה ציון אל ה' אלוקינו'
ולעינינו קיים ה' את החלק הראשון של ההבטחה, וכבר ניטעו בהרי שומרון כרמים לרוב.
וגם מצוקת הדיור כבר הובטחה לנו על ידי קורא הדורות מראש
'עוד יאמרו באזניך בני שיכוליך צר לי המקום גשה לי ואשבה'
ועוד רבות כהנה.
אלא שהכל בתהליך ארוך שבסופו ישובו ישראל אל ה' ובקשו את ה' אלוקיהם ואת דויד מלכם.
ובינתיים בעיצומו של תהליך, צריך לזכור שרחקו ישראל מאביהם, ואברהם לא ידענו וישראל לא יכירנו.
וה' ברחמיו ינהגם, ואנו אין לנו אלא לעשות ככל הכתוב בתורה ולהשמר בכל נפשינו מהפוסחים על שני הסעיפים ההולכים אחר נביאי השקר המתנבאים לאחאב כי יעלה וגם יצלח.

נאמן הוא ה' אלוקינו ונאמנים דבריו ודבר אחד מדבריו לא ישוב ריקם כי א-ל מלך נאמן הוא.
 

הכהן

משתמש ותיק
המצפה לישועת ה' אמר:
חס ושלום.
"עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים" אי"ז כפשוטו.
אלא "זקן" היינו כמו שדרשו חז"ל "זה קנה חכמה", ואין הכוונה על זקנים עמי-הארצות כשלנו, שאינם מתקרבים לקרסוליהם של הזקנים בזמן זכריה.
וגם "יושבים" הוא מענין "ישיבה" של תלמוד תורה, וכמו שדרשו ז"ל "זקן ויושב בישיבה".

וכן "ילדים וילדות משחקים" בודאי אינו כפשוטו.
אלא "ילדים" היינו אנשים החשובים כילדים, שלא טעמו טעם חטא, וכעין שדרשו ז"ל על שרה "בת ק' כבת כ' לחטא".
וכן "משחקים" הוא מענין "אז ימלא שחוק פינו", דהיינו השחוק המקודש של לעת"ל. ואכמ"ל.
 
מצודת דוד אמר:
 {ד} עוד ישבו זקנים וגו'. עוד יבוא זמן הגאולה העתידה וישבו זקנים וזקנות ברחובות ר''ל לא ישיגם החולשה לשבת בית כ''א ברחובות ישבו כדרך הבחורים : ואיש. וכל אחד יהיה בידו משענתו להשען בה מרוב הימים שחיו וכדרך הזקנים ועכ''ז לא ישיגם החולשה לשבת בית : {ה} ימלאו. כי יפרו וירבו וימלאו רחובות העיר : משחקים. מרוב כל יהיו משחקים ושמחים :

 
 

הכהן

משתמש ותיק
מצבנו היום לכאו' הוא:
רש"י תהילים ע אמר:
ובמדרש תהלים ראיתי משל למלך שכעס על צאנו וסתר את הדיר והוציא את הצאן ואת הרועה אחר זמן החזיר את הצאן ובנה את הדיר ולא הזכיר את הרועה אמר הרועה הרי הצאן מוחזר והדיר בנוי ואני איני נזכר כך למעלה מן הענין נאמר כי אלהים יושיע ציון וגו' ואוהבי שמו ישכנו בה הרי הדיר בנוי והצאן כנוס והרועה (זה דוד) לא נזכר לכך נאמר לדוד להזכיר אלהים להצילני :
 

אור זרוע

משתמש ותיק
המצפה לישועת ה' אמר:
חס ושלום.
"עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים" אי"ז כפשוטו.
אלא "זקן" היינו כמו שדרשו חז"ל "זה קנה חכמה", ואין הכוונה על זקנים עמי-הארצות כשלנו, שאינם מתקרבים לקרסוליהם של הזקנים בזמן זכריה.
וגם "יושבים" הוא מענין "ישיבה" של תלמוד תורה, וכמו שדרשו ז"ל "זקן ויושב בישיבה".

וכן "ילדים וילדות משחקים" בודאי אינו כפשוטו.
אלא "ילדים" היינו אנשים החשובים כילדים, שלא טעמו טעם חטא, וכעין שדרשו ז"ל על שרה "בת ק' כבת כ' לחטא".
וכן "משחקים" הוא מענין "אז ימלא שחוק פינו", דהיינו השחוק המקודש של לעת"ל. ואכמ"ל.


למי שלא הבין הרב @המצפה לישועת ה' מגיב בציניות...
 
 

המצפה לישועת ה'

משתמש ותיק
הכהן אמר:
המצפה לישועת ה' אמר:
חס ושלום.
"עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים" אי"ז כפשוטו.
אלא "זקן" היינו כמו שדרשו חז"ל "זה קנה חכמה", ואין הכוונה על זקנים עמי-הארצות כשלנו, שאינם מתקרבים לקרסוליהם של הזקנים בזמן זכריה.
וגם "יושבים" הוא מענין "ישיבה" של תלמוד תורה, וכמו שדרשו ז"ל "זקן ויושב בישיבה".

