י. זהב אמר:מדוע צריך לכבד הורים, משום הכרת הטוב? והרי טוב שלא נברא משנברא!
י. זהב אמר:מדוע צריך לכבד הורים, משום הכרת הטוב? והרי טוב שלא נברא משנברא!
י. זהב אמר:מדוע צריך לכבד הורים, משום הכרת הטוב? והרי טוב שלא נברא משנברא!
י. זהב אמר:מדוע צריך לכבד הורים, משום הכרת הטוב? והרי טוב שלא נברא משנברא!
ברור שהוא מעדיף לא לחיות, הרי נח לו שלא נברא!יחיה אמר:י. זהב אמר:מדוע צריך לכבד הורים, משום הכרת הטוב? והרי טוב שלא נברא משנברא!
לא הבנתי, אז אתה רוצה למעשה לחיות, או אולי מעדיף ח"ו... בגלל ש"נוח לו לאדם שלא נברא"...
בטח אתה רוצה לחיות, מאוד מאוד. תגיד לפחות תודה!!
נזכרתי. פעם חסיד אחד התלונן לפני רבו רבות מאוד, על היות העולם הזה "עולם השקר".
כשהרבה החסיד להתאונן על העניין, ענה לו רבו בחכמתו ואמר: אם באמת אתה רוצה, הרי אוכל לארגן לך כעת מעבר אל "עולם האמת"...
משה נפתלי אמר:פרק קמא דמסכת עבודה זרה:
אָמַר רֵישׁ לָקִישׁ: בּוֹאוּ וְנַחֲזִיק טוֹבָה לַאֲבוֹתֵינוּ, שֶׁאִלְמָלֵא הֵן לֹא חָטְאוּ אָנוּ לֹא בָּאנוּ לָעוֹלָם.
תוספות: וְאַף עַל גַּב דְּאָמְרִינַן פֶּרֶק קַמָּא דְעֵרוּבִין: 'נִמְנוּ וְגָמְרוּ: נוֹחַ לוֹ לָאָדָם שֶׁלֹּא נִבְרָא', הַיְנוּ בִּתְחִלַּת לֵדָתוֹ, שֶׁאֵין יָדוּעַ מַה יְּהֵא בְּסוֹפוֹ; אֲבָל כְּשֶׁהוּא צַדִּיק – אַשְׁרָיו, וְאַשְׁרֵי הַדּוֹר שֶׁהוּא בְּתוֹכוֹ.
בבא מציעא דף לג עמוד אלחשוב חשבונות אמר:צריך לכבד כי כך ציוה השי"ת בתורתו.
ונתינת הטעמים הוא שורש החורבן.
למה לא הבאת סוף הדברים?קדמא ואזלא אמר:בבא מציעא דף לג עמוד אלחשוב חשבונות אמר:צריך לכבד כי כך ציוה השי"ת בתורתו.
ונתינת הטעמים הוא שורש החורבן.
שאביו הביאו לעולם הזה
בספרי רבותינו מופיע הטעם של הכרת הטוב.לחשוב חשבונות אמר:צריך לכבד כי כך ציוה השי"ת בתורתו.
ונתינת הטעמים הוא שורש החורבן.
דרבמדיקר אמר:אף אחד לא אומר שטוב לו שלא נברא אלא שנוח לו שלא נברא כמובא בין היתר בעירובין יג, אך באמת טוב לו שנברא שהוא יכול לתקן את עצמו והעולם נהמא דכיסופא וכו' (דעת תבונות)
יסכר פי דוברי שקר, האומרים שאינם צריכים להחזיק טובה לאב ואם, כי להנאת עצמם היו מכוונים, וממילא נולד, וכיון שנולד מהם, נתן הקדוש ברוך הוא הטבע שהאב והאם יגדלו בניהם בטבע, ככל בהמה חיה ועוף שמגדלים בניהם, ואין הבנים מחזיקים טובה לאבותיהם, יתאלמון וישתתקון ויתחרשון, כדכתיב [תהילים לא, יט] תאלמנה שפתי שקר, כי הם בעצמם מעידים עליהם שהם כבהמה, ולא חלק ה' להם לב לדעת ולהבין. ועל זה אמרו חכמים, כל הכופר בטובתו של חבירו, סוף כופר בטובתו של הקדוש ברוך הוא, דלדבריהם גם אינם צריכים לכבד ולירא מהמקום ברוך הוא, כיון שאנחנו מעשי ידיו של הקדוש ברוך הוא, מהראוי להיטיב ולחמול על מעשי ידיו. ואין ספק, שהאומרים כן שהם כופרים בלבם: