לשון קדשו:
גם עדותיך שעשועי אנשי עצתי, פי' המפרשים עדותיך המה שעשועי וגם המה אנשי עצתי, וצריך ביאור גם חסר והו"ל למימר גם אנשי עצתי. והנה כוונת אנשי עצתי פי' ע"ד פסוק לי פסוקיך או שמואל בדיק בספרא [חולין צ"ה ע"ב], וכתבתי במק"א [עי' בפנים עמ' ע"ו טור ב' ד"ה והיה] שזהו פי' והיתה עמו וקרא בו כל ימי חייו, שבס"ת יקרא כל קורות ימי חייו ע"ד בדיק בספרא, והיינו אנשי עצתי שנמלך בספרא או בינוקא. מיהו אין זה חידוש כ"כ דהוה כעין גורל, אבל יותר נפלא כי כמה פעמים בדרך שעשועי דאורייתא בלא כוונת מתכוון מוצא בשיעורא דיומא או בפרשת השבוע מעין המאורע שלו, והגאון חות יאיר כשהרהר איך יקרא שם ספרו ושמו היה יאיר וזקנתו שגדלתו שמה חוה, וקראוהו לתורה וקראו לפניו ויקרא אותם וגו' חות יאיר עד היום הזה, וכ' בהגהות מיימון ומייתי לי' ב"י בי"ד סי' פ"ב כשעסק ר"י בעופות קורא"ן אחד בא בישיבתו ובדקו אותו ומצאו קרקבנו נקלף וכיוצא בזה מעשים בכל יום, ולזה, גם עדותיך שעשועי אפילו אם לומד דרך שעשועי לימוד לא ע"ד גורל גם הם אנשי עצתי, כי רוח אלקים דבר בעוסקי תורה לשמה הזוכים לדברים הרבה.