כלומר?
מתוך הספר?
|
---|
גם אתה לומד דף היומי? אתה לא לבד! הצטרף לקהילת לומדי דף היומי בפורום לתורה, רכוש ידיעות מחבריך, הענק להם מידיעותיך, ותעשיר את לימוד הדף שלך ושל עוד מאות חברי הפורום. מחכים לך,
היכנס עכשיו >>>
|
יותר קרא את הקטע ואח"כ אמר את הרצאת הדברים. לפעמים היה קורא קטע מבאר ואחר כך קורא עוד קטע.
בשלמא כתב: ↑06 מרץ 2022, 15:05למה השאלה שלא במקומה?מסיח לפי תומו כתב: ↑06 מרץ 2022, 14:53הדברים ידועים ומפורסמים אצל תלמידיו ועצם השאלה לא במקומה כל כך.
הגר"מ היה בקי בכל כתבי האריז"ל, ובכתבי תלמידיו, ע"ח, ופע"ח, גם בכתבי הרמ"ק היתה לו בקיאות מיוחדת. כמובן שעסק רבות גם בתורת הגר"א בקבלה, וכן בתורת הרמח"ל.
היה לו גם שיעורים בכתבי האריז"ל ותלמידיו. משם הוא פתח כל סוגיא וכל דבריו היו מכוונים לדברי הרב.
כמי ששמע עשרות אולי מאות שיעורים מהפתוחים שלו אני יכול להעיד שלא נגע בנקודות כתבי האריז"ל [זה פשוט ומובן]
לכן שאלתי אם מי שהוא יודע לומר באמת מה היה בשיעורים הסגורים.
רק אחדד שאת השמועות אודות הסגורים ואודות מה "שאומרים" בשם תלמידיו גם אני שמעתי אבל חשוב לשמוע ידיעה מהימנה, ולא מהסוג המגזם בסגנון וודאי מה השאלה? כל כתבי האריז"ל מילה במילה! אא"כ זה ישמע מאדם שידוע לנו שמחד גיסא מצוי בעניני כתבי האריז"ל [ומבין למה הכוונה למד קבלה (ודלא כהעובדא הנחמדה דשערי אהרן)] ומאידך לא טיפוס מתלהב וגזמן.תמוה ביותר, הרי למד שיעור קבוע עם רי"ב ונזכר בהערותיו על הע"ח, ללא ספק שלמד בעיון כתבי האריז"ל וידע בהם סוגיות נרחבות [ועדיין בלי הצורך להגזים שידע את כל כתבי האר"י בע"פ, הוא בגדר מי שלמד קבלה ללא ספק]מסיח לפי תומו כתב: ↑06 מרץ 2022, 14:53שמעתי אותו פעם מסביר שהרב דסלר (אותו העריץ הגר"מ ואף היה בן בית אצלו בצעירותו) לא נקרא "מקובל". כי הוא לא היה בקי בכתבי האריז"ל.
על מי אתה מדבר על הגרא"א?מאור עינים כתב: ↑06 מרץ 2022, 20:18אני הבאתי עדות מתלימודו במשך עשרות שנים שעוסק ראשו ורובו בכתבי האר"י והוציא כמה ספרים וקשור לעוד מגדולי המקובלים, רק אני לא רוצה לכתוב את שמו בלי לשאול אותו, אפשר בפרטי.
דבר כ"כ 'ידוע' (למרות הסתירות הפנימיות), היאך יתכן שלא נמצאה לו שום עדות? 'תשובה' מהגר"ח (ומה טוב - בגוכתי"ק) העוסקת בנושאים אלו, או לכה"פ איזו שאלה בקבלה שהופנתה אליו? לא ביקשתי 'כל', וגם לא 'דבר קשה' - אפילו התייחסות בודדת תועיל...
לבי במערב כתב: ↑06 מרץ 2022, 20:33דבר כ"כ 'ידוע' (למרות הסתירות הפנימיות), היאך יתכן שלא נמצאה לו שום עדות? 'תשובה' מהגר"ח (ומה טוב - בגוכתי"ק) העוסקת בנושאים אלו, או לכה"פ איזו שאלה בקבלה שהופנתה אליו? לא ביקשתי 'כל', וגם לא 'דבר קשה' - אפילו התייחסות בודדת תועיל...