וכן "ילדים וילדות משחקים" בודאי אינו כפשוטו.
אלא "ילדים" היינו אנשים החשובים כילדים, שלא טעמו טעם חטא, וכעין שדרשו ז"ל על שרה "בת ק' כבת כ' לחטא".
וכן "משחקים" הוא מענין "אז ימלא שחוק פינו", דהיינו השחוק המקודש של לעת"ל. ואכמ"ל.
 
מצודת דוד אמר:
 {ד} עוד ישבו זקנים וגו'. עוד יבוא זמן הגאולה העתידה וישבו זקנים וזקנות ברחובות ר''ל לא ישיגם החולשה לשבת בית כ''א ברחובות ישבו כדרך הבחורים : ואיש. וכל אחד יהיה בידו משענתו להשען בה מרוב הימים שחיו וכדרך הזקנים ועכ''ז לא ישיגם החולשה לשבת בית : {ה} ימלאו. כי יפרו וירבו וימלאו רחובות העיר : משחקים. מרוב כל יהיו משחקים ושמחים :


ובכן, כוונתי היתה ברצינות מעושה (המכונה "ציניות").
לאור דעתם הנחרצת של כו"כ מידידינו כאן.
 
 
וכתיב במסמך הנבואה העתיק 'האזינו'
וכפר אדמתו עמו.
קודם אדמתו ואחר כך עמו.
אמנם ראי"ה קוק נסחף קצת בענין גאולת הגופים ואכמ"ל.
ואתם הרי ישראל ענפכם תתנו ופריכם תשאו לעמי ישראל כי קרבו לבוא ואמר רבי אבא אין לך קץ מגולה מזה.
 
אקשן דקדושה אמר:
פינחס רוזנצוויג אמר:
אקשן דקדושה אמר:
וכבר ניטעו בהרי שומרון כרמים לרוב
הלואי... זה הענבים הטובים ביותר בעולם, יש כל כך מעט כרמים בשומרון.

מתי היית שם פעם אחרונה?
שנה שעברה, השנה עדיין לא התחיל הבציר.
 
 

חימקו

משתמש ותיק
אור זרוע אמר:
המצפה לישועת ה' אמר:
חס ושלום.
"עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים" אי"ז כפשוטו.
אלא "זקן" היינו כמו שדרשו חז"ל "זה קנה חכמה", ואין הכוונה על זקנים עמי-הארצות כשלנו, שאינם מתקרבים לקרסוליהם של הזקנים בזמן זכריה.
וגם "יושבים" הוא מענין "ישיבה" של תלמוד תורה, וכמו שדרשו ז"ל "זקן ויושב בישיבה".

וכן "ילדים וילדות משחקים" בודאי אינו כפשוטו.
אלא "ילדים" היינו אנשים החשובים כילדים, שלא טעמו טעם חטא, וכעין שדרשו ז"ל על שרה "בת ק' כבת כ' לחטא".
וכן "משחקים" הוא מענין "אז ימלא שחוק פינו", דהיינו השחוק המקודש של לעת"ל. ואכמ"ל.


למי שלא הבין הרב @המצפה לישועת ה' מגיב בציניות...
אני לא הבנתי, ועכשיו עוד יותר לא הבנתי.
 
 

המצפה לישועת ה'

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
המצפה לישועת ה' אמר:
פינחס רוזנצוויג אמר:
כתיב במסמך הנבואה העתיק 'האזינו'
וכפר אדמתו עמו.
קודם אדמתו ואחר כך עמו.
יש לכבודו מקור לדרשה זו, או שמא היא מסברא דיליה.

השני
ייש"כ, פלאי פלאים ממש.
 
 

אור זרוע

משתמש ותיק
חימקו אמר:
אור זרוע אמר:
המצפה לישועת ה' אמר:
חס ושלום.
"עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים" אי"ז כפשוטו.
אלא "זקן" היינו כמו שדרשו חז"ל "זה קנה חכמה", ואין הכוונה על זקנים עמי-הארצות כשלנו, שאינם מתקרבים לקרסוליהם של הזקנים בזמן זכריה.
וגם "יושבים" הוא מענין "ישיבה" של תלמוד תורה, וכמו שדרשו ז"ל "זקן ויושב בישיבה".

וכן "ילדים וילדות משחקים" בודאי אינו כפשוטו.
אלא "ילדים" היינו אנשים החשובים כילדים, שלא טעמו טעם חטא, וכעין שדרשו ז"ל על שרה "בת ק' כבת כ' לחטא".
וכן "משחקים" הוא מענין "אז ימלא שחוק פינו", דהיינו השחוק המקודש של לעת"ל. ואכמ"ל.


למי שלא הבין הרב @המצפה לישועת ה' מגיב בציניות...
אני לא הבנתי, ועכשיו עוד יותר לא הבנתי.
כלומר, הנבואות מתגשמות ואנו כעת בתקופת "ראשית צמיחת גאולתנו"... אשרינו שזכינו...
 
