היכן המקור? דחוף!

נושאים שונים

שלמה1
הודעות: 296
הצטרף: 20 אוקטובר 2021, 12:56
נתן תודה: 5 פעמים
קיבל תודה: 44 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי שלמה1 » 22 אוקטובר 2021, 12:21

תרופת_פלא כתב:
15 אוקטובר 2021, 11:17
מצאנו במפרשים שהביאו הלשון הידוע 'יש לו מנה רוצה מאתיים'.
מהיכן יצא פנינים אלו (כמובן שיש משנה באבות 'מרבה נכסים מרבה דאגה', כוונתי לשאול על לשון הזה) ? 
תודה רבה!
קהלת פרק ה פסוק ט 

אֹהֵב כֶּסֶף לֹא יִשְׂבַּע כֶּסֶף 
 

ערכים:


עלה מבבל
הודעות: 633
הצטרף: 24 אוקטובר 2021, 23:43
נתן תודה: 373 פעמים
קיבל תודה: 362 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי עלה מבבל » 25 אוקטובר 2021, 23:42

אחז"ל אין אדם מת וחצי תאוותו בידו, ולכאו' מבואר דיש לו מנה רוצה יותר ממאתים


ברוךווייס
הודעות: 508
הצטרף: 19 ינואר 2021, 17:45
נתן תודה: 200 פעמים
קיבל תודה: 149 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי ברוךווייס » 25 אוקטובר 2021, 23:46

קהלת רבה פרק א'
אָמַר רַבִּי יוּדָן בְּשֵׁם רַבִּי אַיְּבוּ אֵין אָדָם יוֹצֵא מִן הָעוֹלָם וַחֲצִי תַּאֲוָתוֹ בְּיָדוֹ, אֶלָּא אִן אִית לֵיהּ מְאָה בָּעֵי לְמֶעֱבַד יַתְהוֹן תַּרְתֵּין מָאוָון, וְאִן אִית לֵיהּ תַּרְתֵּי מָאוָון בָּעֵי לְמֶעֱבַד יַתְהוֹן אַרְבָּעָה מְאָה


עלה מבבל
הודעות: 633
הצטרף: 24 אוקטובר 2021, 23:43
נתן תודה: 373 פעמים
קיבל תודה: 362 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי עלה מבבל » 25 אוקטובר 2021, 23:55

ברוךווייס כתב:
25 אוקטובר 2021, 23:46
קהלת רבה פרק א'
אָמַר רַבִּי יוּדָן בְּשֵׁם רַבִּי אַיְּבוּ אֵין אָדָם יוֹצֵא מִן הָעוֹלָם וַחֲצִי תַּאֲוָתוֹ בְּיָדוֹ, אֶלָּא אִן אִית לֵיהּ מְאָה בָּעֵי לְמֶעֱבַד יַתְהוֹן תַּרְתֵּין מָאוָון, וְאִן אִית לֵיהּ תַּרְתֵּי מָאוָון בָּעֵי לְמֶעֱבַד יַתְהוֹן אַרְבָּעָה מְאָה

לכאו' תמוה שהרי אם יש לו מנה רוצה מאתים ולא יותר הרי חצי תאוותו בידו וכנ"ל.


ברוךווייס
הודעות: 508
הצטרף: 19 ינואר 2021, 17:45
נתן תודה: 200 פעמים
קיבל תודה: 149 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי ברוךווייס » 25 אוקטובר 2021, 23:57

עלה מבבל כתב:
25 אוקטובר 2021, 23:55
ברוךווייס כתב:
25 אוקטובר 2021, 23:46
קהלת רבה פרק א'
אָמַר רַבִּי יוּדָן בְּשֵׁם רַבִּי אַיְּבוּ אֵין אָדָם יוֹצֵא מִן הָעוֹלָם וַחֲצִי תַּאֲוָתוֹ בְּיָדוֹ, אֶלָּא אִן אִית לֵיהּ מְאָה בָּעֵי לְמֶעֱבַד יַתְהוֹן תַּרְתֵּין מָאוָון, וְאִן אִית לֵיהּ תַּרְתֵּי מָאוָון בָּעֵי לְמֶעֱבַד יַתְהוֹן אַרְבָּעָה מְאָה

לכאו' תמוה שהרי אם יש לו מנה רוצה מאתים ולא יותר הרי חצי תאוותו בידו וכנ"ל.

