דרך אחת או מגוון דרכים ?

יהודה יעקבזון

משתמש ותיק
צריך לצעוד בדרך ה'!
ללמוד? אפשר כמה דרכים,
לקחת? מה שאתה מתחבר, אבל בתנאי שבסוף לא יוצאים קרח מכאן ומכאן. [לא לומד כמו ה... ולא מתפלל כמו ה... וכהנה וכהנה]

אולי תן דוגמה על התלבטות ויתאפשר לדון לגופו של עניין.
 

איש תלמודי

משתמש ותיק
פותח הנושא
יהודה יעקבזון אמר:
צריך לצעוד בדרך ה'!
ללמוד? אפשר כמה דרכים,
לקחת? מה שאתה מתחבר, אבל בתנאי שבסוף לא יוצאים קרח מכאן ומכאן. [לא לומד כמו ה... ולא מתפלל כמו ה... וכהנה וכהנה]

אולי תן דוגמה על התלבטות ויתאפשר לדון לגופו של עניין.

מה נראה לך ?
על שילוב של ברסלב וחב''ד.
 

יהודה יעקבזון

משתמש ותיק
איש תלמודי אמר:
יהודה יעקבזון אמר:
צריך לצעוד בדרך ה'!
ללמוד? אפשר כמה דרכים,
לקחת? מה שאתה מתחבר, אבל בתנאי שבסוף לא יוצאים קרח מכאן ומכאן. [לא לומד כמו ה... ולא מתפלל כמו ה... וכהנה וכהנה]

אולי תן דוגמה על התלבטות ויתאפשר לדון לגופו של עניין.

מה נראה לך ?
על שילוב של ברסלב וחב''ד.

נשמע מעניין,
תעדכן אותי איך זה מתפתח "למעשה"...
 

נדיב לב

משתמש ותיק
*
לחדור לכל הדרכים או לאמץ כמה דרכים בעבודת ה' על חלקיהם או על פרטיהם בקל יגרום לאדם להיות מבולבל עם עצמו. חרב פיפיות. הא למה הדבר דומה לבחור ישיבה שינסה לשלב בדרך לימודו כמה וכמה שיטות, סופו של אחד כזה ללמוד מבולבל, וכך הוא בשילוב דרכים בעבודת ה' כשאחת סותרת את השניה. כך מקובלני מרבותי. כמובן אין הדברים אמורים שצריך לתעב או לשנוא מי שהולך בדרך שונה ממנו, אבל אדם שינסה ליישם מספר דרכים במקביל סופו שירכב אתרי רכשי. בד"א לחפש ללמוד שני דרכים במקביל, לא כאשר מזדמן לו פרט כזה או אחר שאינו סותר בכי הוא זה לדרך המסורה בידיו מרבותיו. ולא בחינם אמרו חז"ל עשה לך רב והסתלק מהספק, והדברים אמורים בכל שטחי החיים.


הועתק ממה שכתבתי במק"א, עם תוספת.
 

איש תלמודי

משתמש ותיק
פותח הנושא
יהודה יעקבזון אמר:
איש תלמודי אמר:
יהודה יעקבזון אמר:
צריך לצעוד בדרך ה'!
ללמוד? אפשר כמה דרכים,
לקחת? מה שאתה מתחבר, אבל בתנאי שבסוף לא יוצאים קרח מכאן ומכאן. [לא לומד כמו ה... ולא מתפלל כמו ה... וכהנה וכהנה]

אולי תן דוגמה על התלבטות ויתאפשר לדון לגופו של עניין.

מה נראה לך ?
על שילוב של ברסלב וחב''ד.

נשמע מעניין,
תעדכן אותי איך זה מתפתח "למעשה"...

זה קצת רחב
אבל בקצרה
בהתבודדות תוך כדי ההתבוננות.
 