אין כוונתי אודות עצם לימודו של הגר"ח בספרי קבלה, דבר שאכן נמצאו לו הוכחות, אלא על השמועה התמוהה והמוגזמת (בלשון המעטה) דלעיל.
לא אני הוא שטען כי "הי' ידוע[!] שכל הדבר הקשה יביאון אליו". אא"כ מר שָׂח באיזו שפה זרה שאינה מוכרת לי.
את והב כתב: ↑06 מרץ 2022, 20:44לבי במערב כתב: ↑06 מרץ 2022, 20:33דבר כ"כ 'ידוע' (למרות הסתירות הפנימיות), היאך יתכן שלא נמצאה לו שום עדות? 'תשובה' מהגר"ח (ומה טוב - בגוכתי"ק) העוסקת בנושאים אלו, או לכה"פ איזו שאלה בקבלה שהופנתה אליו? לא ביקשתי 'כל', וגם לא 'דבר קשה' - אפילו התייחסות בודדת תועיל...
אין כוונתי אודות עצם לימודו של הגר"ח בספרי קבלה, דבר שאכן נמצאו לו הוכחות, אלא על השמועה התמוהה והמוגזמת (בלשון המעטה) דלעיל.
כבודו דן את הגר"ח במושגים החבדי"ם שלו, שהקבלה היא חלק בלתי נפרד מהדיבורים הגלויים, אבל לא כן היה בגדולי ליטא.
וכן ידוע מאוד שהגרי"ס מסלנט היה מרא דכולא תלמודיה בקבלה, ומרומז בזה קצת בלשם, וגם במאמר אגבי של ר' איצלה שאמר שלא היה גומר שום לימוד בנסתר עד שהיה יוצא לו מזה משהו למעשהץ
ובמחילה, אל תדון דברים אלו על פי אמות מידותך, שאין אתה יודע כלום על רבני ליטא אלא רק ידיעה חיצונית שאי אפשר לדעת הדברים למי שלא גדל בתוך בית מדרשם, ואני אומר הדברים על הידוע לן בתוך בית המדרש של אותם הצדיקים.
שלומיאל בן צורישדי כתב: ↑06 מרץ 2022, 20:58את והב כתב: ↑06 מרץ 2022, 20:44לבי במערב כתב: ↑06 מרץ 2022, 20:33
דבר כ"כ 'ידוע' (למרות הסתירות הפנימיות), היאך יתכן שלא נמצאה לו שום עדות? 'תשובה' מהגר"ח (ומה טוב - בגוכתי"ק) העוסקת בנושאים אלו, או לכה"פ איזו שאלה בקבלה שהופנתה אליו? לא ביקשתי 'כל', וגם לא 'דבר קשה' - אפילו התייחסות בודדת תועיל...
אין כוונתי אודות עצם לימודו של הגר"ח בספרי קבלה, דבר שאכן נמצאו לו הוכחות, אלא על השמועה התמוהה והמוגזמת (בלשון המעטה) דלעיל.
כבודו דן את הגר"ח במושגים החבדי"ם שלו, שהקבלה היא חלק בלתי נפרד מהדיבורים הגלויים, אבל לא כן היה בגדולי ליטא.
וכן ידוע מאוד שהגרי"ס מסלנט היה מרא דכולא תלמודיה בקבלה, ומרומז בזה קצת בלשם, וגם במאמר אגבי של ר' איצלה שאמר שלא היה גומר שום לימוד בנסתר עד שהיה יוצא לו מזה משהו למעשהץ
ובמחילה, אל תדון דברים אלו על פי אמות מידותך, שאין אתה יודע כלום על רבני ליטא אלא רק ידיעה חיצונית שאי אפשר לדעת הדברים למי שלא גדל בתוך בית מדרשם, ואני אומר הדברים על הידוע לן בתוך בית המדרש של אותם הצדיקים.