 

המצפה לישועת ה'

משתמש ותיק
חימקו אמר:
אור זרוע אמר:
המצפה לישועת ה' אמר:
חס ושלום.
"עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים" אי"ז כפשוטו.
אלא "זקן" היינו כמו שדרשו חז"ל "זה קנה חכמה", ואין הכוונה על זקנים עמי-הארצות כשלנו, שאינם מתקרבים לקרסוליהם של הזקנים בזמן זכריה.
וגם "יושבים" הוא מענין "ישיבה" של תלמוד תורה, וכמו שדרשו ז"ל "זקן ויושב בישיבה".

וכן "ילדים וילדות משחקים" בודאי אינו כפשוטו.
אלא "ילדים" היינו אנשים החשובים כילדים, שלא טעמו טעם חטא, וכעין שדרשו ז"ל על שרה "בת ק' כבת כ' לחטא".
וכן "משחקים" הוא מענין "אז ימלא שחוק פינו", דהיינו השחוק המקודש של לעת"ל. ואכמ"ל.


למי שלא הבין הרב @המצפה לישועת ה' מגיב בציניות...
אני לא הבנתי, ועכשיו עוד יותר לא הבנתי.


אסביר לכבודו.
ישנם יהודים שרוצים מאוד "לקדש" את ייעודי הנביאים, ולהופכם לאיזה שהוא חלום נשגב, חלום שאיננו גשמי או מציאותי 'חלילה'.
אחר שהדבר הפך לחלום נשגב, ודאי שאין לראות בינו לבין המציאות האפרורית שום קשר.
כשמבינים את ייעודי הנביאים כפשוטם, כפי שהדריכונו רבותינו ז"ל, ודאי יש מקום להתבוננות ולמחשבה, בענין זה של יחסו של הקב"ה אלינו בעת הזאת.
 

המצפה לישועת ה'

משתמש ותיק
אור זרוע אמר:
חימקו אמר:
אור זרוע אמר:
למי שלא הבין הרב @המצפה לישועת ה' מגיב בציניות...
אני לא הבנתי, ועכשיו עוד יותר לא הבנתי.
כלומר, הנבואות מתגשמות ואנו כעת בתקופת "ראשית צמיחת גאולתנו"... אשרינו שזכינו...
הנה, הקב"ה זימן לך כאן יהודי שכזה, דון עמו בענין זה.
 
 

אור זרוע

משתמש ותיק
המצפה לישועת ה' אמר:
אור זרוע אמר:
חימקו אמר:
אני לא הבנתי, ועכשיו עוד יותר לא הבנתי.
כלומר, הנבואות מתגשמות ואנו כעת בתקופת "ראשית צמיחת גאולתנו"... אשרינו שזכינו...
הנה, הקב"ה זימן לך כאן יהודי כזה, דון עמו בענין זה.
מה לדון?
 

שיר השירים

משתמש רגיל
המצפה לישועת ה' אמר:
חס ושלום.
"עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים" אי"ז כפשוטו.
אלא "זקן" היינו כמו שדרשו חז"ל "זה קנה חכמה", ואין הכוונה על זקנים עמי-הארצות כשלנו, שאינם מתקרבים לקרסוליהם של הזקנים בזמן זכריה.
וגם "יושבים" הוא מענין "ישיבה" של תלמוד תורה, וכמו שדרשו ז"ל "זקן ויושב בישיבה".

וכן "ילדים וילדות משחקים" בודאי אינו כפשוטו.
אלא "ילדים" היינו אנשים החשובים כילדים, שלא טעמו טעם חטא, וכעין שדרשו ז"ל על שרה "בת ק' כבת כ' לחטא".
וכן "משחקים" הוא מענין "אז ימלא שחוק פינו", דהיינו השחוק המקודש של לעת"ל. ואכמ"ל.
ומסתמא גם רחובות ירושלים הכוונה לרחבות הדעת הנמצאת בירושלים ולא לרחובות ירושלים המגושמים שלנו ובכלל מה שר"ע ראה שועל יוצא מבית קה"ק ושחק בגלל נבואה זו לא שועל גשמי כ"א ...וגו'
 
 

המצפה לישועת ה'

משתמש ותיק
אגב, הרב @חימקו הנכבד.

ישנה עוד טעות בענין זה.

ישנם הסבורים כי יש כאן איזו שהיא "טעות", או חלילה "סטרא אחרא", כביכול ה"ציונים" הביאו אותנו לכאן, והם בנו את ערי ישראל וכו', ולא היה זה על דעת הקב"ה כלל וכלל.

ובכן, אני מאמין באמונה שלמה שהבורא יתברך שמו הוא בורא ומנהיג לכל הברואים, והוא לבדו עשה עושה ויעשה לכל המעשים.
 

שיר השירים

משתמש רגיל
חימקו אמר:
רוצה להתעלות אמר:
חימקו אמר:
ברור שסותר, אם ישראל לא שומרים מצוות, אין זכות קיום, וברור שלא על מצב כזה היתה הנבואה


ומה נעשה שהמציאות הוכיחה שנבואת זכריה התקיימה האם נעצום עינינו מראות בגלל שברור שהנבואה לא דיברה על כך ובכ"ז היא התקיימה 
 
 
חלק עליון תַחתִית