ובכן

משתמש ותיק
איש תלמודי אמר:
יהודה יעקבזון אמר:
צריך לצעוד בדרך ה'!
ללמוד? אפשר כמה דרכים,
לקחת? מה שאתה מתחבר, אבל בתנאי שבסוף לא יוצאים קרח מכאן ומכאן. [לא לומד כמו ה... ולא מתפלל כמו ה... וכהנה וכהנה]

אולי תן דוגמה על התלבטות ויתאפשר לדון לגופו של עניין.
מה נראה לך ?
על שילוב של ברסלב וחב''ד.
השאלה היא, באיזה בחינה תלמד את ספר החקירה של הצמח צדק...
 
 

איש תלמודי

משתמש ותיק
פותח הנושא
ובכן אמר:
איש תלמודי אמר:
יהודה יעקבזון אמר:
צריך לצעוד בדרך ה'!
ללמוד? אפשר כמה דרכים,
לקחת? מה שאתה מתחבר, אבל בתנאי שבסוף לא יוצאים קרח מכאן ומכאן. [לא לומד כמו ה... ולא מתפלל כמו ה... וכהנה וכהנה]

אולי תן דוגמה על התלבטות ויתאפשר לדון לגופו של עניין.
מה נראה לך ?
על שילוב של ברסלב וחב''ד.
השאלה היא, באיזה בחינה תלמד את ספר החקירה של הצמח צדק...
בבחינות ה'חב''ד'............
 
 

ובכן

משתמש ותיק
איש תלמודי אמר:
ובכן אמר:
איש תלמודי אמר:
מה נראה לך ?
על שילוב של ברסלב וחב''ד.
השאלה היא, באיזה בחינה תלמד את ספר החקירה של הצמח צדק...
בבחינות ה'חב''ד'............
לא הצלחתי להבין בחב"ד המועט שלי.
אולי חסרים כמה נקודות אחרי המשפט שלך, שבלעדיהם מתקשה אני להבין? 
 
 

איש תלמודי

משתמש ותיק
פותח הנושא
ובכן אמר:
איש תלמודי אמר:
ובכן אמר:
השאלה היא, באיזה בחינה תלמד את ספר החקירה של הצמח צדק...
בבחינות ה'חב''ד'............
לא הצלחתי להבין בחב"ד המועט שלי.
אולי חסרים כמה נקודות אחרי המשפט שלך, שבלעדיהם מתקשה אני להבין? 

הרי כל שאלתך היתה צינית..................
וא''כ תקבל על הראש.....................................................................................................................................................  .....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
 

ובכן

משתמש ותיק
איש תלמודי אמר:
ובכן אמר:
איש תלמודי אמר:
בבחינות ה'חב''ד'............
לא הצלחתי להבין בחב"ד המועט שלי.
אולי חסרים כמה נקודות אחרי המשפט שלך, שבלעדיהם מתקשה אני להבין? 
הרי כל שאלתך היתה צינית..................
וא''כ תקבל על הראש.....................................................................................................................................................  .....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
כמה נקודות נפלו לי מן הראש, זה בסדר?
 

ובכן

משתמש ותיק
איש תלמודי אמר:
ולעצם העניין
אין הכוונה לערבב בתורות
אלא בלמעשה.
ועל זה אני תוהה, וברצינות.

ההתבוננות החב"דית, לכאורה היא מהחקירות שמוהר"ן ייעץ לרחק.
 

איש תלמודי

משתמש ותיק
פותח הנושא
ובכן אמר:
איש תלמודי אמר:
ולעצם העניין
אין הכוונה לערבב בתורות
אלא בלמעשה.
ועל זה אני תוהה, וברצינות.

ההתבוננות החב"דית, לכאורה היא מהחקירות שמוהר"ן ייעץ לרחק.
ערבוב עניינים יש כאן לא מיניה ולא מקצתיה!
ואבקש מהחייל של הרבי להסכים/לסתור את דבריי 
 
 

ובכן

משתמש ותיק
איש תלמודי אמר:
ובכן אמר:
איש תלמודי אמר:
ולעצם העניין
אין הכוונה לערבב בתורות
אלא בלמעשה.
ועל זה אני תוהה, וברצינות.