כבר ניסו להפוך הרבה גדולי ישראל מליטא למקובלים זה שאולי למדו או פתחו ספרי קבלה לא הופך אותם למקובלים ואכן מה שמפורסם הוא ראיה כי בדרך כלל יודעים מי מקובל ומי לא עוסק בכגון דא והגר"ח מבריסק ככל הנראה לא היה מקובל ואין בזה כל פחיתות ממעלתו וגאונותו הרבה כמו שאר גדולי ישראל הליטאיים שלא עסקו בקבלה(אלו שעסקו הם ידועים ולא בהם עסקינן) מסופר אודות קשריו עם ר' חיים דובער לוין המכונה 'המלאך' ושעסקו רבות במורה נבוכים ומכל מקום מהסיפור שציטטתי אודות אביו של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש נראה שלא למד קבלה (שמר פסק בנחרצות שתיבת קבלה עלי למחוק וכנראה שלא ידע דבר וחצי דבר מאישיותו וספריו).
את והב כתב: ↑06 מרץ 2022, 21:33שלומיאל בן צורישדי כתב: ↑06 מרץ 2022, 20:58את והב כתב: ↑06 מרץ 2022, 20:44
כבודו דן את הגר"ח במושגים החבדי"ם שלו, שהקבלה היא חלק בלתי נפרד מהדיבורים הגלויים, אבל לא כן היה בגדולי ליטא.
וכן ידוע מאוד שהגרי"ס מסלנט היה מרא דכולא תלמודיה בקבלה, ומרומז בזה קצת בלשם, וגם במאמר אגבי של ר' איצלה שאמר שלא היה גומר שום לימוד בנסתר עד שהיה יוצא לו מזה משהו למעשהץ
ובמחילה, אל תדון דברים אלו על פי אמות מידותך, שאין אתה יודע כלום על רבני ליטא אלא רק ידיעה חיצונית שאי אפשר לדעת הדברים למי שלא גדל בתוך בית מדרשם, ואני אומר הדברים על הידוע לן בתוך בית המדרש של אותם הצדיקים.
כבר ניסו להפוך הרבה גדולי ישראל מליטא למקובלים זה שאולי למדו או פתחו ספרי קבלה לא הופך אותם למקובלים ואכן מה שמפורסם הוא ראיה כי בדרך כלל יודעים מי מקובל ומי לא עוסק בכגון דא והגר"ח מבריסק ככל הנראה לא היה מקובל ואין בזה כל פחיתות ממעלתו וגאונותו הרבה כמו שאר גדולי ישראל הליטאיים שלא עסקו בקבלה(אלו שעסקו הם ידועים ולא בהם עסקינן) מסופר אודות קשריו עם ר' חיים דובער לוין המכונה 'המלאך' ושעסקו רבות במורה נבוכים ומכל מקום מהסיפור שציטטתי אודות אביו של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש נראה שלא למד קבלה (שמר פסק בנחרצות שתיבת קבלה עלי למחוק וכנראה שלא ידע דבר וחצי דבר מאישיותו וספריו).
אני חייב לומר שהחוצפה החבדי"ת שלכם מרשימה אותי כל פעם מחדש, בניתם לכם ידיעות על כל דבר שזז בבית מדרשם של הציבור הליטאי, שכבר הוכחתם לעין כל שאין לכם מושג וחצי מושג עליו, ושום דבר לא יזיז אתכם מכך. כה לחי.
על איזה ענין לא עניתי לך?
שלומיאל בן צורישדי כתב: ↑06 מרץ 2022, 21:40
אתה מנסה לעקור דבר הידוע מרבים שלא עסק בקבלה ואף אני הבאתי לך עדות נאמנת שממנה משמע שלא עסק בקבלה[קיבלת עדות ניחא אבל מפה ועד לעשותו גדול הדור בקבלה זה מוגזם].
לא לחסידות הייתה כוונתי אלא לקבלה שר' חיים אמר לו במילים אחרות שהוא מבזבז את הזמן שלו בלימוד קבלה וזו הייתה כוונתי והא גופא ראיה ובמקום לחשוב לפני שכתבת כבר היית בטוח שמדובר בחסידות וא"כ קבלה הוסרה מהרשימה ולא כן הוא ממי שקצת שמע על ר' לויק ושיטתו בקבלה.את והב כתב: ↑06 מרץ 2022, 21:47שלומיאל בן צורישדי כתב: ↑06 מרץ 2022, 21:40
אתה מנסה לעקור דבר הידוע מרבים שלא עסק בקבלה ואף אני הבאתי לך עדות נאמנת שממנה משמע שלא עסק בקבלה[קיבלת עדות ניחא אבל מפה ועד לעשותו גדול הדור בקבלה זה מוגזם].
לא הבאת שום עדות, הבאת עדות לזה שר' חיים אמר לו במה אתה מבזבז את הזמן שלך והחלטת כמנהג החבדי"ם החצופים די בכל אתר להסיט דבריו שהוא התכוון לעצם זה שהוא לומד קבלה, כי אצל גדול ליטאי ללמוד קבלה זה בזבוז זמן, וכמובן שהחינוך שקבלת הטעה אותך שאין הכוונה כן, אלא פשוט שהכוונה לזה שהוא השקיע את ראשו בחסידות, ואין לא עדות ולא רגלים לדבר, ולא שום דבר, גורנישט.
באמת שאם לא הייתי רואה שבדברים אחרים אתה וחבריך כאן מדברים לענין ובטעם, לא הייתי מאמין שדברי הבל שכאלה יצאו מאדם נבון.
ענית על השאלה שלימוד קבלה ועד לגדול הדור בקבלה לא מוגזם הדבר בה בשעה שהיו גדולי ישראל שאכן ידוע(ולא נצרך לעדויות)לכל שעסקו בה והיו ידועים כחד בדרא בזה (ומהפרט הזה אתה לומד לכלל כולו)או שלא ענית??את והב כתב: ↑06 מרץ 2022, 21:47שלומיאל בן צורישדי כתב: ↑06 מרץ 2022, 21:40
אתה מנסה לעקור דבר הידוע מרבים שלא עסק בקבלה ואף אני הבאתי לך עדות נאמנת שממנה משמע שלא עסק בקבלה[קיבלת עדות ניחא אבל מפה ועד לעשותו גדול הדור בקבלה זה מוגזם].
לא הבאת שום עדות, הבאת עדות לזה שר' חיים אמר לו במה אתה מבזבז את הזמן שלך והחלטת כמנהג החבדי"ם החצופים די בכל אתר להסיט דבריו שהוא התכוון לעצם זה שהוא לומד קבלה, כי אצל גדול ליטאי ללמוד קבלה זה בזבוז זמן, וכמובן שהחינוך שקבלת הטעה אותך שאין הכוונה כן, אלא פשוט שהכוונה לזה שהוא השקיע את ראשו בחסידות, ואין לא עדות ולא רגלים לדבר, ולא שום דבר, גורנישט.
באמת שאם לא הייתי רואה שבדברים אחרים אתה וחבריך כאן מדברים לענין ובטעם, לא הייתי מאמין שדברי הבל שכאלה יצאו מאדם נבון.
לא מובן.שלומיאל בן צורישדי כתב: ↑06 מרץ 2022, 20:58והגר"ח מבריסק ככל הנראה לא היה מקובל ואין בזה כל פחיתות ממעלתו וגאונותו הרבה כמו שאר גדולי ישראל הליטאיים שלא עסקו בקבלה(אלו שעסקו הם ידועים ולא בהם עסקינן) מסופר אודות קשריו עם ר' חיים דובער לוין המכונה 'המלאך' ושעסקו רבות במורה נבוכים ומכל מקום מהסיפור שציטטתי אודות אביו של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש נראה שלא למד קבלה (שמר פסק בנחרצות שתיבת קבלה עלי למחוק וכנראה שלא ידע דבר וחצי דבר מאישיותו וספריו).
מה ששמעתי מבני משפחתו שהוא היה "לשמניק" מובהק
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 3 אורחים