אם אני לא טועה במהרם שיף כתוב שהמנה שאין לו תמיד נראה יותר גדול מהמנה שיש לו


מ אלישע
הודעות: 1616
הצטרף: 05 פברואר 2020, 15:11
נתן תודה: 514 פעמים
קיבל תודה: 397 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי מ אלישע » 26 אוקטובר 2021, 20:51

עלה מבבל כתב:
25 אוקטובר 2021, 23:55
ברוךווייס כתב:
25 אוקטובר 2021, 23:46
קהלת רבה פרק א'
אָמַר רַבִּי יוּדָן בְּשֵׁם רַבִּי אַיְּבוּ אֵין אָדָם יוֹצֵא מִן הָעוֹלָם וַחֲצִי תַּאֲוָתוֹ בְּיָדוֹ, אֶלָּא אִן אִית לֵיהּ מְאָה בָּעֵי לְמֶעֱבַד יַתְהוֹן תַּרְתֵּין מָאוָון, וְאִן אִית לֵיהּ תַּרְתֵּי מָאוָון בָּעֵי לְמֶעֱבַד יַתְהוֹן אַרְבָּעָה מְאָה

לכאו' תמוה שהרי אם יש לו מנה רוצה מאתים ולא יותר הרי חצי תאוותו בידו וכנ"ל.
שמעתי הסבר שהאדם מגיע לעוה"ז עם תאוה.
וכשלוקח מחפצי עולם הזה, הרי הכניס לרשותו עוד עוה"ז ולכן מתאוה למאתיים.
הרי יש לו תאוה עצמית, ועוד מאה שעושים תאוה למאתיים.
 


א סו
הודעות: 73
הצטרף: 06 אוגוסט 2021, 15:48
נתן תודה: 5 פעמים
קיבל תודה: 28 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי א סו » 31 אוקטובר 2021, 10:05

א סו כתב:
22 אוקטובר 2021, 11:40
איפה כתוב (בספרי מהר"ל נראה לי) שאברהם פתח את התהליך של היצירה של 'ישראל', יצחק שנולד כיהודי אך נולד לו בן שהוא מומר התקדם שלב נוסף, ויעקב שנולד ישראל ונגוע כישראל ומיתתו שלימה שצאצאיו ישראל, סיים את התהליך, ומאז נהיה עם ישראל
[כעת מצאתי מאמר בבן מלך - פרשת חיי שרה, שכתב לבאר עניין השתלשלות הלידה של כל א' מהאבות שהיה בשלב מסוים, וזה ע"ד דברי המהר"ל רק שהוא לא מזכיר אותו..]

אולי מישהו יוכל להאיר לנו את העיניים ?!
 


חיים כץ
הודעות: 124
הצטרף: 03 נובמבר 2020, 19:43
נתן תודה: 34 פעמים
קיבל תודה: 19 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי חיים כץ » 31 אוקטובר 2021, 19:52

דרוש מקור נא להגיב במקומו.
היכן המדרש המובא בקישור זה?


4568734
הודעות: 228
הצטרף: 19 אוקטובר 2020, 19:13
נתן תודה: 241 פעמים
קיבל תודה: 92 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי 4568734 » 03 נובמבר 2021, 20:59

יש מושג שנקרא "הלכה ולא למעשה", שגם אם כתוב הלכה אבל לא תמיד זה למעשה ממש.
בב"ב (ק"ל ע"ב) נראה ככה שיש "הלכה" ויש "הלכה למעשה", אבל אני מחפש את הלשון המדוייק "הלכה ולא למעשה",
וזכור לי שיש כזה ירושלמי בקידושין.
האם זכור למישהו??? 