ההתבוננות החב"דית, לכאורה היא מהחקירות שמוהר"ן ייעץ לרחק.
ערבוב עניינים יש כאן לא מיניה ולא מקצתיה!
ואבקש מהחייל של הרבי להסכים/לסתור את דבריי 
כולם בשמות יקראו:
@חייל של הרבי
@לבי במערב
ושמא גם @מחכים 
וגם מסתופפי בצל רבינו:
@ברסלבר (ליטאי לשעבר)
@ליטאי שהתקרב לברסלב
@מ. אלישע
@ישר א-ל
@טוביה פריד
 
 

נדיב לב

משתמש ותיק
ובכן אמר:
איש תלמודי אמר:
ובכן אמר:
ועל זה אני תוהה, וברצינות.

ההתבוננות החב"דית, לכאורה היא מהחקירות שמוהר"ן ייעץ לרחק.
ערבוב עניינים יש כאן לא מיניה ולא מקצתיה!
ואבקש מהחייל של הרבי להסכים/לסתור את דבריי 
כולם בשמות יקראו:
@חייל של הרבי
@לבי במערב
ושמא גם @מחכים 
וגם מסתופפי בצל רבינו:
@ברסלבר (ליטאי לשעבר)
@ליטאי שהתקרב לברסלב
@מ. אלישע
@ישר א-ל
@טוביה פריד
 

לא ברור לי מדוע דווקא ברסלב וחב"ד ולא חב"ד או סאטמר או שני קצוות אחרות, בריסק וברסלב..
בכו"א בטעות הושמט עוד כמה חבדניקים לשליש ולרביע.
@דודעלע [mention]שני אדנים[/mention]
 

ובכן

משתמש ותיק
נדיב לב אמר:
לא ברור לי מדוע דווקא ברסלב וחב"ד ולא חב"ד או סאטמר או שני קצוות אחרות, בריסק וברסלב..
נברך את מר שיהא ברור לו.
 
נדיב לב אמר:
בכו"א בטעות הושמט עוד כמה חבדניקים לשליש ולרביע.
@דודעלע @שני אדנים
אני מעסיק חברת בילוש אחרת מאשר מר, ולפיהם אין המוזכרים חב"דניקעס שידעו להשיב על השאלה הזו.
כמובן, שהם יכולים לענות מצד אינטלגטיותם.
[@שני אדנים הרי ברח מפני החבו"ד (בהודעה השניה שקישרת), לא?]
 

נדיב לב

משתמש ותיק
איש תלמודי אמר:
נדיב לב אמר:
או סטמר או שני קצוות אחרות, בריסק וברסלב..

מסתמא לא פתחת מימיך ספר ברסלבי או חב''די.

העדיף לא להשיב. בכל מקרה, אם רצונך באמת לדון לעניין ולא להתלוצץ, כדאי להשאיר פתח לכל דרך בעבודת ה' במקביל למה שמסורה בידו.
 

הערשלה

משתמש ותיק
איש תלמודי אמר:
נדיב לב אמר:
או סטמר או שני קצוות אחרות, בריסק וברסלב..

מסתמא לא פתחת מימיך ספר ברסלבי או חב''די.
אני דווקא פתחתי משניהם ומצאתי הגות ומחשבה רחבה בשניהם ולא רק חילוקי דעות.
 

ובכן

משתמש ותיק
הערשלה אמר:
אני דווקא פתחתי משניהם ומצאתי הגות ומחשבה רחבה בשניהם ולא רק חילוקי דעות.
כמובן.
ובכל זאת, דומני שלמעשה מייצגים שני אלו את הקצוות בענין ההתבוננות.
 
 

איש תלמודי

משתמש ותיק
פותח הנושא
נדיב לב אמר:
איש תלמודי אמר:
נדיב לב אמר:
או סטמר או שני קצוות אחרות, בריסק וברסלב..

מסתמא לא פתחת מימיך ספר ברסלבי או חב''די.

