פרקי אבות
אבות דרבי נתן
מדרשים על תיקון מידות
וכו' וכו' וכל מה שנכלל בבין אדם לחברו שאינו הלכה.
מי שסובר שהמוסר החילוני עדיף עליהן באופן גורף נחשב אפיקורס?
מי שסובר שהמוסר החילוני עדיף עליהן באופן נקודתי נחשב אפיקורס?
שימו לב שלא מדובר כלל בהלכות. מן הסתם שמי שלא מאמין בהלכה הוא אפיקורס. כל השאלה היא על הסגנון של חז"ל בתיקון המידות ובין אדם לחברו.
(בוודאי שכל דברי חז"ל הם דברי אמת ברוח הקודש והמוסר החילוני הוא סדום ועמורה לעומתם, אני שואל מפני ששמעתי שיש אנשים שומרי מצוות שכך סוברים)
(יש אנשים שמנסים להפריד בין ההלכה לבין המוסר ולטעון שהמוסר אינו נצחי אלא יכול לינוק בחופשיות מן התרבות הגויית בכל תקופה היסטורית נתונה מבלי לעבור על ההלכה, וזה שורש השאלה)
אבות דרבי נתן
מדרשים על תיקון מידות
וכו' וכו' וכל מה שנכלל בבין אדם לחברו שאינו הלכה.
מי שסובר שהמוסר החילוני עדיף עליהן באופן גורף נחשב אפיקורס?
מי שסובר שהמוסר החילוני עדיף עליהן באופן נקודתי נחשב אפיקורס?
שימו לב שלא מדובר כלל בהלכות. מן הסתם שמי שלא מאמין בהלכה הוא אפיקורס. כל השאלה היא על הסגנון של חז"ל בתיקון המידות ובין אדם לחברו.
(בוודאי שכל דברי חז"ל הם דברי אמת ברוח הקודש והמוסר החילוני הוא סדום ועמורה לעומתם, אני שואל מפני ששמעתי שיש אנשים שומרי מצוות שכך סוברים)
(יש אנשים שמנסים להפריד בין ההלכה לבין המוסר ולטעון שהמוסר אינו נצחי אלא יכול לינוק בחופשיות מן התרבות הגויית בכל תקופה היסטורית נתונה מבלי לעבור על ההלכה, וזה שורש השאלה)