מרוטת לחי
הודעות: 15
הצטרף: 25 אוקטובר 2021, 11:06
נתן תודה: 8 פעמים
קיבל תודה: 12 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי מרוטת לחי » 03 נובמבר 2021, 21:26

האם מישהו יודע היכן המקור לסיפור הידוע של 'אוצרות יהודים' על הצדיק שראה עלה הנושר מהעץ?


יחיה
הודעות: 428
הצטרף: 26 אפריל 2021, 14:50
נתן תודה: 47 פעמים
קיבל תודה: 153 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי יחיה » 03 נובמבר 2021, 21:31

4568734 כתב:
03 נובמבר 2021, 20:59
יש מושג שנקרא "הלכה ולא למעשה", שגם אם כתוב הלכה אבל לא תמיד זה למעשה ממש.
בב"ב (ק"ל ע"ב) נראה ככה שיש "הלכה" ויש "הלכה למעשה", אבל אני מחפש את הלשון המדוייק "הלכה ולא למעשה",
וזכור לי שיש כזה ירושלמי בקידושין.
האם זכור למישהו??? 

תלמוד ירושלמי - מסכת ברכות פרק ב הלכה ו:
שמואל אמר, כל ההיא הילכתא דרישיה דפירקא אחרייא דנידה - להלכה אבל לא למעשה.


תרופת_פלא
הודעות: 38
הצטרף: 11 אוקטובר 2021, 10:04
נתן תודה: 22 פעמים
קיבל תודה: 11 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי תרופת_פלא » 03 נובמבר 2021, 21:42

4568734 כתב:
03 נובמבר 2021, 20:59
יש מושג שנקרא "הלכה ולא למעשה", שגם אם כתוב הלכה אבל לא תמיד זה למעשה ממש.
בב"ב (ק"ל ע"ב) נראה ככה שיש "הלכה" ויש "הלכה למעשה", אבל אני מחפש את הלשון המדוייק "הלכה ולא למעשה",
וזכור לי שיש כזה ירושלמי בקידושין.
האם זכור למישהו??? 
האמת שלא ידוע לי, אולם זאת אדע כי יש לשונות בתלמוד לרוב:
הלכה ואין מורין כן (ראה מנחות לו:)


יחיה
הודעות: 428
הצטרף: 26 אפריל 2021, 14:50
נתן תודה: 47 פעמים
קיבל תודה: 153 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי יחיה » 03 נובמבר 2021, 21:46

מרוטת לחי כתב:
03 נובמבר 2021, 21:26
האם מישהו יודע היכן המקור לסיפור הידוע של 'אוצרות יהודים' על הצדיק שראה עלה הנושר מהעץ?

ספרי חב"ד מהבעל שם טוב.


יחיה
הודעות: 428
הצטרף: 26 אפריל 2021, 14:50
נתן תודה: 47 פעמים
קיבל תודה: 153 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי יחיה » 03 נובמבר 2021, 21:50

חיים כץ כתב:
31 אוקטובר 2021, 19:52
דרוש מקור נא להגיב במקומו.
היכן המדרש המובא בקישור זה?

שיר השירים רבה (וילנא) פרשה א ד"ה ב דבר אחר
דבר אחר לריח שמניך טובים... מה השמן הזה, כוס מלא שמן בידך ונפל לתוכו טיפה של מים, ויצאת כנגדה טיפה של שמן, כך אם נכנס דבר של תורה ללב - יצא כנגדו דבר של ליצנות, נכנס ללב דבר של ליצנות - יצא כנגדו דבר של תורה...


תורתו אומנותו
הודעות: 271
הצטרף: 04 מאי 2020, 13:00
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 47 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי תורתו אומנותו » 05 נובמבר 2021, 13:27

מחפש המקור למחלוקת האם מכת בכורות התחילה בחצות ונסתיימה בחצות או שהתחילה בתצות ונמשכה כל הלילה ונסתיימה לפנות בוקר.


יחיה
הודעות: 428
הצטרף: 26 אפריל 2021, 14:50
נתן תודה: 47 פעמים
קיבל תודה: 153 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי יחיה » 05 נובמבר 2021, 14:00

תורתו אומנותו כתב:
05 נובמבר 2021, 13:27
מחפש המקור למחלוקת האם מכת בכורות התחילה בחצות ונסתיימה בחצות או שהתחילה בתצות ונמשכה כל הלילה ונסתיימה לפנות בוקר.