עדיף לא להשיב. בכל מקרה, אם רצונך באמת לדון לעניין ולא להתלוצץ, כדאי להשאיר פתח לכל דרך בעבודת ה' במקביל למה שמסורה בידו.



לא דחיתי ח''ו את הדרכים שהזכרת 
אך מי שלומד ספרי ברסלב/חב''ד בעיון ימשך יותר מהר לספרי חב''ד/ברסלב מאשר סאטמער ובריסק
מקווה שהובנתי נכונה
ולא יצא מכשול תחת ידי.
 

לבי במערב

משתמש ותיק
איש תלמודי אמר:
אבל בקצרה בהתבודדות תוך כדי ההתבוננות.
כל מחשבה והתבוננות בעניני א-לקות טובה היא, כמובן, ובפרט שהרי מקיים בזה מ"ע עקריות שבתורה - אהבתו ויראתו ית' (וביותר אם ההתבוננות היא קודם התפלה, ואכ"מ),
אך - בכללות - שיטת חב"ד היא לנקוט כפתגם הידוע: טובה הבדידות עם הבריות, והפרישות בתוך בני־אדם.
 

איש תלמודי

משתמש ותיק
פותח הנושא
הערשלה אמר:
איש תלמודי אמר:
נדיב לב אמר:
או סטמר או שני קצוות אחרות, בריסק וברסלב..

מסתמא לא פתחת מימיך ספר ברסלבי או חב''די.
אני דווקא פתחתי משניהם ומצאתי הגות ומחשבה רחבה בשניהם ולא רק חילוקי דעות.


א''כ הבא ונשמע את דעתך על שאלת האשכול.
 
 

נדיב לב

משתמש ותיק
ובכן אמר:
נדיב לב אמר:
לא ברור לי מדוע דווקא ברסלב וחב"ד ולא חב"ד או סאטמר או שני קצוות אחרות, בריסק וברסלב..
נברך את מר שיהא ברור לו.
 
נדיב לב אמר:
בכו"א בטעות הושמט עוד כמה חבדניקים לשליש ולרביע.
@דודעלע @שני אדנים
אני מעסיק חברת בילוש אחרת מאשר מר, ולפיהם אין המוזכרים חב"דניקעס שידעו להשיב על השאלה הזו.
כמובן, שהם יכולים לענות מצד אינטלגטיותם.
[@שני אדנים הרי ברח מפני החבו"ד (בהודעה השניה שקישרת), לא?]

אוי לבראך שכזה...:)

בכו"א דודלע התכתבתי איתו וראה כאן, כך שאין צריך שמר יעסיק חברת בלשות.

אגב @דודעלע אז להוי ידוע למר שאני עדיין ממתין לשמוע את גרסתו, מיהו הרב הגדול מארה"ב, ליטוואק כי.נ או הריי"ץ מליובאוויטש כטענתך..
 

הערשלה

משתמש ותיק
ובכן אמר:
הערשלה אמר:
אני דווקא פתחתי משניהם ומצאתי הגות ומחשבה רחבה בשניהם ולא רק חילוקי דעות.
כמובן.
ובכל זאת, דומני שלמעשה מייצגים שני אלו את הקצוות בענין ההתבוננות.
אומר מנסיון אישי, רק כשלומדים בעיון את כל סוגי הדרכים לומדים שדרך התורה היא אחת!
 

איש תלמודי

משתמש ותיק
פותח הנושא
הערשלה אמר:
ובכן אמר:
הערשלה אמר:
אני דווקא פתחתי משניהם ומצאתי הגות ומחשבה רחבה בשניהם ולא רק חילוקי דעות.
כמובן.
ובכל זאת, דומני שלמעשה מייצגים שני אלו את הקצוות בענין ההתבוננות.
אומר מנסיון אישי, רק כשלומדים בעיון את כל סוגי הדרכים לומדים שדרך התורה היא אחת!
אחת בשורשה
אך לא בלמעשה

 
 
חלק עליון תַחתִית