בפסיקתא דרב כהנא פיסקא ז - ויהי בחצי הלילה:
תני ר' שמעון בן יוחאי משה לא היה יודע לא עתותיו ולא רגעיו ולא זמניו של לילה לפי' אמ' כחצות הלילה (שמות יא: ד), אבל הב"ה /הקדוש ברוך הוא/ הוא יודע עתותיו ורגעיו וזמניו של לילה לפי' הוא נכנס בו כחוט שערה. ומי חלקו, ר' בנימין בר יפת בשם ר' יוחנן הלילה נחלק מאליו. רבותינו אמרו יוצרו חלקו. הכא את אומ' ויהי בחצי הלילה (שם /שמות/ יב: כט), ולהלן את אומ' ויחלק עליהם לילה (בראשית יד: טו), אמ' ר' תנחומא אביכם יצא עמי בחצות ואני יוצא עם בניו בחצות. ורבנן אמרי, אמ' הב"ה אביכם יצא עמי מאמש עד חצות ואני יוצא עם בניו מחצות עד הבקר. אמ' ר' יוחנן אין שרן של מצרים נופל אלא ביום. ומה טעמ', ובתחפנחס חשך היום בשברי שם את מוטות מצרים ונשבת בה גאון עוזה וגו' (יחזקאל ל: יח). ואומ' ביום ההוא יהיו חמש ערים בארץ מצרים מדברות שפת וגו' (ישעיה יט: יח). ואלו הן חמש ערים, ר' חלקיה בשם ר' סימון אומ', נוא ונוף ותחפנחס ועיר ההרס ועיר שמש. נוא אליסכנדריא, ונוף מנפוס, תחפנחס חופנייס, ועיר ההרס סרקאני, ועיר שמש אילופילוס. 
אמ' ר' יוחנן בן זכאי מצינו שהיום והלילה קרויין יום, דכתי' ויהי ערב ויהי בקר יום אחד (בראשית א: ה). ר' יהושע בר' נחמיה שמע לה מן הדא, גם חשך לא יחשיך ממך ולילה כיום תאיר כחשיכה כאורה (תהלים קלט: יב), חשיכה שהיא אורה לפני, ולילה לתשמישן של בריות. הוי בו ביום מתו בכוריהם של מצרים. הא כיצד, לקו מכת מיתה מבערב והיו מפרפרין כל הלילה ומתים ביום. ומה טע', כלנו מתנו אין כתו' כאן אלא כלנו מתים (שמות יב: לג), מייתי' ואזלין. הה"ד ביום הכותי כל בכור (במדבר ג: יג), ולהלן את אומ' ביום הקדשתי לי כל בכור (עיין שם /במדבר/ ח: יז), אמור מעתה ביום שמתו בכוריהם של מצרים בו ביום הקדשתי לי כל בכור.


תורתו אומנותו
הודעות: 271
הצטרף: 04 מאי 2020, 13:00
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 47 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי תורתו אומנותו » 05 נובמבר 2021, 14:57

אשמח למקור האם שם זה של חודש כסלו נקרא גם כן בשם חודש האור ע''ש שבחודש זה יחול חג החנוכה?


יחיה
הודעות: 428
הצטרף: 26 אפריל 2021, 14:50
נתן תודה: 47 פעמים
קיבל תודה: 153 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי יחיה » 05 נובמבר 2021, 15:03

תורתו אומנותו כתב:
05 נובמבר 2021, 14:57
אשמח למקור האם שם זה של חודש כסלו נקרא גם כן בשם חודש האור ע''ש שבחודש זה יחול חג החנוכה?

כן נקרא בחב"ד.


תורתו אומנותו
הודעות: 271
הצטרף: 04 מאי 2020, 13:00
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 47 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי תורתו אומנותו » 05 נובמבר 2021, 15:06

יחיה כתב:
05 נובמבר 2021, 15:03
תורתו אומנותו כתב:
05 נובמבר 2021, 14:57
אשמח למקור האם שם זה של חודש כסלו נקרא גם כן בשם חודש האור ע''ש שבחודש זה יחול חג החנוכה?

כן נקרא בחב"ד.
האם יש לכך מקור יותר קדום?
 


יחיה
הודעות: 428
הצטרף: 26 אפריל 2021, 14:50
נתן תודה: 47 פעמים
קיבל תודה: 153 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי יחיה » 05 נובמבר 2021, 15:24

תורתו אומנותו כתב:
05 נובמבר 2021, 15:06
יחיה כתב:
05 נובמבר 2021, 15:03
תורתו אומנותו כתב:
05 נובמבר 2021, 14:57
אשמח למקור האם שם זה של חודש כסלו נקרא גם כן בשם חודש האור ע''ש שבחודש זה יחול חג החנוכה?

כן נקרא בחב"ד.
האם יש לכך מקור יותר קדום?

לא ידוע לי. יש גם מכנים אותו בשם "חודש האורים", אבל לא מצאתי מקור קדום לכך.


תורתו אומנותו
הודעות: 271
הצטרף: 04 מאי 2020, 13:00
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 47 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי תורתו אומנותו » 05 נובמבר 2021, 15:48

היכן נמצא מקור לכך שחג החנוכה נקרא גם כן בשם חג האור?


גביהא בן פסיסא
הודעות: 138
הצטרף: 30 אוקטובר 2021, 22:09
נתן תודה: 67 פעמים
קיבל תודה: 79 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי גביהא בן פסיסא » 05 נובמבר 2021, 15:49

תורתו אומנותו כתב:
05 נובמבר 2021, 15:48
היכן נמצא מקור לכך שחג החנוכה נקרא גם כן בשם חג האור?
לדעתי זהו כינוי חילוני (בעיקר "חג האורים").


חנינא בני
הודעות: 89
הצטרף: 10 דצמבר 2019, 18:23
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 72 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי חנינא בני » 05 נובמבר 2021, 15:57

תורתו אומנותו כתב:
05 נובמבר 2021, 15:48
היכן נמצא מקור לכך שחג החנוכה נקרא גם כן בשם חג האור?
המקור אצל יוסף בן מתתיהו
השם הראשון המתועד הוא 'חג הסוכות אשר בכסליו' בספר  מכבים
השני הוא חג האורות ביוספוס
השלישי הוא חנוכה במשנה
(אם כי המשנה אף שנכתבה מאוחרת משמרת מסורת קדומה)


יחיה
הודעות: 428
הצטרף: 26 אפריל 2021, 14:50
נתן תודה: 47 פעמים
קיבל תודה: 153 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי יחיה » 05 נובמבר 2021, 16:27

חנינא בני כתב:
05 נובמבר 2021, 15:57
תורתו אומנותו כתב:
05 נובמבר 2021, 15:48
היכן נמצא מקור לכך שחג החנוכה נקרא גם כן בשם חג האור?
המקור אצל יוסף בן מתתיהו
השם הראשון המתועד הוא 'חג הסוכות אשר בכסליו' בספר  מכבים
השני הוא חג האורות ביוספוס
השלישי הוא חנוכה במשנה
(אם כי המשנה אף שנכתבה מאוחרת משמרת מסורת קדומה)
 
ולאחר שטיהרו בקפדנות, הכניס בו כלים חדשים... ובעשרים וחמישה לחודש כסלו, שהמוקדונים קוראים לו אפלאיוס – הדליקו נרות במנורה והקטירו על המזבח... וקרה המקרה ודברים אלה נעשו לאחר שלוש שנים, באותו יום שבו נהפכה עבודת-הקדש של היהודים לעבודת־שיקוץ טמאה...
ויהודה חגג עם בני עירו את חידוש הקורבנות בבית המקדש במשך שמונה ימים... וגדולה כל כך הייתה חדוותם על חידוש מנהגיהם, שניתנה להם הרשות לאחר זמן רב, בלי שציפו לכך, לעבוד את אלוהיהם, עד שחוקקו חוק לדורות אחריהם לחוג את חידוש העבודה במקדש במשך שמונה ימים.
ומאותו זמן ועד היום הננו חוגגים את החג וקוראים לו חג האורים (=Φῶτα, חג האש/ההתגלות). ונראה לי שנתנו את הכינוי הזה לחג משום שאותה הזכות (לעבוד את אלוהינו) הופיעה לנו בלי שקיווינו לה.

— יוסף בן מתתיהו, קדמוניות היהודים, ספר יב, פרק ז, פסקאות ו-ז, סעיפים 318–325, תרגום – אברהם שליט


תורתו אומנותו
הודעות: 271
הצטרף: 04 מאי 2020, 13:00
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 47 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי תורתו אומנותו » 06 נובמבר 2021, 19:49

מה המקור לפס' נר מצווה ותורה אור?


יחיה
הודעות: 428
הצטרף: 26 אפריל 2021, 14:50
נתן תודה: 47 פעמים
קיבל תודה: 153 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי יחיה » 06 נובמבר 2021, 19:52

תורתו אומנותו כתב:
06 נובמבר 2021, 19:49
מה המקור לפס' נר מצווה ותורה אור?

משלי פרק ו:
כִּ֤י נֵ֣ר מִ֭צְוָה וְת֣וֹרָה א֑וֹר - וְדֶ֥רֶךְ חַ֝יִּ֗ים תּוֹכְח֥וֹת מוּסָֽר:


לבי במערב
הודעות: 9602
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 9802 פעמים
קיבל תודה: 6108 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי לבי במערב » 06 נובמבר 2021, 19:53

יחיה כתב:
05 נובמבר 2021, 15:03
כן נקרא בחב"ד.
ככל הידוע לי, להד"ם (מכונה 'חודש הגאולה' - על־שם חג י"ט כסלו).


תורתו אומנותו
הודעות: 271
הצטרף: 04 מאי 2020, 13:00
נתן תודה: 35 פעמים
קיבל תודה: 47 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי תורתו אומנותו » 06 נובמבר 2021, 19:53

יחיה כתב:
06 נובמבר 2021, 19:52
תורתו אומנותו כתב:
06 נובמבר 2021, 19:49
מה המקור לפס' נר מצווה ותורה אור?

משלי פרק ו:
כִּ֤י נֵ֣ר מִ֭צְוָה וְת֣וֹרָה א֑וֹר - וְדֶ֥רֶךְ חַ֝יִּ֗ים תּוֹכְח֥וֹת מוּסָֽר:
פס'?

 


בן ראם
הודעות: 1300
הצטרף: 27 יוני 2019, 23:11
נתן תודה: 758 פעמים
קיבל תודה: 728 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי בן ראם » 06 נובמבר 2021, 19:54

תורתו אומנותו כתב:
06 נובמבר 2021, 19:49
מה המקור לפס' נר מצווה ותורה אור?
? משלי ו' כג


למה זה תשאל לשמי
הודעות: 3243
הצטרף: 14 מאי 2020, 14:59
נתן תודה: 1680 פעמים
קיבל תודה: 3313 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: היכן המקור? דחוף!

שליחה על ידי למה זה תשאל לשמי » 06 נובמבר 2021, 19:54

תורתו אומנותו כתב:
06 נובמבר 2021, 19:53
יחיה כתב:
06 נובמבר 2021, 19:52
תורתו אומנותו כתב:
06 נובמבר 2021, 19:49
מה המקור לפס' נר מצווה ותורה אור?

משלי פרק ו:
כִּ֤י נֵ֣ר מִ֭צְוָה וְת֣וֹרָה א֑וֹר - וְדֶ֥רֶךְ חַ֝יִּ֗ים תּוֹכְח֥וֹת מוּסָֽר:
פס'?




גגל את מה שצירף לך ותמצא נחת (זה יכולת לעשות בלא כתיבת הודעה מעיקרא, ודוק היטב).

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “בית המדרש”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: טאהש'ער אייניקעל | 6 אורחים